szyszon Napisano 1 Październik 2013 Share Napisano 1 Październik 2013 Witam kolegów. Mam gościa autem marki RENAULT MASTER, który zdemontował kontener a zamontował najazdy do przewozu pojazdów. Moje pytanie czy wymagacie opinii rzeczoznawcy? Czy wystarczy kwit z wagi, oświadczenie od warsztatu o przeróbce i faktura? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 1 Październik 2013 Share Napisano 1 Październik 2013 Jedni wymagają - inni nie. Bardzo różnie to wygląda - sam musisz ocenić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 1 Październik 2013 Share Napisano 1 Październik 2013 Jedni wymagają - inni nie. Bardzo różnie to wygląda - sam musisz ocenić. Tak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 1 Październik 2013 Share Napisano 1 Październik 2013 kwit z wagi ,to tylko kwit. a co do masy własnej lepiej mieć op. rzeczoznawcy .ja zawsze wymagam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 1 Październik 2013 Share Napisano 1 Październik 2013 W tym przypadku i ja bym wymagał opinii rzeczoznawcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 1 Październik 2013 Share Napisano 1 Październik 2013 kwit z wagi ,to tylko kwit. Wszystko zależy. Psuj dawał tu kiedyś fajny kwit z ważenia - taki prawdziwy, a nie tylko dla proformy. Dla mnie z kolei taki kwit to więcej niż opinia w której czary mogą być wszelakie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 1 Październik 2013 Share Napisano 1 Październik 2013 Dla mnie z kolei taki kwit to więcej niż opinia w której czary mogą być wszelakie... I tak to wszystko jest do d..y jak ktoś będzie chciał drążyć temat jak będzie afera i tak beknie diagnosta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 1 Październik 2013 Share Napisano 1 Październik 2013 Ja pisząc opinię, w której ustalam masę wlasną umawiam się na wadze z wyświelaczem na zewnątrz i robie zdjęie pojazdu na wadze z wynikiem ważenia na wyświetlaczu. Wymagajcie takiego udokumentowania od rzeczoznawców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 1 Październik 2013 Share Napisano 1 Październik 2013 robie zdjęie pojazdu na wadze z wynikiem ważenia na wyświetlaczu. Zdjęcie można zmodyfikować w Photoshopie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 1 Październik 2013 Share Napisano 1 Październik 2013 Fakt modyfikacji zdjęcia jest do sprawdzenia w ciągu 2 min przez biegłego z informatyki. Totalny kretyn, nie rzeczoznawca zrobił by coś takiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 1 Październik 2013 Share Napisano 1 Październik 2013 Fakt modyfikacji zdjęcia jest do sprawdzenia w ciągu 2 min przez biegłego z informatyki. Nawet zdjęcia wydrukowanego w opinii (nie w formie elektronicznej)? Chodzi mi tylko o to, że jakieś zaufanie trzeba chyba mieć, czy to do rzeczoznawcy, czy do kwitu wagowego, czy to do wagi w rolkach, o ile SKP ją posiada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 1 Październik 2013 Share Napisano 1 Październik 2013 michal_k No przecież markes30 jasno wyraził opinię o edytorze: Totalny kretyn, nie rzeczoznawca zrobił by coś takiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 1 Październik 2013 Share Napisano 1 Październik 2013 Psuj dawał tu kiedyś fajny kwit z ważenia - taki prawdziwy, a nie tylko dla proformy. Zgadza sie.Niedawno z niego korzystałem.Miałem na OBT sam.cięzarowy z wpisami w DR: F1-3490kg,G-2200kg a ładownośc-1550kg....Po zwazeniu wygladało to jednak inaczej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 1 Październik 2013 Share Napisano 1 Październik 2013 Ja myślę, że w najazdach to akurat kwestia wagi jest do ogarnięcia. Skupiłbym się bardziej na długości zabudowy, zwisach, kątach i takich tam. Tylko tu z kolei bardziej trzeba się skupić na wytycznych producenta podwozia. Czy rzeczoznawca to zrobi? Hmmmm. Ja mam teraz do poprawki lawetę, którą muszę ściągać z drugiego końca UE, właśnie przez takie niedopatrzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 1 Październik 2013 Share Napisano 1 Październik 2013 Ja mam teraz do poprawki lawetę, którą muszę ściągać z drugiego końca UE, właśnie przez takie niedopatrzenia. To nie ściągaj pustej tylko załaduj "samochodami niebitymi od dziadka jeżdżącego tylko do kościoła" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 1 Październik 2013 Share Napisano 1 Październik 2013 Ja pisząc opinię, w której ustalam masę wlasną umawiam się na wadze z wyświelaczem na zewnątrz i robie zdjęie pojazdu na wadze z wynikiem ważenia na wyświetlaczu. Wymagajcie takiego udokumentowania od rzeczoznawców. Do