Skocz do zawartości

Opisówka do oceny - ADR FL po wypadku + geometria.


Klycior

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

znów blisko kolejny egzamin a pozostała tylko opisówka do zaliczenia a mi w głowie robi się co raz większy mętlik. Chyba tym razem stres nie pozwala mi się spokojnie uczyć i utrwalać wiadomości. Napisałem na szybko opisówkę jaką miałem za pierwszym razem i jej nie zaliczyłem. Może ktoś zaufany sprawdzić ? Pytania co do opisówki (kilka dodałem sam) są w odpowiedziach.

 

Na stacje przyjeżdża pojazd , skierowany przez organ kontroli drogowej. Jest to pojazd cysterna przewożący towary niebezpieczne typu FL, który uczestniczył w wypadku drogowym. W wyniku tego wypadku zostały naruszone elementy nośne konstrukcji (ramy).

 

 

1. Jakich dokumentów powinniśmy zażądać od właściciela pojazdu:

Protokół wraz z decyzją TDT z przeprowadzonego badania doraźnego po wypadku drogowym z wynikiem pozytywnym.

Pokwitowanie policji

Jeśli naczepa ma DMC pow. 10t żądamy również zaświadczenie od producenta o spełnieniu wymagań dla ABSu kat. A.

 

2. Jaki rodzaj badania przeprowadzamy i jaki jest jego zakres:

Specjalistyczne dodatkowe badanie po wypadku drogowym.

o Zakres od 0 do pkt 10 załącznika I działu 1. A tj: Identyfikacja pojazdu, Dodatkowe wyposażenie pojazdu, Ogumienie, Światła, Układ hamulcowy, Podwozie i nadwozie, Instalacja elektryczna, Nadwozie i osprzęt, Ochrona środowiska,

o Dodatkowa kontrola układu kierowniczego – oględziny + wyrywkowe sprawdzenie kluczem dynamometrycznym momentu dokręcenia śrub.

o Dodatkowa kontrola układu zawieszenia - oględziny + wyrywkowe sprawdzenie kluczem dynamometrycznym momentu dokręcenia śrub.

o Pomiar geometrii kół

 

3. Jakie dokumenty wystawiamy:

Zaświadczenie o przeprowadzonym dodatkowym badaniu technicznym.

 

4. Określenie następnego terminu badania:

Terminu badania nie przedłużamy chyba, że wykonaliśmy dodatkowo badanie okresowe.

Wyniku badania nie określamy.

Zamieszczamy informację w zaświadczeniu „Usterki usunięto”.

 

 

 

5. Pomiar geometrii kół:

Pomiaru należy dokonać urządzeniem do kontroli układu ustawienia kół i osi.

W zależności o DMC pojazdu a tj. do 3.5t oraz powyżej 3.5t – tak jak w naszym przypadku.

Przed przystąpieniem do pomiaru należy sprawdzić ciśnienie w kołach tak aby nie różniło się od nominalnego. Następnie pojazd umieszczamy na ławie pomiarowej. Aby wynik, który otrzymamy mógł być uznany za prawidłowy musimy sprawdzić czy układ zawieszenia jest sprawny – nie występuje tam żaden luz, który może negatywnie wpływać na wynik pomiaru.

Montujemy uchwyty oraz kamerę pomiarową na koła danej osi i dokonujemy kompensacji bicia kół a następnie poziomujemy kamerę.

Teraz możemy dokonać pomiaru:

- Zbieżności całkowitej

- Rozstawu osi

- Rozstawu poszczególnych kół

- Śladowości kół - (Na egzaminie przedstawię to na rysunku bo łatwo i czytelnie).

- Nierównoległości osi (Tak jak wyżej).

- Wyznaczamy oś symetrii pojazdu i geometryczną oś jazdy

- Oraz wyznaczamy odchylenie geometryczne osi jazdy od osi symetrii pojazdu.

Jeżeli jakikolwiek zmierzony parametr znacznie odbiega od wskazanego przez producenta – pojazd nie może zostać dopuszczony do ruchu.

 

 

Z góry dziękuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 69
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Marek1

    7

  • del01

    7

  • aboz

    6

  • maro765

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

To jest jakieś nowe ? Czemu wykonujemy badanie okresowe i specjalistyczne ADR ?

I do tego ten pomiar geometrii kół przednich... Przecież to naczepa jest to skąd te koła przednie w niej ?

 

Mnie się wydaje, że ta opisówka nie ma prawa być zaliczona :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pytaniu nie ma naczepy tylko ,, pojazd cysterna'' nie mylić z naczepa z tego co mi wiadomo wykonujemy badanie specjalistyczne adr moze ktoś inny sie wypowie na ten temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pojazd po wypadku, to tylko badanie powypadkowe, pojazdu po kolizji skierowanego przez OKRD .

