Psuj Napisano 18 Grudzień 2013 Share Napisano 18 Grudzień 2013 Z ciekawości looknąłem do Huntera. Jest to badanie w dodatkowych pomiarach, ale akurat Hunter wymaga (aby przeprowadzić zgodnie z procedurą urządzenia) dodatkowych tarcz do pomiaru prześwitu. Wnioskuję z tego, że pomiar zmian prześwitu będzie w osi koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ijm Napisano 19 Grudzień 2013 Share Napisano 19 Grudzień 2013 E ja robię bez unoszenia i dodatkowych pomiarów, jest ok reklamacji nie stwierdzono Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 19 Grudzień 2013 Share Napisano 19 Grudzień 2013 ja robię bez unoszenia i dodatkowych pomiarów, jest ok Bo dodatkowe pomiary robi się w przypadkach problematycznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkistw Napisano 20 Maj 2020 Share Napisano 20 Maj 2020 Witam wszystkich uzytkownikow . Jestem nowy na forum, od niedawna pracuje w warsztacie samochodowym z specjalizacją vag. Odkupuje tak stary temat poniewaz potrzebuje Waszej pomocy. Moj problem dotyczy Passata B5FL z 2003 roku, jest to samochod mojego ojca. Z samochodem sa problemy od 3 lat. Auto nbardzo malo jezdzi bo tato jest kierowcą cięzarówki wiec Passat wiecej stoi na parkingu. Samochod mial dosc dziwną historie . Był to anglik sciągnięty do niemiec. Tam podobno byl przerobiony . 5 lat temu zostal sprowadzony do Polski. Problemem jest krzywa zbieżności, samochód prowadził się tragicznie. Miesiąc temu zostalo wymienione całe zawieszenie. Wahacze,końcówki drążków łączniki itd. Dziś auto było w ASO VW, tam zbieżność ustawiał kolega mojego szefa. Szef pracował 15 lat w ASO VW i generalnie ma sporą wiedzę na temat tych samochodów . Ja sam nie mam zbyt dużego pojęcia na temat geometrii itp. Z tego co dziś usłyszałem krzywa zbieżnosci wynosiła 50 ( nie wiem co i jak,o jakie jednostki chodziło, chlopaki sami siebie rozumieli ja nie do końca) . Już z góry mowili,że tego sie nie da ustawić. po 3 próbach udało sie zejsc do 35. Auto nadal lata po drodze, nie tylko podczas przyspieszania ale na płaskiej rownej drodze podczas stalej jazdy jest nieciekawie ... W samochod ojciec wlozyl worek kasy, samo auto jest w swietnym stanie, ma bardzo zadbany silnik tdi z oryginalnym niskim przebiegiem. Po prostu trzeba juz to auto zrobić. Sugestie chlopaków były takie,ze być może ktos walił młotem w zwrotnice ,zeby wybyc końcówki i powyginał zwrotnice. Gość z ASO mial kiedys przypadek,ze sanki byly zgnite tak bardzo,ze byl problem z ustawieniem zbieżnosci a tu sa zdrowe. Co myślicie ? Co robić dalej ? Wymienic zwrotnice do tego nowe lozyska i pewnie czujniki abs bo znajac zycie wszystko bedzie skorodowane to spory wydatek. Myslalem,zeby szukac sprawdzonych zwrotnic z sprawnymi lozyskami. Podpowiedźcie cos bo juz rozkladam ręce... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 20 Maj 2020 Share Napisano 20 Maj 2020 Trzeba zacząć od sprawy najprostszej i zweryfikować opony, czy nie kartoflaki, czy nie kwadraciaki. Jak opony OK i sto razy zbieżność była robiona, w dodatku bez poprawy, bez rezultatów, to zanim zacznie się cokolwiek wymieniać w samochodzie, to warto pomierzyć wcześniej punkty bazowe. Od razu nadmieniam, że pomiar punktów bazowych to usługa raczej niszowa. Raz kiedyś w pewnej firmie pewien rzeczoznawca podnajmował lokal na biuro i posiadał takie ustrojstwo, które umiało pomierzyć i zweryfikować czy nastawy punktów bazowych odpowiadają fabrycznym normom. Ile za to kasował, sorry, nie wiem. Poza tym obstawiam, że tu jest ukryte rozwiązanie zagadki: 3 godziny temu, Majkistw napisał: Samochod mial dosc dziwną historie . Był to anglik sciągnięty do niemiec. Tam podobno byl przerobiony . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 21 Maj 2020 Share Napisano 21 Maj 2020 7 godzin temu, Paprock napisał: Ile za to kasował, sorry, nie wiem No z naszego cennika wychodzi - pkt.7.10 - 255 PLN, jeszcze nie spotkałem SKP, która by to oferowała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 21 Maj 2020 Share Napisano 21 Maj 2020 11 godzin temu, Majkistw napisał: Problemem jest krzywa zbieżności Coś mi się wydaje, że nie o zbieżność jako taką się rozchodzi. Wykonaj pomiar kompletnej geometrii (wrzuć wyniki) a wówczas zobaczymy jak to wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 21 Maj 2020 Share Napisano 21 Maj 2020 Być może kąt zawarty między osią pojazdu a geometryczną osią jazdy jest zbyt duży i tylna oś "chce" jechać nie tam gdzie przednia, potocznie mówiąc jedzie tak jak idzie "pies z kawalerki" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 21 Maj 2020 Share Napisano 21 Maj 2020 Krzywą zbieżności w Passacie reguluje się poprzez