Skocz do zawartości

Pomoc Drogowa ,a Przewóz Pojazdów


szombi

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 72
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • danielg539

    15

  • Grzegorz Łódź

    13

  • blakop

    9

  • michal_k

    7

5) kategoria T5: ciągniki kołowe o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej przekraczającej 40 km/h.

 

Występuje tutaj wyraźna kolizja z rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja wypowiedź bardziej odnosiła się do tego

W samochodzie kiera musi być po lewej a nie po środku,

 

A to skąd wziąłeś? Nie może być po prawej, a poza tym ciągnik nie przekracza 40 km/h, czyli w sumie może być nawet po prawej ;)

 

2. Kierownica w pojeździe o liczbie kół większej niż trzy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie

prędkości przekraczającej 40 km/h, nie powinna być umieszczona po prawej stronie pojazdu.

 

Ale i tak z zapisu wynika że nie powinna być umieszczona po prawej stronie-czyli może być po środku.

 

[ Dodano: 19-10-2013, 00:04 ]

Występuje tutaj wyraźna kolizja z rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych :razz:

Też to zauważyłem :( A nawiasem mówiąc to wiele takich "kolizji" niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Niemczech mijałem na autostradzie ciągnik, który ciął grubo ponad 100 na godzinę a u nas mają zakaz poruszania się po autostradach i drogach szybkiego ruchu.Pewnie był kategorii T5. Implementują zapisy dyrektyw unijnych, ale nie zmieniają zapisów naszego ukochanego PoRD.

Mam nadzieję, że przyjdzie taki czas i powołają komisję do eliminowania takich wykluczających się przepisów, lub taką , która będzie sprawdzała zgodność aspektów istniejącego prawa z wprowadzanymi zmianami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że przyjdzie taki czas i powołają komisję do eliminowania takich wykluczających się przepisów, lub taką , która będzie sprawdzała zgodność aspektów istniejącego prawa z wprowadzanymi zmianami.
Są odpowiednie zespoły parlamentarne. Niestety widać jak działają.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Niemczech mijałem na autostradzie ciągnik, który ciął grubo ponad 100 na godzinę

 

Przy sztywnym zawieszeniu i oponach stosowanych w ciągnikach (nie chodzi o indeks prędkości, ale rozmiar, profil i bieżnik) to prawie samobójstwo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Niemczech mijałem na autostradzie ciągnik, który ciął grubo ponad 100 na godzinę

 

Przy sztywnym zawieszeniu i oponach stosowanych w ciągnikach (nie chodzi o indeks prędkości, ale rozmiar, profil i bieżnik) to prawie samobójstwo...

 

Zaręczam Ci, ze nie zmyślam a poza tym mam jeszcze trzech świadków, którzy ze mną jechali i którym, tak jak mi, opadły szczęki. :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oponach stosowanych w ciągnikach (nie chodzi o indeks prędkości, ale rozmiar, profil i bieżnik) to prawie samobójstwo...

Masz rację, bo wystarczy przejechać się kilka km Unimogiem z prędkością 80 km/h i jazdy sie odechciewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 years later...

Witam. Odświeżę temat bo mamy niezgodność zdań u nas. Pojazd pomocy drogowej kolejne badanie, jaką opłatę pobrać 153 + 21 czy samo 153 ? Jeśli 153 + 21 to ile OE 1 czy 2 jeśli jeden wpis w rejestrze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Odświeżę temat bo mamy niezgodność zdań u nas. Pojazd pomocy drogowej kolejne badanie, jaką opłatę pobrać 153 + 21 czy samo 153 ? Jeśli 153 + 21 to ile OE 1 czy 2 jeśli jeden wpis w rejestrze ?

Ja odniosę się tylko do warunków dodatkowych:

 

§ 2.

1. Zakres okresowego badania technicznego pojazdu obejmuje:

 

4) sprawdzenie warunków dodatkowych dla pojazdów, określonych w § 17-22, § 38-42 i § 52

 

Rozdział 9

Warunki dodatkowe dla pojazdu samochodowego przeznaczonego do wykonywania czynności na drodze oraz dla innego pojazdu samochodowego, na który ze względu na bezpieczeństwo ruchu należy zwracać szczególną uwagę

§ 38.

