abc Napisano 12 Grudzień 2013 Share Napisano 12 Grudzień 2013 przyjedzie do Was motocykl np: Honda pojemność 250cm3 oraz mocy 18 kW ma w dowodzie L oraz odpowiednio jest oznakowana czy dostanie potwierdzenie przystosowania do nauki jazdy albo stempel do dowodu dopytam dla utrudnienia czy interesuje Was ustawa o kierujących pojazdami?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 12 Grudzień 2013 Share Napisano 12 Grudzień 2013 czy dostanie potwierdzenie przystosowania do nauki jazdy albo stempel do dowoduNie, bo nie spełnia warunków po zmianach. Albo ja nie widze okresów przejściowych dla motocykli zarejestrowanych przed wejściem zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dabek Napisano 13 Grudzień 2013 Share Napisano 13 Grudzień 2013 Jest więcej rzeczy, które mnie zastanawiają z ”L”, np. samochód ciężarowy w zakresie kategorii C powinien: a) mieć dopuszczalną masę całkowitą co najmniej 12 t, b) mieć długość co najmniej 8 m, c) mieć szerokość co najmniej 2,40 m, d) osiągać prędkość co najmniej 80 km/h, e) być wyposażony w skrzynię biegów z co najmniej 8 przełożeniami w jeździe do przodu, f) posiadać skrzynię ładunkową zamkniętą o szerokości i wysokości co najmniej takiej samej jak kabina, g) mieć rzeczywistą masę całkowitą co najmniej 10 t; Czy ktoś sprawdza masę rzeczywistą na badaniu? zespół pojazdów w zakresie kategorii B+E powinien mieć dopuszczalną masę całkowitą powyżej 3,5 t i składać się z pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla oraz przyczepy, której: a) skrzynia ładunkowa powinna być zamknięta i posiadać szerokość i wysokość co najmniej taką jak pojazd lub nieznacznie węższą, o ile widoczność do tyłu jest możliwa wyłącznie przy użyciu lusterek zewnętrznych pojazdu, b) dopuszczalna masa całkowita wynosi co najmniej 1 t, c) rzeczywista masa całkowita wynosi co najmniej 800 kg; Czyli na badanie musi przyjechać zespół, bo jak inaczej można ocenić prawidłowość warunków technicznych i tak nie ma pewności czy szkolenie będzie tym zestawem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 13 Grudzień 2013 Share Napisano 13 Grudzień 2013 przyjedzie do Was motocykl np: Honda pojemność 250cm3 oraz mocy 18 KW Nie spełnia warunków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skowerek Napisano 13 Grudzień 2013 Share Napisano 13 Grudzień 2013 Przejżałem PORD i 32 Dz. inic nie znalazłem o tym motocyklu, prosze podpowiedzcie gdzie to jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 13 Grudzień 2013 Share Napisano 13 Grudzień 2013 Jak to nie ma: 2) motocykl dwukołowy w zakresie prawa jazdy kategorii A1 powinien: a) być wyposażony w silnik spalinowy o pojemności skokowej co najmniej 120 cm3 i nieprzekraczającej 125 cm3, o mocy nieprzekraczającej 11 kW, b) posiadać stosunek mocy do masy własnej nieprzekraczający 0,1 kW/kg, c) osiągać prędkość co najmniej 90 km/h; 3) motocykl dwukołowy w zakresie prawa jazdy kategorii A2 a) powinien być wyposażony w silnik spalinowy o pojemności skokowej co najmniej 400 cm3, o mocy co najmniej 25 kW i nieprzekraczającej 35 kW, b) powinien posiadać stosunek mocy do masy własnej nieprzekraczający 0,2 kW/kg; 4) motocykl dwukołowy w zakresie prawa jazdy kategorii A powinien być zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności skokowej co najmniej 600 cm3 i mocy co najmniej 40 kW; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crackers Napisano 13 Grudzień 2013 Share Napisano 13 Grudzień 2013 Przejżałem PORD i 32 Dz. inic nie znalazłem o tym motocyklu, prosze podpowiedzcie gdzie to jestDz.U.z 2013 poz.951. warunki dla pojazdów nauki jazdy i do przeprowadzania egzaminów. rozdział 13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skowerek Napisano 13 Grudzień 2013 Share Napisano 13 Grudzień 2013 Miałem