Wynik określamy, /"N" lub "P"/ ale nie wyznaczamy terminu NTBO.

Zaświadczenie o kat. ABS i zwalniacza nie są potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Jaki rodzaj badania przeprowadzamy i jaki jest jego zakres:

Specjalistyczne dodatkowe badanie po wypadku drogowym.

o Zakres od 0 do pkt 10 załącznika I działu 1. A tj: Identyfikacja pojazdu, Dodatkowe wyposażenie pojazdu, Ogumienie, Światła, Układ hamulcowy, Podwozie i nadwozie, Instalacja elektryczna, Nadwozie i osprzęt, Ochrona środowiska,

o Dodatkowa kontrola układu kierowniczego – oględziny + wyrywkowe sprawdzenie kluczem dynamometrycznym momentu dokręcenia śrub.

o Dodatkowa kontrola układu zawieszenia - oględziny + wyrywkowe sprawdzenie kluczem dynamometrycznym momentu dokręcenia śrub.

o Pomiar geometrii kół

A nie lepiej napisać:

Badanie dodatkowe skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, z zastrzeżeniem pkt 4, lub noszącego ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego – obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w sposób określony w pkt 0–10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzenia;

4. Określenie następnego terminu badania:

Terminu badania nie przedłużamy chyba, że wykonaliśmy dodatkowo badanie okresowe.

Wyniku badania nie określamy.

Zamieszczamy informację w zaświadczeniu „Usterki usunięto”.

Terminu badania nie określa się.Wynik badania określa się (P lub N). Bezpieczniej będzie zamieścić informację "Uszkodzenia usunięto-wynik badania dodatkowego pozytywny"

Ponieważ "Usterki usunięto"-bardziej pasuje do badania "1) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu lub narusza wymagania ochrony środowiska – obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu, w sposób określony w pkt 0–10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzenia, odpowiednio do stwierdzonych usterek;

 

[ Dodano: 18-02-2014, 07:17 ]

Taka uwaga dla zdających- od tego roku obowiązuje nowy wzór zaświadczeń o przeprowadzonym badaniu technicznym i sposób wypełniania.Przeczytajcie dokładnie punkt to objaśnień-"Pozycje 1, 2 po przeprowadzeniu badania technicznego pojazdu wypełnia się przez wyraźne skreślenie treści niemającej w danym

przypadku zastosowania. W przypadku potwierdzenia przeprowadzenia czynności innych niż badanie techniczne pojazdu pozycje 1

i 2 skreśla się i wypełnia się pkt 2 na drugiej stronie zaświadczenia"

W starym brzmiał inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniej będzie zamieścić informację "Uszkodzenia usunięto-wynik badania dodatkowego pozytywny"
lub "ustała przyczyna zatrzymania dowodu rejestracyjnego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W samym pytaniu już kombinujecie PoRD definicje - pojazd – środek transportu przeznaczony do poruszania się po drodze oraz maszynę lub urządzenie do tego przystosowane;

TDT na pewno sprecyzowało to dokładnie samochód czy naczepa /przyczepa/ - ponieważ w naczepie sprawdzenie układu kierowniczego , to lekki nie halo.

Zadając takie pytanie sami sobie mieszacie. Problemem jest to ,że nie czytacie ze zrozumieniem - przy dodatkowym po kolizji wciskacie elementy z okresowego i potem się dziwicie, że oblewacie. Jest na forum wiele przykładów pytań egzaminacyjnych, tylko trzeba je odpowiedni dopasować. Tak jak napisał Grzegorz będzie dobrze. Termin zgodny z DR i zaznaczyć P jeśli jest OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie podstawa to czytać pytanie ze zrozumieniem, skoro przyjedzie pojazd cysterna na badanie skierowane przez OKRD po wypadku to robimy tylko i wyłącznie badanie powypadkowe, w tym pytaniu nie ma śladu zapisu o badaniu dodatkowym ADR. Rozjaśnię Wam to na przykładzie tego, że nie robimy dwóch dodatków podczas jednego badania. Ważną rzeczą są dokumenty tylko pokwitowanie Policji i protokół na zbiornik - z datą po wypadku i nic więcej. Skoro nie robimy dodatkowego ADR to nie mamy prawa żądać od klienta zaświadczeń na ABS czy zwalniacz. A badanie okresowe w tym przypadku wchodzi w zakres powypadkowego a nie jest rodzajem badania. Później napiszę Wam od początku do końca jak wygląda to badanie.

