abcs Napisano 7 Październik 2013 Share Napisano 7 Październik 2013 Koledzy, co myślicie o takiej zabudowie? Poproszono mnie o opinię. Jestem ciekaw Waszego zdania. Mnie się to nie podoba. Firma chce zamówić kilka takich zabudów. Ja uważam, że nie jest to projekt do końca przemyślany. Dodam, że pojazd ma przedni napęd a skądinąd wiem o nagminnym przeładowywaniu tych pojazdów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 7 Październik 2013 Share Napisano 7 Październik 2013 Koledzy, co myślicie o takiej zabudowie? Jeśli ma homologację to co Ci się nie podoba. A to że będzie miał taki pojazd ładowności z 500 kg to już Cię powinno mniej interesować a zwłaszcza to że właściciel będzie go przeładowywał regularnie od tego są inne instytucje żeby wyprostować na wiarę gdy będzie jeździł przeładowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 7 Październik 2013 Autor Share Napisano 7 Październik 2013 Jeśli ma homologację to co Ci się nie podoba Tu nie chodzi o kwestie formalne tylko o prywatną opinię. Firma przed zakupem chce o nim porozmawiać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 7 Październik 2013 Share Napisano 7 Październik 2013 to że będzie miał taki pojazd ładowności z 500 kg to już Cię powinno mniej interesować mam wątpliwości odnośne sterowalności pojazdu w przypadku gdy te 500kg (na pewno bezie więcej) będzie załadowane w tylnej części pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 7 Październik 2013 Share Napisano 7 Październik 2013 Firma przed zakupem chce o nim porozmawiać. Jedno zasadnicze pytanie : Ile to ma ładowności ? Bo skoro ma mało a na to wygląda (zakładając DMC tego pojazdu na 3,5 t) i mają w planach ciągłe przeładowywanie tego to lepiej odradzić dlatego że ostatnio modne są akcje typu ważenie takich busów przez różne organa władzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Październik 2013 Share Napisano 7 Październik 2013 Masakra dla mnie. Praktycznie 50% ładowności masz na tylnym zwisie. Ciekawe jak to będzie rejestrowane. Homologacja na kontener jako taki zapewne jest - na zabudowę tą kabiną sypialną już niekoniecznie. Generalnie idea zrobienia auta dalekobieżnego (dwie leżanki) na bazie auta klasy lekkiej (do 6,5-7 ton DMC) to średni pomysł. Taki to krajowy wynalazek - nie mam kasy na midluma, ale chcę daleko jeździć... Może się to odbić czkawką. Wszystko zależy co wozi - jak lekkie rzeczy no to może, może... Pytanie czy o MASTER, czy MASCOTT?? Może coś o większym rozstawie osi by wzięli?? Co do wag - jeśli to auto o DMC do 3,5t. to faktycznie w papierach będzie miał ładowność kilkaset kg zapewne - a i tak może to być zafałszowane, jeśli homologacja nie będzie uwzględniać kabiny sypialnej i agregatu (a często nie uwzględnia) - jak ITD na wagę zabierze może być zdziwko. Jeśli to mascot to może to być nawet 6,5t. DMC, wtedy ładowność lepiej wyjdzie oczywiście... Ale bez szału. No to jak miało być szczerze to tyle Niech pomyślą o DILY70 - 7 ton DMC, większe rozstawy osi - lepiej by im to autko na tym wyszło... No ale cena większa niż za francuza na pewno... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 7 Październik 2013 Share Napisano 7 Październik 2013 Naprawiałem MASCOTT-y o podobnej zabudowie z izotermą, jednak wszystkie miały większy rozstaw osi i na tylnej bliżniaki. A skoro pytają o zdanie to pewnie styropianu woziły nie będą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Październik 2013 Share Napisano 7 Październik 2013 A skoro pytają o zdanie to pewnie styropianu woziły nie będą. Do tego izotermy/chłodni nie trzeba. Ale różnica, czy np. kwiaty będą wozić, czy mrożonki, czy warzywa typu jabłka w skrzyniach itd... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 7 Październik 2013 Share Napisano 7 Październik 2013 co myślicie o takiej zabudowie? wystarczy dokładnie zobaczyć "ramę" +/- 15 cm za tylnym wieszakiem resoru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Październik 2013 Share Napisano 7 Październik 2013 wystarczy dokładnie zobaczyć "ramę" +/- 15 cm za tylnym wieszakiem resoru No widzę - i co?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 7 Październik 2013 Share Napisano 7 Październik 2013 wystarczy dokładnie zobaczyć "ramę" +/- 15 cm za tylnym wieszakiem resoru No widzę - i co?? Wyglada na przedłużanie ramy przy użyciu połączeń śrubowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Październik 2013 Share Napisano 7 Październik 2013 W mascocie jest to niedozwolone? To jaką techniką przedłużają tam ramę?