Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
Diagnose

Volvo XC 60 dwie tabliczki znamionowe.

Polecane posty

Diagnose

Jest pojazd Vovlo XC 60 zarejestrowany obecnie jako samochód ciężarowy.Klient chce dokonać zmiany na osobowy, auto posiada dwie tabliczki znamionowe, jedna fabryczna w wersji osobowej i druga wklejona przez importera z masami dla auta ciężarowego.Przy zmianach konstrukcyjnych, którą uważamy za aktualną??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Wracasz do wersji pierwotnej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj

Akurat Volvo Polska twierdzi, że zostają już te z ciężarówki, ale powrót do pierwotnych też nie będzie złem - trzeba tylko skonsultować to z WK, bo na przykład u mnie miejski to przyjmuje (po odpowiednim opisaniu) a starostwo jest walnięte (nie tylko w tej kwestii) i się strasznie stawia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luket
Wracasz do wersji pierwotnej

Też bym tak zrobił.

A Volvo Polska nie jest tu wyrocznią. Oni za zmiany już nie odpowiadają tylko diagnosta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Ewentualnie po przeróbce trzeba by było zaiksować tabliczkę i w uwagach to zaznaczyć bo przy następnym przeglądzie może być zonk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz

Zawsze można zginąć jedną TZ, jeśli na obu jest VIN. :cool:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
jeśli na obu jest VIN. :cool:
jest na obu, obydwie są na środkowym słupku z prawej strony (bynajmniej tak miało XC60, które niedawno robiłem) pierwotna czyli dla osobówki koloru czarnego powyżej biała z danymi od poj. ciężarowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30

W Hondach też tak jest, że są dwie tabliczki. Pierwsza fabryczna z homologacją na osobowy i druga z drugiego etapu homologacji na ciężarowy. W mojej ocenie zmiana na osobowy jest zmianą powrotną i powinno się wrócić do parametrów z pierwszego etapu homologacji. Opisać to "jak krowie na granicy" w zaświadczeniu, zrobić zdjęcia obu tabliczek i mamy temat z głowy. Żadnej tabliczki nie usuwam bo klient mógłby kiedyś chcieć wrócić do wersji ciężarowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdog

w fiatach brava też tak jest 2 TZ osobowa i ciężarowoa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
powinno się wrócić do parametrów z pierwszego etapu homologacji. Opisać to "jak krowie na granicy" w zaświadczeniu,

 

Fajnie, też tak twierdzę. Tylko Starostwo zażąda od klienta zaświadczenie, że był homologowany z takimi danymi. Nawet podanie numeru pozycji z katalogu ITS nie przynosi skutku. Najlepsze jest to, że nie chcą przyjąć papierów do rejestracji (mimo takiego obowiązku) i tak naprawdę można im skoczyć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30
Tylko Starostwo zażąda od klienta zaświadczenie, że był homologowany z takimi danymi.

Serwisy wydają zaświadczenia lub kopie homo bo tak rzeczywiście było. Pojazd ma 2 homologacje, osobową i ciężarową dla tego też twierdzę, że mogą być 2 tabliczki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

A tak z ciekawości - dużo się te masy różnią? Skąd pewność, że "wyjęcie kratki" jest powrotem do wersji osobowej "z pierwszej tabliczki"? Może przy etapie kompletacji ciężarowej zaszły jeszcze jakieś zmiany, które spowodowały zmiany mas?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
dużo się te masy różnią?
różnią się, nie pamiętam dokładnie wartości, ale są różnice.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
A tak z ciekawości - dużo się te masy różnią

Zwykle różnią się tyle aby spełniony był wzór na liczbę miejsc w samochodzie ciężarowym, czyli z reguły o jakieś 20-50 kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Zwykle różnią się tyle aby spełniony był wzór na liczbę miejsc w samochodzie ciężarowym, czyli z reguły o jakieś 20-50 kg.