 

[ Dodano: 18-02-2014, 09:12 ]

Na skp przyjeżdża na badanie powypadkowe pojazd przyczepa-cysterna przeznaczona do przewozu towarów niebezpiecznych, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji.

Jakie dokumenty musi dostać diagnosta?

Jakie badanie wykonujemy, i jaki zakres badania wykonujemy

Opisz procedurę kontroli ustawienia kół jezdnych, i jakie kryteria uznasz za nie prawidłowe

W jaki sposób sprawdzisz stan głównych węzłów ramy nośnej

Jakie dokumenty wydaje diagnosta?

 

Ad 2

Pokwitowanie

Protokół z badania powypadkowego cysterny wydany przez TDT

Ad3

Badanie powypadkowe

Zakres badania powypadkowego:

-identyfikacja

-sprawdzenie ogumienia

- sprawdzenie świateł

- sprawdzenie hamulców

- sprawdzenie ustawienia kół jezdnych

- sprawdzenie zawieszenia

- sprawdzenie instalacji elektrycznej

- sprawdzenie stanu technicznego nadwozia i podwozia

 

- sprawdzenie dokręcenia połączeń śrubowych kluczem dynamometrycznym układu zawieszenia (nie jest to pojazd cysterna nie piszcie o układzie kierowniczym)

- sprawdzenie ustawienia geometrii kół, śladowości i nierównoległości osi tylko i wyłącznie bo to nie pojazd cysterna tylko przyczepa

- sprawdzenie dokumentów z badania powypadkowego urządzenia dozorowego wydane przez TDT

 

Ad 4

-Sprawdzamy i regulujemy ciśnienie w ogumieniu zgodnie z wartościami przewidzianymi przez producenta

- ustawiamy pojazd na stanowisku do pomiaru geometrii umieszczonego na ławie pomiarowej Skp

- instalujemy głowice do pomiaru geometrii na kołach (obręczach) i dokonujemy kalibracji i kompensacji bicia kół

- odczytujemy wyniki i porównujemy je z danymi podanymi przez producenta

- demontujemy urządzenia i wyjeżdżamy ze stanowiska

 

Kryteria uznania stanu pojazdu za nie prawidłowe to:

Wystąpienie usterek istotnych lub stwarzających zagrożenie lub wystąpienie usterek drobnych których skumulowany wpływ skutkuje możliwością spowodowania zagrożenia w ruchu

 

Ad 5

Sprawdzenia węzłów dokonujemy:

-Za pomocą klucza dynamometrycznego w przypadku połączeń śrubowych

- organoleptycznie w przypadku połączeń spawanych, sprawdzenie czy nie występują pęknięcia lub odkształcenia, połączeń lub ramy

 

 

Ad 6

- wystawiamy protokół z badania technicznego dodatkowego powypadkowego

 

I wszystko jasne ??? :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie podstawa to czytać pytanie ze zrozumieniem, skoro przyjedzie pojazd cysterna na badanie skierowane przez OKRD po wypadku to robimy tylko i wyłącznie badanie powypadkowe, w tym pytaniu nie ma śladu zapisu o badaniu dodatkowym ADR. Rozjaśnię Wam to na przykładzie tego, że nie robimy dwóch dodatków podczas jednego badania. Ważną rzeczą są dokumenty tylko pokwitowanie Policji i protokół na zbiornik - z datą po wypadku i nic więcej. Skoro nie robimy dodatkowego ADR to nie mamy prawa żądać od klienta zaświadczeń na ABS czy zwalniacz. A badanie okresowe w tym przypadku wchodzi w zakres powypadkowego a nie jest rodzajem badania. Później napiszę Wam od początku do końca jak wygląda to badanie.

 

[ Dodano: 18-02-2014, 09:12 ]

Na skp przyjeżdża na badanie powypadkowe pojazd przyczepa-cysterna przeznaczona do przewozu towarów niebezpiecznych, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji.

Jakie dokumenty musi dostać diagnosta?

Jakie badanie wykonujemy, i jaki zakres badania wykonujemy

Opisz procedurę kontroli ustawienia kół jezdnych, i jakie kryteria uznasz za nie prawidłowe

W jaki sposób sprawdzisz stan głównych węzłów ramy nośnej

Jakie dokumenty wydaje diagnosta?

