Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

KIEROWNIK103

Przyczepka SAM - trak taśmowy po 22 czerwca 2013r

Polecane posty

KIEROWNIK103

Witam wszystkich.

 

Jestem z powrotem z podobnym pytaniem króre już razam przerabialiśmy z pozytywnym skutkiem.

 

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=9991&highlight=trak+przewo%BCny

 

Po nowym roku chciałem zarejestrować innego traka zbudowanego własnoręcznie pod siebie jako SAM-a a tu Zonk.

Ten już "przerabiany " miał DMC 1500kg, a w "nowym" przewidywane DMC miało mieć max. 2500kg.

W związku z tym pytanie. Jak to "ugryść".... ::(

Dzięki za wszelkie sugestie....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
W związku z tym pytanie. Jak to "ugryść"....
Obawiam się, że na dzień dzisiejszy pozostaje zapytanie do jednej z trzech jednostek upoważnionych przez ministra:

Jest jeszcze jedno wyjście - ciągać traka ciągnikiem rolniczym :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KIEROWNIK103

Dzięki za odzew,

Ciągnik niestety odpada z powodu prędkości i pokonywanych odległości . W czwartek jadę 123km w jedną stronę.

Byłem u pobliskiego "producenta" przyczepek z pomysłem aby zrobił mi przyczepkę jaka jest potrzebna tak żeby traka na nią "położyć" i na dzień dobry za 2 ośki i ham, najazdowy zawołał 3,5 tyś. a gdzie reszta...

Chyba będe musiał "ruszyć maszynę urzędniczą" żeby zię wzięli do roboty tylko jakie będą z tym koszty...

Dzięki :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Możesz się nie zmieścić w trzech i pół, więc dobrze przemyśl...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KIEROWNIK103

Wiem że 3,5 tysiaka to dopiero początek....

To teraz inne pytanie do "znawców" tematu. Wytłumacze to "łopatologicznie". Czy jest możliwe "przerobienie" w DR DMC z 1500kg na 2500kg plus dołożenie drugiej "ośki" lub wymiana na "mocniejszą" aby wszystko miało ręce i nogi...

Dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Czy jest możliwe "przerobienie" w DR DMC z 1500kg na 2500kg plus dołożenie drugiej "ośki" lub wymiana na "mocniejszą" aby wszystko miało ręce i nogi...

 

Dla pojazdu marki SAM można zmieniać DMC zarówno w dół jak i w górę. Chociaż w górę możesz napotkać na opór, ale przepisy tego nie zabraniają ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Dla pojazdu marki SAM można zmieniać DMC zarówno w dół jak i w górę. Chociaż w górę możesz napotkać na opór, ale przepisy tego nie zabraniają ;)

Jak nie widzisz przeciwwskazań Michał, to pewnie zmienisz mu to DMC na takie jakie chce... 8)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Jak nie widzisz przeciwwskazań Michał, to pewnie zmienisz mu to DMC na takie jakie chce...

Ale w tym przypadku sa ku temu podstaw:

Czy jest możliwe "przerobienie" w DR DMC z 1500kg na 2500kg plus dołożenie drugiej "ośki" lub wymiana na "mocniejszą" aby wszystko miało ręce i nogi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Jak nie widzisz przeciwwskazań Michał, to pewnie zmienisz mu to DMC na takie jakie chce... 8)

 

Zmienię na podstawie opisu zmian diagnosty :)

 

Jeśli uważasz, że napisałem nieprawdę to podaj podstawę prawną, która by zabraniała takich zmian.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KIEROWNIK103

Chciałbym zrobić coś takiego

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/73bb8af266e0b242.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6d8f9a06af67826f.html

 

Na obecną chwilę gdy chcę "przecierać" drewno na dom powyżej 6mb to muszę do klienta jechać 2 razy. Najwierw z trakiem a później z "przedłużką" - kolejne 6mb. Jeśli byłoby to 2-wa w 1-nym to jestem do przodu w czasie i kilometrach..

