Skocz do zawartości

VW GOLF V PLUS-cięzarówka


Robert27

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 89
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Paprock

    22

  • Marek1

    11

  • Robert27

    10

  • radekd2

    9

Oj tam... skoryguje się.

W niniejszym temacie wszystko podane na tacy zostało... tadammm!!! :)

 

Poza tym:

Panowie Golf zarejestrowany po rozmowie z Dyrektorem WK powiedział że jak ma kratke i 500 kg ładowności to jest ok Dziekuje za pomoc
Dyro kazał wpisac wielozadaniowy? Robił to mój kolega z pracy tez mi się to tak nie podoba do końca po prostu sam już mam mieszane myśli
Kolego jak się teraz okazało klient nie był jeszcze w Wk zadzwonię do niego zrobimy korektę tylko jak to rozwiązać Ja dlatego napisałem że zarejestrowane chodziło mi o rozmowe z Wk że się to rozwiązało a klient nie był jeszcze w wk
data I rej 2008.11.23 rok prod 2008 a z ta tz to będzie problem to auto było wczoraj
tak kolego 2007 a data I rej 2007-12-21 popatrzyłem do archiwum na inny wóz przeskoczyło mi poprostu
Własnie nie gra wszysto jest tak jak pisałem 1383 kg

Kto tu co robi??? :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze że Robert27 zadaje pytania bo szuka poprawnych rozwiązań.

PS

Czasem lepiej zadać pięć może nawet i głupich pytań (nie mam tu na myśli tego tematu - pisze tak ogólnie) niż raz konkretnie wdu...ć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem lepiej zadać pięć może nawet i głupich pytań (nie mam tu na myśli tego tematu - pisze tak ogólnie) niż raz konkretnie wdu...ć.

Nie chodzi o zadawanie pytań, czy ich sens bądź ilość, a informacje w nich podawane.

Autor dwa razy stwierdził, że przedmiotowy pojazd jest z 2008 roku, dopiero po poście z VIN-em zreflektował się i dokonał korekty wypowiedzi.

Co do wdupienia to i tak to na życzenie dyra zrobił, lecz prawdopodobnie zaraz się wyjaśni, że nie do końca, bo auto zarejestrowano, lecz jednak nie zarejestrowano.

Takie maślane masło.

I nie mam nic do Roberta27, bo to pewnie cool chop! :ok;)

Wiem...wiem...sam też motam i mieszam. :hah:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego z masą kierowcy, przecież to, to samo unijne G_ czyli to samo co u nas MW czyli bez kierowcy!

Mówisz, jakbyś francuskiego DR nie widział ,,,

No masz tam G ale też bywa i G1.

Gdyby tio był pojazd z Francji to o tym byśmy rozmawiali.

Natomiast DR z Czech i ichniego G- jeszcze nie przerabiałem.

 

[ Dodano: 30-10-2013, 18:48 ]

Czy teraz rozjaśniło się dlaczego wzory są jednakie?

Nasza masa własna nie zawiera masy kierowcy dlatego we wzorze z rozporządzenia dodaje się 75 kilogramów.

Dobranoc.

To wcale niczego nie rozjaśnia bo wzór w brzmieniu którym podaję. pochodzi z

obowiązującej nas DYREKTYWY 2007/46/WE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY

z dnia 5 września 2007 r.załącznik II ...i jest w nim to (M+75)

gdzie M to masa własna pojazdu a nie tze. masa pojazdu gotowego do drogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wcale niczego nie rozjaśnia bo wzór w brzmieniu którym podaję. pochodzi z

obowiązującej nas DYREKTYWY 2007/46/WE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY

z dnia 5 września 2007 r.załącznik II ...i jest w nim to (M+75)

gdzie M to masa własna pojazdu a nie tze. masa pojazdu gotowego do drogi

A mógłbyś ten wzór z dyrektywy jeszcze raz wkleić razem z objaśnieniami co to jest P, M, N, albo dokładnie rozpisać? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z objaśnieniami co to jest P, M, N, albo dokładnie rozpisać? :)

gdzie:

P = technicznie dopuszczalna maksymalna masa całkowita pojazdu w kg,

M = masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy w kg,

N = liczba miejsc siedzących, z wyjątkiem miejsca kierowcy.

 

gdzie M to masa własna pojazdu a nie tze. masa pojazdu gotowego do drogi
chyba jesteś w błędzie Marku.

