Norbert Jezierski Napisano 7 Listopad 2005 Share Napisano 7 Listopad 2005 Pytanie za 1000 punktów - jakie są procedury przechowywania jakichkolwiek dukumentów związanych z likwidowaną Stacja Kontroli Pojazdów ? U kogo jest przechowywana dokumentacja (rejestry, zaświadczenia). Rozważmy możliwość likwidacji tak całej firmy, jak i tylko stacji w ramach jej działania ... Jakie Dz.U. regulują te zagadnienia ? Będę "dzwięczny" za szybką odpowiedź ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 7 Listopad 2005 Share Napisano 7 Listopad 2005 Ja jedną stację zamknąłem ale to było dawno. Wszystkie dokumenty zosatły w firmie, pieczątki również, zajął się tym potem syndyk. I to on musiał zajac się dokumentami archiwum panstwowe czy coś takiego. Przepisów nie znam, ale to podlega pod jakies przepisy ogólne bo nie ma nic na ten temat w naszych przepisach. Nawet pieczatki przekazuje się do starostwa tylko w przypadku "karnego" zamknięcia. Jeśli firma nadal funkcjonuje ale nie prowadzi SKP to IMHO paiery zostają w firmie. W obecnej firmie przechodziłem s jednego starostwa do drugiego - uzgodniliśmy z nowym starostwem ze zaświadczeniea z poprzedniego okresu wystawiamy z pieczatkami z nowego starostwa, ale wpisujemy adnotację dlaczego się tak dzieje. W wypadku zamkniecia całkowitego - nie bardzo widzę możliwość wystawienia zaswiadczeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WOJT999 Napisano 7 Listopad 2005 Share Napisano 7 Listopad 2005 a jaka to stacja moze moge jej pomoc $$$$$ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 7 Listopad 2005 Autor Share Napisano 7 Listopad 2005 a jaka to stacja moze moge jej pomoc $$$$$ Nikt już nie może ... Ale mnie ciekawi całokształt zagadnienia, a nie ten jednostkowy przypadek ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek :-) Napisano 12 Listopad 2005 Share Napisano 12 Listopad 2005 Jak Starosta zamyka stację to wystosowuje pismo o zdaniu pieczątek w urzędzie. Dostaje się na to konto zaświadczenie o ich zdaniu.. (Pewne) Co do rejestru to powinno się go przechowywać rok od ostatniego wpisu. (Dedukcja) Draek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 12 Listopad 2005 Autor Share Napisano 12 Listopad 2005 Co do rejestru to powinno się go przechowywać rok od ostatniego wpisu. (Dedukcja) Zła dedukcja. Na pewno 5 lat ... Tylko kto to ma robić, jeżeli SKP jako cała firma ulega likwidacji ? I z czego wynikają takie a nie inne przepisy (Dz.U. Nr XXXX) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 14 Listopad 2005 Share Napisano 14 Listopad 2005 W sumie nie było takiej sytuacji dawno. Z tego co pamiętam rejestry o nabiciu numerów przez stację, która uległa likwidacji zabezpieczyliśmy w urzędzie. Rejestry badań niesądze. Jedyne przepisy jakie mi przychodzą na myśl to Rzeczowy Wykaz Akt z Instrukcją Kancelaryjną. Określają one kategorie archiwalne wspomniane przez admina B-5 czyli 5 lat muszą być przechowywane. Nie pamiętam Dziennika ale chyba Nr 112 kilkakrotnie zmieniany. Szczerze mówiąc żaden inny Dziennik nie przychodzi mi do głowy jeśli chodzi o archiwizacje dokumentów. Co ciekawe obecnie prowadzi się dokumentacje w wersji elektronicznej więc chyba trzeba do archiwum przy Urzędzie Miasta (specjalna komórka archiwum zakładów w upadłości) lub firm zajmujących się prywatnie archiwum bądź archiwum państwowego zdać płytę CD i instalacyjną Norcomu. Chociaż instalacyjnej bym, nie zdał. Raczej wydruk rejestru z posiadanych lat. Swoją drogą ciekawe w czyje ręce wpada płyta instalacyjna Norcomu po upadłości firmy. Zabiera ją diagnosta czy któś? I co może drukować badania??? Niby klucz kodujący weźmie i gość z niego. Chyba warto zająć się tematem głębiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abc Napisano 15 Listopad 2005 Share Napisano 15 Listopad 2005 Bogusław to co masz na mysli to: Dz.U.99.112.1319 rozp. 1999.12.22 Instrukcja kancelaryjna dla organów gmin i związków międzygminnych. Dz.U.98.161.1109 rozp. 1998.12.18 Instrukcja kancelaryjna dla zespolonej administracji rządowej w województwie. Dz.U.98.160.1074 rozp. 1998.12.18 Instrukcja kancelaryjna dla organów powiatu. Dz.U.98.160.1073 rozp. 1998.12.18 Instrukcja kancelaryjna dla organów samorządu województwa. niestety dotyczy organów administracji natomiast dla wszystkich państwowych i niepaństwowych to ta ustawa: Dz.U.02.171.1396 ze zm USTAWA z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 15 Listopad 2005 Autor Share Napisano 15 Listopad 2005 Dzięki Panowie, dzięki ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.