czego to doszło, że juz nikt nikomu nie wierzy i wszystko musi być na foto Pasowało by zatrzymać jakieś 30% uprawnień diagnostom i rzeczoznawcom to sytuacja wróciła by do normy, bo poczucie bezkarności rodzi patologje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 2 Październik 2013 Share Napisano 2 Październik 2013 Pasowało by zatrzymać jakieś 30% uprawnień diagnostom i rzeczoznawcom bezkarność niektórych przedstawicieli przedstawionych przez Daniela profesji rzeczywiście sięgnęła już zenitu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 2 Październik 2013 Share Napisano 2 Październik 2013 Pasowało by zatrzymać jakieś 30% uprawnień diagnostom i rzeczoznawcom bezkarność niektórych przedstawicieli przedstawionych przez Daniela profesji rzeczywiście sięgnęła już zenitu. Tak tylko może się niektórym wydawać. Na jednym ze szkoleń w Bydgoszczy był inspektor ITD. Z jego udokumentowanej zdjęciami relacji wynikało, że potrafią nawet wyładować towar z busa i ważyć go na wagach najazdowych. (po jego zachowaniu odniosłem wrażenie, że zachowuje się jak pies gończy spuszczony ze smyczy) Miałem również okazje czytać akta 2 różnych spraw wszczętych przez Prokuraturę na wniosek ITD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 2 Październik 2013 Share Napisano 2 Październik 2013 po jego zachowaniu odniosłem wrażenie, że zachowuje się jak pies gończy spuszczony ze smyczy ITD. Ludzie różnych profesji mają różne wyzwania. Temu najwyraźniej nie jest obojętne, że przewoźnicy udają, że dokonują przewozu pojazdem DMC do 3.5 T nie wymagającym koncesji, podczas gdy faktycznie, świadomie przekraczają tę granicę DMC... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 3 Październik 2013 Share Napisano 3 Październik 2013 Temu najwyraźniej nie jest obojętne, że przewoźnicy udają, że dokonują przewozu pojazdem DMC do 3.5 T nie wymagającym koncesji, podczas gdy faktycznie, świadomie przekraczają tę granicę DMC...Tylko w takim razie po kiego topotrafią nawet wyładować towar z busa i ważyć go na wagach najazdowychskoro na drodze obowiązują wartości rzeczywiste. Co innego jeśli w toku kontroli wyjdzie na jaw, że dokonano przeróbek zwiększających MW. Jeździłem autem do 3,5 tony i nieraz woziłem towar na paletach. Oczywiście zarówno równomierne rozłożenie jak i odpowiednie zabezpieczenie towaru to była u mnie podstawa. Natomiast rozładunek tego ładunku to min. godzina czasu, a załadowanie go z powrotem i zabezpieczenie ręcznie było niemożliwe. W takich warunkach odmówiłbym rozładunku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Październik 2013 Share Napisano 3 Październik 2013 Palety woziłeś? W liczbie mnogiej?? To ile ich było? 2? 3? No bo do 3,5 tony to wybacz, ale... I jeszcze godzinę to ładowałeś? Ręcznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 3 Październik 2013 Share Napisano 3 Październik 2013 Palety woziłeś? W liczbie mnogiej??To ile ich było? 2? 3? No bo do 3,5 tony to wybacz, ale... I jeszcze godzinę to ładowałeś? Ręcznie? 2, 3 w zależności od wagi. Auto miało ładowność 1,7 t. więc sporo wchodziło. Ładowałem wózkiem widłowym 5 minut. No, może 15 z pełnym zabezpieczeniem. Natomiast rozładunek ręczny zajmował od 30 minut do godziny w zależności co wiozłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 3 Październik 2013 Share Napisano 3 Październik 2013 Tylko w takim razie po kiego topotrafią nawet wyładować towar z busa i ważyć go na wagach najazdowychskoro na drodze obowiązują wartości rzeczywiste Znam przypadek kiedy po rozładowaniu przeładowanego pojazdu DMC do 3500 kg okazało się że jego MW także przekracza 3500 kg... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 3 Październik 2013 Share Napisano 3 Październik 2013 Znam przypadek kiedy po rozładowaniu przeładowanego pojazdu DMC do 3500 kg okazało się że jego MW także przekracza 3500 kg... To widocznie błoto. Przyczepia się cholerstwo do ramy, a później pojazd tyle waży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 3 Październik 2013 Share Napisano 3 Październik 2013 Tylko w takim razie po kiego topotrafią nawet wyładować towar z busa i ważyć go na wagach najazdowychskoro na drodze obowiązują wartości rzeczywiste Znam przypadek kiedy po rozładowaniu przeładowanego pojazdu DMC do 3500 kg okazało się że jego MW także przekracza 3500 kg... Inspektor TDT pokazywał zdjęcia, między innymi, właśnie takiego Mercedesa - po rozładowaniu 4200kg (MW) a w DR 3500 kg DMC ! Najwięcej takich kwiatków łapią kamery na wagach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.