Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

BOGDANKAR

NOWA CYSTERNA Z ADRem z Turcji

Polecane posty

BOGDANKAR

Witam będę miał jutro na stacji cysternę sprowadzoną z Turcji, nową wyprodukowaną w Turcji przez Amerykańską firmę na licencji Francuskiej tak oświadczył właściciel, posiada ważne TR rumuńskie exportowe.Brak pierwszej rejestracji -pytanie : wykonuje dodatkowe badanie ustalenie danych potrzebnych do rejestracji plus dodatkowe dla pojazdów przeznaczonych do przewozu mat. N i nie mogę na dodat. bad. ustalić terminu następnego BO ponieważ jest nowa i ma w świetle prawa OBT na rok od daty pierwszej rejestracji ale nie jest jeszcze zarejestrowana a termin OBT jest potrzebny na zaświadczeniu do czerwonego paska,dodam że ADR ma mieć zrobiony przed przyjazdem --jak się zachować w tej sytuacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Brak pierwszej rejestracji -pytanie

No jak przecież jest zarejestrowana za granicą.

wykonuje dodatkowe badanie ustalenie danych potrzebnych do rejestracji plus dodatkowe dla pojazdów przeznaczonych do przewozu mat. N

No tak jak piszesz.

ma w świetle prawa OBT na rok od daty pierwszej rejestracji ale nie jest jeszcze zarejestrowana a termin OBT jest potrzebny na zaświadczeniu do czerwonego paska,dodam że ADR ma mieć zrobiony przed przyjazdem --jak się zachować w tej sytuacji

To wpisz termin badania do ADR rok od daty I rej. za granicą. Ty nie wyznaczasz tego terminu tylko przepisujesz do zaświadczenia ADR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
świetle prawa OBT na rok od daty pierwszej rejestracji ale nie jest jeszcze zarejestrowana

 

A skąd wymyśliłeś ten rok od daty I rejestracji? Powinno być rok od daty badania ("corocznie").

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
posiada ważne TR rumuńskie

Ciekawe co da klientowi badanie na rumuńskich blachach, czerwonego paska na tych tablicach nie dostanie.

Najpierw WK , a później SKP.

dodam że ADR ma mieć zrobiony przed przyjazdem

Czy chodzi o dozór ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skowerek

A nie powinno być w takiej kolejności;

1. Ustalenie danych na romuńskich tablicach.

2. Rejestracja w WK i nadanie zwykłych tablic.

3. Dozór na beczke w TDT.

4. Badanie ADR na OSKP.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fuks

a art 81 ust 12 PORD to obowiązuje dopiero od pkt 3 ?? :razz:

PS

W sumie pracodawca by się ucieszył z 60 zł ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
A nie powinno być w takiej kolejności;

1. Ustalenie danych na romuńskich tablicach.

2. Rejestracja w WK i nadanie zwykłych tablic.

3. Dozór na beczke w TDT.

4. Badanie ADR na OSKP.

 

Tak zdrowo myśląc to tak właśnie powinno być :ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skowerek
a art 81 ust 12 PORD to obowiązuje dopiero od pkt 3 ?? :razz:

PS

W sumie pracodawca by się ucieszył z 60 zł ;)

 

Ale w tym przypadku nie ma obowiązku wykonywać odrazu dozór bo ten pojazd może równie dobrze wode wozić albo szambo :D a to od właściciela zależy co będzie chciał wozić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
A nie powinno być w takiej kolejności;

1. Ustalenie danych na romuńskich tablicach.

Skoro nówka sztuka ,to założyłem że ma homo .Jeżeli nie ma, to tak jak piszesz .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38
Ale w tym przypadku nie ma obowiązku wykonywać odrazu dozór bo ten pojazd może równie dobrze wode wozić albo szambo :D a to od właściciela zależy co będzie chciał wozić.