przesunięcie w górę lub w dół końcówki drążka kierowniczego w zwrotnicy. Praktycznie nikt jej nie reguluje a samochody bez tej regulacji prowadza się dobrze zwłaszcza podczas jazdy na wprost więc w krzywej zbieżności bym nie upatrywał problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 21 Maj 2020 Share Napisano 21 Maj 2020 Godzinę temu, danielg539 napisał: poprzez przesunięcie w górę lub w dół końcówki drążka kierowniczego w zwrotnicy. ż ciekawosci : coś więcej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 21 Maj 2020 Share Napisano 21 Maj 2020 Końcówka drążka w tych autach ma wcięcie na śrubę mocującą ją w zwrotnicy szersze 3-4 mm niż szerokość śruby. Luzując śrubę w zwrotnicy i wkręcając śrubę M8 na końcu trzpienia mocującego końcówkę (ta śruba u góry nad końcówką) doprowadzamy do przesunięcia końcówki w zwrotnicy co powoduje zmianę krzywej zbieżności (zachodzi niewielka zmiana zbieżności w zależności od ugięcia zawieszenia). Dokładnej procedury niestety nie znam. Może ktoś z ASO coś udostępni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MCH82 Napisano 21 Maj 2020 Share Napisano 21 Maj 2020 Witam. Panowie po pierwsze nie czepiajcie się krzywej zbieżności jeśli nie wiemy kiedy się źle prowadzi, to po pierwsze. po drugie krzywa zbieżności ma wpływ na prowadzenie auta tylko i wyłącznie przy przyspieszaniu i hamowaniu czyli ugięciu zawieszenia- parametr niewyczuwalny prawie przy jeździe, ale mający wpływ na zużycie opon. Wykonuje geometrie codziennie ustawiam śrubę na lekko wykręcona i gra gitara. Po trzecie nie mamy wydruku z całej geometrii możne mu tylko przód ustawili a tył poza zakresem i wtedy będzie źle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 21 Maj 2020 Autor Share Napisano 21 Maj 2020 Jezeli sprawa oparła sie o pomiar i regulację krzywej zbieżności to zakładam że wszystkie inne pomysły na usunięcie usterki się nie sprawdziły. Zawieszenie to jest nie do końca normalną konstrukcją i pewnych szczegolnych przypadkach wymaga dodatkowej uwagi przy diagnozowaniu. Specyficznym elementem tego układu są tu bardzo krótkie drążki kierownicze. To chyba przez nie musiano wprowadzić dodatkową regulację krzywej zbieżności, nie przypominam sobie podobnego sposobu regulacji w innych zawieszeniach. Krótki drążek kierowniczy ma decydujący wpływ na kinematykę tego zawieszenia. Wychylenie tego krótkiego drążka w góre lub w dół powoduje znaczne zmiany zbiezności połówkowej. W serwisie nie udało się ustawić krzywej zbieżności bo pokończyły sie zakresy regulacji. W takim wypadku należy pomierzyć różnicę w wysokosci nadwozia z przodu samochodu. Zakres regulacji dla krzywej zbieżności to ok 5mm. A co w przypadku gdy jedna strona jest wyżej o 1cm od drugiej? Właśnie, regulacja kończy się znacznie wcześniej niż byśmy chcieli. Proponuję więc zmierzyć dokładnie róznicę w wysokości nadwozia z przodu między lewa i prawą stroną. Odkrecić stabilizator z przodu i sprawdzić czy nie pręży w góre lub w dół. Jeżeli wysokości są takie same i krzywa zbieżności dalej nie wychodzi to mozna jeszcze sprawdzic zamontowanie przekładni kierowniczej do nadwozia. A jest to anglik po przekładce. Jezeli przekładnia nie jest równoległa w rzucie poziomym do przedniej osi to efekt bedzie podobny jak przy róznych wysokościach nadwozia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 22 Maj 2020 Share Napisano 22 Maj 2020 10 godzin temu, Arton napisał: nie przypominam sobie podobnego sposobu regulacji w innych zawieszeniach. Krzywą zbieżności ustawia się też w tylnym zawieszeniu Peugeota 605 i 607. Pewnie jakieś inne pojazdy by się znalazły, ale procedury to tylko z dokumentacji serwisowych można zaczerpnąć. 10 godzin temu, Arton napisał: . Jeżeli wysokości są takie same i krzywa zbieżności dalej nie wychodzi to mozna jeszcze sprawdzic zamontowanie przekładni kierowniczej do nadwozia. A jest to anglik po przekładce. Jezeli przekładnia nie jest równoległa w rzucie poziomym do przedniej osi to efekt bedzie podobny jak przy róznych wysokościach nadwozia. Też doszedłem do podobnych wniosków. 18 godzin temu, MCH82 napisał: Panowie po pierwsze nie czepiajcie się krzywej zbieżności jeśli nie wiemy kiedy się źle prowadzi, to po pierwsze. po drugie krzywa zbieżności ma wpływ na prowadzenie auta tylko i wyłącznie przy przyspieszaniu i hamowaniu czyli ugięciu zawieszenia- parametr niewyczuwalny prawie przy jeździe, ale mający wpływ na zużycie opon 18 godzin temu, MCH82 napisał: Wykonuje geometrie codziennie ustawiam śrubę na lekko wykręcona i gra gitara Teoretycznie ustawienie w połowie zakresu regulacji jest ustawieniem optymalnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.