Skocz do zawartości
Diagnose

Volvo XC 60 dwie tabliczki znamionowe.

Rekomendowane odpowiedzi

Diagnose

Jest pojazd Vovlo XC 60 zarejestrowany obecnie jako samochód ciężarowy.Klient chce dokonać zmiany na osobowy, auto posiada dwie tabliczki znamionowe, jedna fabryczna w wersji osobowej i druga wklejona przez importera z masami dla auta ciężarowego.Przy zmianach konstrukcyjnych, którą uważamy za aktualną??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Wracasz do wersji pierwotnej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj

Akurat Volvo Polska twierdzi, że zostają już te z ciężarówki, ale powrót do pierwotnych też nie będzie złem - trzeba tylko skonsultować to z WK, bo na przykład u mnie miejski to przyjmuje (po odpowiednim opisaniu) a starostwo jest walnięte (nie tylko w tej kwestii) i się strasznie stawia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
luket
Wracasz do wersji pierwotnej

Też bym tak zrobił.

A Volvo Polska nie jest tu wyrocznią. Oni za zmiany już nie odpowiadają tylko diagnosta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Ewentualnie po przeróbce trzeba by było zaiksować tabliczkę i w uwagach to zaznaczyć bo przy następnym przeglądzie może być zonk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz

Zawsze można zginąć jedną TZ, jeśli na obu jest VIN. :cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
biker100
jeśli na obu jest VIN. :cool:
jest na obu, obydwie są na środkowym słupku z prawej strony (bynajmniej tak miało XC60, które niedawno robiłem) pierwotna czyli dla osobówki koloru czarnego powyżej biała z danymi od poj. ciężarowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
markes30

W Hondach też tak jest, że są dwie tabliczki. Pierwsza fabryczna z homologacją na osobowy i druga z drugiego etapu homologacji na ciężarowy. W mojej ocenie zmiana na osobowy jest zmianą powrotną i powinno się wrócić do parametrów z pierwszego etapu homologacji. Opisać to "jak krowie na granicy" w zaświadczeniu, zrobić zdjęcia obu tabliczek i mamy temat z głowy. Żadnej tabliczki nie usuwam bo klient mógłby kiedyś chcieć wrócić do wersji ciężarowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
darkdog

w fiatach brava też tak jest 2 TZ osobowa i ciężarowoa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
powinno się wrócić do parametrów z pierwszego etapu homologacji. Opisać to "jak krowie na granicy" w zaświadczeniu,

 

Fajnie, też tak twierdzę. Tylko Starostwo zażąda od klienta zaświadczenie, że był homologowany z takimi danymi. Nawet podanie numeru pozycji z katalogu ITS nie przynosi skutku. Najlepsze jest to, że nie chcą przyjąć papierów do rejestracji (mimo takiego obowiązku) i tak naprawdę można im skoczyć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
markes30
Tylko Starostwo zażąda od klienta zaświadczenie, że był homologowany z takimi danymi.

Serwisy wydają zaświadczenia lub kopie homo bo tak rzeczywiście było. Pojazd ma 2 homologacje, osobową i ciężarową dla tego też twierdzę, że mogą być 2 tabliczki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k

A tak z ciekawości - dużo się te masy różnią? Skąd pewność, że "wyjęcie kratki" jest powrotem do wersji osobowej "z pierwszej tabliczki"? Może przy etapie kompletacji ciężarowej zaszły jeszcze jakieś zmiany, które spowodowały zmiany mas?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
biker100
dużo się te masy różnią?
różnią się, nie pamiętam dokładnie wartości, ale są różnice.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
A tak z ciekawości - dużo się te masy różnią

Zwykle różnią się tyle aby spełniony był wzór na liczbę miejsc w samochodzie ciężarowym, czyli z reguły o jakieś 20-50 kg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Zwykle różnią się tyle aby spełniony był wzór na liczbę miejsc w samochodzie ciężarowym, czyli z reguły o jakieś 20-50 kg.