 

Gdyby było proste rozwiązanie mojego problemu to bym kupił zwykłą przyczepkę na 2500DMC ale w moim przypadku to jest niemożliwe. Zbyt dużo problemów z późniejszym użytkowaniem.

Dzięki :-D

 

Acha. Prawko mam C+E więc to mnie nie ogranicza a docelowo auto ma mieć max. 2500 na haku. To że łapię się pod Viatola to wiem ale "podobno" - traka jako przewoźny nie obowiązuje. Było kiedyś w programie "Na osi" w TVN Turbo tylko że wtedy nie oglądałem i dakładnych rozporządzeń nie znam...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Zmienię na podstawie opisu zmian diagnosty

Aha!

To jeszcze napisz ile takich zmian DMC do tej pory przeprowadziłeś...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KIEROWNIK103

Tutaj

 

Znalazłem takie "cuś"

 

dz.ust155 /1232 z 2009

zał.4

§ 3. 1.

2. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia, pojazdu marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości.

 

Tylko że tu pisze o "fabryce" a nie o "sam-ie"...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Tylko że tu pisze o "fabryce" a nie o "sam-ie"...

Cały ambaras polega na tym, że w SAM-ie pierwotna wartość nie była określona i dlatego teoretycznie DMC takiego pojazdu można zmienić podczas zmian konstrukcyjnych do "dowolnej" wartości.

dz.ust155 /1232 z 2009

Ta podstawa prawna nie jest już aktualna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Jasne, że można zmienić DMC w SAM'ie. Myślę jednak, że diagnośi, którym zależy na uprawnieniach wymagaliby do tego obliczeń wytrzymałościowych od jakiegoś uznanego i renomowanego ośrodka. Bo niby skąd wiadomo, że zmiana ma być z 1500 na 2500, a nie na 3000? A może nawet 4500??

 

I teraz pytanie - kto Ci to takie badania/obliczenia zrobi, gdzie i za ile?? To niestety może być pytanie bez odpowiedzi. Odwaga Michała polega na tym, że nie jest diagnostą, tylko pracownikiem WK i słusznie prawi, że gdyby tylko od diagnosty stosowny opis zmian dostał, to od strony "rejestracji" nie ma tu żadnego problemu.

Pytanie tylko, czy gdyby miał z trudem zdobyte uprawnienia diagnosty myślałby tak samo :P

 

KIEROWNIK103 - a byłeś już na stronach tu podanych?

Wiesz, że tak naprawdę osie, zaczep, oświetlenie i parę innych i tak musisz mieć homologowane, bo bez tego to w 3 tysiącach, a nawet w 4 nie zmieścisz z takim badaniem jednostkowym. Odnośnie samego traka to nawet nie ośmielam się wyrokować jak będą to badali i za ile...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KIEROWNIK103

Witam.

Na wyżej podanych stronach już byłem. Ogólnie jest tam "standardowa formułka" że są uprawnieni i takie tam blablabla....Nie ma nic konkretnego jak to w Polsce bywa..

Mój problem polega na tym że z trakiem ustawiam się niekiedy w takim terenie że początek jednej strony "ramy" na 12m jest wkopany prawie w ziemi a z drugiej w powietrzu prawie 1m. Gdyby to była zwykła przyczepka to bym sobie nie zawracał głowy. :-?

 

To teraz pytanie z innej strony.

Jeśli bym kupił przyczepkę o 2500DMC np. o wymiarach 400x200 lub 200x250cm i czy mogę ją przerobić "pod siebie" np. "zwęzić" rozstaw osi z 200cm na 175cm a na "pace" 250cm mogę wozić traka o długości 600cm. Wiem że są pewne ograniczenia bo jeździłem ciężarówką i tam "federalni" bardzo tego pilnowali. ::D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
na "pace" 250cm mogę wozić traka o długości 600cm

Chyba nie koniecznie bo jeżeli długość skrzyni przyczepy ma 2500 a trak 6000 (jako ładunek przyczepy) to będzie wystawał z tyłu o 3500 a nie może ta odległość być większa jak 2000 (art. 61 PoRD).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KIEROWNIK103

Ok. A czy mogę zmienić rozstaw osi np. z 200 na 170cm....

