Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
Ranek4

Skąd uzyskać świadectwo homologacji WV Sharan 1996?

Polecane posty

Ranek4

Jak w temacie. Skąd uzyskać świadectwo homologacji WV Sharan 1996? Auto produkowane było najpewniej w Niemczech, kierowane na rynek holenderski. Odpis/wypis ze świadectwa homologacji jest mi potrzebny do przerejestrowania pojazdu na ciężarowe po przeróbkach z osobowego. Jest jakiś dealer w kraju, który może to załatwić, czy trzeba pisać po holenderskich, albo nie daj Bóg tam jechać? :o Realne załatwić to w Kraju? Dodam, że widziałem już identyczne autka z tych samych roczników zarejestrowane na ciężarówki, ale może wbite tak miały po ściągnięciu, a przed pierwszą rejestracją, stąd może łatwiej, a może przepisy się zmieniły... Potrzebuję wpis/zaświadczenie o homologacji producenta: CIĘŻĄROWY/CIĘŻĄROWO-OSOBOWY (wielofunkcyjny), lub VAN, co by przeróbka mogła przejść. Pomoże ktoś? A może bez takiego świadectwa da się to jednak gdzieś zrobić? W każdym razie autko musi później przejść badania na SKP. Przy okazji samochód zakupiony w Polsce - zarejestrowany jako osobowy na jaworzańskich blachach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Skąd uzyskać świadectwo homologacji WV Sharan 1996?

Możesz z tym mieć poważny problem.

Potrzebuję wpis/zaświadczenie o homologacji producenta: CIĘŻĄROWY/CIĘŻĄROWO-OSOBOWY (wielofunkcyjny), lub VAN, co by przeróbka mogła przejść.

To chyba jakiś lokalny wymóg, bo do wykonania zmian konstrukcyjnych takie zaświadczenie ( homologacja) nie jest potrzebna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz

Jeśli ten pojazd nie był wcześniej ciężarowym to taką przeróbkę może zakwestionować US. Chyba że to nie ma być na VAT-1. U nas nie trzeba św. homo. do wykonania takiej przeróbki. Byle była ona wykonana przez właściwego przedsiębiorcę. Ale tak jak mówię, trzeba uważać ze skarbówką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Jeśli ten pojazd nie był wcześniej ciężarowym to taką przeróbkę może zakwestionować US.

 

Możesz podać podstawę prawną takiego toku postępowania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz
Jeśli ten pojazd nie był wcześniej ciężarowym to taką przeróbkę może zakwestionować US.

 

Możesz podać podstawę prawną takiego toku postępowania?

Jako podstawę wezmą, że pojazd nie był homologowany jako ciężarowy i frytki. Jeśli US chce komuś ukręcić łeb za miganie się od obowiązku podatkowego to podstawę prawną szybko znajdą. Rozglądałem się w tym temacie, ale znajomy odradził.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Jako podstawę wezmą, że pojazd nie był homologowany jako ciężarowy i frytki.

 

Wcale nie musi być, bo ustawa w ogóle o tym nie mówi.

 

Jeśli US chce komuś ukręcić łeb za miganie się od obowiązku podatkowego to podstawę prawną szybko znajdą.

 

Niestety - życie :razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Jako podstawę wezmą, że pojazd nie był homologowany jako ciężarowy i frytki.

 

Zauważ, że praktycznie żaden pojazd specialny nie był homologowany jako specialny a powstał w wyniku przebudowy (zabudowy) samochodu ciężarowego i myslisz, że może rodzić to jakieś konsekwencje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ranek4

Pojazd był zakupiony za środki z FP. Przyjmuję, że tu do rozliczenia faktura VAT-1 nie jest obowiązkowa, zresztą wziąłem na razie jako osoba fizyczna, dopiero z czasem, ew. przepiszę na firmę, lub i nie (działalność jednoosobowa). Swoją drogą ta homologacja mi potrzebna, jak kula u nogi, ale był/jest to warunek rozliczenia... Jak rozumiem, bez VAT-1 i bez świadectwa hmlg. powinno się gdzieś udać. Ponoć ma się liczyć to, cow papierach, zn. w DR. Jeszcze dopytam w PUP dla pewności, co by później nie było... Możecie panowie podać jakiś konkretny warsztat (ew. na priv.), który podjąłby się zadania, najlepiej w porozumieniu z SKP, co by mieć pewność, że przeróbka przejdzie pomyślnie kontrolę? Najlepiej okolice Śląska (w sumie Kraków też mógłby pewnie być...). Suma sumarum czego mógłby się US czepić, jeśli VAT-owcem i tak na ten czas być nie przewiduję... a po roku kratę ściepnąć i hej. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
ale był/jest to warunek rozliczenia..

