Skocz do zawartości

Kara za brak ważnej tabliczki ogranicznika


Marek1

Rekomendowane odpowiedzi

Bo z tymi OP to jest troszeczkę podu...one:

Jeśli ogranicznik robi np LONTEX na tabliczce muszą podać nr rejestracyjny. Jeśli zrobisz to u przedstawiciela marki dostajesz homologację do nr VIN. I w tym tkwi cały problem. Po wykupie pojazdu z lizingu i przerejestrowaniu na inny nr rej. zakładając,że legalizację robił np LONTEX trzeba podjechać i zmienić tabliczkę OP

 

To teraz pytanie - jak legalnie zarejestrować pojazd sprowadzony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Marek1

    19

  • danielg539

    5

  • baca9

    5

  • IVVO

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

My też robimy na urządzeniach Lontexu, jednak wzór tabliczki OP mamy bez nr rej. Jest data, nr VIN i podany jest obwód toczny koła.

 

[ Dodano: 28-01-2014, 16:09 ]

To teraz pytanie - jak legalnie zarejestrować pojazd sprowadzony

Najtrudniej, to gdy minęła ważność kalibracji tacho.

 

Jeśli chodzi o OP to wystarczy znaleźć tabliczkę o której mowa w odnośniku 1 do poz.7.10 pkt e) DzU 996 czyli

1) Za ważną tabliczkę urządzenia ograniczenia prędkości uznaje się tabliczkę zamieszczoną przez producenta pojazdu, zgodnie z dyrektywą Rady 92/24/EWG z dnia 31 marca 1992 r. odnoszącą się do urządzeń ograniczenia prędkości lub podobnych wewnętrznych systemów ograniczenia prędkości niektórych kategorii pojazdów silnikowych (Dz. Urz. WE L 129 z 14.05.1992, z późn. zm.) lub równoważnym regulaminem EKG ONZ Nr 89.

 

[ Dodano: 28-01-2014, 16:31 ]

Najciekawsze, że zgodnie z tym regulaminem, tabliczka ta nie zawiera żadnych danych kalibracyjnych:

regulamin EKG ONZ nr 89:

 

12.9. Oprócz wymagań dotyczących oznakowania określonych w pkt 12.4 powyżej, Umawiające się

Strony stosujące niniejszy regulamin mogą dodatkowo wymagać, żeby pojazd posiadał tabliczkę umieszczoną w widocznym i łatwo dostępnym miejscu w kabinie kierowcy, zawierającą następujące informacje zapisane w wyraźny i nieusuwalny sposób:

 

12.9.1. napis „ZAMONTOWANO OGRANICZNIK PRĘDKOŚCI” (lub inny napis o podobnej treści);

12.9.2. nazwa lub znak towarowy podmiotu odpowiedzialnego za wzorcowanie OP (jeżeli występuje);

12.9.3. okrąg otaczający literę „E”, po której następuje numer wskazujący kraj, który udzielił homologacji, oraz numer niniejszego regulaminu, po którym następuje litera „R”; oraz

12.9.4. ustalona prędkość w km/h (i na wniosek w mil/h), przy której pojazd był wzorcowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli z tego co napisałeś wynika, że przyczyną "nieważności OP" może być nadgorliwość ponów od tacho - rozmowę prowadziłem z konkurencją LONTEXU i jeśli oni wpisali nr rej. to mogła być to przyczyna powyższej sytuacji. Skoro regulamin nic nie mówi o innych danych niż te co podane w nim, to zonk leży może po stronie serwisu. Sam widzisz , iż oni sami robią różnie,. Niby jedna regulacja prawna a i tak każdy po swojemu. I wszyscy robią "dobrze" . To tak jak u nas.

 

Znalazłem jeszcze coś takiego http://www.dbk.com.pl/dbk_main/pub/file/daf-ograniczniki_predkosci.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączenie pod czujnik prędkości jest właściwie podłączeniem pod impulsator tachografu a praktycznie pod tachograf

Jak dla mnie to odwrotnie, czyli tachograf podłącza się pod czujnik prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to odwrotnie, czyli tachograf podłącza się pod czujnik prędkości.

A tak dokładniej, to co jest tym czujnikiem prędkości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak dokładniej, to co jest tym czujnikiem prędkości?

Impulsator, ale jego podstawowa funkcja jest dostarczanie informacji o prędkości pojazdu do zestawu wskaźników i jednostki sterującej silnikiem. Faktycznie tachograf też pobiera informacje o prędkości pojazdu z tego samego źródła ale nie jest on wyposażeniem obowiązkowym pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie tachograf też pobiera informacje o prędkości pojazdu z tego samego źródła ale nie jest on wyposażeniem obowiązkowym pojazdów.

Ale impulsator jest!

Określonej liczba impulsów odpowiada prędkości powyżej której następuje jej ograniczanie.

Wyznaczona jest ona dla określonego rozmiaru opon i przełożenia przekładni głównej.

 

Natomiast jeśli jest tachograf to korzysta się z tego sygnału przeliczonego przez stałą tachografu.

