Skocz do zawartości

Kupno i przerejestrowanie auta taxi - czy pieczątka zostaje?


imh

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wszystko OK, to wynik P bez stępla w DR i zoonk, bo niezgodnie z nowym rozporządzeniem :(

To, to lapsus językowy.

 

Bardziej idzie mi o wystawianie zaświadczenia z P jak to w niezgodzie z dowodem jest.

Powinni taksówki zacząć w końcu rejestrować jako pojazdy "OSOBOWY TAXI".

W omawianym przypadku nowy właściciel powinien uzyskać wykreślenie taksówki na zasadzie oświadczenia,

a jeżeli urzędowi potrzeba potwierdzenia z SKP to wystawić PC już bez TAXI i dodatkowe badanie - ustalenie danych do rejestracji.

Cóż, najwyżej potwierdzi się, że to co w PC zgodne z tym co na SKP.

OSOBOWY = OSOBOWY.

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeżeli urzędowi potrzeba potwierdzenia z SKP to wystawić PC już bez TAXI i dodatkowe badanie - ustalenie danych do rejestracji.

Cóż, najwyżej potwierdzi się, że to co w PC zgodne z tym co na SKP.

 

Zaraz nie kumam co piszesz, to co wtedy zrobisz jak przyjedzie ci z PC i nawet nie będziesz miał tazi wpisane a klient stwierdzi ze chce wykreślenia taxi, co bedziesz wtedy ustalał bez urazy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz nie kumam co piszesz, to co wtedy zrobisz jak przyjedzie ci z PC i nawet nie będziesz miał tazi wpisane a klient stwierdzi ze chce wykreślenia taxi, co bedziesz wtedy ustalał bez urazy

Ustalę dane do rejestracji, czyli potwierdzę stan faktyczny, że pojazd na stanowisku jest OSOBOWY, a nie TAXI.

Zostawię punkt 1 nie przekreślony i nic nie będę pisał do UWAG w zaświadczeniu, ani w punkcie 1, ani w punkcie 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze ale nie bedzie ci nic pisało o taxi, chyba że na zlecenie klienta

A co mnie TAXI...

Tak jak pisałem wyżej urząd na podstawie oświadczenia powinien uznać zapewnienie klienta o braku TAXI,

a jeżeli ma zastrzeżenia to PC już bez wpisu TAXI i na SKP czy OSOBOWY OSOBOWYM jest.

Czyli wykonasz badanie techniczne a nie dodatkowe

Wykonam dodatkowe badanie techniczne z artykułu 81 ustęp 11 punkt 2) litera a).

Tym samym potwierdzę zgodność pojazdu z Pozwolenia Czasowego z tym co na stanowisku jest.

Oczywiście wynik P na podstawie ostatniej nowinki z zakresu i sposobu przeprowadzania badań i ani słowa o TAXI w uwagach.

To tyle.

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby jakie to miało by być to DBT???[/quote
]dodatkowe,na sprawdzenie war.dod.dla pojazdu,kóry ma być używany jako taksówka osobowa.Tu nasuwa się pytanie,czy te badanie wykonujemy tylko raz,dla uzyskania wpisu w DR,czy corocznie?Znając NAS zdania oczywiście będą podzielone :D .Niektórzy napiszą,że tylko raz,ponieważ auto,które ma już wpis taxi w DR jest już używane jako taxi,a nie ma być.Następni napiszą,że jest już używane jako taxi,ale dalej ma być wykorzystane,więc corocznie.Jeżeli są wśród nas osoby,kóre corocznie wykonują dod.taxi przy okresowym,a wiem,że są-to oni zrobią okresowe,a dodatkowe z wpisem nie spełnia,poczekają na wykreślenie wpisu z DR i wbiją w niego stempel.Chyba,że pracują pod nadzorem,który uwzględnia oświadczenie posiadacza o braku spełnienia war.dod.dla taxi i na jego podstawie wykreślą wpis,najpierw wyślą delikwenta do WK po wykreślenie następnie zrobią samo okresowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

crackers, w praktyce często diagności tak postępują jak opisałeś, ale niestety nie jest to do końca zgodne z prawem :( , ale skoro mamy takie prawo jakie mamy to trzeba sobie jakoś radzić :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mniej więcej o to mi chodzi :razz: .Napisano by jasno,taxi raz,lub corocznie i po temacie,zresztą w innych sprawach podobnie :-D ,jestem UDS dopiero 2 lata i widze,że jak miałbym stoswać wszystko literalnie,to prawie nic bym nie robił(czekałbym tylko na jakieś interpretacje zapisów,conajmniej dwie zbieżne,czyli niemożiwe) :shock:.Myślałem na początku,że to głównie o BwRD chodzi,tak się człowiek pozbywa ideałów :evil: pzdr

 

