Skocz do zawartości

Jak sprawdzić hamulce na 3 osi (unoszonej)?


DMG1

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o pomoc kolegów diagnostów.

Jak sprawdzić hamulce na trzeciej osi w IVECO model STRALIS (chyba - nie zapamiętałem, ponieważ nie wjechał na stację). z tego co mówią kierowcy to 3 oś opuszcza się i hamuje (uruchamiają się hamulce) dopiero po odpowiednim obciążeniu pojazdu. Do tej pory uruchamiałem takie wynalazki poprzez obciążenie (kazałem załadować pojazd). Teraz trafił się gość, który mówi iż wozi ładunek tylko w nocy , kiedy stacja jest nieczynna. Myślę, że fabryczny komputer by go uruchomił, ale nie posiadam. Czy ktoś ma na to patent?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oś po kombinacjach opuścisz ale hamulce się nie włączają

 

Stralis to akurat tak ma, że hamulec na tej podwieszanej osi pojawia się dopiero po obciążeniu pojazdu.

 

Nawet spotkałem się z sytuacjami że diagności zwłaszcza z wojskowych SKP (bo tam trochę Stralisów mają) dawali negatywy z tego powodu i pisali brak h-ca na osi podwieszanej a naprawa odbywała się przez obciążenie pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba o tych samych pocztowych autach mówimy, dziękuję za potwierdzenie zasady działania hamulca, bo myślałem , że w kulki ze mną lecą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar sił hamowania

§ 2. 1. Pomiar sił hamowania hamulcem roboczym powinien odbywać się przy zachowaniu następujących warunków:

6) jest wskazane, aby podczas przeprowadzania pomiarów osie pojazdu były obciążone, lecz nie więcej niż maksymalny nacisk określony dla danego typu pojazdu; w przypadku pomiarów pojazdu nieobciążonego należy ściśle przestrzegać zasad ekstrapolacji wymienionych w § 4 ust. 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar sił hamowania

§ 2. 1. Pomiar sił hamowania hamulcem roboczym powinien odbywać się przy zachowaniu następujących warunków:

6) jest wskazane, aby podczas przeprowadzania pomiarów osie pojazdu były obciążone, lecz nie więcej niż maksymalny nacisk określony dla danego typu pojazdu; w przypadku pomiarów pojazdu nieobciążonego należy ściśle przestrzegać zasad ekstrapolacji wymienionych w § 4 ust. 2

 

No i????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Stralisie z osią wleczoną tak jest, że siła hamowania na niej jest uzależniona od stopnia załadowania pojazdu czyli od ciśnienia powietrza w poduszkach taj osi.

Przy niezaładowanym siła ta jest praktycznie taka jak opory toczenia.

Niektóre OSKP mają urządzenie do dociążania osi przy pomiarze SH na rolkach i wtedy taki pomiar jest możliwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba o tych samych pocztowych autach mówimy, dziękuję za potwierdzenie zasady działania hamulca, bo myślałem , że w kulki ze mną lecą.

Nie do końca, gdyż miałem takiego i mimo,że opadła oś hamulec nie działał, dzwoniłem do iveco i potwierdzili działanie hamulca pod obciążeniem ponieważ, sterowanie jest od poduszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie to

 

Ciekawe ile skp w skali kraju ma sprzęt który pozwoli dociążyć oś podczas badania...

 

Ja nie mam a to nowa /roczna OSKP/... :(

ale znam jedną, która ma taki dociążacz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zastanawiam się nad czyms innym.

Na zdjęciu są typowe siłowniki hydrauliczne, czyżby była potrzebna na stacji dodatkowa instalacja do używania w/w ?

Czy raczej co bardziej na miejscu jest to juz przerobione na układ powietrzny ? Jednak w tym wypadku ciśnienie w tłoczysku bedzie mniejsze.

 

Tak z ciekawości pytam ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle zachodu i wyposażenia dla jednej osi

tylko co da dociążanie osi, gdy siła hamowania zależy od ciśnienia w poduszkach zawieszenia

 

żeby zadziałało to trzeba dociążyć przez zawieszenie ... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciu są typowe siłowniki hydrauliczne, czyżby była potrzebna na stacji dodatkowa instalacja do używania w/w ?

 

Do tego idą jeszcze liny albo łańcuchy które przekłada się przez oś i wtedy siłownik ją dociąga do rolki lub zaczepia sie to o odpowiednie otwory w ramie pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego idą jeszcze liny albo łańcuchy które przekłada się przez oś i wtedy siłownik ją dociąga do rolki lub zaczepia sie to o odpowiednie otwory w ramie pojazdu.

Jak zwykle następne urządzenie "zbędne" tak jak WN 400 i parę innych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle następne urządzenie "zbędne" tak jak WN 400 i parę innych

WN400 jak najbardziej potrzebny!

Kolega robiąc OBT podczas kontroli SKP mało co uprawnień nie stracił bo WN400 nie podłączył przy badaniu zestawu pojazdu...

 

Natomiast mam już na koncie rozpakowywanie Precyzji Truck po kilku latach od jej zainstalowania na OSKP na którą przyszedłem .pracować.. :cool:

 

[ Dodano: 06-11-2013, 16:39 ]

żeby zadziałało to trzeba dociążyć przez zawieszenie ... :lol:

 

To samo osiągnąłbyś spinając ramę podwozia z belką tej osi za pomocą np. mocnego pasa do mocowania ładunku i obciążając przez napinanie tego pasa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.