 

I z tabeli opłat:

 

7.2

czy pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym dla pojazdów

przeznaczonych do wykonywania czynności na drodze4)

 

4) Opłata obowiązuje również przy okresowym badaniu technicznym.

 

Reasumując- jest to jedno badanie okresowe w którym zawarte jest spr.war.dodatkowych (za które pobiera się opłatę), jeden wpis do rejestru i jedna opłata ewidencyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to jedno badanie okresowe w którym zawarte jest spr.war.dodatkowych (za które pobiera się opłatę), jeden wpis do rejestru i jedna opłata ewidencyjna

:ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

to może inaczej jeśli ma koguty i wpis w dowodzie ,,specjalny ' to wtedy 1.2 +7.2 a jak ma tylko koguty a nie jest pomocą drogową to tylko 1.2 bo same koguty nie uprawniają do pracy na drodze. Licząc zawsze 7.2 jak ma koguty możesz sobie problemu narobić  bo przyjedzie kontrola z kogutem na magnesie i wtedy ich policz , kiedy w dowodzie jest osobowy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Fabisz napisał:

jak ma tylko koguty a nie jest pomocą drogową to tylko 1.2 bo same koguty nie uprawniają do pracy na drodze.

Art. 54. [Żółte sygnały błyskowe]
1. Pojazd wykonujący na drodze prace porządkowe, remontowe lub modernizacyjne powinien wysyłać żółte sygnały błyskowe.
2. Kierujący pojazdem, o którym mowa w ust. 1, może, pod warunkiem zachowania szczególnej ostrożności, nie stosować się do przepisów o obowiązku jazdy na jezdni lub przy jej prawej krawędzi oraz o zatrzymaniu i postoju, z tym że:
1) na jezdni jednokierunkowej oraz poza obszarem zabudowanym, podczas oczyszczania drogi ze śniegu, dopuszcza się również jazdę przy lewej krawędzi jezdni;
2) jazdę po chodniku dopuszcza się tylko przy zachowaniu bezpieczeństwa pieszych.
2a. Kierujący pojazdem, o którym mowa w ust. 1, może korzystać z autostrady lub drogi ekspresowej nawet wtedy, gdy pojazd ten nie jest pojazdem samochodowym lub jego konstrukcja uniemożliwia rozwinięcie prędkości co najmniej 40 km/h.
3. Pojazd, który ze względu na konstrukcję, ładunek lub nietypowe zachowanie na drodze może zagrażać bezpieczeństwu w ruchu drogowym, powinien wysyłać żółte sygnały błyskowe.
4. Zabrania się, z zastrzeżeniem art. 31 ust. 1 pkt 5, używania żółtych sygnałów błyskowych do innych celów niż określone w ust. 1 i 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Grzegorz Łódź napisał:

3. Pojazd, który ze względu na konstrukcję, ładunek lub nietypowe zachowanie na drodze może zagrażać bezpieczeństwu w ruchu drogowym

Wniosek z tego taki, że jeżeli ktoś ma ochotę pojeździć sobie wężykiem po drodze ma obowiązek włączyć żółte sygnały błyskowe ;)

21 godzin temu, Fabisz napisał:

jak ma tylko koguty a nie jest pomocą drogową to tylko 1.2 bo same koguty nie uprawniają do pracy na drodze

Uprawniają i opłatę należy pobrać. Ja zawsze pobierałem od wszystkich ciężarówek czy ciągników rolniczych, które miały zamontowane koguty (oczywiście po sprawdzeniu ich działania i widoczności).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że to charakter wykorzystania pojazdu decyduje o tym, czy podlega pod omawiany przepis, a nie jego klasyfikacja, czy nawet konstrukcja!!! To mega błędne podejście!

Każdy - nawet najbardziej zwykły pojazd może być używany (przy zachowaniu innych przepisów) w sposób szczególny na drodze i wtedy jest obowiązany wysyłać żółte sygnały świetlne. Nawet najzwyklejsza laweta może w pewnych okolicznościach uczestniczyć np. w transporcie gabarytowym i ma wtedy mieć te sygnały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.