Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

S.K.P-POZNAŃ

Główka haka

Polecane posty

S.K.P-POZNAŃ

Czy oznaczenia typu " ISO 50" ,"B",itp..,na główce zaczepu kulowego są obowiązkowe.Zaczep oczywiście chowany.

Czy główka może być bez jakichkolwiek oznaczeń?

5ae1a5cbd4817_Zdjcie0280.thumb.jpg.b37a1e9240d32e430116cc32250af7b3.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
zy oznaczenia typu " ISO 50" ,"B",itp..,na główce zaczepu kulowego są obowiązkowe
wg. poz. 996

10.6. Pojazd wyposażony w „HAK” Kontrola organoleptyczna.

c) Brak oznaczenia potwierdzającego spełnienie wymagań homologacyjnych - UI.

Więc jest obowiązkowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Czy główka może być bez jakichkolwiek oznaczeń?

:?

10.6. Pojazd wyposażony w „HAK” Kontrola organoleptyczna. a) Nieprawidłowy montaż. X b) Brak tabliczki znamionowej. X c) Brak oznaczenia potwierdzającego spełnienie wymagań homologacyjnych. X(UI)

 

[ Dodano: 14-11-2013, 17:19 ]

6.1.10. Zaczep pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony, autobusu, kolejki turystycznej Oględziny. a) Niepewne mocowanie do pojazdu. X b) Brak tabliczki znamionowej. X c) Brak certyfikatu (znaku bezpieczeństwa) lub homologacji. X(UI) d) Nieprawidłowe działanie połączenia elektrycznego. X e) Brak adnotacji „HAK” w dowodzie rejestracyjnym. X

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

A jeśli znak "B" będzie np. na tabliczce, a nie na główce? Albo na "konstrukcji", a nie na samej wymiennej główce?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
na "konstrukcji", a nie na samej wymiennej główce?

Moim zdaniem OK

A co masz na myśli pisząc

na samej wymiennej główce
:?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
michal_k napisał/a:

na "konstrukcji", a nie na samej wymiennej główce?

 

Moim zdaniem OK

Moim zdaniem nie, bo niby jak dowieść, że wymienna główka pochodzi od właśmie tego konkretnego haka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Moim zdaniem nie, bo niby jak dowieść, że wymienna główka pochodzi od właśmie tego konkretnego haka?

Własnie chodzi o to co rozumie się przez "wymienna główka" :?

Szczerze ja nie spotkałem takiej głowki (sama kulka) ,chyba że jeszcze wiem za mało :)

Bo ja sabie wyobrażam wymienny zaczep

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Szczerze ja nie spotkałem takiej głowki (sama kulka) ,chyba że jeszcze wiem za mało

Bo ja sabie wyobrażam wymienny zaczep

Wymienny zaczep, to też trochę dziwnie brzmi, ale nazwijmy to może kula ze wspornikiem i na tym elemencie cecha homologacyjna musi być umieszczona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
ale nazwijmy to może kula ze wspornikiem i na tym elemencie cecha homologacyjna musi być umieszczona.

:ok:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Moim zdaniem nie, bo niby jak dowieść, że wymienna główka pochodzi od właśmie tego konkretnego haka?

 

O to mi właśnie chodzi - sam myślę podobnie.

 

Pisząc o wymiennej główce miałem na myśli właśnie element "kula z mocowaniem", który można łatwo demontować/wymieniać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S.K.P-POZNAŃ
Pisząc o wymiennej główce miałem na myśli właśnie element "kula z mocowaniem", który można łatwo demontować/wymieniać.

 

wiadomo że nie chodzi o sama kulę ,tylko kule z mocowaniem jak na załączonym obrazku :-P

Własnie chodzi o to co rozumie się przez "wymienna główka" :?

Szczerze ja nie spotkałem takiej głowki (sama kulka

 

 

 

Brak oznaczenia potwierdzającego spełnienie wymagań homologacyjnych. X(UI)
Brak certyfikatu (znaku bezpieczeństwa) lub homologacji. X(UI) d)

 

Czy Gdzieś w przepisach jest konkretnie ,że "kula" musi mieć oznaczenie?? a nie "hak"

Prawdę mówiąc nigdzie nie znalazłem konkretnie takiego wymogu,dlatego jest ten temat :)

kula ze wspornikiem i na tym elemencie cecha homologacyjna musi być umieszczona.

