Skocz do zawartości

Tablice podczas pierwszego przeglądu


galancik25

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawe jak tym co w rejestr wpisują, albo i nie, dziwne znaki odnośnie serii i numeru dowodu okresowe do cepiku się śle?

Badań przed pierwszą rejestracją w kraju nie wysyłamy do Cep-a, gdyż nie mamy numeru DR. Wysyła je WK po rejestracji,,,

 

Więc na jakiej podstawie wykonujesz badanie przed pierwszą rejestracją w kraju jeżeli masz pojazd na oryginalnych tablicach( niemieckich ) i oryginalną wymeldowaną dokumentacją niemiecką a w tłumaczeniu - brief - dowód rejestracyjny. Jedna część tego DR posiada numer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 76
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Paprock

    16

  • Marek1

    9

  • galancik25

    8

  • ddaro

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jedna część tego DR posiada numer.

I twierdzisz, że ten numer, niemiecki numer, zagraniczny numer należy wprowadzać do polskiego rejestru, tak???

 

Na podstawie PC bo mnie ministra nie nauczył odróżniania zagranicznych tablic. :-(

Podobnie w załączniku nr 8 odnośnie danych zamieszczanych w rejestrze nie zwolnił mnie z rubryki seria i numer dowodu. :(

Jak coś tam dwuznaczne to opisał przez łamane [/], jak zaświadczenie to życzy sobie [Z], całą resztę objaśnił pod gwiazdkami [*],

a o serii i numerze dowodu nie chciało mu się, że jak pojazd z zagranicy to opuszcza się, albo krzaczki [#] stosuje. :(

Nosz formalnie tragedia i w założeniu jednego funkcjonującego na SKP rejestru wychodzi cyrk z jego wypełniania. :hah:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna część tego DR posiada numer.

I twierdzisz, że ten numer, niemiecki numer, zagraniczny numer należy wprowadzać do polskiego rejestru, tak???

 

Na podstawie PC bo mnie ministra nie nauczył odróżniania zagranicznych tablic. :-(

Podobnie w załączniku nr 8 odnośnie danych zamieszczanych w rejestrze nie zwolnił mnie z rubryki seria i numer dowodu. :(

Jak coś tam dwuznaczne to opisał przez łamane [/], jak zaświadczenie to życzy sobie [Z], całą resztę objaśnił pod gwiazdkami [*],

a o serii i numerze dowodu nie chciało mu się, że jak pojazd z zagranicy to opuszcza się, albo krzaczki [#] wpisuje. :(

 

Sprawa jest prosta. W powyższym przypadku badania dokonujesz na podstawie dokumentu zagranicznego więc wpisujesz jego nr potwierdzając, że z niego korzystałeś i na jego podstawie wykonałeś BO. Jak tego nie wpiszesz, to popełniłeś podstawowy błąd - wykonałeś BO bez DR, co potwierdzasz nie wpisując jego nr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna część tego DR posiada numer.

I twierdzisz, że ten numer, niemiecki numer, zagraniczny numer należy wprowadzać do polskiego rejestru, tak???

 

Na podstawie PC (...) jak zaświadczenie to życzy sobie [Z]

Te wykonane na PC też nie idą z SKP do CEP-a i są wykonane wyłącznie na zaświadczeniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wykonane na PC też nie idą z SKP do CEP-a i te wykonane są wyłącznie na zaświadczeniu...

Idą, idą, a przynajmniej tak mam w raportach "Poprawnie przekazano".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idą, idą, a przynajmniej tak mam w raportach "Poprawnie przekazano".

To powodzenia życzę!

Bo jeśli idą ,to znaczy, że zaznaczyłeś pobranie OE co w przypadku OBT na PC jest błędem, ponieważ OE możesz pobrać wyłącznie przy wpisie NTBO do DR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idą, idą, a przynajmniej tak mam w raportach "Poprawnie przekazano".

To powodzenia życzę!

Bo jeśli idą ,to znaczy, że zaznaczyłeś pobranie OE co w przypadku OBT na PC jest błędem, ponieważ OE możesz pobrać wyłącznie przy wpisie NTBO do DR!

 

:ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okresowe badanie techniczne przeprowadza się PO RAZ PIERWSZY PRZED pierwszą rejestracją w kraju.

 

To t6ak na szybko cytat z ustawy. USTAWY!!

Więc pytam Was - jakim prawem wymagacie tablic dla takiego pojazdu??

Jakim prawem WK ma dać czasówki na pojazd, o którym nawet nie wiadomo, czy spełnia podstawowe wymagania art 66 PoRD???

 

No??

 

A Wy się skupiacie na głupotach, czy naklejka z Nadrenii jest tyle samo warta co ta z dorzecza Odry i Nysy tłuczona w Zgorzelcu... A jako usprawiedliwienie słyszę argument, że WK powinny zarabiać (WK, czyli SP) - to może od razu sami się dodatkowym podatkiem obłóżcie, jak tak zależy Wam na pilnowaniu ich interesów...

 

Pojazd nigdy nie rejestrowany w kraju powinien przejść OBT w kraju (pierwsze) bez jakichkolwiek tablic!! Nie kontrola tablic powinna być tu przedmiotem badania!!!

Podobnie pojazd nowy!!

I zamierzam tą sprawę Panu Twardowskiemu przedstawić. A że będę miał prawdopodobnie osobistą możliwość (i to wcale nie z mojej inicjatywy) zapraszam do przesyłania argumentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okresowe badanie techniczne przeprowadza się PO RAZ PIERWSZY PRZED pierwszą rejestracją w kraju.

No w rzeczy samej zagmatwana sprawa. :?

