Skocz do zawartości

Mercedes Atego 1523maksymalna masa przyczepy.


Diagnose

Rekomendowane odpowiedzi

No tak wg tego co na tabliczce pasuje, to wiem.Zastanawiałem się czy rzeczywiście Atego może ciągnąc przyczepę 18000 kg?Auto sprowadzone z Niemiec, tam był dokładany Rockinger wraz z cała instalacją, przed przeróbką masa przyczepy to 3500 kg.Nie to żebym szukał dziury w całym, ale wolę mieć pewność.Sprawdzałem w Mercedesie tam nie ma nic na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa. Rozbieżność w masie przyczep jest duża. Są Atego, które nie są przewidziane do holowania przyczepy i są takie, które mogą holować 18-to tonowe. Musisz sam ocenić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są Atego, które nie są przewidziane do holowania przyczepy i są takie, które mogą holować 18-to tonowe

Tak jest bo nie każde Atego posiada zaczep do holowania przyczepy a nawet jak ma zaczep i nie posiada złącza pneumatycznego to masa przyczepy ograniczona jest do 3,5 t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie każda ciężarówka nie z automatu jest przystosowana do ciągnięcia przyczepy.

 

Standardowa rama u większości producentów nie jest przystosowana do założenia sprzęgu - z wyjątkiem lekkich zaczepów dla przyczepek 3,5t właśnie.

Zdolność do ciągnięcia przyczepy o maksymalnym tonażu to tzw. pakiet "R" u większości producentów. Składa się na niego instalacja pneumatyczna i elektryczna oraz inna konstrukcja tylnej poprzecznicy na ramie (!)

Taki zestaw kosztuje, więc nie wszyscy kupujący decydują się na taką kompletację, jeśli jeżdżą "solówką". Nie ma jednak przeciwwskazań, żeby w późniejszym okresie pojazd o taki pakiet uzupełnić - instalacja, zbiorniki, wymiana poprzecznicy i już można sprzęg zakładać. Wymiana TZ to też żaden problem, tym bardziej jak robi to ASO. Bo generalnie taka zmiana raczej powinna być w ASO robiona. Nie jest to bowiem zmiana aż tak prosta. Np. wiele modeli nie do końca można tak przerobić. Wiele starszych modeli aut z ESP nie powinno mieć pakietu "R", co niestety często się obchodzi... :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeżeli na TZ niema masy zespołu i w solówce brak zaczepu to nie ustalamy masy przyczep do DIP-u?
Tak - TZ jest decydująca.

 

W Mercedesie też, bo praktycznie każda ciężarówka Mercedesa ma XXX w miejscu masy zespołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.