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CONSLEG:2007L0046:20091124:PL:PDF

str. 88

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale na pewno nie co do tego, że zgodnie ze wzorem, do M należy dodać 75 kg !!!
tu raczej też Marku:

AF pojazd wielozadaniowy Pojazd o nadwoziu innym niż wymienione w AA–AE, przeznaczony do przewozu osób i ich bagaży lub ładunków w tym samym przedziale nadwozia. Jednakże jeżeli pojazd ten spełnia oba następujące warunki:

(i) liczba miejsc siedzących, z wyjątkiem miejsca kierowcy, nie przekracza sześciu;

„miejsce siedzące” uznaje się za istniejące, jeżeli pojazd jest wyposażony w „dostępne” miejsca mocowania siedzenia; „dostępne” oznacza te miejsca mocowania, które mogą być wykorzystywane. Aby zapobiec wykorzystaniu miejsc mocowania jako „dostępnych”, producent musi fizycznie utrudnić ich wykorzystanie, na przykład poprzez przyspawanie do nich płyt pokrywowych lub przytwierdzenie podobnych elementów stałych, których nie da się usunąć przy użyciu powszechnie dostępnych narzędzi;

oraz

(ii) P – (M + N × 68) > N × 68,

gdzie:

P = technicznie dopuszczalna maksymalna masa całkowita pojazdu w kg,

M = masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy w kg,

N = liczba miejsc siedzących,

z wyjątkiem miejsca kierowcy.

Pojazd taki nie jest uznawany za pojazd kategorii M 1 .

 

— Jednakże jeżeli pojazd określony jako BB posiada technicznie dopuszczalną maksymalną masę nieprzekraczającą 3 500 kg:

— posiada ponad sześć miejsc siedzących, nie licząc miejsca kierowcy

lub

— spełnia oba następujące warunki:

(i) liczba miejsc siedzących, nie licząc miejsca kierowcy, nie

przekracza sześciu; i

(ii) P – (M + N × 68) ≤ N × 68;

pojazdu takiego nie uznaje się za pojazd kategorii N.

 

— Jednakże jeżeli pojazd określony jako BA, BB, którego technicznie dopuszczalna maksymalna masa wynosi ponad 3 500 kg, jako BC lub BD spełnia co najmniej jeden z następujących warunków:

(i) liczba miejsc siedzących, nie licząc miejsca kierowcy, przekracza

osiem; lub

(ii) P – (M + N × 68) ≤ N × 68;

pojazdu takiego nie uznaje się za pojazd kategorii N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu raczej też Marku

Zgadza się.

Wzór i jego opis już całkowicie mi się wyklarował.

Jednak jak wytłumaczyć dlaczego e-eskape chce pomniejszać M o te 75 kg, żeby wyjść na swoje w przypadku tego Golfa? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak jak wytłumaczyć dlaczego e-eskape chce pomniejszać M o te 75 kg, żeby wyjść na swoje w przypadku tego Golfa?

Marek!!!

Na jakie swoje???

Ten Golf po unijnemu ma 1308kg + 75kg = 1383kg masy w stanie gotowym do jazdy!!!

Po naszemu ma 1383kg - 75kg = 1308kg masy własnej!!!

We wzorze unijnym przyjmuje się 1383kg

We wzorze ministerialnym przyjmuje się 1308kg + 75kg = 1383kg

 

No i Golf wyszedł na swoje.

Po naszemu ma:

5 miejsc

622kg ładowności

1308kg masy własnej

1930kg dopuszczalnej/maksymalnej masy całkowitej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic to nie znaczy, bo nie wychodzi po unijnemu, a przepis "ministerialny" już nie obowiązuje!

Napisz jak możesz co Ci nie wychodzi i wyjaśnij proszę co zamiast ministerialnego jest na dzisiaj obowiązujące.

Może czegoś nie wiem znowu... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz jak możesz co Ci nie wychodzi i wyjaśnij proszę co zamiast ministerialnego jest na dzisiaj obowiązujące.

Może czegoś nie wiem znowu... :(

Coś kiepsko wyliczyłem jednak wychodzi:

L=275 kg jest większe niż P=272 kg czyli zależność ze wzoru nie jest spełniona

Natomiast, zgodnie z DzU 951 i po zmianach w PoRD przepisu "ministerialnego" już nie ma w obowiązujących aktach prawnych, jest tylko ten w przepisach unijnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast, zgodnie z DzU 951 i po zmianach w PoRD przepisu "ministerialnego" już nie ma w obowiązujących aktach prawnych, jest tylko ten w przepisach unijnych

A to co?

§ 9a.

37) W samochodzie ciężarowym kategorii N1 o nadwoziu rodzaju AB, AC, AF lub BB, o których mowa w przepisach

o homologacji pojazdów, mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie ilości miejsc, jeżeli:

1) liczba miejsc nie przekracza osiem (bez kierowcy) i

2) P – ((M + 75) + N x 68) ≥ N x 68, gdzie:

P – dopuszczalna masa całkowita pojazdu w kg,

M – masa własna pojazdu,

N – liczba miejsc, nie licząc miejsca kierowcy.

Było jest i będzie, czy coś innego miałeś na myśli, a może wzór unijny???

