majewski_adr Napisano 7 Listopad 2013 Share Napisano 7 Listopad 2013 Witam Drodzy koledzy jak wybrnąć z sytuacji gdy zmieniamy liczbę miejsc w samochodzie z 4 na 5 , oczywiście bierzemy pod uwagę ,że pojazd jest konstrukcyjnie do tego przystosowany. Czy powinniśmy zmienić ładowność , bądź mase własną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 7 Listopad 2013 Share Napisano 7 Listopad 2013 Drodzy koledzy jak wybrnąć z sytuacji gdy zmieniamy liczbę miejsc w samochodzie z 4 na 5 A może Kolega napisze coś więcej na ten temat. Najlepiej poczytaj tutaj http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewforum.php?f=92 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 7 Listopad 2013 Share Napisano 7 Listopad 2013 jak wybrnąć Czemu wybrnąć? z 4 na 5 ... ... Czy powinniśmy zmienić ładowność , bądź mase własną? Jeśli to zwykła kanapa z tyłu to nic się nie zmieni poza ilością miejsc. Piąty pas nie waży tyle, aby znacząco się coś zmieniło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eborg Napisano 7 Listopad 2013 Share Napisano 7 Listopad 2013 Piąty pas nie waży tyle, aby znacząco się coś zmieniło... Pomijając temat , że pewnie był tam od zawsze ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 7 Listopad 2013 Share Napisano 7 Listopad 2013 Piąty pas nie waży tyle, aby znacząco się coś zmieniło... Pomijając temat , że pewnie był tam od zawsze ... Alebo we czasie II etapu został wrzucony do bagażnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 8 Listopad 2013 Share Napisano 8 Listopad 2013 rodzy koledzy jak wybrnąć z sytuacji gdy zmieniamy liczbę miejsc w samochodzie z 4 na 5 , oczywiście bierzemy pod uwagę ,że pojazd jest konstrukcyjnie do tego przystosowany. Czy powinniśmy zmienić ładowność , bądź mase własną? Nic w takim samochodzie się nie zmienia. Stary numer salonów sprzedaży w latach gdy opłacało sie miec sam.ciężarowy. Z 5 miejscowego robiło się 4 miejscowy ,ściągało się sirodkowy zagłówek,chowało się pas i (ciekawa rzecz bo oni mogli)zmieniało sie tab. znamionowa na większą ładowność (ponad 500 kg) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 8 Listopad 2013 Share Napisano 8 Listopad 2013 Drodzy koledzy jak wybrnąć z sytuacji gdy zmieniamy liczbę miejsc w samochodzie z 4 na 5 (...) Mniej więcej tak: OPIS ZMIAN DOKONANYCH W POJEŹDZIEI. Opis zmian: W przedstawionym do badania pojeździe nastąpiła zmiana miejsc do siedzenia z 4 na 5. Badany pojazd posiada następujące siedzenia; - dwa przednie fotele z trzypunktowymi miejscami mocowania pasów bezpieczeństwa oraz zagłówkami w oparciach, - trzyosobową tylną kanapę z pasami bezpieczeństwa mocowanymi w trzech punktach, albo z dwoma miejscami z pasami trzypunktowymi i jedno środkowe miejsce z pasem dwupunktowym (biodrowym) oraz oparciem z trzema/dwoma zagłówkami. Miejsca do siedzenia (siedziska, oparcia), zagłówki, pasy bezpieczeństwa oryginalne/fabryczne zamontowane z wykorzystaniem punktów mocowania wskazanych przez producenta. Ia. Odpowiednie zdjęcia zmian: Plik JPG, JPG, JPG... II. Ocena dokonanych zmian*): 1. Dokonane zmiany są zgodne z przepisami ustawy i rozporządzenia o warunkach technicznych. III. Nowe dane techniczne pojazdu po dokonaniu zmian: IV. Uwagi: 1. Brak 2. Brak 3. Brak (data badania) (pieczątka identyfikacyjna uprawnionego diagnosty) (podpis, pieczątka imienna uprawnionego diagnosty) Czy powinniśmy zmienić ładowność , bądź mase własną? Stawiam pytanie, a co z rodzajem??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 30 Listopad 2013 Share Napisano 30 Listopad 2013 Stawiam pytanie, a co z rodzajem??? Moim zdaniem jeśli zmieniony to informacja od serwisu uprawnionego do zmiany(faktura, oświadczenie) i adnotacja (po sprawdzeniu zmian) w badaniu. Wtedy jeśli z ciężarowego na osobowy - wywalić ładowność (wpisać "XXX") a jeśli z osobowego na ciężarowy ustalić i wpisać ładowność pamiętając też o par. 9a.2) (Dz.U.2013.951). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 30 Listopad 2013 Share Napisano 30 Listopad 2013 Wtedy jeśli z ciężarowego na osobowy - wywalić ładowność (wpisać "XXX") A dlaczego zaraz 3 x X ??? Czyżby osobowe nie miały ładowności??? Pytałem majewski_adr, bo nie mam pojęcia w jakim pojeździe te miejsca zmienia/ł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 30 Listopad 2013 Share Napisano 30 Listopad 2013 Czyżby osobowe nie miały ładowności??? W tej kwestii niech się wypowiedzą ci co rejestrują nówki sztuki na podstawie homo . Bo mi nie chce się wałkować tego od nowa . Ale chyba kiedyś odżałuję stówę na normę PN . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 1 Grudzień 2013 Share Napisano 1 Grudzień 2013 W tej kwestii niech się wypowiedzą ci co rejestrują nówki sztuki na podstawie homo . Wszystkie które miałem ostatnimi czasy trzy latki, miały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 2 Grudzień 2013 Share Napisano 2 Grudzień 2013 W tej kwestii niech się wypowiedzą ci co rejestrują nówki sztuki na podstawie homo .Bo mi nie chce się wałkować tego od nowa . Ale chyba kiedyś odżałuję stówę na normę PN . Czyżby homo było jakimś wirtualnym "kwitem", który nie musi być zgodnym z ustawą? W ustawie jest jasno co to jest dopuszczalna ładowność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 2 Grudzień 2013 Share Napisano 2 Grudzień 2013 Czyżby homo było jakimś wirtualnym "kwitem", który nie musi być zgodnym z ustawą? Nie musi ,ma być przede wszystkim zgodny z dyrektywami, regulaminami itp . I tak jak pisałem ,pozostaje kwestia odpowiedniej PN i czy w/g tego ładowność jest parametrem identyfikującym samochód osobowy .To że się da odjąć jedno od drugiego i obliczyć ładowność ,nie mam wątpliwości . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 2 Grudzień 2013 Share Napisano 2 Grudzień 2013 A dlaczego zaraz 3 x X ??? Vin Diesel... "XxX"... Jakiś młody (gniewny) inspektor TDT około 2009 r. (końca) mi wytknął w DIP że mam wpisaną ładowność w sam. osobowym a nie powinienem. Nie wpisuję od tamtej pory i na kontrolach "przechodzi"... Podstawy prawnej nie pamiętam. Pozdrawiam Znalazłem protokół pokontrolny, szło o Dz.U.227, poz.2250, czyli już nieobowiązujący. No ale jakoś tak zostało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 2 Grudzień 2013 Share Napisano 2 Grudzień 2013 Jakiś młody (gniewny) inspektor TDT około 2009 r. (końca) mi wytknął w DIP że mam wpisaną ładowność w sam. osobowym a nie powinienem. Najwyraźniej panowie z lubelskiego TDT-u się doszkolili, bo wiosną 2010r mieli w tej sprawie odmienne zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 2 Grudzień 2013 Share Napisano 2 Grudzień 2013 Nie musi ,ma być przede wszystkim zgodny z dyrektywami, regulaminami itp . I tak jak pisałem ,pozostaje kwestia odpowiedniej PN i czy w/g tego ładowność jest parametrem identyfikującym samochód osobowy . A jak się mają te dyrektywy, regulaminy, Polskie Normy do ilości drzwi podawanych w homologacjach kombiaków, hatchbacków??? I nie chodzi o "parametr identyfikujący samochód osobowy". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 2 Grudzień 2013 Share Napisano 2 Grudzień 2013 Najwyraźniej panowie z lubelskiego TDT-u się doszkolili Co nie zmienia faktu, że są to nieistotne pierdoły ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waga50 Napisano 3 Grudzień 2013 Share Napisano 3 Grudzień 2013 Co nie zmienia faktu, że są to nieistotne pierdoły ,, panowie z lubelskiego TDT-u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 3 Grudzień 2013 Share Napisano 3 Grudzień 2013 Czyżby homo było jakimś wirtualnym "kwitem", który nie musi być zgodnym z ustawą? Nie musi ,ma być przede wszystkim zgodny z dyrektywami, regulaminami itp . To odwrócę pytanie w związku z powyższym, czy ustawa musi być zgodna z regulaminami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 3 Grudzień 2013 Share Napisano 3 Grudzień 2013 To odwrócę pytanie w związku z powyższym, czy ustawa musi być zgodna z regulaminami? Odpowiem przekornym pytaniem : W Polsce ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 3 Grudzień 2013 Share Napisano 3 Grudzień 2013 No tak w Polsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 3 Grudzień 2013 Share Napisano 3 Grudzień 2013 W Polsce ? to po co taki zapis DzU 2012 p 1137USTAWA z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym1)I) II) 1)I) Niniejsza ustawa wdraża postanowienia następujących dyrektyw Wspólnot Europejskich: 1) dyrektywy 70/156/EWG z dnia 6 lutego 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep (Dz. Urz. WE L 42 z 23.02.1970, z późn. zm.), 2) dyrektywy 74/150/EWG z dnia 4 marca 1974 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do homologacji typu kołowych ciągników rolniczych lub leśnych (Dz. Urz. WE L 84 z 28.03.1974, z późn. zm.), 3) ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 3 Grudzień 2013 Share Napisano 3 Grudzień 2013 to po co taki zapis Żeby wprowadzić po swojemu ,gdyby to było rozporządzenie to tak ma być i koniec, a z dyrektywami bywa różnie . Najprostrzy przykład z SAM -ami , u nas problem a w Czechach nie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 3 Grudzień 2013 Share Napisano 3 Grudzień 2013 to po co taki zapis Żeby wprowadzić po swojemu ,gdyby to było rozporządzenie to tak ma być i koniec, a z dyrektywami bywa różnie . Najprostrzy przykład z SAM -ami , u nas problem a w Czechach nie . Czyli u nas z ładownością nie ma problemu, bo jest to obligatoryjnie różnica mas wynikająca z ustawy, która zaimplementowała dyrektywy. Natomiast poza nami już mają problem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Grudzień 2013 Share Napisano 3 Grudzień 2013 Najprostrzy przykład z SAM -ami , u nas problem a w Czechach nie . A masz bliższe informacje na ten temat?? Bo piszesz, co piszesz, a jak jeden Kolega zadał pytanie na forum na ten temat to Twoich wypowiedzi trudno tam szukać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.