Skocz do zawartości

Volvo XC 60 dwie tabliczki znamionowe.


Diagnose

Rekomendowane odpowiedzi

Jest pojazd Vovlo XC 60 zarejestrowany obecnie jako samochód ciężarowy.Klient chce dokonać zmiany na osobowy, auto posiada dwie tabliczki znamionowe, jedna fabryczna w wersji osobowej i druga wklejona przez importera z masami dla auta ciężarowego.Przy zmianach konstrukcyjnych, którą uważamy za aktualną??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat Volvo Polska twierdzi, że zostają już te z ciężarówki, ale powrót do pierwotnych też nie będzie złem - trzeba tylko skonsultować to z WK, bo na przykład u mnie miejski to przyjmuje (po odpowiednim opisaniu) a starostwo jest walnięte (nie tylko w tej kwestii) i się strasznie stawia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli na obu jest VIN. :cool:
jest na obu, obydwie są na środkowym słupku z prawej strony (bynajmniej tak miało XC60, które niedawno robiłem) pierwotna czyli dla osobówki koloru czarnego powyżej biała z danymi od poj. ciężarowego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Hondach też tak jest, że są dwie tabliczki. Pierwsza fabryczna z homologacją na osobowy i druga z drugiego etapu homologacji na ciężarowy. W mojej ocenie zmiana na osobowy jest zmianą powrotną i powinno się wrócić do parametrów z pierwszego etapu homologacji. Opisać to "jak krowie na granicy" w zaświadczeniu, zrobić zdjęcia obu tabliczek i mamy temat z głowy. Żadnej tabliczki nie usuwam bo klient mógłby kiedyś chcieć wrócić do wersji ciężarowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinno się wrócić do parametrów z pierwszego etapu homologacji. Opisać to "jak krowie na granicy" w zaświadczeniu,

 

Fajnie, też tak twierdzę. Tylko Starostwo zażąda od klienta zaświadczenie, że był homologowany z takimi danymi. Nawet podanie numeru pozycji z katalogu ITS nie przynosi skutku. Najlepsze jest to, że nie chcą przyjąć papierów do rejestracji (mimo takiego obowiązku) i tak naprawdę można im skoczyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko Starostwo zażąda od klienta zaświadczenie, że był homologowany z takimi danymi.

Serwisy wydają zaświadczenia lub kopie homo bo tak rzeczywiście było. Pojazd ma 2 homologacje, osobową i ciężarową dla tego też twierdzę, że mogą być 2 tabliczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z ciekawości - dużo się te masy różnią? Skąd pewność, że "wyjęcie kratki" jest powrotem do wersji osobowej "z pierwszej tabliczki"? Może przy etapie kompletacji ciężarowej zaszły jeszcze jakieś zmiany, które spowodowały zmiany mas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z ciekawości - dużo się te masy różnią

Zwykle różnią się tyle aby spełniony był wzór na liczbę miejsc w samochodzie ciężarowym, czyli z reguły o jakieś 20-50 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykle różnią się tyle aby spełniony był wzór na liczbę miejsc w samochodzie ciężarowym, czyli z reguły o jakieś 20-50 kg.

 

To jaki sens powracać do mas "pierwotnych"? Czy wyciągnięcie kratki powoduje zmianę DMC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jaki sens powracać do mas "pierwotnych"? Czy wyciągnięcie kratki powoduje zmianę DMC?

Niby nie ale skoro pierwotnie w osobówce tak było to czemu do tego nie wrócić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby nie ale skoro pierwotnie w osobówce tak było to czemu do tego nie wrócić?

 

Ale po co? To nie jest powrót do "pierwotnej homologacji" tylko zmiana konstrukcyjna pojazdu homologowanego w drugim etapie z innymi masami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykle różnią się tyle aby spełniony był wzór na liczbę miejsc w samochodzie ciężarowym, czyli z reguły o jakieś 20-50 kg.

 

To jaki sens powracać do mas "pierwotnych"? Czy wyciągnięcie kratki powoduje zmianę DMC?

 

Ot, na ten przykład Honda CRV osobowa i ciężarowa. Osobówka może, a ciężarówka nie może mieć haka holowniczego. Przy ciężarówce jest tak zwiększone mmc/dmc i naciski, że podłączenie przyczepy przekroczyło by dopuszczalne wartości nacisku. A miałem klienta który zmieniał ciężarówkę, na osobówkę i bardzo mu na tym haku zależało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ot, na ten przykład Honda CRV osobowa i ciężarowa.

 

Podobnie Seicento. Ale czy to Volvo w wersji ciężarowej też nie może ciągnąć przyczepy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy to Volvo w wersji ciężarowej też nie może ciągnąć przyczepy?

Nawet jeśli może, to może się okazać, że O1 i O2 będą miały obniżone wartości :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy to Volvo w wersji ciężarowej też nie może ciągnąć przyczepy?

 

Nie wiem, ale dałem przykład, że czasem jest zasadne wracanie do mas "osobowych". Tym bardziej, że ciężarówki w kaście osobowej powstawały poprzez zmianę homologacji pojazdu już kompletnego.

 

A jaką ja dzisiaj historyjkę miałem ze starostwem, to byście się chyba popłakali ze śmiechu... ale to będzie co opowiadać na następnym spotkaniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, ale dałem przykład, że czasem jest zasadne wracanie do mas "osobowych".

 

Przykład dobry, ale musiałoby być to naprawdę dobrze i łopatologicznie opisane, żeby przeciętny urząd to łyknął ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobówka może, a ciężarówka nie może mieć haka holowniczego.
Podobnie Seicento.

 

Nie tylko różni się tabliczką znamionową (która została zagubiona przy robotach blacharsko-lakierniczych),i jest zastepcza :lol: ,ale także konstrukcją układu hamulcowego.

"Ciężarowy" SC ma na tylnej belce regulatory sił hamowania,sprężynę,cięgno....im wiecej towaru tym siła hamowania jest wieksza.

Parę takich miałem ,niby osobowy a konstrukcja ukł.ham. od ciężarowego.I co ciekawe odwrotnego przypadku nie spotkałem.

http://www.fiat-lancia-alfa.pl/regulator-sily-hamowania-sc-van.html?soteshop=9fa57ff64ea80c2fac74a8195efb86ae

 

a osobowy korektory z przodu pojazdu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko różni się tabliczką znamionową (która została zagubiona przy robotach blacharsko-lakierniczych),i jest zastepcza :lol: ,ale także konstrukcją układu hamulcowego.

 

Czyli jednak nie jest to do końca powrót na osobówkę. Zatem samo przystosowanie wnętrza nadwozia do warunków samochodu osobowego NIE POWINNO prowadzić z automatu do zmian DMC tudzież O1/O2 i tym podobnych warunków technicznych. Tak??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.