Skocz do zawartości

Skąd uzyskać świadectwo homologacji WV Sharan 1996?


Ranek4

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie. Skąd uzyskać świadectwo homologacji WV Sharan 1996? Auto produkowane było najpewniej w Niemczech, kierowane na rynek holenderski. Odpis/wypis ze świadectwa homologacji jest mi potrzebny do przerejestrowania pojazdu na ciężarowe po przeróbkach z osobowego. Jest jakiś dealer w kraju, który może to załatwić, czy trzeba pisać po holenderskich, albo nie daj Bóg tam jechać? :o Realne załatwić to w Kraju? Dodam, że widziałem już identyczne autka z tych samych roczników zarejestrowane na ciężarówki, ale może wbite tak miały po ściągnięciu, a przed pierwszą rejestracją, stąd może łatwiej, a może przepisy się zmieniły... Potrzebuję wpis/zaświadczenie o homologacji producenta: CIĘŻĄROWY/CIĘŻĄROWO-OSOBOWY (wielofunkcyjny), lub VAN, co by przeróbka mogła przejść. Pomoże ktoś? A może bez takiego świadectwa da się to jednak gdzieś zrobić? W każdym razie autko musi później przejść badania na SKP. Przy okazji samochód zakupiony w Polsce - zarejestrowany jako osobowy na jaworzańskich blachach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd uzyskać świadectwo homologacji WV Sharan 1996?

Możesz z tym mieć poważny problem.

Potrzebuję wpis/zaświadczenie o homologacji producenta: CIĘŻĄROWY/CIĘŻĄROWO-OSOBOWY (wielofunkcyjny), lub VAN, co by przeróbka mogła przejść.

To chyba jakiś lokalny wymóg, bo do wykonania zmian konstrukcyjnych takie zaświadczenie ( homologacja) nie jest potrzebna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ten pojazd nie był wcześniej ciężarowym to taką przeróbkę może zakwestionować US. Chyba że to nie ma być na VAT-1. U nas nie trzeba św. homo. do wykonania takiej przeróbki. Byle była ona wykonana przez właściwego przedsiębiorcę. Ale tak jak mówię, trzeba uważać ze skarbówką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ten pojazd nie był wcześniej ciężarowym to taką przeróbkę może zakwestionować US.

 

Możesz podać podstawę prawną takiego toku postępowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ten pojazd nie był wcześniej ciężarowym to taką przeróbkę może zakwestionować US.

 

Możesz podać podstawę prawną takiego toku postępowania?

Jako podstawę wezmą, że pojazd nie był homologowany jako ciężarowy i frytki. Jeśli US chce komuś ukręcić łeb za miganie się od obowiązku podatkowego to podstawę prawną szybko znajdą. Rozglądałem się w tym temacie, ale znajomy odradził.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako podstawę wezmą, że pojazd nie był homologowany jako ciężarowy i frytki.

 

Wcale nie musi być, bo ustawa w ogóle o tym nie mówi.

 

Jeśli US chce komuś ukręcić łeb za miganie się od obowiązku podatkowego to podstawę prawną szybko znajdą.

 

Niestety - życie :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako podstawę wezmą, że pojazd nie był homologowany jako ciężarowy i frytki.

 

Zauważ, że praktycznie żaden pojazd specialny nie był homologowany jako specialny a powstał w wyniku przebudowy (zabudowy) samochodu ciężarowego i myslisz, że może rodzić to jakieś konsekwencje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazd był zakupiony za środki z FP. Przyjmuję, że tu do rozliczenia faktura VAT-1 nie jest obowiązkowa, zresztą wziąłem na razie jako osoba fizyczna, dopiero z czasem, ew. przepiszę na firmę, lub i nie (działalność jednoosobowa). Swoją drogą ta homologacja mi potrzebna, jak kula u nogi, ale był/jest to warunek rozliczenia... Jak rozumiem, bez VAT-1 i bez świadectwa hmlg. powinno się gdzieś udać. Ponoć ma się liczyć to, cow papierach, zn. w DR. Jeszcze dopytam w PUP dla pewności, co by później nie było... Możecie panowie podać jakiś konkretny warsztat (ew. na priv.), który podjąłby się zadania, najlepiej w porozumieniu z SKP, co by mieć pewność, że przeróbka przejdzie pomyślnie kontrolę? Najlepiej okolice Śląska (w sumie Kraków też mógłby pewnie być...). Suma sumarum czego mógłby się US czepić, jeśli VAT-owcem i tak na ten czas być nie przewiduję... a po roku kratę ściepnąć i hej. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale był/jest to warunek rozliczenia..

