Marek1 Napisano 10 Październik 2013 Share Napisano 10 Październik 2013 W tej sytuacji to Jan Kowalski jest przedsiębiorcą i nadwozie nie jest własnej konstrukcji, tylko w świetle prawa jest to nadwozie fabryczne aczkolwiek jak zauważyłeś nie posiada ono homologacji. Wtedy będą miały zastosowanie przepisy w jak przypadku pojazdu jednostkowej produkcji a nie te związane ze zmianami konstrukcyjnymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DMG1 Napisano 10 Październik 2013 Share Napisano 10 Październik 2013 Ja tu widzę jeden problem. Nie w pytaniu czy jego podchwytliwości. Problem jest w postrzeganiu pytania. Ja postrzegam pytanie jako osoba bez praktyki UDS (bo jej przecież jeszcze nie mam), wy jako osoby o dużej praktyce i doświadczeniu w zawodzie.Na egzaminie jest pytanie, trzeba dać odpowiedż pisemną. O ile ustnie można próbować udowadniać racje podciągnięcia w/w pojazdu pod SAMa, o tyle w pytaniu pisemnym według mnie nie bardzo, bo nie ma tego w pytaniu. Na teoretycznym jest za mało czasu na kombinowanie czy jest taka możliwość czy nie. W pytaniu jest o zmianach konstrukcyjnych i tak należy je rozumieć, nie ma słowa SAM. Nie wiem czy dobrze to wyjaśniłem ale starałem się. Spytaj kolegów co znają gusta egzaminatorów. Ja bym wymienił czynności podczas tego badania. A niżej wymienił elementy , które dyskwalifikują badanie (brak fabrycznych punktów kotwiczenia siedzeń, niewłaściwe rozmieszczenie siedzeń, pasy bezp. używane, brak okien i wyjść ewakuacyjnych .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 10 Październik 2013 Share Napisano 10 Październik 2013 A w tym drugim za homo SKP się będzie gimnastykować Nie mnie jednak, warto pamiętać, że zgodnie z DzU 996 Dział I, poz 02 tabeli, punkt g) Niezgodność parametrów technicznych pojazdu z wymaganiami rozporządzenia o warunkach technicznych lub z obowiązującymi przepisami homologacyjnymi. to usterka istotna! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 10 Październik 2013 Share Napisano 10 Październik 2013 Wtedy będą miały zastosowanie przepisy w jak przypadku pojazdu jednostkowej produkcji a nie te związane ze zmianami konstrukcyjnymi. Dlaczego? Zwłaszcza jak sama ciężarówka była wcześniej zarejestrowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 10 Październik 2013 Share Napisano 10 Październik 2013 Dlaczego? Zwłaszcza jak sama ciężarówka była wcześniej zarejestrowana. No to się zdecyduj czy ten przedsiębiorca coś wyprodukował czy dokonał zmian? Pamiętajmy, że ta szumna nazwa "zmiany konstrukcyjne" to w naszym przypadku określa tylko zmiany, które powodują zmianę zapisów w DR a nie jakąś produkcję pojazdów! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 10 Październik 2013 Share Napisano 10 Październik 2013 Z jednej strony temat ciekawy, z drugiej tak niszowy, że nie kojarzę czy w życiu spotkałem się z taką zmianą konstrukcyjną (tzw. osinobusy na podwoziu stara traktuję jako historię). a być może to jest właśnie rozwiązaniem zagadki podwozie Stara (rama, silnik, kabina, zawieszenie ) zostało wyeksploatowane poza granice opłacalności renowacji - ale "przestrzeń pasażerska" ma się dobrze i została zamontowana na ramie podobnego samochodu ciężarowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 11 Październik 2013 Share Napisano 11 Październik 2013 jest to pytanie opisowe na diagnoste . na skp przyjechal samochod ciezarowy o dmc 12t przerobiony na autobus data pierwszej rejestracji 31 12 2012 opisac kolejnosc czynnosci diagnosty Moim zdaniem jest to pytanie czysto teoretyczne,gdzie kandydat ma sie wykazać wiedzą z zakresu