Skocz do zawartości

Kupno Busa a DMC


Qbatron

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, troche poszukalem i kilka odpowiedzi na swoje watpliwosci zanalazlem, lecz nie na wszystkie. Ponizej opis sytuacji i pytania na ktore nie znalazlem odpowiedzi:

 

Chce kupic auto dostawcze z zabudowa (kontener, lub plandeka). Na codzien wozenie mebli, od czasu do czasu chcialbym przewiezc nim niewielkie auto ososbowe (4m dlugosci, 1000kg).

Celuje w LT35, Transita, Mastera, Sprintera w cenie ok 15k.

 

1.Czy przewozenie osobowki kontenerem/plandeką jest legalne? (zakladajac ze zmieszcze sie w DMC).

2.Czy busy na kat B. maja zawsze DMC 3490-3500 czy różnie?

3.Ile w ogole waży kontener (np 4,2x2x2), a ile podobnych wymiarow plandeka?

4.Biorac pod uwage powyzsze sam pojazd musial by wazyc z zabudowa max ~2400kg. Czy jest szansa w tej masie miec auto na blizniakach z kontenerem min 4,2m?

5.Czy blizniaki generuja dodatkowe oplaty? (viatol, autostrady, etc.)

Pozdrawiam, i z gory dzieki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Czy przewozenie osobowki kontenerem/plandeką jest legalne? (zakladajac ze zmieszcze sie w DMC).

 

Tak - nie ma problemu.

 

2.Czy busy na kat B. maja zawsze DMC 3490-3500 czy różnie?

 

Nie bardzo wiem o co Ci chodzi - co to znaczy, czy busy mają takie DMC?? Chodzi Ci o auta dostawcze o wskazanych modelach?? Jeśli tak to odpowiedź brzmi NIE - niektóre modele sprintera lub mastera mogą mieć wyższe DMC - no musisz sprawdzić przy kupnie. Gama aut lekkich kończy się generalnie w granicach 7 ton DMC obecnie.

 

3.Ile w ogole waży kontener (np 4,2x2x2), a ile podobnych wymiarow plandeka?

 

Wszystko zależy od konstrukcji. Podłoga musi być mocniejsza, do tego najazdy - to nie może być najlżejsza konstrukcja z możliwych. W zależności od konstrukcji waga zabudów tego typu może być zbliżona wbrew pozorom.

 

4.Biorac pod uwage powyzsze sam pojazd musial by wazyc z zabudowa max ~2400kg. Czy jest szansa w tej masie miec auto na blizniakach z kontenerem min 4,2m?

 

Trudno powiedzieć... Może na TRANSICIE by się to udało. Szansa jest. Oczywiście jest też pewna zależność - im konstrukcja zabudowy lżejsza, tym co do zasady mniej solidna, a mówiąc wprost - mniej trwała...

 

5.Czy blizniaki generuja dodatkowe oplaty? (viatol, autostrady, etc.)

 

Oczywiście, że tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.Czy busy na kat B. maja zawsze DMC 3490-3500 czy różnie?

 

Nie bardzo wiem o co Ci chodzi

5.Czy blizniaki generuja dodatkowe oplaty? (viatol, autostrady, etc.)

 

Oczywiście, że tak.

 

Chodzi o to czy zdarzają się egzemplarze z DMC znacząco niższym od 3500, bo zdarzają się w ogłoszeniach egzemplarze mające ładowność poniżej 900kg i nie wiem czy wynika to z ich masy czy wyjściowego DMC na poziomie ~3000kg.

 

ad.5. "Oczywiście że tak" -a jak to wyglada dokladnie? Albo gdzie o tym wyczytać? Na stronie viatoll nic nie znalazlem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qbatron napisał/a:

5.Czy blizniaki generuja dodatkowe oplaty? (viatol, autostrady, etc.)

 

 

Oczywiście, że tak.

 

Niby w jaki sposób?

Opłaty są zależne od DMC a wiele pojazdów na bliźniakach ma DMC 3500 kg, choć najczęściej konstrukcyjnie nie różnią się od tych nieco cięższych czyli o DMC 4000-5000 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby w jaki sposób?

 

Za autostrady zapłacisz więcej za bliźniaka.

 

Chodzi o to czy zdarzają się egzemplarze z DMC znacząco niższym od 3500

 

Tak - są takie pojazdy, ale to rzadkość - raczej starsze modele.

900 kg to dla wielu pojazdów do 3,5t faktyczna, realna ładowność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... zdarzają się w ogłoszeniach egzemplarze mające ładowność poniżej 900kg i nie wiem czy wynika to z ich masy czy wyjściowego DMC na poziomie ~3000kg.

to wynika z kombinatorstwa i dopasowania pojazdu do kierowcy z kategorią PJ = B

czyli pojazd wyjechał z fabryki np. z DMC = 5,5 t i ładowności ~3 t , a został "przerobiony" na mniejsze DMC; i żeby masa własna i ładowność zmieściły się do 3,5 t to niestety jest tak jak napisałeś

 

a na drodze takie pojazdy ważą nawet 7 t :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wynika z kombinatorstwa i dopasowania pojazdu do kierowcy z kategorią PJ = B

 

O czym Ty piszesz?? :razz:

 

Podwozie w zależności od konstrukcji ma 1700 - do 2000 kg. Zabudowa - 500-600kg. To jakie zdziwienie, że ładowności zostaje właśnie w tych skrajnych (pełnoramowych) przypadkach właśnie w granicach niecałej tony??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na każdym szkoleniu z przedstawicielami GITD, na jakim jestem, mówi się o ukróceniu kombinatorstwa w zakresie przewozów autami do 3,5t. Naciski na to są przeogromne, więc - miejmy nadzieję - temat zostanie możliwie szybko ogarnięty ...