No unijnego nigdy w naszych papierzyskach nie było.

Przejrzyj jeszcze raz obwieszczenie, podstaw, przelicz, porównaj wyniki. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam,

 

pomóżcie młodemu diagnoście jak ogarnąć temat i zweryfikować tok myślenia.

 

Przyjeżdża na stacje samochód z dowodem rejestracyjnym i bez świadectwa homologacji. Z dowodu wynika, iż jest to np.:

- Volkswagen Passat

- rodzaj: osobowy

G: 1513 kg

DMC: 2100

S: 5 (z kierowcą)

 

Organoleptycznie widać, że jest to auto o podrodzaju kombi.

 

 

W aucie założona kratka (przegroda) za tylną kanapą, zdemontowany z tył środkowy zagłówek wraz z pasem bezpieczeństwa (założona nowa 2 miejscowa kanapa).

 

Kierowca prosi o przeprowadzenie dodatkowego badania: zmiany konstrukcyjne na samochód ciężarowy. Posiada zaświadczenie z warsztatu o dokonanych zmianach. PKD jest OK.

 

Opieram się na: DYREKTYWA 2007/46/WE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 5 września 2007 r. ustanawiająca ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów.

DYREKTYWA 2007/46/WE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 5 września 2007 r.

 

 

Strona 70, pkt. 3

Aby zakwalifikować te auto zgodnie z prośbą właściciela muszę zmienić:

- rodzaj z osobowego na ciężarowy,

- podrodzaj ustalić na VAN (samochód ciężarowy o kabinie kierowcy zawartej w bryle nadwozia)

Ponadto auto musi mieć:

- liczba miejsc siedzących, nie licząc miejsca kierowcy, nie przekracza sześciu,

- NIE MOŻE spełnić równania:

P – (M + N × 68) ≤ N × 68

P = DMC w kg: 2100 kg

M = G + kierowca 75 kg: 1513+75=1588 kg

N = liczba miejsc bez kierowcy: 3

Po podstawieniu i wyliczeniu mamy:

308 ≤ 204 NIE SPEŁNIA równania.

 

Z tego wynika, iż mogę zmienić rodzaj pojazdu na ciężarowy, o podrodzaju VAN.

 

Czy dobrze rozumuję? Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie informacje.

 

Edit: poprawiłem nr strony. Chodziło o 70

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojazd określony jako BB o maksymalnej masie nieprzekraczającej 3.500 kg:

-ma więcej niż 6 miejsc siedzących (bez kierowcy),

lub

-spełnia następujące warunki:

a)liczba miejsc siedzących (bez kierowcy) nie przekracza sześciu,

b)P - (M + N x 68) ≤ N x 68

gdzie P, M oraz N określono w pkt 1, tak jak dla nadwozia wielozadaniowego AF,

to nie jest on uznawany za pojazd kategorii N.

Jeżeli pojazd określony jako BA lub BB o maksymalnej masie przekraczającej 3.500 kg oraz BC lub BD spełnia jeden z następujących warunków:

a)liczba miejsc siedzących (bez kierowcy) przekracza osiem,

lub

b)P - (M + N x 68) ≤ N x 68

gdzie P, M oraz N określono w pkt 1, tak jak dla nadwozia wielozadaniowego AF,

to nie jest on uznawany za pojazd kategorii N.

4.W odniesieniu do pojazdów kategorii O:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojazd o nadwoziu innym niż opisane w kodzie od AA do AE, przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu osób i ładunków w tym samym nadwoziu; jeżeli pojazd taki spełnia jednak następujące warunki:

 

1. liczba dostępnych miejsc siedzących jest nie większa niż 6 (poza kierowcą), przy czym:

 

- o dostępności miejsca siedzącego decyduje obecność punktów kotwiczenia w pojeździe,

 

- aby uznać miejsce siedzące za niedostępne do użytkowania, jego punkty kotwiczenia powinny być przez producenta pojazdu zaspawane lub osłonięte pokrywami niemożliwymi do usunięcia za pomocą normalnie dostępnych narzędzi,

 

2. spełniona jest zależność:P-(M+Nx68) > Nx68, gdzie:

 

P - dopuszczalna masa całkowita pojazdu w kg,

 

M - masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy z kierowcą o masie 75 kg,

 

N - liczba dostępnych miejsc siedzących, nie licząc kierowcy

 

to nie jest on uznawany za pojazd kategorii M1

 

[ Dodano: 20-12-2013, 16:24 ]

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=5713

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informacje, które podajesz są dostępne w dyrektywie na którą się powołuje. Czytałem je. Chodzi mi o sposób postępowania. Jak to jest praktykowane przez Was? Co Wy byście zrobili z takim przypadkiem?

 

Pozdr.

 

[ Dodano: 20-12-2013, 16:38 ]

Dzięki za link, to wiele wyjaśnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.