Czasem wychodzi, że po raz pierwszy dodatkowe się przeprowadza, a czasem że okresowe po raz pierwszy po pierwszej rejestracji w kraju się przeprowadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze koledzy widzicie każdy ma inne zdanie i co robić na 60% badań z tłoczonymi tablicami są nówki sztuki tłoczone z dokumentu w niemczech z tyłu tablicy są wybite emblematy niemieckie.A co któryś urząd podważa je bo jak się spotkałem już to urzędnik mi powiedział gdy zrobiłem na nich badanie że na pewno są nieorginalne bo są za nowe,i pytam go co w takim razie mam zrobić na to urzędnik niech Pan napisze w uwagach że pojazd został

przedstawiony na nierginalnych tablicach rej. ja na to że to niezgodne z 966 na to urzędnik w sumie normalny :) ok nie będziemy się czepiać jak Pan tak napisze i przefaksuje.No i teraz pytanie co teraz jeżeli co urząd to co innego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i teraz pytanie co teraz jeżeli co urząd to co innego ?

 

Póki co to na SKP nie mamy żadnych instrumentów do oceny zagranicznych TR.

 

Rozporządzenie DzU 996 w tej sprawie odnosi się do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz. U. z 2007 r. Nr 186, poz. 1322, z późn. zm.7)),

a zgodnie z kryteriami z tego rozporządzenia żadne zagraniczne TR nie spełniają wymagań.

 

Dlatego stwierdzanie przez urząd oryginalności zagranicznych TR nie ma żadnej warości prawnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tablice rej nielegalizowane czyli jakie elementy powinny mieć?jakieś wzorniki ?

opisy?? Chore coś się o d nas wymaga ale nie mamy żadnej wykładni wzorcowej itd.

Następną sprawą jest rok produkcji nie mamy obowiązku ani żadnych zatwierdzonych programów do rozkodowania vin .I znowu urząd komunikacji podwaza i gania petenta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tablice rej nielegalizowane czyli jakie elementy powinny mieć?.

Zwróć uwagę, że te uważane za oryginalne z Niemiec, czyli na których jeździło auto do momentu wymeldowania, również już nie posiada naklejek legalizacyjnych! a jednak przez urząd taka tablica jest uważana za legalną...

 

Następną sprawą jest rok produkcji nie mamy obowiązku ani żadnych zatwierdzonych programów do rozkodowania vin .I znowu urząd komunikacji podwaza i gania petenta

No tutaj jest już inaczej, bo jeżeli nie możesz określić jakichś DANYCH pojazdu, to możesz skorzystać z opinii rzeczoznawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie wyglądają tak samo miałem też taki przypadek że była jedna stara z zdjętymi nalepkami druga dorobiona tłoczona wyglądała identycznie tylko nowa w urzędzie Pan nie przyjoł i powiedział żeby tą nowa klient sobie zabrał i napisał oświadczenie ze drugą po badaniu zagubił,Dobre :) urzędnicy mają fantazję co nie???:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

urzędnicy mają fantazję co nie???:)

Raczej nadgorliwość i to właśnie powoduje, że wchodzą w ten temat oryginalności zagranicznych TR który nie jest w ogóle ich tematem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie i jest ganianaie klienta od urzędu do stacji itd.A nawet spotkałem się że klienta straszyli że skierują sprawę na policję za fałszowanie tablic rejestracyjnych i klient wzioł próbne i musiał zrobić przegląd od nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klient wzioł próbne i musiał zrobić przegląd od nowa.

I o to tu tak naprawdę chodzi, o dodatkowa kasę dla starostwa za wydanie TTR i PC!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taa no właśnie ale znowu inny przypadek który zdażył mi się tydzień temu,przyjeżdrza klient na badanie tablice zjazdowe ,patrze wyszły więc tłumacze że nie mogę gdyż w dniu badania muszą być ważne,wysyłam do UK po próbne,za trzy dni wraca dalej na zjazdowych i mówi że Pan urzędnik powiedział w drodze wyjątku że może być na nieważnych.Co najśmieszniejsze trzy miesiące wcześniej w tym samym UK Pani klientowi kazała pobrać tymczasowe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wierzyłbym w każdą opowieść klienta.

Natomiast fakt nieważności daty na tablicach zjazdowych nie uważałbym za powód do odmowy wykonania OBT, bo w końcu w tym wypadku są to te jego oryginalne tablice rejestracyjne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim prawem WK ma dać czasówki na pojazd, o którym nawet nie wiadomo, czy spełnia podstawowe wymagania art 66 PoRD???

Ja nie wiem jakim prawem, może na zasadzie wzajemnego zaufania :x... oświadczenia na piśmie/na gębę.

Ale mnie korci inna rzecz, a mianowicie dlaczego czynności jakim jest badanie mam przeprowadzać bez dokumentu zwanego PC,

mam krzaczki typu seria numer powprowadzać w rejestr, mam to puścić w CEP???

No i prosiłbym o wyłuszczenie różnic miedzy rejestracją czasową, a rejestracją... uprzejmie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem jakim prawem, może na zasadzie wzajemnego zaufania :x

 

To po co badania?? Niech ludzie jeżdżą na zasadzie wzajemnego zaufania...

Mam auto, dostaję PC od WK i jadę na SKP. Po drodze mam wypadek... Okazuje się, że auto było uszkodzone (uszkodzenie niemożliwe do diagnozowania przez właściciela normalną drogą). Odpowiadam za jazdę niesprawnym pojazdem, czy nie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to jeżeli masz pozwolenie czasowe to masz mięki dowód rej. więc manualnie nie ma jak wpisać badabia w dowodzie rej.Więc nie puszczasz do cepik gdyż wystawiasz zaświadczenie.Cepik puszcza UK wpisując badanie do docelowego dowodu rej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.