Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

krzysztof 44

zadanie opisowe - zmiana z ciężarowego na autobus

Polecane posty

krzysztof 44

Witam nie wiem gdzie to wkleic ale mam prosbe jak ktos to umo rozwiazac to byl bym wdzieczny za pomoc . jest to pytanie opisowe na diagnoste . na skp przyjechal samochod ciezarowy o dmc 12t przerobiony na autobus data pierwszej rejestracji 31 12 2012 opisac kolejnosc czynnosci diagnosty pomozcie prosze jak ktos cos wie to prosze napisac na meila ksmyczek@onet.eu z gory bardzo dziekuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Pytanie jest o tyle oryginalne, że nie dotyczy popularnych busów (blaszaków) przerabianych na autobus, tylko prawdziwej ciężarówki de facto (12t DMC). O ile w blaszaku mamy jakąś tam bryłę nadwozia i przeważnie kwestia rozbija się o punkty mocowań w podłodze (fabryczne) o tyle tutaj sprawa się będzie miała całkiem inaczej.

Tu raczej na pewno mamy do czynienia z ramą + kabiną i... I właśnie - co dalej? Ano powstająca od podstaw zabudowa, jako cała bryła. Jak tu podejść do kwestii fabrycznych mocowań? Z jednej strony temat ciekawy, z drugiej tak niszowy, że nie kojarzę czy w życiu spotkałem się z taką zmianą konstrukcyjną (tzw. osinobusy na podwoziu stara traktuję jako historię).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Z jednej strony temat ciekawy, z drugiej tak niszowy, że nie kojarzę czy w życiu spotkałem się z taką zmianą konstrukcyjną

Takie pojazdy się trafiają, ale nie jako zmiany konstrukcyjne pojazdu używanego a częściej jako kompletacja samego podwozia ciężarówki (często w wersji bez kabiny) i nadwozia wykonanego przez specjalistyczną firmę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
K.S.

Witam i jakieś postępy z tym pytankiem? Bo też jestem ciekaw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Czytać posty!!

:ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Czytać posty!!

 

biker - bez urazy, ale podany w linku temat dotyczy z goła innej przeróbki - o innym charakterze. Jak na razie w stricte temacie nikt się dobrze nie wypowiedział.

 

Ok - dokumenty wszędzie będą te same - oświadczenie uprawnionego zakładu, do tego badanie z opisem zmian poparte ewentualnie opinią rzeczoznawcy. No ok. Ale ja pytam - w busie będziecie się czepiać "fabrycznych punktów mocowań" I tak naprawdę 95% przypadków na tym odrzucicie. A tutaj?? Wszystko będzie własnej konstrukcji - więc?

Tego tematu - jako myślę najciekawszego i najbardziej istotnego wątku tej zmiany nikt nie podjął póki co...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Tego tematu - jako myślę najciekawszego i najbardziej istotnego wątku tej zmiany nikt nie podjął póki co...

 

Bo temat raczej niespotykany jest w rzeczywistości ale bardzo ciekawy, sam nie wiem jeszcze jakbym postąpił że opinia rzeczoznawcy to oczywiste a w tej opinii jakieś wyliczenia wytrzymałościowe by się przydały, a wówczas znakomita większość rzeczoznawców wymięka i ja mam po kłopocie na SKP bo "ogólnej" opinii bym nie chciał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
K.S.
Pytanie jest o tyle oryginalne, że nie dotyczy popularnych busów (blaszaków) przerabianych na autobus, tylko prawdziwej ciężarówki de facto (12t DMC).

No właśnie o to mi chodzi.

A :-( tu zaraz na forum robi sie troche nieprzyjemnie. Bo jak nowy i zielony to go najlepiej objechać i kazać szukać, ale żadnych konkretów.