 

Ad 2

Pokwitowanie

Protokół z badania powypadkowego cysterny wydany przez TDT

Ad3

Badanie powypadkowe

Zakres badania powypadkowego:

-identyfikacja

-sprawdzenie ogumienia

- sprawdzenie świateł

- sprawdzenie hamulców

- sprawdzenie ustawienia kół jezdnych

- sprawdzenie zawieszenia

- sprawdzenie instalacji elektrycznej

- sprawdzenie stanu technicznego nadwozia i podwozia

 

- sprawdzenie dokręcenia połączeń śrubowych kluczem dynamometrycznym układu zawieszenia (nie jest to pojazd cysterna nie piszcie o układzie kierowniczym)

- sprawdzenie ustawienia geometrii kół, śladowości i nierównoległości osi tylko i wyłącznie bo to nie pojazd cysterna tylko przyczepa

- sprawdzenie dokumentów z badania powypadkowego urządzenia dozorowego wydane przez TDT

 

Ad 4

-Sprawdzamy i regulujemy ciśnienie w ogumieniu zgodnie z wartościami przewidzianymi przez producenta

- ustawiamy pojazd na stanowisku do pomiaru geometrii umieszczonego na ławie pomiarowej Skp

- instalujemy głowice do pomiaru geometrii na kołach (obręczach) i dokonujemy kalibracji i kompensacji bicia kół

- odczytujemy wyniki i porównujemy je z danymi podanymi przez producenta

- demontujemy urządzenia i wyjeżdżamy ze stanowiska

 

Kryteria uznania stanu pojazdu za nie prawidłowe to:

Wystąpienie usterek istotnych lub stwarzających zagrożenie lub wystąpienie usterek drobnych których skumulowany wpływ skutkuje możliwością spowodowania zagrożenia w ruchu

 

Ad 5

Sprawdzenia węzłów dokonujemy:

-Za pomocą klucza dynamometrycznego w przypadku połączeń śrubowych

- organoleptycznie w przypadku połączeń spawanych, sprawdzenie czy nie występują pęknięcia lub odkształcenia, połączeń lub ramy

 

 

Ad 6

- wystawiamy protokół z badania technicznego dodatkowego powypadkowego

 

I wszystko jasne ??? :-D

I pytanie do kandydatów. Czy widzicie w tej odpowiedzi DBT ADR i zaświadczenia dotyczące ABS itp.?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I pytanie do kandydatów. Czy widzicie w tej odpowiedzi DBT ADR i zaświadczenia dotyczące ABS itp.?

Dokładnie - sami sobie kopiecie grób CZYTAJCIE ZE ZROZUMIENIEM PYTANIA - W NICH JEST DOPOWIEDZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno jeżeli napiszecie przy tym ADR zakres okresowego a nie wyszczególnicie co sprawdzacie to tu też może być haczyk bo przy naczepie i przyczepie nie sprawdzamy np. układu kierowniczego albo nie robimy analizy spalin. Pozdrawiam Was Panowie i życzę powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 6

- wystawiamy protokół z badania technicznego dodatkowego powypadkowego

Nie to żebym się czepiał ale nie podoba mi się ta odpowiedź :?

W dz.u.poz 996 jest tak

"wystawia zaświadczenie z badania technicznego pojazdu" :);)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są to szczegóły ale zauważcie jak ważne i ja uważam, że mają wpływ na wynik egzaminu!!!!

 

[ Dodano: 18-02-2014, 09:54 ]

Nie recytuj dziennika ustaw, im chodzi o to czy go rozumiesz a nie o to czy znasz go na pamięć słowo w słowo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie recytuj dziennika ustaw, im chodzi o to czy go rozumiesz a nie o to czy znasz go na pamięć słowo w słowo

Każdy rozumie.Na swój sposób ale rozumie :x:-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dwa dni egzamin została tylko opisówka, a stres mam największy jak do tej pory :-? Niby logicznym jest, że skoro badanie dodatkowe po wypadku to tylko pokwitowanie + badanie doraźne cysterny po dacie wypadku, ale w 1& 996 pkt1 jest napisane bardzo ogólnie. Badania techniczne polegają na i tu są wymienione wszystkie rozporządzenia łącznie z ADR. Jakby nie patrzeć to DBT też siłą rzeczy pod to podlega i chyba bezpieczniej będzie poprosić dodatkowo o zaświadczenie z ABS`a i ogranicznika. Mam jeszcze jedno pytanie wymagacie od klientów w przypadku pojazdu FL zaświadczenia o ogrzewaczu spalinowym :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby logicznym jest, że skoro badanie dodatkowe po wypadku to tylko pokwitowanie + badanie doraźne cysterny po dacie wypadku,

I tej logiki się trzymaj, bo jest logika zgodna z przepisami.

Natomias dalsza częśc wywodu to już twoja "wudumka"

I co że w par. 1 DzU 996, jest mowa o rozporządzeniu ADR jeśli dla tego przypadku nie ma ono zastosowania?