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 7 Październik 2013 Autor Share Napisano 7 Październik 2013 Praktycznie 50% ładowności masz na tylnym zwisie.Ciekawe jak to będzie rejestrowane. Homologacja na kontener jako taki zapewne jest - na zabudowę tą kabiną sypialną już niekoniecznie Właśnie takie jest moje zdanie. Jest to Master. DMC 3500kg, masa własna 2651kg ale mnie na wadze wychodzi więcej. Rama oczywiście jest przedłużona. W Mascocie przy tylnym napędzie problem byłby mniejszy ale tu?! Twierdzę, że w warunkach zimowych może on mieć duże problemy przy podjeżdżaniu na wzniesienia i na zakrętach, a już nie daj Boże jeśli będzie przeładowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 7 Październik 2013 Share Napisano 7 Październik 2013 masa własna 2651kg To chyba bez tego kontenera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Październik 2013 Share Napisano 7 Październik 2013 Izoterma/chłodnia + agregat + kabina sypialna (i jeszcze dobrze jakby winda była). I wszystko na aucie 3,5 DMC. Jasne... No ale klient nasz Pan. Kto mu zabroni? Ostatnio takiego miałem - "Panie - co mi Pan opowiada - skoro jest auto do 3,5 tony a ja nawet 1kg więcej niż te 3500kg nie zamierzam wozić to jak nie da rady?" Przeładowanie? Przy tej zabudowie i na pojedynczym kole - kiepski pomysł. Zapytaj co wożą, ile itd. Przedłużanie ramy to normalny zabieg, ale nie zawsze i nie wszędzie. 50% na tylnym zwisie przy pojedynczym kole i tego typu zabudowie - hmmm - nie kojarzę takiego rozwiązania... W skrzyniach to owszem. A różnica wag bierze się z tego co mówiłem - homologacja e uwzględnia kabiny i agregatu z osprzętem. Kolejna luka w przepisach... (byłaby winda też nie było tego w papierach tak naprawdę). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 7 Październik 2013 Share Napisano 7 Październik 2013 . Przedłużanie ramy to normalny zabieg, ale nie zawsze i nie wszędzie. Owszem ale nie wyłacznie na połaczeniach śrubowych i to jeszcze bez dodatkowych wzmocnień (których ja tu nie dostrzegłem). Do tego dochodzi ten zwis i "partyzantka" gotowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Październik 2013 Share Napisano 7 Październik 2013 Owszem ale nie wyłacznie na połaczeniach śrubowych A na czym jeszcze? W IVECO mamy śrubowe... Ze zwisem też może wcale poza homo nie wyszli. A reszta już niestety w gestii właściciela jak to auto wykorzysta. To jest właśnie w tym najśmieszniejsze dla mnie. Że takie pojazdy mają homologację... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 7 Październik 2013 Share Napisano 7 Październik 2013 ciekawi mnie nacisk tylnej osi przy "legalnej' ładowności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Październik 2013 Share Napisano 7 Październik 2013 Zajrzyj na stronę RENAULT i będziesz miał. A jak klient rozłoży towar - jego sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 7 Październik 2013 Share Napisano 7 Październik 2013 Owszem ale nie wyłacznie na połaczeniach śrubowych A na czym jeszcze? W IVECO mamy śrubowe... Ze zwisem też może wcale poza homo nie wyszli. Ale masz wzmocnienia lub tzw. "zakładkę". Tu tego nie widać (albo ja nie widzę) A ogólnie to weż coś czasem na chłopski rozum ........ tu widać dwie śruby, z drugiej strony tej części ramy też są pewnie dwie. Razem 4 na stronę co daje tylko osiem śrub na mocowanie przedłużenia. Mocowania jednego ucha wieszaka resora miewa cztery a nawet więcej. Oczywiście piszę o tym co widać, bez oględzin z bliska. Bo może się okazać iz jest to trochę inaczej zrobione. [ Dodano: 07-10-2013, 11:57 ] Pisałem na poprzedniej stronie o dłuższym rozstawie osi i bliżniakach ..... zamomniałem jednak dodać iż były to tylnonapędówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Październik 2013 Share Napisano 7 Październik 2013 No dokładnie - ze zdjęć nie widzę, więc się nie wypowiadam. Nie sądzę jednak, żeby akurat na tym chcieli zaoszczędzić. W innych miejscach na zabudowie się oszczędza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 7 Październik 2013 Share Napisano 7 Październik 2013 Z doświadczenia wiem jedno ........ jeśli byłoby wzmocnienie lub łaczenie na zakładkę, śruby byłyby poprzecznie do długości pojazdu, tu jednak sa podłużnie (to akurat widać dobrze). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Październik 2013 Share Napisano 7 Październik 2013 Nie wiem - ja tam nic za wyraźnie nie widzę właśnie... Może tak zamalowane, że nie widać?? Nie wiem. Ale na pewno z takiego zdjęcia się na ten temat nie wypowiem. Co nie zmienia stanu faktycznego, że nawet przyjmując poprawne przedłużenie ramy, założenie konstrukcyjne tego pojazdu u samych podstaw jest zwyczajnie chore. Niestety taką mamy mentalność. 3-4 tony ładunku w międzynarodówce mają wozić chłopaki dostawczakiem z prawkiem B no i powstają takie "potworki"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 7 Październik 2013 Share Napisano 7 Październik 2013 To jest właśnie w tym najśmieszniejsze dla mnie. Że takie pojazdy mają homologację... Ja naiwny myślałem, że takie pojazdy dopuszczali tylko diagności podczas dopuszczeń jednostkowych. Ciekawe czy badanie zgodności zakończyło by się wynikiem P? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 7 Październik 2013 Share Napisano 7 Październik 2013 Zapytaj co wożą, ile itd. A jakie to ma znaczenie? Ten będzie woził pierze luzem i będzie ok, a za rok sprzeda złomiarzowi co ołów w akumulatorach załaduje i diagnosta beknie w razie W... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.