Skocz do zawartości

zadanie opisowe - zmiana z ciężarowego na autobus


krzysztof 44

Rekomendowane odpowiedzi

W tej sytuacji to Jan Kowalski jest przedsiębiorcą i nadwozie nie jest własnej konstrukcji, tylko w świetle prawa jest to nadwozie fabryczne aczkolwiek jak zauważyłeś nie posiada ono homologacji.

 

Wtedy będą miały zastosowanie przepisy w jak przypadku pojazdu jednostkowej produkcji a nie te związane ze zmianami konstrukcyjnymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tu widzę jeden problem. Nie w pytaniu czy jego podchwytliwości. Problem jest w postrzeganiu pytania. Ja postrzegam pytanie jako osoba bez praktyki UDS (bo jej przecież jeszcze nie mam), wy jako osoby o dużej praktyce i doświadczeniu w zawodzie.

Na egzaminie jest pytanie, trzeba dać odpowiedż pisemną. O ile ustnie można próbować udowadniać racje podciągnięcia w/w pojazdu pod SAMa, o tyle w pytaniu pisemnym według mnie nie bardzo, bo nie ma tego w pytaniu. Na teoretycznym jest za mało czasu na kombinowanie czy jest taka możliwość czy nie. W pytaniu jest o zmianach konstrukcyjnych i tak należy je rozumieć, nie ma słowa SAM.

 

Nie wiem czy dobrze to wyjaśniłem ale starałem się.

Spytaj kolegów co znają gusta egzaminatorów.

Ja bym wymienił czynności podczas tego badania.

A niżej wymienił elementy , które dyskwalifikują badanie (brak fabrycznych punktów kotwiczenia siedzeń, niewłaściwe rozmieszczenie siedzeń, pasy bezp. używane, brak okien i wyjść ewakuacyjnych ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w tym drugim za homo SKP się będzie gimnastykować

 

Nie mnie jednak, warto pamiętać, że zgodnie z DzU 996 Dział I, poz 02 tabeli, punkt g)

 

Niezgodność parametrów technicznych pojazdu z wymaganiami rozporządzenia o warunkach technicznych lub z obowiązującymi przepisami homologacyjnymi.

 

to usterka istotna!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtedy będą miały zastosowanie przepisy w jak przypadku pojazdu jednostkowej produkcji a nie te związane ze zmianami konstrukcyjnymi.

Dlaczego? Zwłaszcza jak sama ciężarówka była wcześniej zarejestrowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego? Zwłaszcza jak sama ciężarówka była wcześniej zarejestrowana.

No to się zdecyduj czy ten przedsiębiorca coś wyprodukował czy dokonał zmian?

 

Pamiętajmy, że ta szumna nazwa "zmiany konstrukcyjne" to w naszym przypadku określa tylko zmiany, które powodują zmianę zapisów w DR a nie jakąś produkcję pojazdów!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony temat ciekawy, z drugiej tak niszowy, że nie kojarzę czy w życiu spotkałem się z taką zmianą konstrukcyjną (tzw. osinobusy na podwoziu stara traktuję jako historię).

a być może to jest właśnie rozwiązaniem zagadki

:D

podwozie Stara (rama, silnik, kabina, zawieszenie ) zostało wyeksploatowane poza granice opłacalności renowacji - ale "przestrzeń pasażerska" ma się dobrze i została zamontowana na ramie podobnego samochodu ciężarowego

osinobus-buda.jpg.196965cdf05204f628a220a4c486c7c2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to pytanie opisowe na diagnoste . na skp przyjechal samochod ciezarowy o dmc 12t przerobiony na autobus data pierwszej rejestracji 31 12 2012 opisac kolejnosc czynnosci diagnosty

Moim zdaniem jest to pytanie czysto teoretyczne,gdzie kandydat ma sie wykazać wiedzą z zakresu przeprowadzenia badania,i dokumentów wymaganych i wystawianych przy tym badaniu.Może też głównie chodzić o termin następnego OBT.

A w praktyce to tak jak pisaliście wyżej.

Takie jest moje zdanie ale moge sie mylić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podwozie Stara (rama, silnik, kabina, zawieszenie ) zostało wyeksploatowane poza granice opłacalności renowacji - ale "przestrzeń pasażerska" ma się dobrze i została zamontowana na ramie podobnego samochodu ciężarowego

To rzeczywiście możliwe tylko w takim przypadku.

Czy jednak pojazd taki spełni wymagania dla autobusu I rejestracji dn. 31.12.2012r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się właśnie zastanawiam - czy taki OSINOBUS spełniał by dzisiejsze warunki techniczne? Byłoby to klasyfikowane jako autobus? (wtedy były jako ciężarowe rejestrowane tak naprawdę przecież)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się właśnie zastanawiam - czy taki OSINOBUS spełniał by dzisiejsze warunki techniczne?

Tak!

Jako ciężarowy, przystosowany do przewozu osób, bo te przepisy nadal mają zastosowanie.

 

Byłoby to klasyfikowane jako autobus? (wtedy były jako ciężarowe rejestrowane tak naprawdę przecież)

No też sobie przypominam, że nie jako autobus.

Z przodu miały przecież tę tablicę "Przewóz osób" z tyłu ograniczenie do 50 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak!

Jako ciężarowy, przystosowany do przewozu osób, bo te przepisy nadal mają zastosowanie.

 

Ale tylko wtedy jeśli w sumie miałby do 9 miejsc. Jeśli więcej - autobus i nie ma innej opcji - definicje są jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm - a kiedyś jaka była definicja autobusu, że te osinobusy się jednak łapały na ciężarowe? Czyżby na dzikiej zasadzie jak wojskowe, że jak przystosowany do przewozu osób, to przystosowany - nieważne ilu (bo też tego w dowodzie nie podawano)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm - a kiedyś jaka była definicja autobusu, że te osinobusy się jednak łapały na ciężarowe?

 

A może kiedyś nie istniał identyczny przepis jak teraz, że nie wolno przewozić więcej osób niż wpisane w DR? Czyli może dawniej w DR były 2 miejsca (te w kabinie), a innych nie brano pod uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli może dawniej w DR były 2 miejsca (te w kabinie), a innych nie brano pod uwagę?

 

Najprawdopodobniej. Zapewne wystarczyło odpowiednie oznakowanie samochodu itp. natomiast faktycznie przewożoną liczbą osób nikt się nie przejmował - względnie brano pod uwagi zapisy w samej kabinie (l.miejsc tyle a tyle), ale nikt nie wymagał wpisania tego do DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

natomiast faktycznie przewożoną liczbą osób nikt się nie przejmował - względnie brano pod uwagi zapisy w samej kabinie (l.miejsc tyle a tyle)

 

Liczbę osób limitowała możliwość ustawienia ławek w sposób określony w przepisie i DMC pojazdu, rzecz jasna

 

ale nikt nie wymagał wpisania tego do DR.

Jeśli był taki wpis to w adnotacjach urzędowych o przystosowaniu pojazdu do przewożenia jakiejś liczby osób poza kabiną kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.