Skocz do zawartości

OGÓLNIE BADANIE SPALIN


Stoned44

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Wczoraj odbyła się na naszej stacji coroczna kontrola. W między czasie na stację podjechało auto do kontroli. Diagnosta przeprowadzający badanie chcąc być bardzo dokładnym i popisać się przed Panem z TDT oraz WK sprawdził DR oraz następnie temperaturę płynu chłodniczego. okazało się że klientka przyjechała z pobliskiego osiedla i przejechało około 200 m. Auto było oczywiście niedogrzane. Diagnosta odesłał Panią i poprosił ją o przyjechanie gdy auto będzie już nagrzane. Na co Pan z TDT stwierdził , że było to " nie logiczne postępowanie". Przypomnę, że podczas OBT należy sprawdzić zawartość CO w spalinach przy odpowiednich warunkach (czyt. temp. oleju oraz płynu chłodzącego).

Czy według Was diagnosta postąpił niewłaściwie a jeżeli tak to jak i kiedy powinien sprawdzić te spaliny ?

 

Druga kwestia jest taka. Badanie zadymienia spali w silnikach wysoko prężnych powinno się dokonywać przy podłączonym przewodzie do wyjścia alternatora albo optycznym czujnikiem obrotów. A co gdy dostęp do alternatora bez demontażu jest niemożliwy. Zaniechać badania zadymienia spalin ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 96
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Grzegorz Łódź

    12

  • goldberg100

    10

  • danielg539

    7

  • Paprock

    7

A co za problem "rozgrzać" samochód na parkingu, przy SKP.

 

powinno się dokonywać przy podłączonym przewodzie do wyjścia alternatora albo optycznym czujnikiem obrotów

 

W moim wystarczy włożyć wtyczkę do gniazda zapalniczki.

 

Czy według Was diagnosta postąpił niewłaściwie

 

Niestety, pan z kontroli miał rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale właśnie z tym poczekaniem chodzi. Bo klientka pojawiła się za 10 min równie dobrze można przyjąć że czekała na placu. Dlaczego on tak zareagował. Czyli jednak nie miał racji. Bo temp. musi być jak mówi ustawa, PODCZAS przeprowadzania badania technicznego

 

A jak urządzenie nie ma możliwości wpięcia wtyczki do gniazdka zapalniczki tylko jest grot. I z takim urządzeniem skp dostała uprawnienia co wtedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczyło analizę, czy zadymienie zrobić na samym końcu, w trakcie badania silnik by się nagrzał; zamiast analizy można podpiąć EOBD i przy pozytywnym wyniku nie robić analizy.

Nie bardzo rozumiem o co chodzi z podłączeniem urządzenia do badania zadymienia do alternatora ? Nie ma innej możliwości podpięcia zasilania ? zasilacz, akumulator ? Z całym szacunkiem, ale na kontrolę to się trzeba przygotować...jest na to dużo czasu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem o co chodzi z podłączeniem urządzenia do badania zadymienia do alternatora ?
W niektórych starych analizatorach jest cała masa dodatkowych elementów, bez których badania nie zrobisz prawidłowo tj. kabel do altka, czujnik na przewód wtryskiwacza, czujnik na przewód zapłonowy itp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na co Pan z TDT stwierdził , że było to " nie logiczne postępowanie".

No ale wpisał to jako uwaga w protokole :? Może to było tylko jego prywatne zdanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem o co chodzi z podłączeniem urządzenia do badania zadymienia do alternatora ?
W niektórych starych analizatorach jest cała masa dodatkowych elementów, bez których badania nie zrobisz prawidłowo tj. kabel do altka, czujnik na przewód wtryskiwacza, czujnik na przewód zapłonowy itp.

 

Współczuję, w nowoczesnych pojazdach może być duży problem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W protokół, nie poszło. Ale fakt analizator i dymomierz to urządzenia praktycznie 15 letnie i bez podłączenia do alternatora nie da się zrobić kalibracji a jak nie zrobimy kalibracji nie zrobimy badania. Co wtedy ? Wpisywać w protokole, że nie było możliwości zbadania zadymienia. To mi trochę śmierdzi :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i bez podłączenia do alternatora nie da się zrobić kalibracji

 

Wyjście z alternatora idzie prosto na + do akumulatora. Działa to na tej samej zasadzie co te wtykane w zapalniczkę. Mierzą tętnienia w instalacji elektrycznej. Możesz wpiąć się w akku albo zrobić redukcję na zapalniczkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem o co chodzi z podłączeniem urządzenia do badania zadymienia do alternatora ?
W niektórych starych analizatorach jest cała masa dodatkowych elementów, bez których badania nie zrobisz prawidłowo tj. kabel do altka, czujnik na przewód wtryskiwacza, czujnik na przewód zapłonowy itp.

 

Współczuję, w nowoczesnych pojazdach może być duży problem...

