Skocz do zawartości

Jak sprawdzić hamulce na 3 osi (unoszonej)?


DMG1

Rekomendowane odpowiedzi

To samo osiągnąłbyś spinając ramę podwozia z belką tej osi za pomocą np. mocnego pasa

Można też zewrzeć czujnik ciśnienia przy poduszkach- chyba naj mnie pracochłonne

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo osiągnąłbyś spinając ramę podwozia z belką tej osi ...

to samo = taki sam wynik pomiaru

nacisk kół na rolki będzie bez zmian, więc poślizg pojawi się w tym samym momencie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo osiągnąłbyś spinając ramę podwozia z belką tej osi ...

to samo = taki sam wynik pomiaru

nacisk kół na rolki będzie bez zmian, więc poślizg pojawi się w tym samym momencie

 

Nacisk nie jest tu problemem.

Ten który jest wystarczy do osiągnięcia jakiejś wartości pomiarowej.

 

Problemem jest to, że pomimo wciskania do końca pedału hamulca nie pojawia się ŻADNA siła hamowania na tej osi, gdy pojazd nie jest obciążony ładunkiem.

Spięcie ramy i osi pasem i napięcie go zasymulowałoby stan taki jak przy obciążeniu ładunkiem, więc jakaś SH w końcu pojawiła by się na tej osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest jeszcze małe ale :D

 

pasem spinamy most symulując wzrost obciążenia, aż trzecia oś zostanie opuszczona i jej hamulec zacznie działać :ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest jeszcze małe ale :D

pasem spinamy most symulując wzrost obciążenia, aż trzecia oś zostanie opuszczona i jej hamulec zacznie działać :ok

 

Oczywiście o ile opuszczenie wleczonej osi just uzależnione wyłącznie od obciążenia osi napędowej.

W tym aucie jest ręczne opuszczanie osi.

Natomiast nie sądzę, żeby sterowanie ciśnieniem do siłowników hamulców tej osi jest uzależnione od ciśnienia w poduszkach osi napędowej a nie od ciśnienia w poduszkach tej osi...dlatego obciążałbym tę oś!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A odpowiedzi na pytanie dalej nie ma, czy to hydrauliczne, czy pneumatyczne urządzenie ?

 

Wyglądają na hydrauliczne, ale z którymi ja się spotkałem były pneumatyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sumując wypowiedzi , najprościej :

opuścić oś napędową i spiąć pasem, potem podnieść.

Tylko potem ile podnieść i ile dać pasów (zdaje się , że pas miał 3 tony wytrzymałości)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sumując wypowiedzi , najprościej :

opuścić oś napędową i spiąć pasem, potem podnieść.

Tylko potem ile podnieść i ile dać pasów (zdaje się , że pas miał 3 tony wytrzymałości)?

 

Nie tak.

Opuścić oś i ściągać ją pasem z nadwoziem, co powinno wywołać napływ powietrza do poduszek tej osi tak jak przy obciążeniu jej ładunkiem.

W efekcie powinno to spowodować wzrost ciśnienia podawanego do siłowników podczas hamowania tej osi.

Takie jest założenie że układ powinien się tak zachować ale zaznaczam, że jeszcze nie sprawdzałem tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.