przeprowadzenia badania,i dokumentów wymaganych i wystawianych przy tym badaniu.Może też głównie chodzić o termin następnego OBT. A w praktyce to tak jak pisaliście wyżej. Takie jest moje zdanie ale moge sie mylić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 11 Październik 2013 Share Napisano 11 Październik 2013 podwozie Stara (rama, silnik, kabina, zawieszenie ) zostało wyeksploatowane poza granice opłacalności renowacji - ale "przestrzeń pasażerska" ma się dobrze i została zamontowana na ramie podobnego samochodu ciężarowego To rzeczywiście możliwe tylko w takim przypadku. Czy jednak pojazd taki spełni wymagania dla autobusu I rejestracji dn. 31.12.2012r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Październik 2013 Share Napisano 11 Październik 2013 Też się właśnie zastanawiam - czy taki OSINOBUS spełniał by dzisiejsze warunki techniczne? Byłoby to klasyfikowane jako autobus? (wtedy były jako ciężarowe rejestrowane tak naprawdę przecież) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 11 Październik 2013 Share Napisano 11 Październik 2013 Też się właśnie zastanawiam - czy taki OSINOBUS spełniał by dzisiejsze warunki techniczne? Tak! Jako ciężarowy, przystosowany do przewozu osób, bo te przepisy nadal mają zastosowanie. Byłoby to klasyfikowane jako autobus? (wtedy były jako ciężarowe rejestrowane tak naprawdę przecież) No też sobie przypominam, że nie jako autobus. Z przodu miały przecież tę tablicę "Przewóz osób" z tyłu ograniczenie do 50 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Październik 2013 Share Napisano 11 Październik 2013 Tak!Jako ciężarowy, przystosowany do przewozu osób, bo te przepisy nadal mają zastosowanie. Ale tylko wtedy jeśli w sumie miałby do 9 miejsc. Jeśli więcej - autobus i nie ma innej opcji - definicje są jasne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Październik 2013 Share Napisano 11 Październik 2013 Hmmm - a kiedyś jaka była definicja autobusu, że te osinobusy się jednak łapały na ciężarowe? Czyżby na dzikiej zasadzie jak wojskowe, że jak przystosowany do przewozu osób, to przystosowany - nieważne ilu (bo też tego w dowodzie nie podawano)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Październik 2013 Share Napisano 11 Październik 2013 Hmmm - a kiedyś jaka była definicja autobusu, że te osinobusy się jednak łapały na ciężarowe? A może kiedyś nie istniał identyczny przepis jak teraz, że nie wolno przewozić więcej osób niż wpisane w DR? Czyli może dawniej w DR były 2 miejsca (te w kabinie), a innych nie brano pod uwagę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Październik 2013 Share Napisano 11 Październik 2013 Czyli może dawniej w DR były 2 miejsca (te w kabinie), a innych nie brano pod uwagę? Najprawdopodobniej. Zapewne wystarczyło odpowiednie oznakowanie samochodu itp. natomiast faktycznie przewożoną liczbą osób nikt się nie przejmował - względnie brano pod uwagi zapisy w samej kabinie (l.miejsc tyle a tyle), ale nikt nie wymagał wpisania tego do DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 11 Październik 2013 Share Napisano 11 Październik 2013 natomiast faktycznie przewożoną liczbą osób nikt się nie przejmował - względnie brano pod uwagi zapisy w samej kabinie (l.miejsc tyle a tyle) Liczbę osób limitowała możliwość ustawienia ławek w sposób określony w przepisie i DMC pojazdu, rzecz jasna ale nikt nie wymagał wpisania tego do DR. Jeśli był taki wpis to w adnotacjach urzędowych o przystosowaniu pojazdu do przewożenia jakiejś liczby osób poza kabiną kierowcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.