nieaktualny 32 z Norcomu i dlatego Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 13 Grudzień 2013 Share Napisano 13 Grudzień 2013 czy interesuje Was ustawa o kierujących pojazdami??A co to ma do rzeczy skoro 951 (32) określa warunki dla tego pojazdu, a podany przez Ciebie ich nie spełnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 13 Grudzień 2013 Share Napisano 13 Grudzień 2013 Czyli na badanie musi przyjechać zespół, bo jak inaczej można ocenić prawidłowość warunków technicznych i tak nie ma pewności czy szkolenie będzie tym zestawem. Badaniu zawsze podlega pojazd, a nie zespół. Moim zdaniem diagnosta de facto może sprawdzić tylko te warunki dodatkowe, które są "sztywne" dla konkretnego pojazdu. Natomiast na drodze zespół musi już spełniać warunki łączne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 13 Grudzień 2013 Share Napisano 13 Grudzień 2013 Czyli na badanie musi przyjechać zespół, bo jak inaczej można ocenić prawidłowość warunków technicznych i tak nie ma pewności czy szkolenie będzie tym zestawem. Badaniu zawsze podlega pojazd, a nie zespół. Moim zdaniem diagnosta de facto może sprawdzić tylko te warunki dodatkowe, które są "sztywne" dla konkretnego pojazdu. Natomiast na drodze zespół musi już spełniać warunki łączne. Zwłaszcza, że DR jest wystawiony na pojazd a nie zespół. Więc warunki sprawdzamy dla każdego z pojazdów z osobna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crackers Napisano 13 Grudzień 2013 Share Napisano 13 Grudzień 2013 Czyli na badanie musi przyjechać zespół, bo jak inaczej można ocenić prawidłowość warunków technicznych i tak nie ma pewności czy szkolenie będzie tym zestawem.nie ma to,jak utrudniać sobie życie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Grudzień 2013 Share Napisano 14 Grudzień 2013 nie ma to,jak utrudniać sobie życie Też tak uważam. Badaniu zawsze podlega pojazd, a nie zespół. Moim zdaniem diagnosta de facto może sprawdzić tylko te warunki dodatkowe, które są "sztywne" dla konkretnego pojazdu. Natomiast na drodze zespół musi już spełniać warunki łączne. Moim zadaniem, to diagnosta ma obowiązek sprawdzić oznakowanie pojazdu, obecność dodatkowego wyposażenia i nie ma obowiązku wnikania do szkolenia na jaką kategorię bedzie używany dany pojazd. Przepisy należy stosować w całości a nie wybiórczo i dlatego skoro na SKP nie musi mieć możliwości sprawdzenia masy pojazdu to i diagnosta nie powinien wnikać w DMC, czy pojemność skoskową silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 14 Grudzień 2013 Share Napisano 14 Grudzień 2013 diagnosta nie powinien wnikać w DMC, czy pojemność skoskową silnika.Eeee, chyba trochę przesadziłeś. Są warunki w rozporządzeniu to pojazd musi je spełniać. Później będzie, że ktoś straci PJ bo kurs przeprowadzony na niewłaściwym pojeździe, a diagnosta to puszczał (trochę przesadziłem, ale jak widać po ostatnich wpisach na forum może być różnie). My sprawdzamy pojazd nie zespół więc warunki odnośnie pojazdu trzeba zweryfikować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Grudzień 2013 Share Napisano 14 Grudzień 2013 danielg539 napisał/a:diagnosta nie powinien wnikać w DMC, czy pojemność skoskową silnika. Eeee, chyba trochę przesadziłeś. Czy przesadziłem to nie jestem tego pewien, bo niby skąd diagnosta ma wiedzieć, czy szkolenie będzie się odbywało na kat. C czu C1? Najlepszym wyjściem z sytuacji było by wpisywanie do DR informacji do szkolenia na jakie kategorje pojazd jest przeznaczony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 14 Grudzień 2013 Share Napisano 14 Grudzień 2013 danielg539, ale podany model (mówię o motocyklu z pierwszego postu) nie mieści się w żadnej kategorii i dlatego nie spełnia obowiązujących wymagań. Poza tym pozostałe muszą spełniać pewne kryteria, które na stacji łatwo zweryfikować (pojemność, moc, DMC itp.