klient Napisano 16 Październik 2013 Share Napisano 16 Październik 2013 Witam ,Panowie jak teraz wygląda sprawa z zmianą silnika .Mamy autko z zatartym silnikiem diesela 1,9d i chcemy teraz włożyć do niego silnik benzyna 1,6 .Czy teraz po zmianie przepisów można takie zmiany dokonywać i jak wygląda sprawa czy potrzeba robić jakieś badania techniczne czy trzeba to zgłaszać w WK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 16 Październik 2013 Share Napisano 16 Październik 2013 Badanie dotyczące wymiany elementów powodujących zmiany danych w DR powinno wystarczyć. Poz 6.7 z cennika. Tak, trzeba zgłaszać do WK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 16 Październik 2013 Share Napisano 16 Październik 2013 Zmienią ci sie dane zawarte w dowodzie rejestracyjnym, więc jest zobowiazany zgłosić Zmieni sie pojemność, moc, mozliwe iż rodzaj paliwa i ciężar własny. chodzi o zapis w PORD art. 78 pkt.2 podpunkt 2 "Właściciel pojazdu zarejestrowanego jest zobowiązany zawiadomić w terminie nieprzeraczającym 30 dni starostę o zmianie stanu faktycznego wymagającego zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym "(DR). Byłeś szybszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klient Napisano 16 Październik 2013 Autor Share Napisano 16 Październik 2013 To tak po krótce to można zmienić diesla na benzyne ,tylko potem musimy podjechać na stację kontroli i potem do WK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 16 Październik 2013 Share Napisano 16 Październik 2013 To tak po krótce to można zmienić diesla na benzyne ,tylko potem musimy podjechać na stację kontroli i potem do WK. W podanym przypadku, tak. Gorzej, jak byś chciał zmienić z mniejszego na większy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Październik 2013 Share Napisano 16 Październik 2013 Problem może się też pojawić, jeśli się okaże, że zamontowany przez Ciebie silnik nigdy nie występował w tym pojeździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 16 Październik 2013 Share Napisano 16 Październik 2013 W podanym przypadku, tak. Gorzej, jak byś chciał zmienić z mniejszego na większy. Z diesla na benzynę / i na odwrót/ dziś już nie tak prosto, bo co z sondami, katalizatorem/ DPF-em i układem OBD? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klient Napisano 16 Październik 2013 Autor Share Napisano 16 Październik 2013 Chodzi o VW golfa z 1990 roku ma silnik 1.9d (wystawił korbowód) klient chce wstawić 1.6 lub 1.4 benzyne ,starszy gościu sporadycznie jeżdzi i niepotrzebny mu teraz diesel a autko ma od nowości stan ideal i nie chce się go pozbywać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Październik 2013 Share Napisano 16 Październik 2013 Nie - no jak starszy gościu, a do tego jeździ tylko do kościoła, to wiadomo, że stosujemy inne warunki techniczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 16 Październik 2013 Share Napisano 16 Październik 2013 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=186799#186799 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 17 Październik 2013 Share Napisano 17 Październik 2013 blakop, nadużywasz sarkazmu Kolega raczej odniósł się do wypowiedzi co z sondami, katalizatorem/ DPF-em i układem OBD? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 17 Październik 2013 Share Napisano 17 Październik 2013 co z sondami, katalizatorem/ DPF-em i układem OBD? To wszystko się da przełożyć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 17 Październik 2013 Share Napisano 17 Październik 2013 To wszystko się da przełożyć... Przekładka układu EOBD z benzyniaka do diesla w dzisiejszych samochodach? Bez żartów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 18 Październik 2013 Share Napisano 18 Październik 2013 Przekładka układu EOBD EOBD to tylko kabelki, czujniki i sterowniki. zmieniając silnik można (a wręcz trzeba) zmienić okablowanie silnika i sterowniki (w fabryce jakoś to robią - prawda?). Wydech również można przełożyć. A jeśli silnik i pojazd jest z lat kiedy nie musiało być tego systemu to i nie trzeba go montować. Demonizujesz trochę sprawę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 18 Październik 2013 Share Napisano 18 Październik 2013 EOBD to tylko kabelki, czujniki i sterowniki. zmieniając silnik można (a wręcz trzeba) zmienić okablowanie silnika i sterowniki (w fabryce jakoś to robią - prawda?). Wydech również można przełożyć. A jeśli silnik i pojazd jest z lat kiedy nie musiało być tego systemu to i nie trzeba go montować. Demonizujesz trochę sprawę... Od poziomu EOBD czyli OBDII nie jest tak łatwo. Sterownik silnika nie występuje już jako samodzielna jednostka ale jest częścią jednostki centralnej która zarządza pracą wszystkich podzespołów. Zmiana sterownika silnika już nawet od innej wersji silnikowej wymaga przeprogramowywania ale zmiana rodzaju silnika benzyna/diesel, jest po prostu niemożliwa. Taki pojazd nigdy nie zaliczy badania OBD. W przypadku zanieczyszczeń gazowych dyskwalifikuje to DzU 996 Dział I tabela poz. 8.2.1.2. to pkt. a) a) Brak zamontowanego urządzenia kontrolnego emisji spalin, przeróbka urządzenia lub wyraźnie nieprawidłowe działanie. natomiast w przypadku diesla jeszcze gorzej poz. 8.2.2.1 pkt. a) a) Brak fabrycznie montowanego urządzenia kontrolnego emisji spalin lub wyraźnie nieprawidłowe działanie urządzenia. Zatem Psuj, bagatelizujesz i spłaszczasz ten temat... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 19 Październik 2013 Share Napisano 19 Październik 2013 Sterownik silnika nie występuje już jako samodzielna jednostka ale jest częścią jednostki centralnej która zarządza pracą wszystkich podzespołów. To zależy od marki pojazdu. Kiedyś jak bawiłem się skanerem podpiętym do Vectry C to znalazłem... dwadzieścia parę sterowników... Tyle tylko, że komunikowały się poprzez CAN , przeróbka urządzenia Wymiana i przeprogramowanie to nie przeróbka (patrz układy hamulcowe - wymiana pompy, czy klocków) Pominięcie katalizatora czy DPF-a to jest przeróbka... a) Brak fabrycznie montowanego urządzenia kontrolnego emisji spalin Tu faktycznie może być nieścisłość, ale jak wyżej - jak wymienisz sterownik to jeszcze będzie fabryczny czy już nie? Każde auto po awarii sterownika do stacji demontażu rozumiem? Zatem Psuj, bagatelizujesz i spłaszczasz ten temat... Nie. To Ty spłaszczasz temat wymagając dla starych aut nowych warunków technicznym. Bezpodstawnie i nieprawnie zresztą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 19 Październik 2013 Share Napisano 19 Październik 2013 Nie. To Ty spłaszczasz temat wymagając dla starych aut nowych warunków technicznym. Bezpodstawnie i nieprawnie zresztą... Gdybyś obserwował dyskusję to widziałbyś, że moja uwaga o OBD padła zanim został podany rocznik tego pojazdu. Tak czy tak swoją uwagę nt. OBD przy tym temacie uważam za jak najbardziej na miejscu. bo nawet w tym roczniku Audi już wychodziło w wersji benzynowej z układem OBD na linii K i L. To zależy od marki pojazdu. Kiedyś jak bawiłem się skanerem podpiętym do Vectry C to znalazłem... dwadzieścia parę sterowników... Tyle tylko, że komunikowały się poprzez CAN Tym to bawię się na co dzień więc może wstrzymam się od komentarza... Natomiast powtórzę, że we samochodzie takim jak np. ta Vectra nie jest możliwe zastosowanie silnika benzynowego w miejsce diesla poprzez zamianę tylko silnika i jego sterownika tak żeby pojazd zaliczał wszystkie obowiązkowe monitory EOBD. Czyli dla potrzeb OBT na SKP, żeby spełnił wymagania dla pojazdu z układem EOBD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 19 Październik 2013 Share Napisano 19 Październik 2013 Natomiast powtórzę, że we samochodzie takim jak np. ta Vectra nie jest możliwe zastosowanie silnika benzynowego w miejsce diesla poprzez zamianę tylko silnika i jego sterownika tak żeby pojazd zaliczał wszystkie obowiązkowe monitory EOBD. Ale nie jest to niemożliwe, jak sugerujesz. Niekoniecznie opłacalne. Czyli dla potrzeb OBT na SKP, żeby spełnił wymagania dla pojazdu z układem EOBD. Odbiegając od tematu i słuszności postępowania. W przypadku nie zaliczenia testu EOBD to analiza spalin jest wiążąca na SKP... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 19 Październik 2013 Share Napisano 19 Październik 2013 Ale nie jest to niemożliwe, jak sugerujesz. Niekoniecznie opłacalne. Jest to niemożliwie nieopłacalne W przypadku nie zaliczenia testu EOBD to analiza spalin jest wiążąca na SKP... Tak, ale nie w przypadku gdy zgodnie z DzU 996 Dział I Tabela poz.8.2.1.2. ppkt.b) System OBD wykazuje kody usterek związane z emisją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 18 Grudzień 2013 Share Napisano 18 Grudzień 2013 To tak po krótce to można zmienić diesla na benzyne ,tylko potem musimy podjechać na stację kontroli i potem do WK. W podanym przypadku, tak. Gorzej, jak byś chciał zmienić z mniejszego na większy. Czyli w czym problem ? Chodzi o fakt czy pojazd jest w stanie wytrzymać większą moc (hamulce, wytrzymałość konstrukcji) ? Czy o coś innego także ? Bo jesli chodzi o występowanie owego silnika w danym modelu to rozumiem i zostało to także napisane w tym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 18 Grudzień 2013 Share Napisano 18 Grudzień 2013 Chodzi o fakt czy pojazd jest w stanie wytrzymać większą moc (hamulce, wytrzymałość konstrukcji) Tak, różni ludzie mogą różnie podchodzić do takich zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 18 Grudzień 2013 Share Napisano 18 Grudzień 2013 Dzięki za utwierdzenie mnie w swoim toku rozumowania. Myślałem, że jest jeszcze coś czego nie ogarniam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid018 Napisano 1 Luty 2014 Share Napisano 1 Luty 2014 Witam.czy w 2014 roku zmieniły się w jakiś sposób przepisy dotyczące zmiany pojemności silnika??czy po staremu zostało?? zmiana z mniejszego na większy(z 1,8 na 2,8)silnik z tradycyjnym katalizatorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 1 Luty 2014 Share Napisano 1 Luty 2014 U mnie coś takiego nie przejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 1 Luty 2014 Share Napisano 1 Luty 2014 Witam.czy w 2014 roku zmieniły się w jakiś sposób przepisy dotyczące zmiany pojemności silnika??czy po staremu zostało?? po staremu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.