Obyś się nie przejechał :x

Jeżeli beczka jest ciśnieniowa ma mieć dozór - choćby woziła wodę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BOGDANKAR

Właściciel ma zaświadczenie że jest odgazowana które mu wystawili na przejazd do polski , ma też TR tureckie które tam wystawia policja zezwalające na dojazd do granicy tureckiej (pięciodniowe papierowe) dlatego dalej wziął rumuńskie żeby dojechać do polski czyli najlepszym wyjściem będzie bad.dod.-ustalenie danych z zaznaczeniem że nie spełnia wymogów dla pojazdów przeznaczonych do przewozu mater. N i do WK a potem jeszcze raz na stację na ADR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Jeżeli beczka jest ciśnieniowa ma mieć dozór - choćby woziła wodę

Zgadza się ale nie wszystkie cysterny są ciśnieniowe a jeśli jest to cysterna paliwowa i będzie woziła biodiesla to wogóle dozoru nie potrzebuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

Nie należy mieszać tematu badania ADR z dozorem na beczkę :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BOGDANKAR

doszedł jeszcze jeden motyw prawdopodobnie będzie to "jedna sztuka rocznie"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

To znaczy nierejestrowana i życzę powodzenia. Od razu odradź :x:evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
doszedł jeszcze jeden motyw prawdopodobnie będzie to "jedna sztuka rocznie"

 

No to go i ITS'u lub PIMOT'u skieruj jak jedna sztuka :D:D oni zajmują się dopuszczeniem jednostkowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Proszę nie zapominać o Instytucie Technologiczno–Przyrodniczym

 

Oczywiście :) , najnowsza jednostka uprawniona :lol: już trzecia :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
najnowsza jednostka uprawniona :lol: już trzecia
ale za cieńka w tym przypadku
2. w zakresie dopuszczenia jednostkowego pojazdu do przeprowadzania badań potwierdzających spełnienie odpowiednich warunków lub wymagań technicznych danego pojazdu, w celu dopuszczenia jednostkowego pojazdu dla kategorii pojazdów: C, R i T.
:evil:

mogą robić

przeprowadzania badań homologacyjnych typu przedmiotu wyposażenia lub części dla kategorii pojazdów: M, N, O, C, R i T,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
ale za cieńka w tym przypadku

 

No szczerze nie doczytałem co oni tam mogą ale jak widać za ciency są na cysterny :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BOGDANKAR

Jestem już po badaniu tej tureckiej cysterny, właściciel miał dopuszczenie do ruchu Niemieckie, i ADR POLSKI zrobiłem BO+DIP i dodat. ADR. po konsultacji telefonicznej z Panem Czesławem W. wyszło że pojazdy nowe z wyjątkiem TAXI i pojazdów przeznaczonych do przewozu mat. N podlegają badaniom okresowym art.81 ust.2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Demart

Jeżeli jest zarejestrowany to robimy okresowe po raz pierwszy, anie ustalenie danych ponieważ:

 

Art.81 ust.3 Okresowe badanie techniczne po raz pierwszy jest przeprowadzane przed pierwszą rejestracją pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

 

Natomiast

 

Art.81 ust.4. Badaniu, o którym mowa w ust. 3, nie podlega:

 

1) nowy pojazd, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji, o którym mowa w art. 68 ust. 1, lub zostało wydane zwolnienie z obowiązku homologacji, o którym mowa w art. 70,

 

2) nowy pojazd sprowadzony z zagranicy, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji zgodnie ze wspólnotową procedurą homologacji przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederację Szwajcarską lub państwo członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) — strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym,

 

3) zarejestrowany pojazd sprowadzony z państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) — strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym:

 

a) na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji zgodnie ze wspólnotową procedurą homologacji przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) — strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym w okresie od dnia pierwszej rejestracji za granicą do dnia terminu okresowego badania technicznego określonego w ust. 5, lub

 

b) w którego dowodzie rejestracyjnym lub innym dokumencie wydanym przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) — strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym przedstawionym do rejestracji, zawarta jest informacja o wykonanym badaniu technicznym i jego terminie ważności

 

— 222) z wyjątkiem taksówki, pojazdu uprzywilejowanego lub pojazdu odpowiednio przystosowanego lub wyposażonego zgodnie z przepisami o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych, pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu oraz pojazdu przystosowanego konstrukcyjnie do ruchu lewostronnego.[/b]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.