Gacek Napisano 14 Luty 2014 Share Napisano 14 Luty 2014 Witam. Po ładnych paru latach od czasu szkoleń i egzaminów trafiłem na stację okręgową. Wiem, że w każdej chwili może się pojawić pojazd ADR. I tu moja prośba. Czy ktoś z szanownych Panów (może Pań) diagnostów może mi powiedzieć co trzeba w świetle dzisiejszych przepisów robić od początku do końca, tzn.: - co kierowca musi dostarczyć do badania? (zaświadczenia itp.); - co musi być w dowodzie rejestracyjnym już wpisane?; - co jeśli jakiś wpis jest a kierowca nie chce mieć już możliwości przewozu materiałów niebezpiecznych?; - jakie jest źródło przepisów odnośnie tego co trzeba robić na przeglądzie pojazdu ADR (pamiętam, że kiedyś to były 2 pomarańczowe książki i wybrane z nich rozdziały)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 14 Luty 2014 Share Napisano 14 Luty 2014 pytasz ogólnie więc ogólnie odpowiem: - odnośnie zaświadczeń to masz w dziale II DzU 996 zał.2 tabela I poz. 6.1 dodatkowo potrzebne jest też zaświadczenie o kategorii skuteczności zwalniacza -w DR nie ma żadnych dodatkowych wpisów odnośnie ADR ale np. cysterny mają wpisane przeznaczenie "przewóz paliw" więc wiadomo, że muszą mieć wykonywane badanie ADR - źródło prawa to oczywiście ustawa o ADR nas interesuje najbardziej część 9 ADR 2013-2015 zmiany.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 14 Luty 2014 Share Napisano 14 Luty 2014 Czy ktoś z szanownych Panów (może Pań) diagnostów może mi powiedzieć co trzeba w świetle dzisiejszych przepisów robić od początku do końca, tzn.: Dz.U 996 załącznik nr 2 Dział I pkt 6 Wymagania konstrukcyjne masz w umowie ADR część 9 ( konstrukcja i dopuszczenia) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gacek Napisano 14 Luty 2014 Autor Share Napisano 14 Luty 2014 Ślicznie dziękuję. Tyle mi wystarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 14 Luty 2014 Share Napisano 14 Luty 2014 część 9 umowy ADR ADR2013-2015cz9.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 14 Luty 2014 Share Napisano 14 Luty 2014 Część 8 (fragmenty) również, klasy materiałów niebezpiecznych, wyposażenie załogi, ilość gaśnic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek :-) Napisano 2 Marzec 2014 Share Napisano 2 Marzec 2014 A ja mam taką ściągę i wystarcza. WYMAGANIA TECHNICZNE EX/II EX/III AT FL OX Wymagania podane pod 9.2.5 (urzadzenia ograniczajace predkość zgodne z Regulaminem EKG Nr 89 lub Dyrektywa 92/6/EWG) maja zastosowanie do wszystkich pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 12 ton, zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1987 r. oraz wszystkich pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony i nieprzekraczajacej 12 ton, zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2007 r. Układ przeciwpoślizgowy Obowiązuje dla pojazdów EX/III, AT, FL, OX Od dnia 1 stycznia 2010 r., wszystkie pojazdy powinny spełniać wymagania techniczne Regulaminu EKG Nr 13 lub Dyrektywy 71/320/EWG, wraz ze zmianami obowiazujacymi w dniu ich pierwszej rejestracji lub w dniu dopuszczenia ich do ruchu, jeżeli rejestracja nie jest wymagana. Jednakże, pojazdy te powinny spełniac, co najmniej wymagania techniczne Regulaminu EKG Nr 13 wraz ze zmianami serii 06 lub Dyrektywy 71/320/EWG wraz ze zmianami zawartymi w Dyrektywie 91/422/EWG. Przyczepy (tj. przyczepy, naczepy, przyczepy z osia centralna) powinny byc wyposażone w układ przeciwposlizgowy kategorii A. Pojazdy silnikowe powinny byc wyposażone w układ przeciwpoślizgowy kategorii 1. Zwalniacz Obowiązuje dla pojazdów EX/III, AT, FL, OX Dotyczy pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 ton lub przeznaczonych do ciagniecia przyczep o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 10 ton, zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1993 r. Od dnia 1 stycznia 2010 r., wszystkie pojazdy samochodowe powinny spełniac wymagania techniczne Regulaminu EKG Nr 13 lub Dyrektywy 71/320/EWG, wraz ze zmianami obowiazujacymi w dniu ich pierwszej rejestracji. Jednakże, pojazdy te powinny spełniąc, co najmniej wymagania techniczne Regulaminu EKG Nr 13 wraz z ze zmianami serii 06 lub Dyrektywy 71/320/EWG wraz ze zmianami zawartymi w Dyrektywie 91/422/EWG. Zwalniacz powinien spełniac wymagania stosownie do badania Typu IIA. Ogranicznik prędkości Obowiązuje dla pojazdów EX/II, EX/III, AT, FL, OX Dotyczy wszystkich pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 12 ton, zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1987 r. oraz wszystkich pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony i nieprzekraczajacej 12 ton, zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2007 r. też polecam stronę: http://www.kormex.pl/Konfigurator_ADR.