 

To jaki sens powracać do mas "pierwotnych"? Czy wyciągnięcie kratki powoduje zmianę DMC?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
To jaki sens powracać do mas "pierwotnych"? Czy wyciągnięcie kratki powoduje zmianę DMC?

Niby nie ale skoro pierwotnie w osobówce tak było to czemu do tego nie wrócić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Niby nie ale skoro pierwotnie w osobówce tak było to czemu do tego nie wrócić?

 

Ale po co? To nie jest powrót do "pierwotnej homologacji" tylko zmiana konstrukcyjna pojazdu homologowanego w drugim etapie z innymi masami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Zwykle różnią się tyle aby spełniony był wzór na liczbę miejsc w samochodzie ciężarowym, czyli z reguły o jakieś 20-50 kg.

 

To jaki sens powracać do mas "pierwotnych"? Czy wyciągnięcie kratki powoduje zmianę DMC?

 

Ot, na ten przykład Honda CRV osobowa i ciężarowa. Osobówka może, a ciężarówka nie może mieć haka holowniczego. Przy ciężarówce jest tak zwiększone mmc/dmc i naciski, że podłączenie przyczepy przekroczyło by dopuszczalne wartości nacisku. A miałem klienta który zmieniał ciężarówkę, na osobówkę i bardzo mu na tym haku zależało...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Ot, na ten przykład Honda CRV osobowa i ciężarowa.

 

Podobnie Seicento. Ale czy to Volvo w wersji ciężarowej też nie może ciągnąć przyczepy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Ale czy to Volvo w wersji ciężarowej też nie może ciągnąć przyczepy?

Nawet jeśli może, to może się okazać, że O1 i O2 będą miały obniżone wartości :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Ale czy to Volvo w wersji ciężarowej też nie może ciągnąć przyczepy?

 

Nie wiem, ale dałem przykład, że czasem jest zasadne wracanie do mas "osobowych". Tym bardziej, że ciężarówki w kaście osobowej powstawały poprzez zmianę homologacji pojazdu już kompletnego.

 

A jaką ja dzisiaj historyjkę miałem ze starostwem, to byście się chyba popłakali ze śmiechu... ale to będzie co opowiadać na następnym spotkaniu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Nie wiem, ale dałem przykład, że czasem jest zasadne wracanie do mas "osobowych".

 

Przykład dobry, ale musiałoby być to naprawdę dobrze i łopatologicznie opisane, żeby przeciętny urząd to łyknął ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S.K.P-POZNAŃ
Osobówka może, a ciężarówka nie może mieć haka holowniczego.
Podobnie Seicento.

 

Nie tylko różni się tabliczką znamionową (która została zagubiona przy robotach blacharsko-lakierniczych),i jest zastepcza :lol: ,ale także konstrukcją układu hamulcowego.

"Ciężarowy" SC ma na tylnej belce regulatory sił hamowania,sprężynę,cięgno....im wiecej towaru tym siła hamowania jest wieksza.

Parę takich miałem ,niby osobowy a konstrukcja ukł.ham. od ciężarowego.I co ciekawe odwrotnego przypadku nie spotkałem.

http://www.fiat-lancia-alfa.pl/regulator-sily-hamowania-sc-van.html?soteshop=9fa57ff64ea80c2fac74a8195efb86ae

 

a osobowy korektory z przodu pojazdu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Nie tylko różni się tabliczką znamionową (która została zagubiona przy robotach blacharsko-lakierniczych),i jest zastepcza :lol: ,ale także konstrukcją układu hamulcowego.

 

Czyli jednak nie jest to do końca powrót na osobówkę. Zatem samo przystosowanie wnętrza nadwozia do warunków samochodu osobowego NIE POWINNO prowadzić z automatu do zmian DMC tudzież O1/O2 i tym podobnych warunków technicznych. Tak??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

A tak dla jasności co mówi wyciąg ze świadectwa homologacji Seicenta:

Sej..thumb.JPG.4417b58df476503c196ef86139c9048b.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.