[ Dodano: 06-01-2014, 02:09 ]

danielg539,

Trzeba wykonać zmiany konstrukcyjne
aboz
Literalnie to Daniel ma rację, bo to są zmiany powodujące zmianę danych (przeznaczenie) w DR. tym bardziej, że ma wpływ na termin OBT. Praktyka jest taka jaka jest. Jedne WK (np. mój) uznają oświadczenie przy TAXI, L, GAZ, HAK. Inne oczekują DBT TAXI albo zmian.
niestety,nie mogę się z Wami zgodzić,nie występuje potrzeba wykonania zmian konstrukcyjnych,ponieważ nie zmieniają się żadne dane techniczne(dla mnie są one na 1-szej i ostatniej stronie DR,a w środku są adnotacje urzędowe(gaz,L,taxi,bank).Ktoś spłaci kredyt na samochód,i co,zmiany konstrukcyjne w celu wykreślenia zastawu bankowego :P jakaś bezsenność mnie ogarnia :shock:

 

[

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy napiszą,że tylko raz,ponieważ auto,które ma już wpis taxi w DR jest już używane jako taxi,a nie ma być.Następni napiszą,że jest już używane jako taxi,ale dalej ma być wykorzystane,więc corocznie.

Żadne z tych rozwiązań nie przeszkadza, aby wykonać " DBT TAXI - nie spełnia warunków - zdemontowano urządzenia itp."

Z tymi zmianami konstrukcyjnymi to już literalnie przeginacie, jak można robić zmiany na Taxi czy L , mając na to oddzielne badania w tabeli,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak można robić zmiany na Taxi czy L , mając na to oddzielne badania w tabeli,,,

JANUSZ60, jest badanie na TAXI, L, Hak, ale nie ma badania na demontaż tych atrybutów :( i w zasadzie WK powinien wykreslić te wpisy na podstawie oświadczenia klienta. Przyznasz, że skoro sprawdzenie np. haka kostuje 35 PLN, to sprawdzenie, że nie ma haka powinno kosztować znacznie mniej, tym bardziej paranoiczne jest wykonywanie zmian konstrukcyjnych w takim przypadku, bo generuje to bardzo duże koszty, ale uważam, że gdy WK się uprze, że chce zaswiadczenie to literalnie trzeba by wykonać zmiany konstrukcyjne lub OBT z wpisem, że pojazd nie odpowiada warunkom dla; haka/l/ TAXI :( , bo w mojej ocenie nie ma podstawy do wykonania DBT :( .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Szczerze po nowemu nie robiłem

Dodatkowe opłata 18,30 zł jak pamiętam w programie patronat i tak sie trzymamy od lat"

 

?? Z tym tzw . dodatkowym w Patronacie to bym uważał . Mój zmiennik też tak robił do czasu aż panowie na kontroli ostro się do tego przyczepili . Telefon do ITS i tam też nie umieli wytłumaczyć jaka jest podstawa prawna tej ceny za to badanie i skąd to

się wzięło .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi zmianami konstrukcyjnymi to już literalnie przeginacie, jak można robić zmiany na Taxi czy L , mając na to oddzielne badania w tabeli,,,

Przegięcie jak przegięcie, ale jak tak ważnym jest, aby nacisk był przeliczony co do kiloniutona (w jedynym kraju z całej Unii), pojemność silnika określona co do centymetra sześciennego, bo jak nie to kłaniają się oczywiste omyłki związane z danymi technicznymi, nie wspominając o tym, że źle podany rok produkcji podpada pod oszustwa skarbowe, a zwykła literówka 8 z B w zapisie numeru VIN w stosownej dokumentacji (dowód, zaświadczenie, rejestr) jest próbą zafałszowania cech identyfikacyjnych co z powodu „poświadczenia nieprawdy” może być przykre w skutkach, to jest jak jest i proszę wybaczyć, że temat w sposób akademicki drążę. :(

Jak już ma być taki „ordnung” to w całym systemie badań i rejestracji, a nie tylko w rubrykach dowodu technicznych danych. Pora cofnąć się do pierwszych stron ustawy i zacząć rejestrować pojazdy na podstawie definicji tam zawartych, a nie stosować hasłowe wpisy; czasem drukowane, czasem odręczne, a czasem zrobione w formie marnej pieczątki. Nie wypominając podpisu osoby, która dokonała czynności owych.

To tyle wstępem. Nic się nie stanie jak ciachnięty będzie.

 

Żadne z tych rozwiązań nie przeszkadza, aby wykonać " DBT TAXI - nie spełnia warunków - zdemontowano urządzenia itp."

Pozostaje pytanie czy w dokumencie przedstawionym do badania jest/nie ma wpis TAXI.

Bo od zgodności zapisów w porównaniu ze stanem faktycznym zależy po nowemu P/N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo w mojej ocenie nie ma podstawy do wykonania DBT :(

Teoretycznie jest. Bo jak wiem na czym polega cały galimatias przepisowy to zdemontuje wszystkie atrybutu i pojadę na SKP na badanie dodatkowe dla TAXI. Diagnosta widząc mój pojazd musi wystawić tylko jedno zaświadczenie, że pojazd nie spełnia wymagań dla TAXI a WK na podstawie takowego zaświadczenia będzie zobligowane do usunięcia takowego zapisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można też wykonać OBT i wystawić zaświadczenie z wpisem, że pojazd nie spełnia warunków na TAXI. Pozostaje kwestia wyniku (P czy N, bo niezgodność danych ze stanem faktycznym).

 

I nie mówcie, że TAXI nie wchodzi w zakres OBT, bo wchodzi - porównanie danych ze stanem faktycznym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.