Diagnose Napisano 11 Wrzesień 2013 Share Napisano 11 Wrzesień 2013 Jest pojazd Vovlo XC 60 zarejestrowany obecnie jako samochód ciężarowy.Klient chce dokonać zmiany na osobowy, auto posiada dwie tabliczki znamionowe, jedna fabryczna w wersji osobowej i druga wklejona przez importera z masami dla auta ciężarowego.Przy zmianach konstrukcyjnych, którą uważamy za aktualną?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 11 Wrzesień 2013 Share Napisano 11 Wrzesień 2013 Wracasz do wersji pierwotnej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 11 Wrzesień 2013 Share Napisano 11 Wrzesień 2013 Akurat Volvo Polska twierdzi, że zostają już te z ciężarówki, ale powrót do pierwotnych też nie będzie złem - trzeba tylko skonsultować to z WK, bo na przykład u mnie miejski to przyjmuje (po odpowiednim opisaniu) a starostwo jest walnięte (nie tylko w tej kwestii) i się strasznie stawia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luket Napisano 11 Wrzesień 2013 Share Napisano 11 Wrzesień 2013 Wracasz do wersji pierwotnej Też bym tak zrobił. A Volvo Polska nie jest tu wyrocznią. Oni za zmiany już nie odpowiadają tylko diagnosta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 11 Wrzesień 2013 Share Napisano 11 Wrzesień 2013 Ewentualnie po przeróbce trzeba by było zaiksować tabliczkę i w uwagach to zaznaczyć bo przy następnym przeglądzie może być zonk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 11 Wrzesień 2013 Share Napisano 11 Wrzesień 2013 Zawsze można zginąć jedną TZ, jeśli na obu jest VIN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 11 Wrzesień 2013 Share Napisano 11 Wrzesień 2013 jeśli na obu jest VIN. jest na obu, obydwie są na środkowym słupku z prawej strony (bynajmniej tak miało XC60, które niedawno robiłem) pierwotna czyli dla osobówki koloru czarnego powyżej biała z danymi od poj. ciężarowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 11 Wrzesień 2013 Share Napisano 11 Wrzesień 2013 W Hondach też tak jest, że są dwie tabliczki. Pierwsza fabryczna z homologacją na osobowy i druga z drugiego etapu homologacji na ciężarowy. W mojej ocenie zmiana na osobowy jest zmianą powrotną i powinno się wrócić do parametrów z pierwszego etapu homologacji. Opisać to "jak krowie na granicy" w zaświadczeniu, zrobić zdjęcia obu tabliczek i mamy temat z głowy. Żadnej tabliczki nie usuwam bo klient mógłby kiedyś chcieć wrócić do wersji ciężarowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 11 Wrzesień 2013 Share Napisano 11 Wrzesień 2013 w fiatach brava też tak jest 2 TZ osobowa i ciężarowoa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 11 Wrzesień 2013 Share Napisano 11 Wrzesień 2013 powinno się wrócić do parametrów z pierwszego etapu homologacji. Opisać to "jak krowie na granicy" w zaświadczeniu, Fajnie, też tak twierdzę. Tylko Starostwo zażąda od klienta zaświadczenie, że był homologowany z takimi danymi. Nawet podanie numeru pozycji z katalogu ITS nie przynosi skutku. Najlepsze jest to, że nie chcą przyjąć papierów do rejestracji (mimo takiego obowiązku) i tak naprawdę można im skoczyć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 11 Wrzesień 2013 Share Napisano 11 Wrzesień 2013 Tylko Starostwo zażąda od klienta zaświadczenie, że był homologowany z takimi danymi. Serwisy wydają zaświadczenia lub kopie homo bo tak rzeczywiście było. Pojazd ma 2 homologacje, osobową i ciężarową dla tego też twierdzę, że mogą być 2 tabliczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Wrzesień 2013 Share Napisano 11 Wrzesień 2013 A tak z ciekawości - dużo się te masy różnią? Skąd pewność, że "wyjęcie kratki" jest powrotem do wersji osobowej "z pierwszej tabliczki"? Może przy etapie kompletacji ciężarowej zaszły jeszcze jakieś zmiany, które spowodowały zmiany mas? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 11 Wrzesień 2013 Share Napisano 11 Wrzesień 2013 dużo się te masy różnią? różnią się, nie pamiętam dokładnie wartości, ale są różnice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 11 Wrzesień 2013 Share Napisano 11 Wrzesień 2013 A tak z ciekawości - dużo się te masy różnią Zwykle różnią się tyle aby spełniony był wzór na liczbę miejsc w samochodzie ciężarowym, czyli z reguły o jakieś 20-50 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Wrzesień 2013 Share Napisano 11 Wrzesień 2013 Zwykle różnią się tyle aby spełniony był wzór na liczbę miejsc w samochodzie ciężarowym, czyli z reguły o jakieś 20-50 kg. To jaki sens powracać do mas "pierwotnych"? Czy wyciągnięcie kratki powoduje zmianę DMC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 11 Wrzesień 2013 Share Napisano 11 Wrzesień 2013 To jaki sens powracać do mas "pierwotnych"? Czy wyciągnięcie kratki powoduje zmianę DMC? Niby nie ale skoro pierwotnie w osobówce tak było to czemu do tego nie wrócić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Wrzesień 2013 Share Napisano 11 Wrzesień 2013 Niby nie ale skoro pierwotnie w osobówce tak było to czemu do tego nie wrócić? Ale po co? To nie jest powrót do "pierwotnej homologacji" tylko zmiana konstrukcyjna pojazdu homologowanego w drugim etapie z innymi masami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 12 Wrzesień 2013 Share Napisano 12 Wrzesień 2013 Zwykle różnią się tyle aby spełniony był wzór na liczbę miejsc w samochodzie ciężarowym, czyli z reguły o jakieś 20-50 kg. To jaki sens powracać do mas "pierwotnych"? Czy wyciągnięcie kratki powoduje zmianę DMC? Ot, na ten przykład Honda CRV osobowa i ciężarowa. Osobówka może, a ciężarówka nie może mieć haka holowniczego. Przy ciężarówce jest tak zwiększone mmc/dmc i naciski, że podłączenie przyczepy przekroczyło by dopuszczalne wartości nacisku. A miałem klienta który zmieniał ciężarówkę, na osobówkę i bardzo mu na tym haku zależało... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 12 Wrzesień 2013 Share Napisano 12 Wrzesień 2013 Ot, na ten przykład Honda CRV osobowa i ciężarowa. Podobnie Seicento. Ale czy to Volvo w wersji ciężarowej też nie może ciągnąć przyczepy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 12 Wrzesień 2013 Share Napisano 12 Wrzesień 2013 Ale czy to Volvo w wersji ciężarowej też nie może ciągnąć przyczepy? Nawet jeśli może, to może się okazać, że O1 i O2 będą miały obniżone wartości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 12 Wrzesień 2013 Share Napisano 12 Wrzesień 2013 Ale czy to Volvo w wersji ciężarowej też nie może ciągnąć przyczepy? Nie wiem, ale dałem przykład, że czasem jest zasadne wracanie do mas "osobowych". Tym bardziej, że ciężarówki w kaście osobowej powstawały poprzez zmianę homologacji pojazdu już kompletnego. A jaką ja dzisiaj historyjkę miałem ze starostwem, to byście się chyba popłakali ze śmiechu... ale to będzie co opowiadać na następnym spotkaniu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 12 Wrzesień 2013 Share Napisano 12 Wrzesień 2013 Nie wiem, ale dałem przykład, że czasem jest zasadne wracanie do mas "osobowych". Przykład dobry, ale musiałoby być to naprawdę dobrze i łopatologicznie opisane, żeby przeciętny urząd to łyknął Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 13 Wrzesień 2013 Share Napisano 13 Wrzesień 2013 Osobówka może, a ciężarówka nie może mieć haka holowniczego. Podobnie Seicento. Nie tylko różni się tabliczką znamionową (która została zagubiona przy robotach blacharsko-lakierniczych),i jest zastepcza ,ale także konstrukcją układu hamulcowego. "Ciężarowy" SC ma na tylnej belce regulatory sił hamowania,sprężynę,cięgno....im wiecej towaru tym siła hamowania jest wieksza. Parę takich miałem ,niby osobowy a konstrukcja ukł.ham. od ciężarowego.I co ciekawe odwrotnego przypadku nie spotkałem. http://www.fiat-lancia-alfa.pl/regulator-sily-hamowania-sc-van.html?soteshop=9fa57ff64ea80c2fac74a8195efb86ae a osobowy korektory z przodu pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Wrzesień 2013 Share Napisano 13 Wrzesień 2013 Nie tylko różni się tabliczką znamionową (która została zagubiona przy robotach blacharsko-lakierniczych),i jest zastepcza ,ale także konstrukcją układu hamulcowego. Czyli jednak nie jest to do końca powrót na osobówkę. Zatem samo przystosowanie wnętrza nadwozia do warunków samochodu osobowego NIE POWINNO prowadzić z automatu do zmian DMC tudzież O1/O2 i tym podobnych warunków technicznych. Tak?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 13 Wrzesień 2013 Share Napisano 13 Wrzesień 2013 A tak dla jasności co mówi wyciąg ze świadectwa homologacji Seicenta: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.