KIEROWNIK103 Napisano 15 Październik 2013 Share Napisano 15 Październik 2013 Witam wszystkich. Jestem z powrotem z podobnym pytaniem króre już razam przerabialiśmy z pozytywnym skutkiem. http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=9991&highlight=trak+przewo%BCny Po nowym roku chciałem zarejestrować innego traka zbudowanego własnoręcznie pod siebie jako SAM-a a tu Zonk. Ten już "przerabiany " miał DMC 1500kg, a w "nowym" przewidywane DMC miało mieć max. 2500kg. W związku z tym pytanie. Jak to "ugryść".... Dzięki za wszelkie sugestie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 15 Październik 2013 Share Napisano 15 Październik 2013 Obawiam się, że na dzień dzisiejszy pozostaje zapytanie do jednej z trzech jednostek upoważnionych przez ministra: - http://www.pimot.eu/ - http://www.its.waw.pl/ - http://www.itep.edu.pl/ bo tylko one mogą tego typu badania wykonywać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 15 Październik 2013 Share Napisano 15 Październik 2013 W związku z tym pytanie. Jak to "ugryść".... Obawiam się, że na dzień dzisiejszy pozostaje zapytanie do jednej z trzech jednostek upoważnionych przez ministra: Jest jeszcze jedno wyjście - ciągać traka ciągnikiem rolniczym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KIEROWNIK103 Napisano 15 Październik 2013 Autor Share Napisano 15 Październik 2013 Dzięki za odzew, Ciągnik niestety odpada z powodu prędkości i pokonywanych odległości . W czwartek jadę 123km w jedną stronę. Byłem u pobliskiego "producenta" przyczepek z pomysłem aby zrobił mi przyczepkę jaka jest potrzebna tak żeby traka na nią "położyć" i na dzień dobry za 2 ośki i ham, najazdowy zawołał 3,5 tyś. a gdzie reszta... Chyba będe musiał "ruszyć maszynę urzędniczą" żeby zię wzięli do roboty tylko jakie będą z tym koszty... Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Październik 2013 Share Napisano 15 Październik 2013 Możesz się nie zmieścić w trzech i pół, więc dobrze przemyśl... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KIEROWNIK103 Napisano 15 Październik 2013 Autor Share Napisano 15 Październik 2013 Wiem że 3,5 tysiaka to dopiero początek.... To teraz inne pytanie do "znawców" tematu. Wytłumacze to "łopatologicznie". Czy jest możliwe "przerobienie" w DR DMC z 1500kg na 2500kg plus dołożenie drugiej "ośki" lub wymiana na "mocniejszą" aby wszystko miało ręce i nogi... Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 15 Październik 2013 Share Napisano 15 Październik 2013 Czy jest możliwe "przerobienie" w DR DMC z 1500kg na 2500kg plus dołożenie drugiej "ośki" lub wymiana na "mocniejszą" aby wszystko miało ręce i nogi... Dla pojazdu marki SAM można zmieniać DMC zarówno w dół jak i w górę. Chociaż w górę możesz napotkać na opór, ale przepisy tego nie zabraniają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 15 Październik 2013 Share Napisano 15 Październik 2013 Dla pojazdu marki SAM można zmieniać DMC zarówno w dół jak i w górę. Chociaż w górę możesz napotkać na opór, ale przepisy tego nie zabraniają Jak nie widzisz przeciwwskazań Michał, to pewnie zmienisz mu to DMC na takie jakie chce... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 15 Październik 2013 Share Napisano 15 Październik 2013 Jak nie widzisz przeciwwskazań Michał, to pewnie zmienisz mu to DMC na takie jakie chce... Ale w tym przypadku sa ku temu podstaw: Czy jest możliwe "przerobienie" w DR DMC z 1500kg na 2500kg plus dołożenie drugiej "ośki" lub wymiana na "mocniejszą" aby wszystko miało ręce i nogi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 15 Październik 2013 Share Napisano 15 Październik 2013 Jak nie widzisz przeciwwskazań Michał, to pewnie zmienisz mu to DMC na takie jakie chce... Zmienię na podstawie opisu zmian diagnosty Jeśli uważasz, że napisałem nieprawdę to podaj podstawę prawną, która by zabraniała takich zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KIEROWNIK103 Napisano 15 Październik 2013 Autor Share Napisano 15 Październik 2013 Chciałbym zrobić coś takiego http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/73bb8af266e0b242.