Skocz do zawartości

Pierwsze badanie z zagranicy


robertos

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem dzisiaj klienta ,któru rządał aby na zaświadczeniu dopisać "badanie pokolizyjne"

Było to pierwsze badanie pojazdu sprowadzonego z zagranicy.

Samochód był ok. Ja nie widziałem sladów uszkodzeń. Na fakturze była wzmianka o tym , że pojazd uszkodzony . Data faktury czerwiec br.

Jaki rodzaj badania ?

Czy jeżeli wynik pozytywny to musze wspominać o uszkodzeniach , które byc może kiedyś były a po których nie ma śladu.?

Jeżeli mam to wpisać to gdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli klient na fakturze miał napiase pojazd uszkodzony,to tylko dlatego żeby nikt sie nie doczepił że ma zaniżoną fakturę na kupno pojazdu.

Z doswiadczenia od razu robię badanie powypadkowe,bo za chwilę PANI z WK dzwoni i prosi o wykonanie takiego badania bo na fakturze widnieje że pojazd jest powypadkowy.Ja wybieram

1 rejestracje i dodatkowe (pojazdu o którym mowa w art.81 ust 8 pkt 4.DZ.U2003.227.2250par.2 ust.1 pkt 10),a z tyłu na zaświadczeniu dopisuje że dokonano badania powypadkowego i ze stan techniczny pojazdu stwierdzono w dniu badania.Nigdy nie miałem zwrotów i reklamacji z tego tytułu. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest taki zapias w programie STACJA 2000 w rodzajach badań.

Dodatkowe-pojazdu sprowadzonego z zagranicy i uszkodzonego

"dodatkowe - dotyczące pojazdu sprowadzonego z zagranicy i noszącego ślady uszkodzeń lub którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogących stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego.

(Dz.U.2003.227.2250 § 2 ust.1 pkt. 11 -->> nowelizowane poprzez Dz.U.2004.249.2499 § 1 ust.1 pkt a)"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie.

Jednak "Co Kraj to obyczaj" (dotyczy WK)

Mój WK nigdy nie wymagał takiej adnotacji na zaświadczeniu nawet jeśli na fakturze było że uszkodzony. Pierwszy raz się z tym spotkałem a pierwszych badań trochę się zrobiło.Duża część poszła do innych Starostw.

Wspomniany w poście klient jest zamiejscowy widocznie tam tego wymagają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

należy również pamiętać o pobraniu opłaty 94zł zgodnie z Dz.U. nr 223 z dnia 14 października 2004 r., poz. 2261 z późniejszymi zmianam

poz 6.10

pojazd sprowadzony z zagranicy i noszący ślady uszkodzeń lub którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogących stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego

94,00 zł

U nas na trzy okoliczne starostwa (WK) tylko w jednym wymagają tego badanie inne zapewne uważają że jeżeli przeszło pierwsze to pojazd jest naprawiony co nie jest do końca prawidłowe. Rodzi to taką patologie że handlaże robią tylko pierwsze ( diagnosta nie widzi faktury) a jak trafi kupca z tego jedynego to dopiero wtedy robi bad 6.10. Jeżeli wykonujesz powypadkowe łącznie z pierwszym pamiętaj że w rodzaju badania powinno być "Pierwsze.........+ dodatkowe powypadku kolizji" i opłata 169+94 a w uwagach "uszkodzenia po kolizji usunięto"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko sie zgadza , tylko czy masz prawo żądać faktury czy umowy kupna ?

