Skocz do zawartości

Mercedes Vario


DARIO64

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz potrzebujesz czy może być na poniedziałek? I pamiętaj, że praktycznie każdemu merolowi trzeba rozeprzeć koła z siłą 110 Nm (trzeba rozpórkę, dlatego my nie robimy meroli :) ). No i wiele ma parametry zależne od wysokości zawieszenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz potrzebujesz czy może być na poniedziałek?

Klient miał być 2 godziny temu . :D

I pamiętaj, że praktycznie każdemu merolowi trzeba rozeprzeć koła z siłą 110 Nm (trzeba rozpórkę, dlatego my nie robimy meroli :) )

Nigdy tego nie stosowaliśmy i jakoś nie narzekają .

No i wiele ma parametry zależne od wysokości zawieszenia

Głupio pisać ale na Sprintery to chyba na nas nie ma w powiecie .

 

[ Dodano: 26-10-2013, 10:15 ]

Z.0st+-4min

Czyli tak jak myślałem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I pamiętaj, że praktycznie każdemu merolowi trzeba rozeprzeć koła z siłą 110 Nm (trzeba rozpórkę, dlatego my nie robimy meroli ). No i wiele ma parametry zależne od wysokości zawieszenia...

Vario to typowa ciężarówka ze sztywnymi osiami i nie trzeba żadnych przyrządów specialnych do ustawienia zbieżności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie zależne

Zawieszenie zależne charakteryzuje się tym, że prawe i lewe koła jednej osi osadzone są na wspólnym elemencie, którym może być belka osi (gdy oś nie jest napędzana) lub sztywny most napędowy. Zmiana położenia jednego z tych kół, wywołana nierównością drogi, automatycznie wymusza zmianę położenia drugiego koła. Wadą zawieszenia tego typu jest też stosunkowo duża masa elementu łączącego koła, co z kolei wymusza zwiększenia sztywności zawieszenia i pogarsza płynność ruchu samochodu. Stosunkowo prosta konstrukcja i duża wytrzymałość takiego zawieszenia powoduje, że są stosowane w samochodach terenowych i ciężarowych.

 

i niezależne?

 

Zawieszenie niezależne charakteryzuje się tym, że prawe i lewe koła jednej osi nie są mechanicznie powiązane ze sobą i mogą niezależnie od siebie zmieniać położenie względem kadłuba pojazdu. Poprzez dobór wymiarów i ustawienia elementów wodzących zawieszenia niezależnego można uzyskać odpowiednie warunki współpracy opony z jezdnią. Mniejsza masa całego zespołu umożliwia zmniejszenie sztywności zawieszenia i tym samym osiągnięcie wyższego komfortu jazdy. We współczesnych samochodach osobowych stosowane są liczne rodzaje niezależnych zawieszeń kół, które znacznie różnią się budową i własnościami.

 

http://www.auto-era.pl/encyk.php?nr=41

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Momencik - możesz rozwinąć tą myśl? Co to znaczy sztywna oś i dlaczego oznacza to ciężarówkę??

Widzę, że koledzy już wyjaśnili tą kwestję ale ogólnie chodziło mi o zawieszenie zależne, bo w przypadku takiego zawieszenia zmiana obciążenia pojazdu praktycznie nie przekłada się na wzajemną zmianę położenia koła lewego względam prawego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.