Mam jeszcze jedno pytanie wymagacie od klientów w przypadku pojazdu FL zaświadczenia o ogrzewaczu spalinowym :?:

Wymagamy ale tylko przy badaniu ADR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie wszytko fajnie, ale..

Opisowka napisana na egzaminie jak przedstawił tu del01. Geometria w mojej była bardziej szczegółowo bo i takie pytanie było zadane "opisz szczegółowo wykonanie geometrii" a i tak coś egzaminatorom nie spasowało. Dla uzupełnienie to nie pisałem geometri dla samochodu czy też naczepy tylko właśnie dla przyczepy. Powiem tak - nadal nie wiem w którym momencie popełniłem błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak - nadal nie wiem w którym momencie popełniłem błąd.

Ciężko będzie się dowiedzieć :? Według mnie było to coś "drobnego" ale znaczącego i zaważyło na wynik całego pytania (np.rodzaj badania,wynik,itp)

Moja rada teraz nie rozmyślaj nad tym co napisałeś nie tak a skup się na nauce.Mało jest prawdopodobne abyś miał to samo pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisowka napisana na egzaminie jak przedstawił tu del01.

Geometria w mojej była bardziej szczegółowo bo i takie pytanie było zadane "opisz szczegółowo wykonanie geometrii"(...) Powiem tak - nadal nie wiem w którym momencie popełniłem błąd (...)

 

No to kryteria uznania stanu pojazdu za nie zadowalający z geometrii powinna być taka:

"Niezgodność otrzymanych wyników pomiarów z wartościami parametrów dopuszczalnymi podczas kontroli, podawanymi przez producenta pojazdu."

 

Dla uzupełnienie to nie pisałem geometrii dla samochodu czy też naczepy tylko właśnie dla przyczepy.

 

Czyli samochód cysterna nie jest pojazdem FL albo nie bada się w nim geometrii na powypadkowym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego cebulka jezeli zadasz sobie pytanie w jakim celu robisz dodatkowe ADR to może rozjasni Ci sie dlaczego nie robimy go razem z powypadkowym. Badanie dodatkowe dla ADR robi sie celem uzyskania swiadectwa dopuszczenia a nie celem odzyskania dowodu rejestracyjnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego cebulka jezeli zadasz sobie pytanie w jakim celu robisz dodatkowe ADR to może rozjasni Ci sie dlaczego nie robimy go razem z powypadkowym. Badanie dodatkowe dla ADR robi sie celem uzyskania swiadectwa dopuszczenia a nie celem odzyskania dowodu rejestracyjnego.

 

Wiem na czym polega różnica miedzy badaniem powypadkowym, a dodatkowym dla ADR`u. Tylko tak jak Marek1 pisze, że nad interpretowałem już w tym przypadku przepisy, ale tak to jest jak jakiegoś "szczegółu" zabraknie komisji. Człowiek się potem zastanawia czy nie napisać więcej niż za "mało" i potem kombinuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uważam co następuje-

Prawo w naszym kraju jest tak skonstruowane, żeby je można było interpretować w sposób dla naszych potrzeb korzystny,

 

Ludzie maja różne humory i różnie oceniają ludzką pracę interpretując prawo e sposób dla siebie korzystny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
Panowie podstawa to czytać pytanie ze zrozumieniem, skoro przyjedzie pojazd cysterna na badanie skierowane przez OKRD po wypadku to robimy tylko i wyłącznie badanie powypadkowe, w tym pytaniu nie ma śladu zapisu o badaniu dodatkowym ADR. Rozjaśnię Wam to na przykładzie tego, że nie robimy dwóch dodatków podczas jednego badania. Ważną rzeczą są dokumenty tylko pokwitowanie Policji i protokół na zbiornik - z datą po wypadku i nic więcej. Skoro nie robimy dodatkowego ADR to nie mamy prawa żądać od klienta zaświadczeń na ABS czy zwalniacz. A badanie okresowe w tym przypadku wchodzi w zakres powypadkowego a nie jest rodzajem badania. Później napiszę Wam od początku do końca jak wygląda to badanie.

Coś namieszałem ::D to miał być cytat kol Del01

 

 

No dobra ale 996 mówi : § 3. 1. Zakres dodatkowego badania technicznego pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 11 ustawy:

2) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, z zastrzeżeniem pkt 4, lub noszącego ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego – obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w sposób określony w pkt 0–10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzenia;

 

pkt 0-10 działu I załącznika nr1 to dla wszystkich jest jasne ale dział I zał.2 to wg mnie obowiązuje cały dział a nie tylko w pkt 1 . Gdyby było inaczej ustawodawca napisałby pkt 1 działu I zał.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.