Skocz do zawartości

Problem z rejestracją przyczepy


dv6000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem nowym użytkownikiem forum więc proszę o wybaczenie mi wszelkich błędów. Mam problewm z zarejestrowaniem przyczepy kempingowej, który polega na :

 

Kupiłem przyczępę zprowadzoną z angli, zarejestrowałem ją tymczasowo na czerwone tablice, zajechałem na przegląd i tu zaczeły sięs chody. Okazuje się że numery na szybach i na tabliczce znamionowej są takie same ale numer nadwozia jest inny. Kontaktowałem się z gościem od którego ją kupiłem i on twierdzi że w tych przyczepach z tego rocznika to jest normalne. Przyczepa to ABI DAYSTAR AVARD 1991 r.

 

Podam przykład numeru.

 

Tabliczka znamionowa - L5 AB 359603

Rama - 82 AB 359603

 

Jak widać numer różni się tylko dwoma pierwszymi liczbami i cyframi z tym że diagnosta się upiera że powinny a wręcz muszą być takie same :(

 

Co bym miał zrobić by wszystko prawnie grało ? Z góry dziękuję i pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dokumentach ten z tabliczki. Dokumenty mam na myśli samą umowę bo w Anglii nie obowiązuje prawo rejestracji przyczep kempingowych.

 

[ Dodano: 24-03-2014, 21:22 ]

Można jakoś w WK powiedzieć że się pomyliło podczas pisania umowy i skorygować błędy donosząc nową umowę z :

 

dwoma numerami vin i ramy bądź też tylko numerem ramy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można jakoś w WK powiedzieć że się pomyliło podczas pisania umowy i skorygować błędy donosząc nową umowę z :

 

dwoma numerami vin i ramy bądź też tylko numerem ramy ?

 

A nie prościej było przy kupnie sprawdzić numery (tak jak się powinno to zrobić) ze sobą, a nie po fakcie płakać i kombinować co zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dokumentach ten z tabliczki.

 

To gorzej lepiej by było żeby w umowie był ten numer z ramy wówczas byłoby o wiele prościej a pewnie dostałeś odpowiedź na PW.

A tak pozostaje korekta umowy co może być kłopotliwe :)

 

[ Dodano: 24-03-2014, 22:03 ]

A nie prościej było przy kupnie sprawdzić numery

 

Ludzie kupują samochody za grube tysiące i nie sprawdzają numeru dopiero na SKP dowiadują się gdzie ten numer się znajduje :razz: Zresztą Psuju, dokładnie pewnie o tym wiesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak pozostaje korekta umowy co może być kłopotliwe :)

 

Co może się okazać kłopotliwe w korekcie umowy ? Po prostu zaszła pomyłka i chciał bym ją skorygować. będzie z tym problem ? Ale czy nie jest to dziwne że numer ramy ma bity rok na początku czyli 91 bo numer który podałem wyżej to tylko przykład a później wszystko się zgadza a znów na tabliczce znamionowej zamiast początku 91 jest M4 i to tylko ta różnica reszta pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co może się okazać kłopotliwe w korekcie umowy ?

 

Korektę wypadało by zrobić od samego początku czyli komisant z anglikiem a potem Ty z komisantem. O ile drugi etap jest łatwy to ten pierwszy już niekoniecznie, ot i kłopot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a jeśli bym doniósł już poprawioną umowę

 

Najpierw masz poprawić a potem rejestrować inaczej się pewnie nie da ale to już kompetencja WK i tam się dowiedz co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

dzisiaj pewien klient próbował mnie przekonywać że na przyczepę sprowadzoną z Holandii

bez dowodu rej. oczywiście do przeglądu nie potrzeba PC :( i że powinienem to zrobić na podstawie umowy kupna :shock: i że był u jakiegoś mecenasa a ten powiedział mu że zmienił się przepis :shock: : staram się być na bieżąco ,ale może :shock: o czymś nie wiem ?