Rozważam wszystkie opcje ZA i PRZECIW...... Jak na razie wychodzi na to że najprostrzym i najbardziej kosztownym sposobem jest zrobienie "podwozia" u producenta przyczepek. :-( Dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
A czy mogę zmienić rozstaw osi np. z 200 na 170cm....

Prawo tego nie zabrania. Musisz zwrócić tylko uwagę § 4 Dz.U. 951.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Na podanych stronach zapewne nie masz informacji o trakach na przyczepach jeśli o to pytasz. Natomiast zapewne są informacje jakie dokumenty i jak przygotować, żeby wstępnie Ci wycenili usługę - i to miałem na myśli...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KIEROWNIK103

Tak. Wiem i dzięki za to. ::D

Przerabiam pomału za wczasu wszystkie warianty Za i Przeciw.

Wiem że kombinuje jak koń pod górkę ale kto pyta nie błądzi no chyba że się zgubi...

To teraz mam taką opcję.

Kupuję przyczepkę lawetę o dmc max. 2500 która ma wymiary 200x400cm. Rozkręcam ją na czynniki pierwsze i adaptuje pod tego mojego nieszczęsnego traka. Czyli. Zwężam ją i wydłużam "dyszel o 120cm, wtedy z tyłu jest dłuższa o 100cm. Czy taka opcja jest możliwa, a jeśli tak to czy jest różnica przy fabryce czy SAM-ie....

Dzięki za wszelkie sygestie.... :cool:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Tak. Wiem i dzięki za to. ::D

Przerabiam pomału za wczasu wszystkie warianty Za i Przeciw.

Wiem że kombinuje jak koń pod górkę ale kto pyta nie błądzi no chyba że się zgubi...

To teraz mam taką opcję.

Kupuję przyczepkę lawetę o dmc max. 2500 która ma wymiary 200x400cm. Rozkręcam ją na czynniki pierwsze i adaptuje pod tego mojego nieszczęsnego traka. Czyli. Zwężam ją i wydłużam "dyszel o 120cm, wtedy z tyłu jest dłuższa o 100cm. Czy taka opcja jest możliwa, a jeśli tak to czy jest różnica przy fabryce czy SAM-ie....

Dzięki za wszelkie sygestie.... :cool:

 

Wymiary pojazdy nie są wpisane do DR, a tylko zmiana powodująca zmianę zapisów w DR to zmiana konstrukcyjna wymagająca potem badania.

Natomiast w przypadku nowego pojazdu z homologacją po zmianie, będą to wymiary niezgodne z nią co powinno też skutkować wynikiem N na OBT jeżeli zostanie to wykryte.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Natomiast w przypadku nowego pojazdu z homologacją po zmianie, będą to wymiary niezgodne z nią co powinno też skutkować wynikiem N na OBT jeżeli zostanie to wykryte.

 

Poproszę o podstawę prawną tego stwierdzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Poproszę o podstawę prawną tego stwierdzenia.

 

DzU 996

Zał,nr 1, Dział I tabela poz 02 pkt g)

g) Niezgodność parametrów technicznych pojazdu z wymaganiami

rozporządzenia o warunkach technicznych lub z obowiązującymi

przepisami homologacyjnymi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
g) Niezgodność parametrów technicznych pojazdu z wymaganiami

rozporządzenia o warunkach technicznych lub z obowiązującymi

przepisami homologacyjnymi.

 

A który to przepis zabrania przeróbki homologowanego pojazdu po jego rejestracji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.