 

[ Dodano: 10-10-2013, 18:47 ]

samochod ciezarowy o dmc 12t przerobiony na autobus

Ktoś mi może powie jak to interpretować? Czy taki ,,stwór" jest możliwy? TO całe pytanie to opisówka ale jak go ugryść?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
biker - bez urazy, ale podany w linku temat dotyczy z goła innej przeróbki - o innym charakterze. Jak na razie w stricte temacie nikt się dobrze nie wypowiedział.
blakop żadnej urazy :P

tylko tak jak napisał danielg539

Takie pojazdy się trafiają, ale nie jako zmiany konstrukcyjne pojazdu używanego a częściej jako kompletacja samego podwozia ciężarówki (często w wersji bez kabiny) i nadwozia wykonanego przez specjalistyczną firmę.

i powiem szczerze, że podobnie jak Qnick poprosiłbym o opinię rzeczoznawcy najlepiej z listy MI

z opinią która zawierać będzie obliczenia wytrzymałościowe, miarka i mierzenie, a co dalej ??? tak jak napisałeś

Wszystko będzie własnej konstrukcji - więc?

 

A :-( tu zaraz na forum robi sie troche nieprzyjemnie.
zaraz nieprzyjemnie ;) ale jeżeli tak się poczułeś przepraszam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mecher

Ja bym jeszcze chciał :

- potwierdzenia że zmiany dokonał zakład mający odpowiednie uprawnienia 40-452 (jeśli się mylę niech ktoś poprawi)

- papier na homologowany ogranicznik prędkości (przy DMC powyżej 10 t ma być od 1 stycznia 1988).

 

Jeszcze jakieś papiery ?

Homologacje na pasy, siedzenia ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
40-452 (jeśli się mylę niech ktoś poprawi)
raczej kod 45.20 Z lub 45.40 Z, podałeś kod pocztowy do Katowic :-P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Takie pojazdy się trafiają, ale nie jako zmiany konstrukcyjne pojazdu używanego a częściej jako kompletacja samego podwozia ciężarówki (często w wersji bez kabiny) i nadwozia wykonanego przez specjalistyczną firmę.

 

Dlatego w tym konkretnym przypadku, to najbliżej temu pojazdowi do pojazdu marki SAM/ pojazd wykonany przy użyciu nadwozia własnej konstrukcji/ lub pojazdu produkcji jednostkowej.

Nie podjąłbym się legalizować tego w trybie badania po zmianach konstrukcyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Ale ja pytam - w busie będziecie się czepiać "fabrycznych punktów mocowań" I tak naprawdę 95% przypadków na tym odrzucicie. A tutaj?? Wszystko będzie własnej konstrukcji - więc?

Będzie to własna konstrukcja, ale wykonana przez uprawnionego przedsiębiorcę a czym niby taki przedsiębiorca będzie się różnił od "fabryki"? W mojej ocenie względem przepisów prawa obaj przedsiębiorcy są równoprawni, nawet moga mieć ten sam nr EKD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DMG1

Ja bym się dowiedział w ITS-ie lub PIMOT-ie (pimocie) , czy nie zrobiliby chociaż oceny nadwozia zamiast szukać rzeczoznawcy , któremu by chciało się liczyć.

A jeśli to jest pytanie opisowe , to je dokładnie przestudiuj może pytający ma SAM-a na myśli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
a czym niby taki przedsiębiorca będzie się różnił od "fabryki"?

 

To oczywiste czym się różnią. Fabryka będzie miała homo. A w tym drugim za homo SKP się będzie gimnastykować 8)

Ja się też zgadzam, że w praktyce takich zmian nie ma. Ale skoro takie było pytanie opisowe to warto pomyśleć nad odpowiedzią.

Ja już widzę jedno ale. W tym aucie nie będzie wymagać fabrycznych punktów kotwiczenia - może opinia by starczyła itd... A w busie w takim razie też by tak nie można? :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mecher

Odnoszę wrażenie, ze lubicie sobie komplikować wiekszość rzeczy.