 

[ Dodano: 20-01-2016, 16:34 ]

no bo przy takim tempie tworzenia przepisów :) mogę czegoś nie wiedzieć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o czymś nie wiem ?

Wiesz wszystko :)

i że był u jakiegoś mecenasa a ten powiedział mu że zmienił się przepis

Ciekawe jaki był problem i nie był tak miły,żeby dać klientowi na piśmie :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Literalnie zgodnie z PORD ma być OBT przed pierwszą rejestracją (więc skąd PC, skoro wydanie PC też jest rejestracją - czasową), ale znowu zgodnie z rozporządzeniem ma być PC. Na pewno bezpieczniej wymagać PC, ale wykonanie badania bez żadnego dokumentu pojazdu nigdy nie rejestrowanego - również da się obronić mocą ustawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a konkretnie jakiego przepisu

Zapewne tego:

"3. Okresowe badanie techniczne po raz pierwszy jest przeprowadzane przed pierwszą rejestracją pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co mecenas ma rację ? bo ja badania nie zrobiłem a że zmiennik jest na 2 zmianie to jutro będe wiedział

czy któryś z pracowników wk. obecnych na forum przyjął by takie badanie ?

 

[ Dodano: 20-01-2016, 19:35 ]

a konkretnie jakiego przepisu

Zapewne tego:

"3. Okresowe badanie techniczne po raz pierwszy jest przeprowadzane przed pierwszą rejestracją pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej."

 

ok. ale do identyfikacji potrzebny jest dokument a umowa kupna takim nie jest ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy któryś z pracowników wk. obecnych na forum przyjął by takie badanie ?

 

Ja bym przyjął.

 

ok. ale do identyfikacji potrzebny jest dokument a umowa kupna takim nie jest ,

 

Ale nie można wymagać czegoś, co nie istnieje i istnieć nie może - wszak OBT jest PRZED pierwszą rejestracją (a DR i PC są konsekwencją rejestracji, pokwitowania nie ma, bo dokument nie został zatrzymany, a KP się nie wydaje). Naciągane to, ale literalnie ustawa ważniejsza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam sklejam dwa paragrafy z ustawy, a następnie zakres wskazuję paluchem petentowi, który z pobraniem PC ma problem. Jeżeli to nie pomaga, to niestety wybiera inną stację.

3. Okresowe badanie techniczne po raz pierwszy jest przeprowadzane przed pierwszą rejestracją pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

 

15. Minister właściwy do spraw transportu określi, w drodze rozporządzenia, zakres i sposób przeprowadzenia badań technicznych oraz wzory dokumentów stosowanych przy tych badaniach, uwzględniając w szczególności zakres warunków technicznych pojazdów podlegających badaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy któryś z pracowników wk. obecnych na forum przyjął by takie badanie ?

 

Ja bym przyjął.

 

ok. ale do identyfikacji potrzebny jest dokument a umowa kupna takim nie jest ,

 

Ale nie można wymagać czegoś, co nie istnieje i istnieć nie może - wszak OBT jest PRZED pierwszą rejestracją (a DR i PC są konsekwencją rejestracji, pokwitowania nie ma, bo dokument nie został zatrzymany, a KP się nie wydaje). Naciągane to, ale literalnie ustawa w

ażniejsza...

 

ale zakres badania okresowego jest jeden , nie ma podziału na OBTi okresowe przed 1 rej.

jedno jest pewne jeśli wk. przyjmie to zarejestruje i koniec ,co będzie jeśli nie przyjmie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pomyślano jeszcze o jednym-wiele warunków technicznych jest uzależnionych od daty pierwszej rejestracji-jakie stosować :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja by zagmatwać temat zapytam : jaka jest DMC tej przyczepy ? Bo jak lekka to nie podlega OBT. :D Jedynie dodatkowe ustalenie danych a na nim muszą być TR i PC. :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.