 

Teoretycznie nie masz prawa zażądać faktury czy umowy kupna ,od tego jest UC , urząd skarbowy i WK,ale przy 1 rejestracji warto przeczytać co na tej umowie,rachunku itp.jest napisane.Miałem przypadek że facet miał napisane że pojazd jest tylko na części (po to by nikt się nie doczepił że ma zaniżony rachunek) i chciał normalnie ten pojazd przepuścić przez SKP i potem go zarejestrować,ale jak mu wytłumaczyłem że ten samochód z takim rachunkiem może postawić w ogródku i go podziwiać ,to zaczął się tłumaczyć że tak mu poradzono bo będzie dużo taniej.Niewiem co zrobił ale za kilka godzin przyjechał z nowym rachunkiem,i po kłopocie . ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mamy prawa żądać faktury ani umowy, ale jeśli kliemt przyznaje się do umfal-a to co za problem mu zrobić pierwsze i powypadkowe, po co ma jeżdzić dwa razy. Nie raz widzimy w umowie umfal informujemy gościa o dotatkowym on nam nie wierzy i po jakiś czasie wraca na dodatkowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pełni się zgadzam, z Waszym podejściem. Nie mamy prawa na pierwszym z zagranicy żądać dokumentów tylko odczytujemy z natury. A jak właściciel się przyzna że ma wpis na umowie uszkodzony to ułatwi to życie wszytkim i klient nie będzie musiał dwa razy jeździć na stację. Od razu na pierwszym będzie miał wpis usterki zagrażające brd i ochronie środowiska wykazane w umowie zakupu usunięte.

 

Nie jestem tak do końca przekonany co do tego dodatkowego pokolizyjnego. A skierowanie z policji o uszkodzeniach pokolizyjnych jest? Nie ma. A było by? Nie ponieważ musiałby być zatrzymany dowód rejestracyjny. A on skolei będzie przedstawiony albo do rejestracji w Polsce albo zdany w kraju pochodzenia.

 

Badanie pierwsze z dodatkowym nr 11 czyli sprowadzonego z zagranicy a noszącego ślady uszkodzeń lub naruszenia elementów nośnych też nie wchodzi w rachubę ponieważ tu ewidentnie stwierdzamy, że pojazd na badanie jest podstawiony w pełni sprawny technicznie a jedynie klient zgłasza coś na podstawie umowy. Ale pojazd nie ma śladów będących przesłanką do tego badania.

 

Co oznacza, że byłoby skierowanie od Starosty pojazdu zagrażającego brd lub środowisku. Czyli pierwsze i dodatkowe z art. 81 ust. 8 pkt 1 tj dodatkowe nr 3 tj. par. 2 ust. 1 pkt 3 z Dz. Nr 227.

 

Ale to tylko takie moje wywody. Ogólnie poszliście w dobrym kierunku.

 

[ Dodano: Sro Lis 16, 2005 7:58 pm ]

Dodam uzupełniając do pytania

Jeżeli mam to wpisać to gdzie?

Na zaświadczeniu z badania na stronie drugiej w pkt. 1 uwagi:

treść w stylu: "

usterki zagrażające brd i ochronie środowiska wykazane w umowie zakupu usunięte
"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Na jakiej podstawie wykonujecie samo badanie pokolizyjne. Na stronie ITS jest pięknie rozpisany cennik badań, w którym figuruje badanie PDBT- pojazd sprowadzony z zagranicy i noszący ślady uszkodzeń......, jako badanie, którego nie można zrobić rozdzielnie, ale tylko z innym badaniem.

Mam rozumień, że kasujecie 169 zł za pierwsze, a jak klient wróci bo na fakturze uszkodzony to 169 + 94.

Czy niezgodnie z prawem tylko 94.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie ITS jest pięknie rozpisany cennik badań

Nie jest on wykładnią prawa a jedynie sugeruje w jaki sposób powinno się pobierać opłaty za badanie.

a jak klient wróci bo na fakturze uszkodzony to 169 + 94.

Jak to ładnie określiłeś

niezgodnie z prawem tylko 94.