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6d8f9a06af67826f.html Na obecną chwilę gdy chcę "przecierać" drewno na dom powyżej 6mb to muszę do klienta jechać 2 razy. Najwierw z trakiem a później z "przedłużką" - kolejne 6mb. Jeśli byłoby to 2-wa w 1-nym to jestem do przodu w czasie i kilometrach.. Gdyby było proste rozwiązanie mojego problemu to bym kupił zwykłą przyczepkę na 2500DMC ale w moim przypadku to jest niemożliwe. Zbyt dużo problemów z późniejszym użytkowaniem. Dzięki Acha. Prawko mam C+E więc to mnie nie ogranicza a docelowo auto ma mieć max. 2500 na haku. To że łapię się pod Viatola to wiem ale "podobno" - traka jako przewoźny nie obowiązuje. Było kiedyś w programie "Na osi" w TVN Turbo tylko że wtedy nie oglądałem i dakładnych rozporządzeń nie znam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 15 Październik 2013 Share Napisano 15 Październik 2013 Zmienię na podstawie opisu zmian diagnosty Aha! To jeszcze napisz ile takich zmian DMC do tej pory przeprowadziłeś... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KIEROWNIK103 Napisano 15 Październik 2013 Autor Share Napisano 15 Październik 2013 Tutaj Znalazłem takie "cuś" dz.ust155 /1232 z 2009 zał.4 § 3. 1. 2. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia, pojazdu marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości. Tylko że tu pisze o "fabryce" a nie o "sam-ie"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 15 Październik 2013 Share Napisano 15 Październik 2013 Tylko że tu pisze o "fabryce" a nie o "sam-ie"... Cały ambaras polega na tym, że w SAM-ie pierwotna wartość nie była określona i dlatego teoretycznie DMC takiego pojazdu można zmienić podczas zmian konstrukcyjnych do "dowolnej" wartości. dz.ust155 /1232 z 2009 Ta podstawa prawna nie jest już aktualna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Październik 2013 Share Napisano 16 Październik 2013 Jasne, że można zmienić DMC w SAM'ie. Myślę jednak, że diagnośi, którym zależy na uprawnieniach wymagaliby do tego obliczeń wytrzymałościowych od jakiegoś uznanego i renomowanego ośrodka. Bo niby skąd wiadomo, że zmiana ma być z 1500 na 2500, a nie na 3000? A może nawet 4500?? I teraz pytanie - kto Ci to takie badania/obliczenia zrobi, gdzie i za ile?? To niestety może być pytanie bez odpowiedzi. Odwaga Michała polega na tym, że nie jest diagnostą, tylko pracownikiem WK i słusznie prawi, że gdyby tylko od diagnosty stosowny opis zmian dostał, to od strony "rejestracji" nie ma tu żadnego problemu. Pytanie tylko, czy gdyby miał z trudem zdobyte uprawnienia diagnosty myślałby tak samo KIEROWNIK103 - a byłeś już na stronach tu podanych? Wiesz, że tak naprawdę osie, zaczep, oświetlenie i parę innych i tak musisz mieć homologowane, bo bez tego to w 3 tysiącach, a nawet w 4 nie zmieścisz z takim badaniem jednostkowym. Odnośnie samego traka to nawet nie ośmielam się wyrokować jak będą to badali i za ile... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KIEROWNIK103 Napisano 16 Październik 2013 Autor Share Napisano 16 Październik 2013 Witam. Na wyżej podanych stronach już byłem. Ogólnie jest tam "standardowa formułka" że są uprawnieni i takie tam blablabla....Nie ma nic konkretnego jak to w Polsce bywa.. Mój problem polega na tym że z trakiem ustawiam się niekiedy w takim terenie że początek jednej strony "ramy" na 12m jest wkopany prawie w ziemi a z drugiej w powietrzu prawie 1m. Gdyby to była zwykła przyczepka to bym sobie nie zawracał głowy. To teraz pytanie z innej strony. Jeśli bym kupił przyczepkę o 2500DMC np. o wymiarach 400x200 lub 200x250cm i czy mogę ją przerobić "pod siebie" np. "zwęzić" rozstaw osi z 200cm na 175cm a na "pace" 250cm mogę wozić traka o długości 600cm. Wiem że są pewne ograniczenia bo jeździłem ciężarówką i tam "federalni" bardzo tego pilnowali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 16 Październik 2013 Share Napisano 16 Październik 2013 na "pace" 250cm mogę wozić traka o długości 600cm Chyba nie koniecznie bo jeżeli długość skrzyni przyczepy ma 2500 a trak 6000 (jako ładunek przyczepy) to będzie wystawał z tyłu o 3500 a nie może ta odległość być większa jak 2000 (art. 61 PoRD). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KIEROWNIK103 Napisano 16 Październik 2013 Autor Share Napisano 16 Październik 2013 Ok. A czy mogę zmienić rozstaw osi np. z 200 na 170cm.... Rozważam wszystkie opcje ZA i PRZECIW...... Jak na razie wychodzi na to że najprostrzym i najbardziej kosztownym sposobem jest zrobienie "podwozia" u producenta przyczepek. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 16 Październik 2013 Share Napisano 16 Październik 2013 A czy mogę zmienić rozstaw osi np. z 200 na 170cm.... Prawo tego nie zabrania. Musisz zwrócić tylko uwagę § 4 Dz.U. 951. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Październik 2013 Share Napisano 16 Październik 2013 Na podanych stronach zapewne nie masz informacji o trakach na przyczepach jeśli o to pytasz. Natomiast zapewne są informacje jakie dokumenty i jak przygotować, żeby wstępnie Ci wycenili usługę - i to miałem na myśli... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KIEROWNIK103 Napisano 16 Październik 2013 Autor Share Napisano 16 Październik 2013 Tak. Wiem i dzięki za to. Przerabiam pomału za wczasu wszystkie warianty Za i Przeciw. Wiem że kombinuje jak koń pod górkę ale kto pyta nie błądzi no chyba że się zgubi... To teraz mam taką opcję. Kupuję przyczepkę lawetę o dmc max. 2500 która ma wymiary 200x400cm. Rozkręcam ją na czynniki pierwsze i adaptuje pod tego mojego nieszczęsnego traka. Czyli. Zwężam ją i wydłużam "dyszel o 120cm, wtedy z tyłu jest dłuższa o 100cm. Czy taka opcja jest możliwa, a jeśli tak to czy jest różnica przy fabryce czy SAM-ie.... Dzięki za wszelkie sygestie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 16 Październik 2013 Share Napisano 16 Październik 2013 Tak. Wiem i dzięki za to. Przerabiam pomału za wczasu wszystkie warianty Za i Przeciw. Wiem że kombinuje jak koń pod górkę ale kto pyta nie błądzi no chyba że się zgubi... To teraz mam taką opcję. Kupuję przyczepkę lawetę o dmc max. 2500 która ma wymiary 200x400cm. Rozkręcam ją na czynniki pierwsze i adaptuje pod tego mojego nieszczęsnego traka. Czyli. Zwężam ją i wydłużam "dyszel o 120cm, wtedy z tyłu jest dłuższa o 100cm. Czy taka opcja jest możliwa, a jeśli tak to czy jest różnica przy fabryce czy SAM-ie.... Dzięki za wszelkie sygestie.... Wymiary pojazdy nie są wpisane do DR, a tylko zmiana powodująca zmianę zapisów w DR to zmiana konstrukcyjna wymagająca potem badania. Natomiast w przypadku nowego pojazdu z homologacją po zmianie, będą to wymiary niezgodne z nią co powinno też skutkować wynikiem N na OBT jeżeli zostanie to wykryte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 16 Październik 2013 Share Napisano 16 Październik 2013 Natomiast w przypadku nowego pojazdu z homologacją po zmianie, będą to wymiary niezgodne z nią co powinno też skutkować wynikiem N na OBT jeżeli zostanie to wykryte. Poproszę o podstawę prawną tego stwierdzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 16 Październik 2013 Share Napisano 16 Październik 2013 Poproszę o podstawę prawną tego stwierdzenia. DzU 996 Zał,nr 1, Dział I tabela poz 02 pkt g) g) Niezgodność parametrów technicznych pojazdu z wymaganiami rozporządzenia o warunkach technicznych lub z obowiązującymi przepisami homologacyjnymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 16 Październik 2013 Share Napisano 16 Październik 2013 g) Niezgodność parametrów technicznych pojazdu z wymaganiamirozporządzenia o warunkach technicznych lub z obowiązującymi przepisami homologacyjnymi. A który to przepis zabrania przeróbki homologowanego pojazdu po jego rejestracji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.