 

http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=25&t=116529

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wynika z kombinatorstwa i dopasowania pojazdu do kierowcy z kategorią PJ = B...

i jeździ sobie taki kierowca z kategorią PJ->B crafterem pełnym butli z gazem propan-butan.

Masa jednej pustej butli to 9,6-13,8kg (takie widziałem), do tego masa gazu (stała wartość), a butli tych ma .....

I tak jeździ ileś lat, koła na osi bliźniaki.

Zresztą jak ostatnio potrzebowałem koparki to trafiłem na mercedesa blaszaka który mi ją przyciągnął na przyczepce lawecie. Kierowca PJ->B, masa pojazdu zaniżona choć homologowany na ponad 5 ton, kółka z tyłu bliźniacze, ciąga lawetę (tonę chyba ważyła, dwie osie miała) a na lawecie kopareczka-szpadel ważący ponoć 3 tony (też nie chciało mi się wierzyć) z osprzętem. I tak śmiga z kategorią B ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co z tego, że się mówi, skoro do dziś homologuje się auta chłodnie na pełnej ramie z DMC 3,5t??

 

Ja tak myślę, że to mówienie o tym problemie - mówienie od dawna zresztą w naszym kraju jest akurat gwarancją, że jeszcze szybko nic w tej kwestii w praktyce się nie zmieni... A już na pewno nie szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie Janusz. Ale tak się nadal homologuje!!! Czyli co? Rząd z jednej strony straszy, a z drugiej udziela takich homologacji?? Czy słowo obłuda może mieć inną definicję??

 

Ja pójdę dalej - proszę mi wytłumaczyć zasadność bliźniaka w autach do 3,5t!!! (z wyjątkiem naprawdę niszowych zabudów specjalistycznych)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rząd z jednej strony straszy, a z drugiej udziela takich homologacji??
że to mówienie o tym problemie

Bo widzisz, Nasz rząd uważa, że jeśli o czymś mówi, znaczy już ,że coś robi ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo żałuję, że nie wypada mi tu powiedzieć wszystkiego co wiem o użytkowaniu pełno-ramowych konstrukcji pojazdów do 3,5t DMC w praktyce i dlaczego uważam post Norberta za puste gadanie... :?

 

Ale od czego są spotkania live? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wypada mi tu powiedzieć wszystkiego co wiem o użytkowaniu pełno-ramowych konstrukcji pojazdów do 3,5t DMC w praktyce

A co tu gadać , tak jak w naszej byłej cukrowni : Każdy dźwiga tyle ile da rady. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Za autostrady zapłacisz więcej za bliźniaka.

 

A niby dlaczego? Jeżeli mam go zarejestrowanego do 3500 kg , to płacę tak samo jakby był na pojedynkach, nie obowiazuje VIATOLL, chyba ze ciagnie przyczepe i zestaw przekracza 3.5 t DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Za autostrady zapłacisz więcej za bliźniaka.

 

A niby dlaczego? Jeżeli mam go zarejestrowanego do 3500 kg , to płacę tak samo jakby był na pojedynkach, nie obowiazuje VIATOLL, chyba ze ciagnie przyczepe i zestaw przekracza 3.5 t DMC.

Niestety nie masz racji. Przykład A4 Krk-Kat.
kat. 2. pojazdy samochodowe o dwóch osiach, z których co najmniej jedna wyposażona jest w koło bliźniacze i pojazdy samochodowe o dwóch osiach z przyczepami
cena 15 zł/jedna bramka zamiast 9 zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz wyjaśnić??

 

W swojej wypowiedzi chciałem zaznaczyć, że w autach o DMC do 3,5t o konstrukcji ramowej, których ładowność realna NIE MA PRAWA przekroczyć 1500kg (i podaję to już na wyrost) nie widzę sensu stosowania bliźniaka na tylnej osi. Wyjątek będą stanowić naprawdę wyszukane konstrukcje, gdzie przy bardzo krótkim rozstawie osi nacisk na tylną oś będzie faktycznie uzasadniał koła bliźniacze.

Z pewnością bardzo popularny rozstaw wynoszący najczęściej ponad 4,5m i zabudowa 12-to paletowa (jakże popularna hehe - najlepiej jeszcze firanka i suwany dach) tego nie uzasadnia, bo tu będzie ładowność maks tona na całości!! Na co tu podwójne koło?? :shock:

 

Więc ponawiam pytanie, abyś rozwinął tą złotą myśl Psuju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjątek będą stanowić naprawdę wyszukane konstrukcje,

 

oraz pewnego modelu z dalekiego wschodu ...

Który ZAWSZE mają bliźniak, niezależnie od tonażu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który ZAWSZE mają bliźniak, niezależnie od tonażu...

 

No to pisz jasno o co chodzi. Najpopularniejsza marka w kraju to nie jest. A nasze krajowe modele jednak rodzaj koła na tylnej osi mają do wyboru - i o to chodzi chyba w temacie. Na cóż bliźniak z tyłu w obecnym stanie prawnym???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.