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pryks Napisano 8 Listopad 2014 Share Napisano 8 Listopad 2014 Witam Dołączam się do prośby kolegi. Zacząłem również pracę na OSKP. Koledzy pomóżcie - potrzebuję praktycznych wskazówek jak krok po kroku podejść do dodatkowego badania. Wiem, że kierowca musi dostarczyć odpowiednie zaświadczenia ale co dalej. Zgodnie z cz.9 ADR sprawdzamy wszystko po kolei ? Elektryczne przewody - jak są poprowadzone, itd. Potrzebuję praktycznych wskazówek jak Wy podchodzicie do tego tematu. Jak podejść do badania samego ciągnika ? Czy musi mieć wyposażenie tak jak zespół pojazdów (gaśnice, trójkąty, apteczki) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 8 Listopad 2014 Share Napisano 8 Listopad 2014 Jak podejść do badania samego ciągnika ? Czy musi mieć wyposażenie tak jak zespół pojazdów (gaśnice, trójkąty, apteczki) 42a) ciągnik samochodowy - pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie wyłącznie do ciągnięcia przyczepy; określenie to obejmuje ciągnik siodłowy i ciągnik balastowy Dz.u.poz.951 ze zm. § 11. 1. Pojazd samochodowy wyposaża się: 13) w trójkąt do ustawiania na drodze, przeznaczony do ostrzegania o obecności unieruchomionego pojazdu; przepisu nie stosuje się do motocykla jednośladowego; 14) w gaśnicę umieszczoną w miejscu łatwo dostępnym w razie potrzeby jej użycia; przepisu nie stosuje się do motocykla; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 13 Listopad 2014 Share Napisano 13 Listopad 2014 Od kiedy nie ma adnotacji ADR w dowodzie rejestracyjnym ? Zaliczyłem małą wpadke bo kazałem klientowi po badaniu jechać do WK po taka adnotację i dostałem zje...kę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 13 Listopad 2014 Share Napisano 13 Listopad 2014 Od kiedy nie ma adnotacji ADR w dowodzie rejestracyjnym ? Od zawsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 13 Listopad 2014 Share Napisano 13 Listopad 2014 To po kiego każda cięzarówka pod ADR co do mnie zajeżdża ma takową adnotację? I po kiego SQL ma haczyk do zaznaczenia, ze adnotacja ADR? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 13 Listopad 2014 Share Napisano 13 Listopad 2014 po kiego każda cięzarówka pod ADR co do mnie zajeżdża ma takową adnotację? Tu pewnie działa prawo lokalne , jaz nam taki WK, w którym wszystkie pojazdy straży pożarnej mają wpisane w adnotacjach "UPRZYWILEJOWANY" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Listopad 2014 Share Napisano 14 Listopad 2014 Swego czasu - nie znów w tak dalekiej przeszłości była adnotacja "mat.n." (materiały niebezpieczne). Ale już od ładnych kilku lat tego nie ma. Jak komuś zależy to sprawdzę potem kiedy to znikło. ADR jako takiego w DR nie było nigdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pryks Napisano 20 Kwiecień 2015 Share Napisano 20 Kwiecień 2015 Koledzy mam pytanie Klient ma ciągnik siodłowy (fabrycznie nie był przystosowany do ADR). Chce go doposażyć aby wozić materiały tylko klasy AT. Czy musi mieć tachograf z oznaczeniem EX? Wyłącznika głównego w kabinie chyba nie musi zakładać ? Czy musi zmienić tabliczkę znamionową na odpowiednią z adnotacją o ADR ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 20 Kwiecień 2015 Share Napisano 20 Kwiecień 2015 Tacho EX nie musi być, ale ABS kat 1 i zwalniacz zgodny z EKGONZ 13 musi...dodatkowo zaświadczenie od producenta na te podzespoły, imho nie do zrobienia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 21 Kwiecień 2015 Share Napisano 21 Kwiecień 2015 Klient ma ciągnik siodłowy (fabrycznie nie był przystosowany do ADR). Co to za marka, ktora nie homologowała pojazdu do ADR do zadnej z klas? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.