Skocz do zawartości

FORD TRANSIT-ZMIANA ZABUDOWY


Robert27

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam takie pytanie przyjechał klient z pytaniem Kupił Forda w polskim DR podrodzaj chłodnia ale kupił samo podwozie i chce zrobić zabudowę na przewoz żywych zwierząt tylko chodzi o to ze on chce sobie sam to zrobić 'metodą chałpniczą' czy można taki pojazd dopuścić do Ruchu? Jak to rozgryźć czy to podchodzi pod SAMa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podrodzaj chłodnia ale kupił samo podwozie i chce zrobić zabudowę na przewoz żywych zwierząt

 

Nie zmienia się rodzaj pojazdu, więc zmian można dokonać we własnym zakresie. Do diagnosty będzie należała ocena czy jest to ok i bezpieczne.

 

czy to podchodzi pod SAMa

 

Przyjmuję to za żart...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z SAMem to żart czyli może wykonać taka zabudowę bez problemu? Ale zmieni się MW pojazdu Przeznaczenie Podrodzaj ? nie wiem czy ja to dobrze rozumię ? Ewentualnie proszę o wyjaśnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz sam jakis czas temu robiłem Lublina po zmianie z Izotermicznego na Przewóz Zwierząt

Gościu zrobił naprawdę dobrą robote,ważenie pojazdu ,opis zmian i do WK :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w fabyczbie nowym samochodzie jeszcze nie zarejestrowanym mogę sam wykonać zabudowę? Chałpniczym sposobem Iveco wyznacza firme która ma homologacje do wykonania zabudowy kuzyn kupił Fabrucznie Nowy samochód chciał wykonać w firmie X oni powiedzieli w Iveco ze nie mogą musi jechać do firmy Y oni maja Homo na wykonanie zabudowy do tej marki i zasłaniaa się przepisem z 22 .06 2013

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie - w fabrycznie nowym nie możesz.

Tzn. możesz, ale czeka Cię badanie jednostkowe w wyznaczonej jednostce i lżejszy portfel o kilka kafli...

 

Ale pojazd już ZAREJESTROWANY to całkiem inna historia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro już przy zabudowach jesteśmy - widziałem ostatnio nowe podwozia Sprinterów zarejestrowane we Francji. Czy po zabudowie taki pojazd rejestrujemy u nas normalnie tzn. bez żadnych dodatkowych ceregieli? No bo przecież pod jednostkowe pojazd zarejestrowany nie podlega, a samego podwozia rejestrować u nas nie wolno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro już przy zabudowach jesteśmy - widziałem ostatnio nowe podwozia Sprinterów zarejestrowane we Francji. Czy po zabudowie taki pojazd rejestrujemy u nas normalnie tzn. bez żadnych dodatkowych ceregieli?

 

Raczej tak, ale warto byłoby spojrzeć na dokument francuski - czy na pewno jest to DR, a nie jakiś odpowiednik PC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro już przy zabudowach jesteśmy - widziałem ostatnio nowe podwozia Sprinterów zarejestrowane we Francji. Czy po zabudowie taki pojazd rejestrujemy u nas normalnie tzn. bez żadnych dodatkowych ceregieli?

 

Raczej tak, ale warto byłoby spojrzeć na dokument francuski - czy na pewno jest to DR, a nie jakiś odpowiednik PC.

Dokumentów nie widziałem i raczej nie zobaczę, ale blachy na mój gust wyglądały na stałe. Po prostu widziałem nowe 4 sztuki jadące prawdopodobnie na Ukrainę i tak mi do głowy przyszło. Takie zboczenie zawodowe :-P Nawet blachy miały wydane z kolejnymi numerami :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łeee - no jak na wschód jechały to w zasadzie mogły mieć wydane dokumenty na cokolwiek... Przecież wiadomo, że po przekroczeniu granicy znikną za horyzontem zdarzeń na zawsze :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łeee - no jak na wschód jechały to w zasadzie mogły mieć wydane dokumenty na cokolwiek... Przecież wiadomo, że po przekroczeniu granicy znikną za horyzontem zdarzeń na zawsze :evil:
Zakładam, że skoro ukraińcom zarejestrowali we Francji to i naszym mogą. I co wtedy? Przyjedzie sobie do nas takie podwozie i co dalej?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego porównujesz nas do Ukrainy? Ukraina nie jest w UE - a my i w UE i w Schengen, dlatego u nas taki numer nie przejdzie. A na wschód? Choć i lewa homo dam - kto to sprawdzi? Jak? kiedy? No proszę Cię - nie każ pisać o wszystkim wprost 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widziałem ostatnio nowe podwozia Sprinterów zarejestrowane we Francji. Czy po zabudowie taki pojazd rejestrujemy u nas normalnie tzn. bez żadnych dodatkowych ceregieli? No bo przecież pod jednostkowe pojazd zarejestrowany nie podlega, a samego podwozia rejestrować u nas nie wolno.

Nie wiadomo jak to było zarejestrowane we Francji, czy jako pojazd kompletny, czy nie.

U nas na podwozie można otrzymać TT i PC na wniosek właściciela na max. 30 dni, ale na "stałe" dopuścić do ruchu można już tylko pojazd kompletny.

 

Z dyrektywy ramowej:

Państwa członkowskie zezwalają na sprzedaż pojazdów niekompletnych, ale mogą odmówić ich stałej rejestracji i dopuszczenia do ruchu, dopóki nie zostaną skompletowane.

Gdyby przedłożono do rejestracji DR z zagranicy z wpisem podwozie samochodu ciężarowego...hmmm.... brakowałoby dokumentów, które potwierdzałyby jego skompletowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dyrektywy ramowej:
Państwa członkowskie zezwalają na sprzedaż pojazdów niekompletnych, ale mogą odmówić ich stałej rejestracji i dopuszczenia do ruchu, dopóki nie zostaną skompletowane.

Gdyby przedłożono do rejestracji DR z zagranicy z wpisem podwozie samochodu ciężarowego...hmmm.... brakowałoby dokumentów, które potwierdzałyby jego skompletowanie.

No właśnie. Czyli dyrektywa unijna dopuszcza rejestrację pojazdu niekompletnego jeśli państwo członkowskie tak sobie zażyczy. U nas niekompletny nie może zostać zarejestrowany natomiast skompletowanie pojazdu zarejestrowanego poza granicami jako niekompletnego spowoduje, że zniknie obowiązek dopuszczenia jednostkowego. Czy dobrze to rozumiem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas niekompletny nie może zostać zarejestrowany

 

Jak nie może?? Może ! Ale tylko czasowo. Zawsze mógł. Więc chyba źle rozumiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście chodziło o rejestrację stałą.

 

No to takowa nigdzie nie jest dozwolona w UE, z tego co mi wiadomo, a do paru krajów już sprzedawałem i z homologacjami też się nabiegałem.

Nigdzie nie zarejestrujesz na stałe samego podwozia. Ale jak powtarzam - trochę pianę bijemy, bo przecież nie wiadomo co pokazali we francuskiej prefekturze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.