krzysztof 44 Napisano 7 Październik 2013 Share Napisano 7 Październik 2013 Witam nie wiem gdzie to wkleic ale mam prosbe jak ktos to umo rozwiazac to byl bym wdzieczny za pomoc . jest to pytanie opisowe na diagnoste . na skp przyjechal samochod ciezarowy o dmc 12t przerobiony na autobus data pierwszej rejestracji 31 12 2012 opisac kolejnosc czynnosci diagnosty pomozcie prosze jak ktos cos wie to prosze napisac na meila ksmyczek@onet.eu z gory bardzo dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 7 Październik 2013 Share Napisano 7 Październik 2013 nie wiem gdzie to wkleic Pewnie tutaj http://forum.norcom.pl/viewforum.php?f=138 Najpierw poczytaj troszkę na forum ,a potem pytaj. Podobny temat znajdziesz tutaj http://forum.norcom.pl/viewtopic.php?t=9042&highlight=autobus+pytanie+opisowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 7 Październik 2013 Share Napisano 7 Październik 2013 ktos cos wie to prosze napisac skoro pytasz na forum, to tu będą odpowiedzi Najpierw poczytaj troszkę na forum to też http://forum.norcom.pl/viewtopic.php?t=272 p 10 , 12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Październik 2013 Share Napisano 8 Październik 2013 Pytanie jest o tyle oryginalne, że nie dotyczy popularnych busów (blaszaków) przerabianych na autobus, tylko prawdziwej ciężarówki de facto (12t DMC). O ile w blaszaku mamy jakąś tam bryłę nadwozia i przeważnie kwestia rozbija się o punkty mocowań w podłodze (fabryczne) o tyle tutaj sprawa się będzie miała całkiem inaczej. Tu raczej na pewno mamy do czynienia z ramą + kabiną i... I właśnie - co dalej? Ano powstająca od podstaw zabudowa, jako cała bryła. Jak tu podejść do kwestii fabrycznych mocowań? Z jednej strony temat ciekawy, z drugiej tak niszowy, że nie kojarzę czy w życiu spotkałem się z taką zmianą konstrukcyjną (tzw. osinobusy na podwoziu stara traktuję jako historię). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 8 Październik 2013 Share Napisano 8 Październik 2013 Z jednej strony temat ciekawy, z drugiej tak niszowy, że nie kojarzę czy w życiu spotkałem się z taką zmianą konstrukcyjną Takie pojazdy się trafiają, ale nie jako zmiany konstrukcyjne pojazdu używanego a częściej jako kompletacja samego podwozia ciężarówki (często w wersji bez kabiny) i nadwozia wykonanego przez specjalistyczną firmę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K.S. Napisano 10 Październik 2013 Share Napisano 10 Październik 2013 Witam i jakieś postępy z tym pytankiem? Bo też jestem ciekaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 10 Październik 2013 Share Napisano 10 Październik 2013 Witam i jakieś postępy z tym pytankiem? Bo też jestem ciekaw Czytać posty!! Najpierw poczytaj troszkę na forum ,a potem pytaj.Podobny temat znajdziesz tutaj http://forum.norcom.pl/vi...pytanie+opisowe to też http://forum.norcom.pl/viewtopic.php?t=272p 10 , 12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 10 Październik 2013 Share Napisano 10 Październik 2013 Czytać posty!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Październik 2013 Share Napisano 10 Październik 2013 Czytać posty!! biker - bez urazy, ale podany w linku temat dotyczy z goła innej przeróbki - o innym charakterze. Jak na razie w stricte temacie nikt się dobrze nie wypowiedział. Ok - dokumenty wszędzie będą te same - oświadczenie uprawnionego zakładu, do tego badanie z opisem zmian poparte ewentualnie opinią rzeczoznawcy. No ok. Ale ja pytam - w busie będziecie się czepiać "fabrycznych punktów mocowań" I tak naprawdę 95% przypadków na tym odrzucicie. A tutaj?? Wszystko będzie własnej konstrukcji - więc? Tego tematu - jako myślę najciekawszego i najbardziej istotnego wątku tej zmiany nikt nie podjął póki co... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 10 Październik 2013 Share Napisano 10 Październik 2013 Tego tematu - jako myślę najciekawszego i najbardziej istotnego wątku tej zmiany nikt nie podjął póki co... Bo temat raczej niespotykany jest w rzeczywistości ale bardzo ciekawy, sam nie wiem jeszcze jakbym postąpił że opinia rzeczoznawcy to oczywiste a w tej opinii jakieś wyliczenia wytrzymałościowe by się przydały, a wówczas znakomita większość rzeczoznawców wymięka i ja mam po kłopocie na SKP bo "ogólnej" opinii bym nie chciał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K.S. Napisano 10 Październik 2013 Share Napisano 10 Październik 2013 Pytanie jest o tyle oryginalne, że nie dotyczy popularnych busów (blaszaków) przerabianych na autobus, tylko prawdziwej ciężarówki de facto (12t DMC). No właśnie o to mi chodzi. A tu zaraz na forum robi sie troche nieprzyjemnie. Bo jak nowy i zielony to go najlepiej objechać i kazać szukać, ale żadnych konkretów. [ Dodano: 10-10-2013, 18:47 ] samochod ciezarowy o dmc 12t przerobiony na autobus Ktoś mi może powie jak to interpretować? Czy taki ,,stwór" jest możliwy? TO całe pytanie to opisówka ale jak go ugryść? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 10 Październik 2013 Share Napisano 10 Październik 2013 biker - bez urazy, ale podany w linku temat dotyczy z goła innej przeróbki - o innym charakterze. Jak na razie w stricte temacie nikt się dobrze nie wypowiedział. blakop żadnej urazy tylko tak jak napisał danielg539 Takie pojazdy się trafiają, ale nie jako zmiany konstrukcyjne pojazdu używanego a częściej jako kompletacja samego podwozia ciężarówki (często w wersji bez kabiny) i nadwozia wykonanego przez specjalistyczną firmę. i powiem szczerze, że podobnie jak Qnick poprosiłbym o opinię rzeczoznawcy najlepiej z listy MI z opinią która zawierać będzie obliczenia wytrzymałościowe, miarka i mierzenie, a co dalej ??? tak jak napisałeś Wszystko będzie własnej konstrukcji - więc? A tu zaraz na forum robi sie troche nieprzyjemnie. zaraz nieprzyjemnie ale jeżeli tak się poczułeś przepraszam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 10 Październik 2013 Share Napisano 10 Październik 2013 Ja bym jeszcze chciał : - potwierdzenia że zmiany dokonał zakład mający odpowiednie uprawnienia 40-452 (jeśli się mylę niech ktoś poprawi) - papier na homologowany ogranicznik prędkości (przy DMC powyżej 10 t ma być od 1 stycznia 1988). Jeszcze jakieś papiery ? Homologacje na pasy, siedzenia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 10 Październik 2013 Share Napisano 10 Październik 2013 40-452 (jeśli się mylę niech ktoś poprawi) raczej kod 45.20 Z lub 45.40 Z, podałeś kod pocztowy do Katowic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 10 Październik 2013 Share Napisano 10 Październik 2013 Takie pojazdy się trafiają, ale nie jako zmiany konstrukcyjne pojazdu używanego a częściej jako kompletacja samego podwozia ciężarówki (często w wersji bez kabiny) i nadwozia wykonanego przez specjalistyczną firmę. Dlatego w tym konkretnym przypadku, to najbliżej temu pojazdowi do pojazdu marki SAM/ pojazd wykonany przy użyciu nadwozia własnej konstrukcji/ lub pojazdu produkcji jednostkowej. Nie podjąłbym się legalizować tego w trybie badania po zmianach konstrukcyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 10 Październik 2013 Share Napisano 10 Październik 2013 Ale ja pytam - w busie będziecie się czepiać "fabrycznych punktów mocowań" I tak naprawdę 95% przypadków na tym odrzucicie. A tutaj?? Wszystko będzie własnej konstrukcji - więc? Będzie to własna konstrukcja, ale wykonana przez uprawnionego przedsiębiorcę a czym niby taki przedsiębiorca będzie się różnił od "fabryki"? W mojej ocenie względem przepisów prawa obaj przedsiębiorcy są równoprawni, nawet moga mieć ten sam nr EKD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DMG1 Napisano 10 Październik 2013 Share Napisano 10 Październik 2013 Ja bym się dowiedział w ITS-ie lub PIMOT-ie (pimocie) , czy nie zrobiliby chociaż oceny nadwozia zamiast szukać rzeczoznawcy , któremu by chciało się liczyć. A jeśli to jest pytanie opisowe , to je dokładnie przestudiuj może pytający ma SAM-a na myśli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Październik 2013 Share Napisano 10 Październik 2013 a czym niby taki przedsiębiorca będzie się różnił od "fabryki"? To oczywiste czym się różnią. Fabryka będzie miała homo. A w tym drugim za homo SKP się będzie gimnastykować Ja się też zgadzam, że w praktyce takich zmian nie ma. Ale skoro takie było pytanie opisowe to warto pomyśleć nad odpowiedzią. Ja już widzę jedno ale. W tym aucie nie będzie wymagać fabrycznych punktów kotwiczenia - może opinia by starczyła itd... A w busie w takim razie też by tak nie można? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 10 Październik 2013 Share Napisano 10 Październik 2013 Odnoszę wrażenie, ze lubicie sobie komplikować wiekszość rzeczy. Przecież pytanie jest konkretne na skp przyjechal samochod ciezarowy o dmc 12t przerobiony na autobus data pierwszej rejestracji 31 12 2012 opisac kolejnosc czynnosci diagnosty Gdzie tu napisane np. o zabudowie ramy ? Rzeczywiście to kod pocztowy ul. Mysłowickiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Październik 2013 Share Napisano 10 Październik 2013 Gdzie tu napisane np. o zabudowie ramy ? A jak inaczej chcesz zrobić ten autobus? Jakoś nie kojarzę ciężarówek o nadwoziu samonośnym z DMC 12t. Skoro zrobiono z tej ciężarówki autobus to tylko poprzez zabudowę ramy - jakąś tam własną konstrukcją nadwozia... Czyli coś co ciężarem gatunkowym jak najbardziej przypomina SAMa. A ciężar to na tyle duży, że zdecydowano o likwidacji tych badań na stacjach... A to dlatego, że faktycznie trudno takie zmiany ocenić na SKP. Zastanawiam się, czy to pytanie nie jest podchwytliwe... Na upartego taki pojazd po zabudowaniu stanie się SAMem przecież - wszak będzie miał nadwozie konstrukcji własnej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 10 Październik 2013 Share Napisano 10 Październik 2013 Na upartego taki pojazd po zabudowaniu stanie się SAMem przecież - wszak będzie miał nadwozie konstrukcji własnej Trochę to naciągane, bo odpowiedni przedsiębiorca, który dokonał zmian konstrukcyjnych to nie Jan Kowalski. Równie dobrze, może to być prototyp autobusu, który będzie produktem seryjnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Październik 2013 Share Napisano 10 Październik 2013 bo odpowiedni przedsiębiorca, który dokonał zmian konstrukcyjnych to nie Jan Kowalski No jak nie, skoro wszyscy tu forsujecie tezę, że ta odpowiednia działalność to naprawa i obsługa pojazdów - czyli jedna z najbardziej pospolitych możliwych działalności, którą jednoosobowo będzie prowadził np. Jan Kowalski A SAM to przypominam - pojazd zbudowany przy użyciu m.in. nadwozia konstrukcji własnej. Wszak ten pojazd tym właśnie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 10 Październik 2013 Share Napisano 10 Październik 2013 A SAM to przypominam - pojazd zbudowany przy użyciu m.in. nadwozia konstrukcji własnej. Wszak ten pojazd tym właśnie będzie. O tym właśnie pisałem, nadwozie własnej produkcji, bo takie by było, co z tego że zamocowane na fabrycznym, nawet używanym podwoziu! Definicję SAMa taki przypadek wyczerpuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 10 Październik 2013 Share Napisano 10 Październik 2013 Ja tu widzę jeden problem. Nie w pytaniu czy jego podchwytliwości. Problem jest w postrzeganiu pytania. Ja postrzegam pytanie jako osoba bez praktyki UDS (bo jej przecież jeszcze nie mam), wy jako osoby o dużej praktyce i doświadczeniu w zawodzie. Na egzaminie jest pytanie, trzeba dać odpowiedż pisemną. O ile ustnie można próbować udowadniać racje podciągnięcia w/w pojazdu pod SAMa, o tyle w pytaniu pisemnym według mnie nie bardzo, bo nie ma tego w pytaniu. Na teoretycznym jest za mało czasu na kombinowanie czy jest taka możliwość czy nie. W pytaniu jest o zmianach konstrukcyjnych i tak należy je rozumieć, nie ma słowa SAM. Nie wiem czy dobrze to wyjaśniłem ale starałem się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 10 Październik 2013 Share Napisano 10 Październik 2013 No jak nie, skoro wszyscy tu forsujecie tezę, że ta odpowiednia działalność to naprawa i obsługa pojazdów Ja, podobnie jak Ty nie jestem zwolennikiem tej teorii. naprawa i obsługa pojazdów - czyli jedna z najbardziej pospolitych możliwych działalności, którą jednoosobowo będzie prowadził np. Jan Kowalski W tej sytuacji to Jan Kowalski jest przedsiębiorcą i nadwozie nie jest własnej konstrukcji, tylko w świetle prawa jest to nadwozie fabryczne aczkolwiek jak zauważyłeś nie posiada ono homologacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.