Przecież pytanie jest konkretne

na skp przyjechal samochod ciezarowy o dmc 12t przerobiony na autobus data pierwszej rejestracji 31 12 2012 opisac kolejnosc czynnosci diagnosty

 

Gdzie tu napisane np. o zabudowie ramy ?

 

Rzeczywiście to kod pocztowy ul. Mysłowickiej :razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Gdzie tu napisane np. o zabudowie ramy ?

 

A jak inaczej chcesz zrobić ten autobus? Jakoś nie kojarzę ciężarówek o nadwoziu samonośnym z DMC 12t. Skoro zrobiono z tej ciężarówki autobus to tylko poprzez zabudowę ramy - jakąś tam własną konstrukcją nadwozia... Czyli coś co ciężarem gatunkowym jak najbardziej przypomina SAMa. A ciężar to na tyle duży, że zdecydowano o likwidacji tych badań na stacjach... A to dlatego, że faktycznie trudno takie zmiany ocenić na SKP.

Zastanawiam się, czy to pytanie nie jest podchwytliwe... Na upartego taki pojazd po zabudowaniu stanie się SAMem przecież - wszak będzie miał nadwozie konstrukcji własnej ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Na upartego taki pojazd po zabudowaniu stanie się SAMem przecież - wszak będzie miał nadwozie konstrukcji własnej

Trochę to naciągane, bo odpowiedni przedsiębiorca, który dokonał zmian konstrukcyjnych to nie Jan Kowalski. Równie dobrze, może to być prototyp autobusu, który będzie produktem seryjnym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
bo odpowiedni przedsiębiorca, który dokonał zmian konstrukcyjnych to nie Jan Kowalski

 

No jak nie, skoro wszyscy tu forsujecie tezę, że ta odpowiednia działalność to naprawa i obsługa pojazdów - czyli jedna z najbardziej pospolitych możliwych działalności, którą jednoosobowo będzie prowadził np. Jan Kowalski :)

 

A SAM to przypominam - pojazd zbudowany przy użyciu m.in. nadwozia konstrukcji własnej. Wszak ten pojazd tym właśnie będzie. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
A SAM to przypominam - pojazd zbudowany przy użyciu m.in. nadwozia konstrukcji własnej. Wszak ten pojazd tym właśnie będzie. :P

 

O tym właśnie pisałem, nadwozie własnej produkcji, bo takie by było, co z tego że zamocowane na fabrycznym, nawet używanym podwoziu!

Definicję SAMa taki przypadek wyczerpuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mecher

Ja tu widzę jeden problem. Nie w pytaniu czy jego podchwytliwości. Problem jest w postrzeganiu pytania. Ja postrzegam pytanie jako osoba bez praktyki UDS (bo jej przecież jeszcze nie mam), wy jako osoby o dużej praktyce i doświadczeniu w zawodzie.

Na egzaminie jest pytanie, trzeba dać odpowiedż pisemną. O ile ustnie można próbować udowadniać racje podciągnięcia w/w pojazdu pod SAMa, o tyle w pytaniu pisemnym według mnie nie bardzo, bo nie ma tego w pytaniu. Na teoretycznym jest za mało czasu na kombinowanie czy jest taka możliwość czy nie. W pytaniu jest o zmianach konstrukcyjnych i tak należy je rozumieć, nie ma słowa SAM.

 

Nie wiem czy dobrze to wyjaśniłem ale starałem się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
No jak nie, skoro wszyscy tu forsujecie tezę, że ta odpowiednia działalność to naprawa i obsługa pojazdów

Ja, podobnie jak Ty nie jestem zwolennikiem tej teorii.

naprawa i obsługa pojazdów - czyli jedna z najbardziej pospolitych możliwych działalności, którą jednoosobowo będzie prowadził np. Jan Kowalski

W tej sytuacji to Jan Kowalski jest przedsiębiorcą i nadwozie nie jest własnej konstrukcji, tylko w świetle prawa jest to nadwozie fabryczne aczkolwiek jak zauważyłeś nie posiada ono homologacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.