Hak był nowy, z tabliczką,na której to były wszystkie oznaczenia i dane,a na kuli ....echo

0.jpg.ff610a301da0b2a3a705026837712212.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
a na kuli ....echo

Na wsporniku też nie było żadnych oznaczeń???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
wiadomo że nie chodzi o sama kulę ,tylko kule z mocowaniem jak na załączonym obrazku
Czy Gdzieś w przepisach jest konkretnie ,że "kula" musi mieć oznaczenie?? a nie "hak"

Według mnie sama kula nie

Tylko

6.1.10. Zaczep pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony, autobusu, kolejki turystycznej Oględziny. a) Niepewne mocowanie do pojazdu. X b) Brak tabliczki znamionowej. X c) Brak certyfikatu (znaku bezpieczeństwa) lub homologacji. X(UI) d) Nieprawidłowe działanie połączenia elektrycznego. X e) Brak adnotacji „HAK” w dowodzie rejestracyjnym. X

 

A kula z mocowaniem to według mnie zaczep- czyli to co na obrazku-i tam powinno być oznaczenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S.K.P-POZNAŃ
A kula z mocowaniem to według mnie zaczep- czyli to co na obrazku-i tam powinno być oznaczenie.

A może zaczep jako całość?? 8)

Z tym nazewnictwem to na dwoje babka wróżyła :P

 

To na czym jest mocowana tabliczka znamionowa -na zaczepie ,haku,czy.... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
A może zaczep jako całość??

Ale wówczas można zamontować kulę bez homo i nikt nie będzie w stanie tego dowieść.

Stare kule zwsze miały oznaczenia na kuli, a te kute przykręcane na 2 śruby to miały nawet podawany uciąg na wsporniku, bo występowały w wariantach z różnym uciągiem pomimo identycznych wymiarów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Rozumiem blaszka, podkładka, ale co jak co, zaczep (wspornik z kulą) powinien mieć znaczek.

Bez rozbierania, które elementy pojazdu są nieznakowane bo trudno będzie znaleźć.

1) oznakowane są znakami homologacji międzynarodowej stosowanymi w homologacji Europejskiej Komisji Gospodarczej

Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) – „E” lub Unii Europejskiej – „e”;

2) oznakowane są cechami producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu;

ocechowanie to powinno być zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji;

3) oznakowane są cechami [/b]dostawcy producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu

pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji;

4) oznakowane są znakiem zgodności zgodnie z przepisami o systemie oceny zgodności i akredytacji; przepisu nie stosuje

się do przedmiotów wyposażenia i części oznakowanych znakiem bezpieczeństwa na podstawie dotychczasowych

przepisów o badaniach i certyfikacji;

Do tego cały rozdział o homologacji w ustawie.

----------------------------------------------------

 

A jak z tym bywa:

(...) jeżeli pojazd jest przystosowany do ciągnięcia przyczepy, to powinien mieć sygnał działania kierunkowskazów przyczepy, chyba że sygnał kontrolny pojazdu ciągnącego pozwala na wykrycie uszkodzenia jednego ze świateł pojazdów

- u mnie na bakier. :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vega

Ma mieć . Jakie oznaczenie , gdzie umiejscowione , najprościej , najszybciej znajdziesz w regulaminie 55R .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30
Ma mieć . Jakie oznaczenie , gdzie umiejscowione , najprościej , najszybciej znajdziesz w regulaminie 55R .

Nie mogę znaleźć tego regulaminu. Pojawia się coraz więcej haków bez ISO 50 na główce mają za to naklejkę z A50... Może cie mi podpowiedzieć z czego to wynika ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DMG1

Spytaj Max-a kiedyś szukał wiadomości o hakach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Spytaj
Spytał ,dostał link do regulaminu . :lol:

A - jest to klasa haka .

 

Wszystkie mechaniczne urządzenia lub elementy sprzęgające należy oznaczyć symbolem klasy tego urządzenia lub elementu. Dodatkowo należy umieścić oznakowanie ładowności w kategoriach wartości charakterystycznych, jak określono w pkt 2.11 niniejszego regulaminu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30

..ale tak w skrócie musi być to ISO 50 na główce czy może go nie być ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
ISO 50

O tym nic nie piszą .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30

"To żeś pomógł" :D ( Mietek Paciaciak )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64

Paciaciak pisze :

2.6. Mechaniczne urządzenia i elementy sprzęgające klasyfikuje się według typu jak następuje:

2.6.1. Klasa A: Zaczepy kulowe i haki holownicze, w których zastosowano urządzenie kuliste o średnicy 50 mm oraz haki na pojeździe ciągnącym do sprzężenia z przyczepą przy pomocy głowicy zaczepowej – zob. załącznik 5, pkt 1.

2.6.1.1. Klasa A50-1 do 50-5: Znormalizowane zaczepy kulowe o średnicy 50 mm z kołnierzem mocowanym na śruby.

2.6.1.2. Klasa A50-X: Nieznormalizowane zaczepy kulowe o średnicy 50 mm i haki.

 

3. WYSTĄPIENIE O HOMOLOGACJĘ MECHANICZNEGO URZĄDZENIA LUB ELEMENTU SPRZĘGAJĄCEGO

3.1. Wystąpienia o homologację dokonuje posiadacz nazwy handlowej lub znaku towarowego lub jego przedstawiciel ze stosowną akredytacją.

