Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Robert27

VW GOLF V PLUS-cięzarówka

Polecane posty

Robert27

Proszę o pomoc przyjechał klient na Pierwsze Badanie VW GOLF V z 2008r cięzarówka sprowadzony z Czech posiada5 miejsc pasy zagłówki na wszystkich fotelach DMC 1930kg a G.1383kg czy on może w pl być Cięzarówka bo się pogubiłem chodzi o ładownośc i liczbe miejsc kratka jest zamontowana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Jaki ma podrodzaj?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Jaki ma podrodzaj?

 

A co za różnica jaki ma podrodzaj najwyżej Vat-u nie odliczy :D a poza tym podrodzaj jeśli nie ma w DR można określić taki żeby było dobrze :).

 

No ale skoro posiada 5 miejsc to i tak lipa z odliczania Vat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Bo żeby mógł być uznany lub nie za ciężarówkę to podrodzaj jest ważny (wzór). No na VAT tak się nie łapie - to prawda...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
julian

Ale tu nie chodzi o VAT tylko o akcyzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Bo żeby mógł być uznany lub nie za ciężarówkę to podrodzaj jest ważny (wzór).

 

Widać czegoś nie wiem lub nie pamiętam to może mi napiszesz coś więcej na temat związku wzoru z podrodzajem pojazdu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Widać czegoś nie wiem lub nie pamiętam to może mi napiszesz coś więcej na temat związku wzoru z podrodzajem pojazdu :)

Domyślam się ,że o to

 

Jeżeli pojazd określony jako BB o maksymalnej masie nieprzekraczającej 3 500 kg:

 

- ma więcej niż 6 miejsc siedzących (bez kierowcy), lub

 

- spełnia następujące warunki:

a) liczba miejsc siedzących (bez kierowcy) nie przekracza sześciu,

b) P - (M + N x 68) <= N x 68

 

gdzie P, M oraz N określono w pkt 1, tak jak dla nadwozia wielozadaniowego AF,

to nie jest on uznawany za pojazd kategorii N.

 

Dz. U. nr 238 poz. 2010

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Ale tu nie chodzi o VAT tylko o akcyzę.

 

Przecież od tego auta akcyza i tak jest. Tylko, że do rejestracji nie mus jej okazać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek D
Przecież od tego auta akcyza i tak jest.

Może ją zapłacić później z odsetkami jak sam UC się upomni 8)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Kto bogatemu zabroni? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock
Dz. U. nr 238 poz. 2010

 

Internetowy System Aktów Prawnych

isap.sejm.gov.pl

Dz.U. 2005 nr 238 poz. 2010

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24 października 2005 r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep

Tekst ogłoszony: pdf D20052010.pdf

Status aktu prawnego: uznany za uchylony

Data ogłoszenia: 2005-12-06

Data wydania: 2005-10-24

Data wejścia w życie: 2006-01-06

Data obowiązywania: 2006-01-06

Data uchylenia: 2013-06-22

Organ wydający: MIN. INFRASTRUKTURY

:zzz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robert27

Z czeskiego DR podrodzaj to "skrinowy" w tłumaczaniu skrzyniowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Nie wiem co za tłumacz to tłumaczył, ale może ktoś pokusił się użyć tak zwane kody przed tym zlepkiem dziwnych literek.

Prędzej wychodzi case, casta, kaseta, box...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robert27

panowie TO ten pojazd może być cięzarówka czy nie tak podsumowując bo tak czytami nie rozumię nie chodzi o akcyze ani o Vat tylko żeby to zrobić zgodnie z prawem i nie mie ć problemu z WK i w ogóle czy wysłać go na OSKP na zmiany Ja pracuje na PSKP nie mogę tego zrobić

 

[ Dodano: 28-10-2013, 16:37 ]

niema żadnych literek tylko jak pisałem NAKLADNI AUTOMOBIL , SKRINOVY to wszystko co w DR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
uznany za uchylony

Ups :oops:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64

Ja bym wołał o wyciąg z homologacji . Ciężarowy niech sobie będzie ,ale nie pasuje mi 5 miejsc przy tej ładowności .

W katalogu ITS jest jeden ciężarowy Golf na 5 miejsc ,ale ma 624kg ładowności .

 

[ Dodano: 28-10-2013, 17:16 ]

O przepraszam jest parę sztuk więcej , ale wszystkie pasują do takiej tabelki którą kiedyś wrzucałem . Minimalna ładowność przy 5 miejscach - 619kg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No racja Mr. Skull nie bardzo wychodzi... 200 ≠ 272 :?

Pokusiłbym się o masę własną... bo pewnie po czesku podają... :hah:

Gdyby odjąć masę kierowcy to akurat wyszłoby 622 kg ładowności. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
No może być i ponad pół tony ładowności ma. :ok

 

Podstawa prawna, że nie może??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dyrooo

Witam

jeżeli dobrze pojmuje ten przepis to wg. wzoru P-(M=Nx68)>Nx68

1930-(1383+272)>272 czyli spełnia.

Jeżeli się mylę to proszę o podanie właściwego wyliczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
jeżeli dobrze pojmuje ten przepis to wg. wzoru P-(M=Nx68)>Nx68

:?

A nie ten:

§ 9a.W samochodzie ciężarowym kategorii N1 o nadwoziu rodzaju AB, AC, AF lub BB, o których mowa w przepisach

o homologacji pojazdów, mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie ilości miejsc, jeżeli:

1) liczba miejsc nie przekracza osiem (bez kierowcy) i

2) P – ((M + 75) + N x 68) ≥ N x 68, gdzie:

P – dopuszczalna masa całkowita pojazdu w kg,

M – masa własna pojazdu,

N – liczba miejsc, nie licząc miejsca kierowcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock
A nie ten:

Oba wzory jednakie.

Problemem pozostaje zawartość czeskich 1383 kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bosma

zadzwoń do wydziału komunikacji i skonfrontuj ich punkt widzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
A nie ten:

Oba wzory jednakie.

 

Jednak nie!

P-(M=Nx68)>Nx68 którym posłużył się dyrooo

to nie ten /cytowany już przez Grzegorza Łódź/, który należy zastosować:

P – ((M + 75) + N x 68) ≥ N x 68

Wynik z tego wzoru nie pozostawia wątpliwości, że ten pojazd nie spełnia tej zależności, czyli nie można go uznać za pojazd kat. N1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Wynik z tego wzoru nie pozostawia wątpliwości, że ten pojazd nie spełnia tej zależności, czyli nie można go uznać za pojazd kat. N1

 

Niekoniecznie. Zdaje się, że ten wzór ma zastosowanie wyłącznie dla podrodzaju VAN oraz wielozadaniowy. Zgadza się?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.