Grzegorz Łódź Napisano 18 Październik 2013 Share Napisano 18 Październik 2013 a na drodze musi przestrzegać Racja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 18 Październik 2013 Share Napisano 18 Październik 2013 5) kategoria T5: ciągniki kołowe o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej przekraczającej 40 km/h. Występuje tutaj wyraźna kolizja z rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 18 Październik 2013 Share Napisano 18 Październik 2013 Moja wypowiedź bardziej odnosiła się do tego W samochodzie kiera musi być po lewej a nie po środku, A to skąd wziąłeś? Nie może być po prawej, a poza tym ciągnik nie przekracza 40 km/h, czyli w sumie może być nawet po prawej 2. Kierownica w pojeździe o liczbie kół większej niż trzy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 40 km/h, nie powinna być umieszczona po prawej stronie pojazdu. Ale i tak z zapisu wynika że nie powinna być umieszczona po prawej stronie-czyli może być po środku. [ Dodano: 19-10-2013, 00:04 ] Występuje tutaj wyraźna kolizja z rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych Też to zauważyłem A nawiasem mówiąc to wiele takich "kolizji" niestety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skpauto Napisano 19 Październik 2013 Share Napisano 19 Październik 2013 W Niemczech mijałem na autostradzie ciągnik, który ciął grubo ponad 100 na godzinę a u nas mają zakaz poruszania się po autostradach i drogach szybkiego ruchu.Pewnie był kategorii T5. Implementują zapisy dyrektyw unijnych, ale nie zmieniają zapisów naszego ukochanego PoRD. Mam nadzieję, że przyjdzie taki czas i powołają komisję do eliminowania takich wykluczających się przepisów, lub taką , która będzie sprawdzała zgodność aspektów istniejącego prawa z wprowadzanymi zmianami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 19 Październik 2013 Share Napisano 19 Październik 2013 Mam nadzieję, że przyjdzie taki czas i powołają komisję do eliminowania takich wykluczających się przepisów, lub taką , która będzie sprawdzała zgodność aspektów istniejącego prawa z wprowadzanymi zmianami.Są odpowiednie zespoły parlamentarne. Niestety widać jak działają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 19 Październik 2013 Share Napisano 19 Październik 2013 W Niemczech mijałem na autostradzie ciągnik, który ciął grubo ponad 100 na godzinę Przy sztywnym zawieszeniu i oponach stosowanych w ciągnikach (nie chodzi o indeks prędkości, ale rozmiar, profil i bieżnik) to prawie samobójstwo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skpauto Napisano 19 Październik 2013 Share Napisano 19 Październik 2013 W Niemczech mijałem na autostradzie ciągnik, który ciął grubo ponad 100 na godzinę Przy sztywnym zawieszeniu i oponach stosowanych w ciągnikach (nie chodzi o indeks prędkości, ale rozmiar, profil i bieżnik) to prawie samobójstwo... Zaręczam Ci, ze nie zmyślam a poza tym mam jeszcze trzech świadków, którzy ze mną jechali i którym, tak jak mi, opadły szczęki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 19 Październik 2013 Share Napisano 19 Październik 2013 Są odpowiednie zespoły parlamentarne. Niestety widać jak działają. Masz na myśli zespół Macierewicza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 20 Październik 2013 Share Napisano 20 Październik 2013 oponach stosowanych w ciągnikach (nie chodzi o indeks prędkości, ale rozmiar, profil i bieżnik) to prawie samobójstwo... Masz rację, bo wystarczy przejechać się kilka km Unimogiem z prędkością 80 km/h i jazdy sie odechciewa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jan.W Napisano 11 Grudzień 2017 Share Napisano 11 Grudzień 2017 Witam. Odświeżę temat bo mamy niezgodność zdań u nas. Pojazd pomocy drogowej kolejne badanie, jaką opłatę pobrać 153 + 21 czy samo 153 ? Jeśli 153 + 21 to ile OE 1 czy 2 jeśli jeden wpis w rejestrze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Grudzień 2017 Share Napisano 11 Grudzień 2017 Jest to żółte seicento rozumiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jan.W Napisano 11 Grudzień 2017 Share Napisano 11 Grudzień 2017 Blakop nie dzisiaj z tym komentarzem. Przecież masz podane o co pytam. A jak za mało to Sprinter no i tu się z Tobą zgodzę bo żółty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Grudzień 2017 Share Napisano 11 Grudzień 2017 A może spotkałeś się z tym, że DMC pojazdu jest tez istotne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 11 Grudzień 2017 Share Napisano 11 Grudzień 2017 Z ceny wynika, że DMC 3,5-16 t. Ja zawsze pobierałem za OBT + za sprawdzenie warunków dodatkowych (21 zł). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 11 Grudzień 2017 Share Napisano 11 Grudzień 2017 Witam. Odświeżę temat bo mamy niezgodność zdań u nas. Pojazd pomocy drogowej kolejne badanie, jaką opłatę pobrać 153 + 21 czy samo 153 ? Jeśli 153 + 21 to ile OE 1 czy 2 jeśli jeden wpis w rejestrze ? Ja odniosę się tylko do warunków dodatkowych: § 2. 