 

I tak ja pobieram, nie mogę brać od klienta dwa razy za jedną robotę, robię mu korektę do tamtego pierwszego i klient dopłaca za "pokolizyjne"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok robisz korektę pierwszego i pobierasz 94 zł. A co z kasą fiskalną, przecież przy pierwszym wystawiłeś paragon na 169 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z kasą fiskalną

Przecież jak robisz to jednocześnie to możesz wystawić jeden paragon z dwoma pozycjami, albo dwa paragony. Nikt tego nie zabrania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie robię korekty tylko wykonuję kolejne badanie , samo powypadkowe. Na jednym ze szkoleń panowie z ministerstwa mówili że jeśli okresowe jest ważne (w tym przypadku pierwsze) to z czystym sumieniem można wykonać samo powypadkowe. A co do ITS to nie będę się wypowiadał szkoda pisać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Robię więc powypadkowe, pierwsze było robione dwa tygodnie temu. Jaką wpisuję datę następnego badania? Zakresu badania okresowego nie robię więc nie mogę dać na rok, powinienem wpisać: data następnego badania jak w DIP-ie ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robię więc powypadkowe, pierwsze było robione dwa tygodnie temu.
......skoro wcześniej robiłeś pierwsze badanie, to na dodatkowym nie określasz daty następnego przeglądu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pierwszym powypadkowym robimy od razu 169 i 94 zł cały pojazd sprawdzamy i wszystko. ale jest dużo aut kupionych jako powypadkowe i klijent nie przedstawia umowy z papierów nie wynika ze było powypadkowe i wydział komunikacji rejestruje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale pierwsze właśnie zrobił ktoś inny. Ja mam zrobić tylko "powypadkowe"

Wydaje mi się że nie możesz zrobić samego po kolizji, chyba że badanie było na waszej stacji. ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w wydziale komunikacji się doczepili bo w umowie pisało że pojazd jest po wypadku. Pierwsze przeszedł co oznacza że spełnia wymagania ale bez dodatkowego po wypadku nie chcieli zarejestrować. W dziennikach nic nie mogłem znaleźć o tym badaniu poza zakresem czynności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w wydziale komunikacji się doczepili bo w umowie pisało że pojazd jest po wypadku

Podczas I rej klient nie "pochwalił się" co nabazgrał w umowie kupna, więc diagnosta prawidłowo zrobił I rej i wyznaczył termin. Podczas kontroli umowy kupna wyszło na jaw że auto jest uszkodzone i wydział kieruje takie autko na badania pokolizyjne (oczywiście kieruje ustnie). Robisz pokolizyjne 192 pln - nie ustalasz terminu następnego badania.

Zobacz cennik pkt 5 "doddatkowe badanie techniczen pojazdu skierowanego przez staroste....."

ust 5.2 po wypadku kolizji (za badanie specjalistyczne) 94. /Oczywiste jest, że do tej kwoty trzeba doliczyć cene zakresu okresowego badania tech. + 98/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebastian ZG ma racje ja też tak właśnie robie,klient jak jest na pierwszym badaniu to ja pytam czy auto miało kolizje,odpowiedż jest jedna że nie, po kilku dniach wraca i prosi o badanie pokolizyjne i wtedy okresowe +pokolizyjne .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robisz pokolizyjne 192 pln

 

Powiem wam, że ja robiłem tylko dodatkowe za 94 (z racji tego, że juz robiłem pierwsze), ale to było dawno.

 

Teraz zrobiłbym tak jak Seba. Klient ukrywa przed nami fakty to czemu mam mu iść na rękę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po kilku dniach wraca i prosi o badanie pokolizyjne i wtedy okresowe +pokolizyjne .

Czy my przypadkiem nie ustaliliśmy że okresowe robimy tylko pojazdom już zarejestrowanym ?

 

Moim zdaniem ustawodawca na taką właśnie okoliczność przewidział specjalne badanie po kolizji dla pojazdu sprowadzanego z zagranicy (poz 6.10 z cennika ) za 94zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okresowe robimy tylko pojazdom już zarejestrowanym

 

Hmm... no w zasadzie tak. Powiem wam jedno - cały ten cennik jest g.... wart. Ile osób tyle interpretacji. Nawet głupich cen nie potrafią po ludzku napisać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.