Diagnose Napisano 14 Kwiecień 2014 Share Napisano 14 Kwiecień 2014 Witam.Ma ktoś może masę przyczepy jaką może ciągnąć Mercedes Atego 1523.w briefie mam wpisane 18000kg?czy nie za dużo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 14 Kwiecień 2014 Share Napisano 14 Kwiecień 2014 A ile kolego zestaw na TZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diagnose Napisano 14 Kwiecień 2014 Autor Share Napisano 14 Kwiecień 2014 dopuszczalna masa całkowita 15000kg, zestaw 33000 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 14 Kwiecień 2014 Share Napisano 14 Kwiecień 2014 No to pasuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diagnose Napisano 14 Kwiecień 2014 Autor Share Napisano 14 Kwiecień 2014 No tak wg tego co na tabliczce pasuje, to wiem.Zastanawiałem się czy rzeczywiście Atego może ciągnąc przyczepę 18000 kg?Auto sprowadzone z Niemiec, tam był dokładany Rockinger wraz z cała instalacją, przed przeróbką masa przyczepy to 3500 kg.Nie to żebym szukał dziury w całym, ale wolę mieć pewność.Sprawdzałem w Mercedesie tam nie ma nic na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 14 Kwiecień 2014 Share Napisano 14 Kwiecień 2014 Może. Widziałem takie z przyczepą 18,5t. Piszesz, że zaczep był dokładany a na tabliczce jest masa zestawu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diagnose Napisano 14 Kwiecień 2014 Autor Share Napisano 14 Kwiecień 2014 Na tabliczce jest masa zestawu 33000 kg.Ale w dzisiejszych czasach dorobienie tabliczki to nie problem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 14 Kwiecień 2014 Share Napisano 14 Kwiecień 2014 A skąd masz info o dokładaniu zaczepu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diagnose Napisano 14 Kwiecień 2014 Autor Share Napisano 14 Kwiecień 2014 Od klienta,przerabiał go na pomoc drogową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 14 Kwiecień 2014 Share Napisano 14 Kwiecień 2014 Dziwna sprawa. Rozbieżność w masie przyczep jest duża. Są Atego, które nie są przewidziane do holowania przyczepy i są takie, które mogą holować 18-to tonowe. Musisz sam ocenić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Kwiecień 2014 Share Napisano 14 Kwiecień 2014 Są Atego, które nie są przewidziane do holowania przyczepy i są takie, które mogą holować 18-to tonowe Tak jest bo nie każde Atego posiada zaczep do holowania przyczepy a nawet jak ma zaczep i nie posiada złącza pneumatycznego to masa przyczepy ograniczona jest do 3,5 t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 14 Kwiecień 2014 Share Napisano 14 Kwiecień 2014 Kiedyś coś już było na temat Atego, ale nie mogą znaleźć. Przyczepa było około 8 ton. Przy 230KM 33t w zestawie to trochę dużo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 14 Kwiecień 2014 Share Napisano 14 Kwiecień 2014 Kiedyś coś już było na temat Atego, ale nie mogą znaleźć. http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=11294 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 14 Kwiecień 2014 Share Napisano 14 Kwiecień 2014 Jacdiag, Pełen szacun Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Kwiecień 2014 Share Napisano 15 Kwiecień 2014 Generalnie każda ciężarówka nie z automatu jest przystosowana do ciągnięcia przyczepy. Standardowa rama u większości producentów nie jest przystosowana do założenia sprzęgu - z wyjątkiem lekkich zaczepów dla przyczepek 3,5t właśnie. Zdolność do ciągnięcia przyczepy o maksymalnym tonażu to tzw. pakiet "R" u większości producentów. Składa się na niego instalacja pneumatyczna i elektryczna oraz inna konstrukcja tylnej poprzecznicy na ramie (!) Taki zestaw kosztuje, więc nie wszyscy kupujący decydują się na taką kompletację, jeśli jeżdżą "solówką". Nie ma jednak przeciwwskazań, żeby w późniejszym okresie pojazd o taki pakiet uzupełnić - instalacja, zbiorniki, wymiana poprzecznicy i już można sprzęg zakładać. Wymiana TZ to też żaden problem, tym bardziej jak robi to ASO. Bo generalnie taka zmiana raczej powinna być w ASO robiona. Nie jest to bowiem zmiana aż tak prosta. Np. wiele modeli nie do końca można tak przerobić. Wiele starszych modeli aut z ESP nie powinno mieć pakietu "R", co niestety często się obchodzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 15 Kwiecień 2014 Share Napisano 15 Kwiecień 2014 Czyli jeżeli na TZ niema masy zespołu i w solówce brak zaczepu to nie ustalamy masy przyczep do DIP-u? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Kwiecień 2014 Share Napisano 15 Kwiecień 2014 Tak - TZ jest decydująca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diagnose Napisano 15 Kwiecień 2014 Autor Share Napisano 15 Kwiecień 2014 W Niemieckim briefie masa przyczepy jest wpisana 18000kg,z tabliczka się pokrywa więc zostawiam taką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 15 Kwiecień 2014 Share Napisano 15 Kwiecień 2014 Od klienta,przerabiał go na pomoc drogową. A jaka jest G po przeróbce. PD z 18 t przyczepą trochę zastanawiające Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 15 Kwiecień 2014 Share Napisano 15 Kwiecień 2014 To przerabiali za zachodnią granicą i niemieckie dokumenty już uwzględniają te przeróbki (tak zrozumiałem). Ciężarowy może do 140% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Kwiecień 2014 Share Napisano 15 Kwiecień 2014 Panowie - 14-tonowy MIDLUM ma 21 ton na haku, więc to tutaj to i tak pikuś... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 15 Kwiecień 2014 Share Napisano 15 Kwiecień 2014 14-tonowy MIDLUM ma 21 ton na haku To trochę za dużo. Żeby ciągnąć 21 ton to samochód musi ważyć 15 ton (tak jak to Atego). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 15 Kwiecień 2014 Share Napisano 15 Kwiecień 2014 To trochę za dużo. Żeby ciągnąć 21 ton to samochód musi ważyć 15 ton (tak jak to Atego). MMC może tyle mieć. DMC bedzie miał mniej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 15 Kwiecień 2014 Share Napisano 15 Kwiecień 2014 Wiele starszych modeli aut z ESP nie powinno mieć pakietu "R", co niestety często się obchodzi... Chyba z EBS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 15 Kwiecień 2014 Share Napisano 15 Kwiecień 2014 Czyli jeżeli na TZ niema masy zespołu i w solówce brak zaczepu to nie ustalamy masy przyczep do DIP-u? Tak - TZ jest decydująca. W Mercedesie też, bo praktycznie każda ciężarówka Mercedesa ma XXX w miejscu masy zespołu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.