 

znaczy homo na N1 potrzebne Ci do rozliczenia dotacji a nie do zmian konstrukcyjnych. Pisz po człowieczemu... Takiej homologacji nigdzie nie uzyskasz, chyba, ze dany pojazd był już homologowany dwuetapowo i ma i M1 i N1. Niestety ale w takim wypadku było lepiej od razu kupić ciężarówkę i to względnie młodą gdzie jeszcze taki wyciąg z homo można skombinować (uzyskać), bo na starsze pojazdy to praktycznie nie możliwe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótko. Świadectwo homologacji uzyskasz u dilera danej marki (salon, serwis autoryzowany). Tam pracownik daje Ci druk do wypełnienia, pobiera określoną opłatę (zwykle od 0zł do 250zł) i trzeba czekać od 15 minut do kilku dni, w zależności od wewnętrznych procedur koncernu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie musi być, bo ustawa w ogóle o tym nie mówi.
Ustawa o VAT to jedno, życie drugie. Przykładu daleko szukać nie trzeba. UC i nieszczęsne naliczanie akcyzy od pojazdu który nie był homologowany jako ciężarowy, a jako taki został wprowadzony na polski obszar celny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest nadzieja, her name's NOMA2 K-ce. Ściągają z Poznania razem z całą książeczką od producenta. Koszt: 240,- , czas oczekiwania kilka dni. To czekamy... Samo skrótowe zaświadczenie o typie nadwozia 90,- Zmiany, rzecz jasna trzeba wykonaći... jak rozumiem: krata, pełna przegroda 80% (dopuszczalna masa całkowita 2400kg.), zabezpieczenie tylnych drzwi przed uchyleniem, klapy przed otwarciem od wewnątrz, i przeróbka podłogi na antypoślizgową... Trzeba będzie dobrze pliczyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krata, pełna przegroda 80%

Jak najbardziej tak.

zabezpieczenie tylnych drzwi przed uchyleniem,

Nie musisz montować jakiegoś specialnego zabezpieczenia.

klapy przed otwarciem od wewnątrz

Czy chodzi o otwieranie drzwi od wewnatrz, bo jesli tak to pojazd powinien mieć taka możliwość niezależnie czy jest to osobówka czy ciężarówka.

przeróbka podłogi na antypoślizgową

Nie ma takiego wymogu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Te samochody nie były produkowane w wersji ciężarowej. Homologacji nigdzie nie uzyskasz. Te pojazdy były 5 lub 7 miejscowe na co można dostać wyciąg ze świadectwo homologacji u dilera za co trzeba zapłacić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc dalej czekam na świadectwo homologacji, pewnie jeszcze z tydzień min. Odświeżam, bo dowiedziałem się, że typ nadwozia to tzw. (cytuję) stalowe, lub zamknięte (n-fo z Poznania), co nie wróży najlepiej. Czy one mają w świadetcwie ciężarowe, nie wiem, ale trudno podejrzewać, że tak będzie. Co najciekawsze wydają się niczym szczególnym nie różnić od późniejszych van-ów, czy tam wielozadaniowych. Na N-1 pewnie nie wciągnę, ale może choć faktura/marża? Wbiją to UM jako ciężarówka? Co za adnotację dostanę w okręgowej, to i powinno przejść dalej...

W razie konieczności zamiana na inny dostawczy, ktoś coś? Czas goni... :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas goni...

- Ty idź tam rozmawiaj, albo dzwoń, czy pisz konkretnie o co Ci chodzi. Czy to będzie "świadectwo" - raczej nie, pewnie wyciąg, może odpis... mniejsza o nazwy, ale jak już zadałeś temat to proś, aby Ci wpisali/wystawili to co dla Ciebie najważniejsze, może z jakąś korektą/aneksem. :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Tak, przyszedł czas na małe podsumowanie. Odpis świadectwo homologacji przyszedł w tempie ekspresowym (niecałe 2 tygodnie z Frankfurtu przez Poznań). Za co serdecznie dziękuję Noma2 K-ce. 8) Auto od razu wstawione do przeróbki, tanio nie wyszło, ale poprawnie przeszło badania przed rejestracją, przy okazji diagnosta wykrył jeszcze poprawki mechaniczne konieczne do wykonania. Nadwozie podjęte jak "furgon". Vat-1 nie ma, ale ciężarowy wbity przez UM. Z podziękowaniem dla wszystkich życzliwych osób. :) Do zamknięcia. 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.