1. Zakres okresowego badania technicznego pojazdu obejmuje: 4) sprawdzenie warunków dodatkowych dla pojazdów, określonych w § 17-22, § 38-42 i § 52 Rozdział 9 Warunki dodatkowe dla pojazdu samochodowego przeznaczonego do wykonywania czynności na drodze oraz dla innego pojazdu samochodowego, na który ze względu na bezpieczeństwo ruchu należy zwracać szczególną uwagę § 38. I z tabeli opłat: 7.2 czy pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym dla pojazdów przeznaczonych do wykonywania czynności na drodze4) 4) Opłata obowiązuje również przy okresowym badaniu technicznym. Reasumując- jest to jedno badanie okresowe w którym zawarte jest spr.war.dodatkowych (za które pobiera się opłatę), jeden wpis do rejestru i jedna opłata ewidencyjna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rewers Napisano 11 Grudzień 2017 Share Napisano 11 Grudzień 2017 Podzielam zdania danielg 539 i Grzegorz-a Łódź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 11 Grudzień 2017 Share Napisano 11 Grudzień 2017 jest to jedno badanie okresowe w którym zawarte jest spr.war.dodatkowych (za które pobiera się opłatę), jeden wpis do rejestru i jedna opłata ewidencyjna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jan.W Napisano 12 Grudzień 2017 Share Napisano 12 Grudzień 2017 Dzięki Panowie, czyli racja była po mojej stronie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fabisz Napisano 17 Sierpień 2020 Share Napisano 17 Sierpień 2020 to może inaczej jeśli ma koguty i wpis w dowodzie ,,specjalny ' to wtedy 1.2 +7.2 a jak ma tylko koguty a nie jest pomocą drogową to tylko 1.2 bo same koguty nie uprawniają do pracy na drodze. Licząc zawsze 7.2 jak ma koguty możesz sobie problemu narobić bo przyjedzie kontrola z kogutem na magnesie i wtedy ich policz , kiedy w dowodzie jest osobowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 17 Sierpień 2020 Share Napisano 17 Sierpień 2020 Chyba nie sądzisz, że przez ponad 2,5 roku nie pobrał opłaty ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 17 Sierpień 2020 Share Napisano 17 Sierpień 2020 8 godzin temu, Fabisz napisał: jak ma tylko koguty a nie jest pomocą drogową to tylko 1.2 bo same koguty nie uprawniają do pracy na drodze. Art. 54. [Żółte sygnały błyskowe] 1. Pojazd wykonujący na drodze prace porządkowe, remontowe lub modernizacyjne powinien wysyłać żółte sygnały błyskowe. 2. Kierujący pojazdem, o którym mowa w ust. 1, może, pod warunkiem zachowania szczególnej ostrożności, nie stosować się do przepisów o obowiązku jazdy na jezdni lub przy jej prawej krawędzi oraz o zatrzymaniu i postoju, z tym że: 1) na jezdni jednokierunkowej oraz poza obszarem zabudowanym, podczas oczyszczania drogi ze śniegu, dopuszcza się również jazdę przy lewej krawędzi jezdni; 2) jazdę po chodniku dopuszcza się tylko przy zachowaniu bezpieczeństwa pieszych. 2a. Kierujący pojazdem, o którym mowa w ust. 1, może korzystać z autostrady lub drogi ekspresowej nawet wtedy, gdy pojazd ten nie jest pojazdem samochodowym lub jego konstrukcja uniemożliwia rozwinięcie prędkości co najmniej 40 km/h. 3. Pojazd, który ze względu na konstrukcję, ładunek lub nietypowe zachowanie na drodze może zagrażać bezpieczeństwu w ruchu drogowym, powinien wysyłać żółte sygnały błyskowe. 4. Zabrania się, z zastrzeżeniem art. 31 ust. 1 pkt 5, używania żółtych sygnałów błyskowych do innych celów niż określone w ust. 1 i 3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Sierpień 2020 Share Napisano 18 Sierpień 2020 12 godzin temu, Grzegorz Łódź napisał: 3. Pojazd, który ze względu na konstrukcję, ładunek lub nietypowe zachowanie na drodze może zagrażać bezpieczeństwu w ruchu drogowym Wniosek z tego taki, że jeżeli ktoś ma ochotę pojeździć sobie wężykiem po drodze ma obowiązek włączyć żółte sygnały błyskowe 21 godzin temu, Fabisz napisał: jak ma tylko koguty a nie jest pomocą drogową to tylko 1.2 bo same koguty nie uprawniają do pracy na drodze Uprawniają i opłatę należy pobrać. Ja zawsze pobierałem od wszystkich ciężarówek czy ciągników rolniczych, które miały zamontowane koguty (oczywiście po sprawdzeniu ich działania i widoczności). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 18 Sierpień 2020 Share Napisano 18 Sierpień 2020 Oczywiście, że to charakter wykorzystania pojazdu decyduje o tym, czy podlega pod omawiany przepis, a nie jego klasyfikacja, czy nawet konstrukcja!!! To mega błędne podejście! Każdy - nawet najbardziej zwykły pojazd może być używany (przy zachowaniu innych przepisów) w sposób szczególny na drodze i wtedy jest obowiązany wysyłać żółte sygnały świetlne. Nawet najzwyklejsza laweta może w pewnych okolicznościach uczestniczyć np. w transporcie gabarytowym i ma wtedy mieć te sygnały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.