 

To jaki sens powracać do mas "pierwotnych"? Czy wyciągnięcie kratki powoduje zmianę DMC?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
To jaki sens powracać do mas "pierwotnych"? Czy wyciągnięcie kratki powoduje zmianę DMC?

Niby nie ale skoro pierwotnie w osobówce tak było to czemu do tego nie wrócić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Niby nie ale skoro pierwotnie w osobówce tak było to czemu do tego nie wrócić?

 

Ale po co? To nie jest powrót do "pierwotnej homologacji" tylko zmiana konstrukcyjna pojazdu homologowanego w drugim etapie z innymi masami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Zwykle różnią się tyle aby spełniony był wzór na liczbę miejsc w samochodzie ciężarowym, czyli z reguły o jakieś 20-50 kg.

 

To jaki sens powracać do mas "pierwotnych"? Czy wyciągnięcie kratki powoduje zmianę DMC?

 

Ot, na ten przykład Honda CRV osobowa i ciężarowa. Osobówka może, a ciężarówka nie może mieć haka holowniczego. Przy ciężarówce jest tak zwiększone mmc/dmc i naciski, że podłączenie przyczepy przekroczyło by dopuszczalne wartości nacisku. A miałem klienta który zmieniał ciężarówkę, na osobówkę i bardzo mu na tym haku zależało...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Ot, na ten przykład Honda CRV osobowa i ciężarowa.

 

Podobnie Seicento. Ale czy to Volvo w wersji ciężarowej też nie może ciągnąć przyczepy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Ale czy to Volvo w wersji ciężarowej też nie może ciągnąć przyczepy?

Nawet jeśli może, to może się okazać, że O1 i O2 będą miały obniżone wartości :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Ale czy to Volvo w wersji ciężarowej też nie może ciągnąć przyczepy?

 

Nie wiem, ale dałem przykład, że czasem jest zasadne wracanie do mas "osobowych". Tym bardziej, że ciężarówki w kaście osobowej powstawały poprzez zmianę homologacji pojazdu już kompletnego.

 

A jaką ja dzisiaj historyjkę miałem ze starostwem, to byście się chyba popłakali ze śmiechu... ale to będzie co opowiadać na następnym spotkaniu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Nie wiem, ale dałem przykład, że czasem jest zasadne wracanie do mas "osobowych".

 

Przykład dobry, ale musiałoby być to naprawdę dobrze i łopatologicznie opisane, żeby przeciętny urząd to łyknął ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
S.K.P-POZNAŃ
Osobówka może, a ciężarówka nie może mieć haka holowniczego.
Podobnie Seicento.

 

Nie tylko różni się tabliczką znamionową (która została zagubiona przy robotach blacharsko-lakierniczych),i jest zastepcza :lol: ,ale także konstrukcją układu hamulcowego.

"Ciężarowy" SC ma na tylnej belce regulatory sił hamowania,sprężynę,cięgno....im wiecej towaru tym siła hamowania jest wieksza.

Parę takich miałem ,niby osobowy a konstrukcja ukł.ham. od ciężarowego.I co ciekawe odwrotnego przypadku nie spotkałem.

http://www.fiat-lancia-alfa.pl/regulator-sily-hamowania-sc-van.html?soteshop=9fa57ff64ea80c2fac74a8195efb86ae

 

a osobowy korektory z przodu pojazdu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop
Nie tylko różni się tabliczką znamionową (która została zagubiona przy robotach blacharsko-lakierniczych),i jest zastepcza :lol: ,ale także konstrukcją układu hamulcowego.

 

Czyli jednak nie jest to do końca powrót na osobówkę. Zatem samo przystosowanie wnętrza nadwozia do warunków samochodu osobowego NIE POWINNO prowadzić z automatu do zmian DMC tudzież O1/O2 i tym podobnych warunków technicznych. Tak??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

A tak dla jasności co mówi wyciąg ze świadectwa homologacji Seicenta:

Sej..thumb.JPG.4417b58df476503c196ef86139c9048b.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.