 

znaczy homo na N1 potrzebne Ci do rozliczenia dotacji a nie do zmian konstrukcyjnych. Pisz po człowieczemu... Takiej homologacji nigdzie nie uzyskasz, chyba, ze dany pojazd był już homologowany dwuetapowo i ma i M1 i N1. Niestety ale w takim wypadku było lepiej od razu kupić ciężarówkę i to względnie młodą gdzie jeszcze taki wyciąg z homo można skombinować (uzyskać), bo na starsze pojazdy to praktycznie nie możliwe...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gacek

Krótko. Świadectwo homologacji uzyskasz u dilera danej marki (salon, serwis autoryzowany). Tam pracownik daje Ci druk do wypełnienia, pobiera określoną opłatę (zwykle od 0zł do 250zł) i trzeba czekać od 15 minut do kilku dni, w zależności od wewnętrznych procedur koncernu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz
Wcale nie musi być, bo ustawa w ogóle o tym nie mówi.
Ustawa o VAT to jedno, życie drugie. Przykładu daleko szukać nie trzeba. UC i nieszczęsne naliczanie akcyzy od pojazdu który nie był homologowany jako ciężarowy, a jako taki został wprowadzony na polski obszar celny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ranek4

Jest nadzieja, her name's NOMA2 K-ce. Ściągają z Poznania razem z całą książeczką od producenta. Koszt: 240,- , czas oczekiwania kilka dni. To czekamy... Samo skrótowe zaświadczenie o typie nadwozia 90,- Zmiany, rzecz jasna trzeba wykonaći... jak rozumiem: krata, pełna przegroda 80% (dopuszczalna masa całkowita 2400kg.), zabezpieczenie tylnych drzwi przed uchyleniem, klapy przed otwarciem od wewnątrz, i przeróbka podłogi na antypoślizgową... Trzeba będzie dobrze pliczyć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
krata, pełna przegroda 80%

Jak najbardziej tak.

zabezpieczenie tylnych drzwi przed uchyleniem,

Nie musisz montować jakiegoś specialnego zabezpieczenia.

klapy przed otwarciem od wewnątrz

Czy chodzi o otwieranie drzwi od wewnatrz, bo jesli tak to pojazd powinien mieć taka możliwość niezależnie czy jest to osobówka czy ciężarówka.

przeróbka podłogi na antypoślizgową

Nie ma takiego wymogu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darek :-)

Te samochody nie były produkowane w wersji ciężarowej. Homologacji nigdzie nie uzyskasz. Te pojazdy były 5 lub 7 miejscowe na co można dostać wyciąg ze świadectwo homologacji u dilera za co trzeba zapłacić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ranek4

Tak więc dalej czekam na świadectwo homologacji, pewnie jeszcze z tydzień min. Odświeżam, bo dowiedziałem się, że typ nadwozia to tzw. (cytuję) stalowe, lub zamknięte (n-fo z Poznania), co nie wróży najlepiej. Czy one mają w świadetcwie ciężarowe, nie wiem, ale trudno podejrzewać, że tak będzie. Co najciekawsze wydają się niczym szczególnym nie różnić od późniejszych van-ów, czy tam wielozadaniowych. Na N-1 pewnie nie wciągnę, ale może choć faktura/marża? Wbiją to UM jako ciężarówka? Co za adnotację dostanę w okręgowej, to i powinno przejść dalej...

W razie konieczności zamiana na inny dostawczy, ktoś coś? Czas goni... :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock
Czas goni...

- Ty idź tam rozmawiaj, albo dzwoń, czy pisz konkretnie o co Ci chodzi. Czy to będzie "świadectwo" - raczej nie, pewnie wyciąg, może odpis... mniejsza o nazwy, ale jak już zadałeś temat to proś, aby Ci wpisali/wystawili to co dla Ciebie najważniejsze, może z jakąś korektą/aneksem. :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ranek4

Tak, przyszedł czas na małe podsumowanie. Odpis świadectwo homologacji przyszedł w tempie ekspresowym (niecałe 2 tygodnie z Frankfurtu przez Poznań). Za co serdecznie dziękuję Noma2 K-ce. 8) Auto od razu wstawione do przeróbki, tanio nie wyszło, ale poprawnie przeszło badania przed rejestracją, przy okazji diagnosta wykrył jeszcze poprawki mechaniczne konieczne do wykonania. Nadwozie podjęte jak "furgon". Vat-1 nie ma, ale ciężarowy wbity przez UM. Z podziękowaniem dla wszystkich życzliwych osób. :) Do zamknięcia. 8)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.