3.2. Dla każdego typu mechanicznego urządzenia lub elementu sprzęgającego należy dołączyć do wniosku następujące informacje, na przykład stosując formularz przedstawiony w załączniku 1:

3.2.1. szczegółowe informacje dotyczące wszystkich nazw handlowych i znaków towarowych producenta lub dostawcy, które mają być umieszczone na urządzeniu lub elemencie sprzęgającym;

3.2.2. trzy zestawy rysunków, wystarczająco szczegółowych do określenia urządzenia lub elementu i precyzujących sposób jego mocowania do pojazdu; rysunki powinny uwzględniać pozycję i miejsce dla znaku homologacyjnego oraz innych oznaczeń, jak określono w pkt 7;

3.2.3. zestawienie wartości D, D c , S, V oraz U gdzie ma to zastosowanie oraz zgodnie z określeniem w pkt 2.11.

Dla haków holowniczych klasy A zestawienie maksymalnych dopuszczalnych mas pojazdu ciągnącego i przyczepy oraz maksymalne dopuszczalne statyczne obciążenie pionowe kuli holowniczej zgodnie z zaleceniem producenta pojazdu ciągnącego;

3.2.3.1. wartości charakterystyczne powinny być przynajmniej równe tym, które mają zastosowanie do maksymalnych dopuszczalnych mas pojazdu ciągnącego, przyczepy i ich połączenia;

3.2.4. szczegółowy opis techniczny urządzenia lub elementu precyzujący, w szczególności, typ i zastosowane materiały;

3.2.5. ograniczenia dotyczące pojazdów, które można wyposażyć w sprzęg – zob. załącznik 1 pkt 12 i załącznik 5 pkt 3.4;

3.2.6. jedną próbkę plus dodatkowe próbki zgodnie z wymogiem organu udzielającego homologacji lub placówki technicznej;

3.2.7. wszystkie próbki winny być wyrobami gotowymi z powierzchnią poddaną ostatecznej obróbce. Jeśli jednak wykończenie powierzchni polega na malowaniu lub epoksydowaniu, należy go zaniechać;

3.2.8. w przypadku mechanicznego urządzenia lub elementu sprzęgającego przeznaczonego do szczególnego typu pojazdu, producent urządzenia sprzęgającego podaje także dane montażowe dostarczone przez producenta pojazdu. Organ udzielający homologacji lub placówka techniczna może wymagać także przedstawienia pojazdu reprezentatywnego dla danego typu.

4. OGÓLNE WYMOGI ODNOSZĄCE SIĘ DO MECHANICZNYCH URZĄDZEŃ L

 

7. OZNACZENIA

7.1. Typy mechanicznych urządzeń lub elementów sprzęgających poddawane homologacji muszą nosić nazwę handlową lub znak handlowy producenta, dostawcy lub wnioskodawcy.

7.2. Należy pozostawić wystarczająco dużo miejsca na znak homologacyjny, o którym mowa w pkt 8.5 i który przedstawia załącznik 3. Miejsce to należy zaznaczyć na rysunkach, o których mowa w pkt 3.2.2.

7.3. W sąsiedztwie znaku homologacyjnego, o którym mowa w pkt 7.2 i 8.5, na mechanicznym urządzeniu lub elemencie sprzęgającym musi znaleźć się oznaczenie klasy sprzężenia, zgodnie z określeniem w pkt 2.6 oraz odpowiednie wartości charakterystyczne zgodnie z określeniem w pkt 2.11 i jak przedstawiono w załączniku 4. Pozycja tych oznaczeń musi być pokazana na rysunkach, o których mowa w pkt 3.2.2.

Nie trzeba oznaczać wartości charakterystycznych, w przypadku gdy są one określone w klasyfikacjach zamieszczonych w niniejszym regulaminie, na przykład klasy A50-1 do A50-5.

7.4. W przypadku gdy mechaniczne urządzenie lub element sprzęgający uzyskuje homologację dla alternatywnych wartości charakterystycznych w obrębie tej samej klasy sprzężenia lub urządzenia, należy na tym urządzeniu lub elemencie zaznaczyć maksymalnie dwie alternatywy.

7.5. Jeśli zastosowanie mechanicznego urządzenia lub elementu sprzęgającego podlega jakimkolwiek ograniczeniom, na przykład nie należy go stosować wraz z ogranicznikami sterowania, ograniczenie to musi być zaznaczone na tym urządzeniu lub elemencie.

7.6. Wszystkie oznaczenia muszą być trwałe i czytelne, kiedy urządzenie lub element zamontowane są na pojeździe

 

Paciaciak się pyta czy wystarczy ? Na dzień dzisiejszy nie ma obowiązku umieszczania oznaczenia ISO 50 na kuli .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.