Jest duży problem... :x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problemu właśnie nie ma to pan z TDT stworzył problem a my tu staramy sobie wszystko poukładać żeby za rok było lepiej. Niestety poza forum i forumowiczami nie ma innej pomocy. Szkoleń brak. Modernizacji brak. WK nic nigdy nie wie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoleń brak. Modernizacji brak. WK nic nigdy nie wie.
to może najwyższy czas wyjść z podziemia ;)
Skąd: Podziemie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stoned44, ja odnosiłem się do wypowiedzi adamos-a. Problem jest z nowoczesnymi silnikami np. CR. Ja muszę wtedy improwizować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w przyszłym roku postanowiłem popełnić zawodowe samobójstwo zostając diagnostą roku w swoim mieście - szefowie na pewno będą "zadowoleni"

 

[ Dodano: 26-02-2014, 17:48 ]

Osobiście jak to tylko możliwe używam EOBD - nie trzeba się stresować

 

Czy podłączenie testera można stosować zamiennie ? Panowie z TDT mieli by wątpliości. Ja używam tego dość często i niestety muszę stwierdzić że w większości przypadków pojawia się komunikat - błąd komunikacji ze sterownikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poz. 996

 

Dział IV Szczegółowy sposób pomiaru emisji zanieczyszczeń gazowych oraz zadymienia spalin podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu

 

5. Dla pojazdów silnikowych wyposażonych w pokładowe systemy diagnostyczne do kontroli emisji zanieczyszczeń gazowych OBDII/EOBD konieczne jest sprawdzenie, czy w badanym pojeździe prawidłowo działa kontrolka MIL, wszystkie procedury (monitory) diagnostyczne są wykonane oraz czy nie występują zarejestrowane kody usterek. Jeżeli wynik jest pozytywny, możliwe jest odstąpienie od wykonania pomiarów wieloskładnikowym analizatorem spalin. Przy negatywnym wyniku dopuszczalne jest wykonanie testu czujników tlenu za pomocą czytnika OBDII/EOBD lub wykonanie tradycyjnego pomiaru zanieczyszczeń gazowych wieloskładnikowym analizatorem spalin i ich wynik uznać za wiążący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze jest sobie przypomnieć takie rzeczy od czasu do czasu. Ale takich kwiatków jest więcj, gdyby tylko człowiek był świadomy czego nie wie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poz. 996

 

Dział IV Szczegółowy sposób pomiaru emisji zanieczyszczeń gazowych oraz zadymienia spalin podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu

 

5. Dla pojazdów silnikowych wyposażonych w pokładowe systemy diagnostyczne do kontroli emisji zanieczyszczeń gazowych OBDII/EOBD konieczne jest sprawdzenie, czy w badanym pojeździe prawidłowo działa kontrolka MIL, wszystkie procedury (monitory) diagnostyczne są wykonane oraz czy nie występują zarejestrowane kody usterek. Jeżeli wynik jest pozytywny, możliwe jest odstąpienie od wykonania pomiarów wieloskładnikowym analizatorem spalin. Przy negatywnym wyniku dopuszczalne jest wykonanie testu czujników tlenu za pomocą czytnika OBDII/EOBD lub wykonanie tradycyjnego pomiaru zanieczyszczeń gazowych wieloskładnikowym analizatorem spalin i ich wynik uznać za wiążący.

I jest jeszcze to

 

3. Prędkość obrotowa silnika w czasie pomiaru powinna być mierzona miernikiem prędkości, podłączonym do silnika w sposób wskazany przez producenta miernika. Dopuszcza się dokonywanie pomiaru prędkości miernikiem zamontowanym fabrycznie w badanym pojeździe. Dla pojazdów, dla których ze względów konstrukcyjnych nie istnieje możliwość wykonania pomiaru prędkości obrotowej silnika, dopuszcza się ocenę organoleptyczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stoned44Problem jest z nowoczesnymi silnikami np. CR. Ja muszę wtedy improwizować.

- i to jest mistrzostwo :ok

 

Dla pojazdów, dla których ze względów konstrukcyjnych nie istnieje możliwość wykonania pomiaru prędkości obrotowej silnika, dopuszcza się ocenę organoleptyczną.

- i to jest mistrzostwo :ok

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że w większości przypadków pojawia się komunikat - błąd komunikacji ze sterownikiem.
ehh znam to :?

raczej z tym to u mnie nie ma problemu :) ale z tym

Przy negatywnym wyniku dopuszczalne jest wykonanie testu czujników tlenu za pomocą czytnika OBDII/EOBD i tu życzę sukcesów :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich . mam pytanie odnośnie analizatora spalin przy kontroli z TDT.

1)czy za każdym razem trzeba robić analizę

2)czy można przez OBD

Czy jesli sie błąd nie wyswietla na desce to nie trzeba nawet OBD łaczyc

Jak oni podchodzą do tego tematu z góry DZIEKI za odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1)czy za każdym razem trzeba robić analizę

2)czy można przez OBD

Poz. 996

 

Dział IV Szczegółowy sposób pomiaru emisji zanieczyszczeń gazowych oraz zadymienia spalin podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu

 

5. Dla pojazdów silnikowych wyposażonych w pokładowe systemy diagnostyczne do kontroli emisji zanieczyszczeń gazowych OBDII/EOBD konieczne jest sprawdzenie, czy w badanym pojeździe prawidłowo działa kontrolka MIL, wszystkie procedury (monitory) diagnostyczne są wykonane oraz czy nie występują zarejestrowane kody usterek. Jeżeli wynik jest pozytywny, możliwe jest odstąpienie od wykonania pomiarów wieloskładnikowym analizatorem spalin. Przy negatywnym wyniku dopuszczalne jest wykonanie testu czujników tlenu za pomocą czytnika OBDII/EOBD lub wykonanie tradycyjnego pomiaru zanieczyszczeń gazowych wieloskładnikowym analizatorem spalin i ich wynik uznać za wiążący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.