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 14 Grudzień 2013 Share Napisano 14 Grudzień 2013 bo niby skąd diagnosta ma wiedzieć, czy szkolenie będzie się odbywało na kat. C czu C1? I skąd ma wiedzieć czy będzie w zwykłym ośrodku czy też super ośrodku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Grudzień 2013 Share Napisano 14 Grudzień 2013 ale podany model Tu się z Tobą zgodzę ale dlaczego mamy stosować wybiórczo zapisy rozporządzenia o warunkach dla "L" ? Skoro nie jesteśmy w stanie zbadać masy własnej pojazdu to niby dlaczego mamy uwzględniać jego DMC czy pojemność silnika ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 15 Grudzień 2013 Share Napisano 15 Grudzień 2013 dlaczego mamy stosować wybiórczo zapisy rozporządzenia o warunkach dla "L" ? Gdyż pewne wartości są stałe (pojemność, DMC itd.), a pewne zmienne (rzeczywista masa całkowita). Skoro nie jesteśmy w stanie zbadać masy własnej pojazdu Tam bardziej chodzi o masę rzeczywistą, która się zmienia błyskawicznie (nawet w zależności od tego ile waży diagnosta). A prędkość jak badacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 15 Grudzień 2013 Share Napisano 15 Grudzień 2013 A prędkość jak badacie? http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=43249#43249 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dabek Napisano 16 Grudzień 2013 Share Napisano 16 Grudzień 2013 To dla kogo jest rozporządzenie w sprawie warunków technicznych? Kto ma pilnować stanu pojazdów? Okazuje się, że z warunków technicznych jedno zbadam, ale drugiego to już nie, ale kasę wezmę. Potem taki instruktor będzie mówił: Panie prokuratorze ja chciałem szkolić, pojechałem na stację, diagnosta powiedział, że samochód jest OK do szkolenia, potwierdził to badaniem technicznym – wpisanym do rejestru, nawet zapłaciłem dodatkowo za to. Przecież na forum są członkowie grupy roboczej, która ma pomysły na zdjęcia samochodów wjeżdżających na badania (razem z diagnostą, z przodu, tyłu i boków). Może lepiej warto się zastanowić nad możliwością potwierdzenia, do jakiej kategorii szkolenia może dany pojazd służyć, wpisać to DR (oczywiście WK przy wpisie L). Sądzę, że bardziej przydadzą się zmiany, które zrzucą odpowiedzialność diagnostów za bezsensowne warunki techniczne. Nie wiem, ale kto widział samochód do szkolenia kat. C z masą rzeczywistą 10 t? Nie mówiąc o tym jak przeprowadzić badanie samochodu z ładunkiem, chyba, że . Z tego co wiem to nawet WORDy przeprowadzają egzamin z pustą skrzynią.Ale przepis jest. Warto się zastanowić po co warunek techniczny skoro nikt nie jest w stanie go sprawdzić, no prawie nikt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 16 Grudzień 2013 Share Napisano 16 Grudzień 2013 Nie wiem, ale kto widział samochód do szkolenia kat. C z masą rzeczywistą 10 t? Nie mówiąc o tym jak przeprowadzić badanie samochodu z ładunkiem, Moim zdaniem osiągnięcie rzeczywistej masy na drodze, to problem szkoły nauki jazdy. Na btp może przyjechać pusty, ponieważ wartości rzeczywiste stosuje się na drodze, czyli musi być doładowany. A btp z ładunkiem też nie stanowi problemu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 1 Styczeń 2014 Share Napisano 1 Styczeń 2014 http://dziennikustaw.gov.pl/du/2013/1720/1 i znów wydany kiedy i od kiedy obowiązuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 1 Styczeń 2014 Share Napisano 1 Styczeń 2014 i znów wydany kiedy i od kiedy obowiązuje Rekord pobity Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 1 Styczeń 2014 Share Napisano 1 Styczeń 2014 i znów wydany kiedy i od kiedy obowiązuje Rekord pobity Bo Pani Minister IiR to Kobieta pracująca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.