 

Objawia się to tym, że nawet przeskalowanie tacho, które powoduje faktyczne zaniżanie rzeczywistej prędkości, ograniczenie następuje nadal na ustawioną wartość prędkości i jest to prędkość taka jak wykazywana przez tachograf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie tachograf też pobiera informacje o prędkości pojazdu z tego samego źródła ale nie jest on wyposażeniem obowiązkowym pojazdów.

Ale impulsator jest!

Określonej liczba impulsów odpowiada prędkości powyżej której następuje jej ograniczanie.

Wyznaczona jest ona dla określonego rozmiaru opon i przełożenia przekładni głównej.

 

Natomiast jeśli jest tachograf to korzysta się z tego sygnału przeliczonego przez stałą tachografu.

 

Objawia się to tym, że nawet przeskalowanie tacho, które powoduje faktyczne zaniżanie rzeczywistej prędkości, ograniczenie następuje nadal na ustawioną wartość prędkości i jest to prędkość taka jak wykazywana przez tachograf.

 

Tak jak było wyżej: sygnał podawany z tacho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy obecnym "skomputeryzowaniu" pojazdów to prędkość może być obliczana z nadajników ABS-u :D

tak jest od długiego czasu np. w BMW i Mercedesie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy obecnym "skomputeryzowaniu" pojazdów to prędkość może być obliczana z nadajników ABS-u :D

 

Jak każdy wie to od 1 października weszły w życie nowe przepisy na temat tachografów. Teraz tacho bierze sygnał z dwóch miejsc. Impulsator i czujnik abs.

Jednak impulsator to nadal podstawa tego sygnału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak każdy wie to od 1 października weszły w życie nowe przepisy na temat tachografów.

w przygotowaniu następne ...

 

Dzienniki Unii Europejskiej Seria C(E) z 10 grudnia 2013

 

strony: 66 - 104

Stanowisko Rady (UE) nr 13/2013 w pierwszym czytaniu w sprawie tachografów stosowanych w transporcie drogowym i uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85 w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym oraz zmieniające rozporządzenie (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego Przyjęte przez Radę w dniu 15 listopada 2013 r.

 

Korzystanie z tachografów połączonych z globalnym systemem nawigacji satelitarnej stanowi właściwy i oszczędny środek umożliwiający automatyczną rejestrację położenia pojazdu w określonym miejscu podczas dziennego okresu pracy w celu wspierania funkcjonariuszy kontrolujących w trakcie kontroli; należy zatem wprowadzić taki środek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z tachowcam i- nie ma terminu ważności OP. Podstawą do nie uznania OP jest:

- zmiana nr rejestracyjnego pojazdu

- rozmiaru ogumienia

- współczynnika "k"

Taka niezgodność tak wygląda, naklejki z jednego pojazdu:

5ae1a5e9cdee1_tabliczkatacho.thumb.JPG.f4474c90b4e3f9c45843c118ceec3dbe.JPG

5ae1a5e9f19d8_tabliczkaOP.thumb.JPG.c37c76521d852c0d0d25b68f8d3d8814.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nadgorliwości swojej niektóre serwisy podają właśnie na tabliczce OP dane ze sprawdzenia bądź kalibracji tacho. Natomiast powinna być tylko informacja że ogranicznik jest zainstalowany i na jaką prędkość odcięcia ustawiony.Zazwyczaj fabryczna naklejka na przedniej lub bocznej szybie. Jak nie ma to większość serwisów tachografów potrafi to zweryfikować i wystawić nową. Ogranicznikiem steruje tachograf poprzez dodatkowe wyjście prędkości lub po szynie CAN. Ale, zauważyłem że na pojazdach sprowadzonych z Francji bądź Hiszpanii te dane z tachografu też są powielane na tabliczkach OP i dodatkowo nitowane na słupku :). Co kraj to obyczaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nadgorliwości swojej niektóre serwisy podają właśnie na tabliczce OP dane ze sprawdzenia bądź kalibracji tacho

To jest ten problem!

I to właśnie wymaga od nas czujności przy OBT takiego pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

U nas większość przewoźników ogranicznik sprawdzają przy okazji tacho i mają naklejki z tą samą datą, ale o porównaniu k nie pomyślałem :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas większość przewoźników ogranicznik sprawdzają przy okazji tacho i mają naklejki z tą samą datą, ale o porównaniu k nie pomyślałem :razz:

 

Jeśli ma te parametry to musi mieć takie same jak na tabliczce z tacho, inaczej jest nieważna.

 

[ Dodano: 24-02-2015, 10:46 ]

Czy coś się zmieniło że odgrzewacie stare kotlety ::?

Doprecyzowywanie tematu. 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy coś się zmieniło że odgrzewacie stare kotlety ::?

Nasze ITD uczy się skrajności od BAG :x

 

[ Dodano: 24-02-2015, 11:43 ]

 

Jeśli ma te parametry to musi mieć takie same jak na tabliczce z tacho, inaczej jest nieważna.

 

No chyba by tego inaczej nie robili co dwa lata :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba by tego inaczej nie robili co dwa lata :roll:

Dlatego wstawiają na tabliczke te parametry a my musimy na ich aktualność uważać! :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 years later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.