Paprock Napisano 13 Marzec 2019 Share Napisano 13 Marzec 2019 No to inaczej! Są pewne sprzęty dla których przewiduję się różne czynności obsługowe. Na przykładzie samochodu wygląda to mniej więcej tak, że obsługa codzienna należy do kierowcy/użytkownika. No przynajmniej kiedyś tak bywało, ale że się pozmieniało i większość ma w głębokim poważaniu to lub tamto, no to napowymyślano różne wskaźniki i kontrolki samodiagnostyki. Nawet kontrolę ciśnienia w ogumieniu powierzono technice elektronicznej a nie organoleptyce. Poza tym, niektóre graty zawierają w instrukcji zakresy czynności, które chcąc nie chcąc, samemu trzeba robić. Na przykład opisywany wyżej dymomierz max eksploatowany. Na przykład ogląd podnośnika, jakieś przesmarowanie, kontrola pracy, dokręcenia, regulacja... No są przecież powywieszane instrukcje obsługi, instrukcje behapowskie i temu podobne zalecenia na ostatniej stronie, co czynić, jak postępować gdy sprzęt zaprzestał poprawnie pracować. No przecież do wyciągu spalin nie będę wzywał serwisu. Do podnośnika w kanale też nie zawsze. Nigdy nie użyłem oficjalnie miernika hałasu ale co jakiś czas go biorę do łapy i sprawdzam czy działa. Pistolety do opon mam dwa i od czasu do czasu porównuję na obu wskazania. No raczej pechozol byłby niezły gdyby dwa na raz zaczęły źle działać. Przyrząd do szyb, coś mi się zdaję, że jest wyposażony w "autokalibrację" więc nie ma potrzeby z nim cudować i do serwisu słać na kraniec świata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pozio Napisano 13 Marzec 2019 Share Napisano 13 Marzec 2019 23 godziny temu, cipsy123 napisał: Pomiar jest ale bez możliwości wydruku.czyli kalibracja dyma raz na 2 lata a analizatora raz na rok. dzięki Panowie, już rozumiem. dzwonie po kod, żeby wejsc do menu serwisowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 13 Marzec 2019 Share Napisano 13 Marzec 2019 Powodzenia. I daj znać czy zdradzili Ci te cyfry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 13 Marzec 2019 Share Napisano 13 Marzec 2019 W mim przypadku dymomierz sam wywołuje komendę o potrzebie kalibracji ( pomiaru liniowości ) . Służy to tego trzpień kontrolny. Co do kwestii analizatora spalin: legalizacja co 6 m-cy , kalibracja ( wzorcowanie gazem) corocznie. Jeszce jedna sprawa , jeżeli jesteśmy przy temacie dymomierzy, czy wszystkie OSKP posiadają na wyposażeniu dymomierze z dwoma rodzajami sond do poboru spalin? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 13 Marzec 2019 Share Napisano 13 Marzec 2019 No ja zawsze dwie sondy miałem. Mniejsza i większą. Nigdy większej nie używałem, bo większość przepracowałem na stacji małej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 14 Marzec 2019 Share Napisano 14 Marzec 2019 15 godzin temu, wadi napisał: czy wszystkie OSKP posiadają na wyposażeniu dymomierze z dwoma rodzajami sond do poboru spalin? Co tam dwie rury i sondy! ja działam na dwa dymomierze i analizatory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pirat Napisano 14 Marzec 2019 Share Napisano 14 Marzec 2019 O mam ten w środku. Mocny i niezawodny sprzęt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pozio Napisano 28 Marzec 2019 Share Napisano 28 Marzec 2019 Dnia 13.03.2019 o 13:26, Paprock napisał: Powodzenia. I daj znać czy zdradzili Ci te cyfry. wlasciciel zadzwonil gdzies tam, wpadl gosc z laptopem, kliknął tu/tam - nie mialem czasu sie przyjrzec bo mialem badanie. zdjal terminy kalibracji na dymomierz. druga sprawa: Panowie przyznam sie- nie wiem kurde jak to interpretowac. Jezeli pojazd ma wpisane w dowodzie w adnotacjach - przykładowo- Norma spalin euro 5. to jak mam sie odniesc do wynikow pomiaru zadymienia? zmierze współczynnik pochłaniania światła – "K" i co? Norma euro definiuje ilosc mg/km. Jak ustalic w trakcie badania czy pojazd spelnia, gdy: -nie ma na tabliczce -np w pojezdzie francuskim normy -jest na tabliczce np. 0,90 a w dowodzie jest w adnotacjach to co napisalem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 28 Marzec 2019 Share Napisano 28 Marzec 2019 W dowodzie winna być norma zgodna z tabliczką, jeżeli jest norma na tabliczce to wynik odnosimy do tej normy, jeżeli brak - do warunków, tak mówi przepis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 28 Marzec 2019 Share Napisano 28 Marzec 2019 W gruncie rzeczy wpis w DR w kwestii normy Euro , w czasie pomiaru zadymienia jest nie istotny. Ma znaczenie przy sprawdzaniu elementów mających wpływ na ochronę środowiska. Ważny jest wspólczynnik zadymienia na tabliczce, ew. data I-ej rejestracji, normy Euro to trochę inna " bajka". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Marzec 2019 Share Napisano 28 Marzec 2019 (edytowane) @nesiasps W dowodzie mam EURO 5 a na tabliczce takie cuda jak na fotce i co dalej? Poza tym, proszę mi powiedzieć ile wynosi zadymienie dla normy EURO 1, EURO 2, EURO 3, EURO 4, EURO 5, EURO 6. DZIĘKI. Edytowane 28 Marzec 2019 przez Paprock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pozio Napisano 28 Marzec 2019 Share Napisano 28 Marzec 2019 1 minutę temu, Paprock napisał: W dowodzie mam EURO 5 a na tabliczce takie cuda jak na fotce i co dalej? Poza tym, proszę mi powiedzieć ile wynosi zadymienie dla normy EURO 1, EURO 2, EURO 3, EURO 4, EURO 5, EURO 6. DZIĘKI. dokladnie tez chcialbym to wiedziec! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Marzec 2019 Share Napisano 28 Marzec 2019 (edytowane) Ty zaraz oberwiesz działę za cytowanie ostatnich postów po całości! ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- § 9. 1. Pojazd powinien być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby: 3) zadymienie spalin pojazdu z silnikiem o zapłonie samoczynnym, mierzone przy swobodnym przyspieszaniu silnika w zakresie od prędkości obrotowej biegu jałowego do maksymalnej prędkości obrotowej, wyrażone w postaci współczynnika pochłaniania światła, nie przekraczało wartości umieszczonej na tabliczce znamionowej pojazdu; 3a) w przypadku braku określenia na tabliczce znamionowej wartości, o której mowa w pkt 3, zadymienie spalin pojazdu z silnikiem o zapłonie samoczynnym, mierzone przy swobodnym przyspieszeniu silnika w zakresie od prędkości obrotowej biegu jałowego do maksymalnej prędkości obrotowej, wyrażone w postaci współczynnika pochłaniania światła, nie przekraczało: 2,5 m-1, 3,0 m-1 – w przypadku Pojazdów wyposażonych w silnik z turbodoładowaniem, 1,5 m-1 – w przypadku pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 2008r.; Edytowane 28 Marzec 2019 przez Paprock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 28 Marzec 2019 Share Napisano 28 Marzec 2019 Chyba pierwsza wartość to z dpf , a druga bez ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 28 Marzec 2019 Share Napisano 28 Marzec 2019 Pierwsza tyczy się wariantu który na miejscu trzecim ma Y, a druga wariantu mającego na miejscu trzecim 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 28 Marzec 2019 Share Napisano 28 Marzec 2019 W Polsce aktualnie trwają prace nad ograniczeniem współczynnika zadymienia dla norm Euro 5 i 6 do 0,2 m-1, tak czytałem ale... aby spełnić wymagania norm dla Euro 5 i 6 producent w trakcie homologacji określał, jaka wartość współczynnika zadymienia w konkretnym silniku, nie powoduje przekroczenia dopuszczalnych masowych norm zanieczyszczeń wynikających z dyrektyw europejskich i taką wartość podawał na tabliczce znamionowej. Jeżeli minister narzuci 0,2 dla pojazdu który ma 0,6 na tabliczce i spełnia euro 5 czy 6, to kto zapłaci właścicielowi pojazdu za to, że został oszukany przez system i jak do tego podejdzie producent? Coś mi tu wygląda to na kolejny niewypał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 29 Marzec 2019 Share Napisano 29 Marzec 2019 19 godzin temu, Pozio napisał: Norma spalin euro 5. to jak mam sie odniesc do wynikow pomiaru zadymienia? Normalnie, tak jak mówią przepisy (tabliczka lub...). Zapis o normie nas nie dotyczy i nie ma sensu grzebania ile jest czego w niej. Na chłopski rozum - pojazd homologowany - dopuszczony do ruchu na warunkach wówczas panujących. Ma adnotację odnośnie zadymienia stosujemy się do niej, brak informacji - patrz przepisy. Nie zawracaj sobie głowy rzeczami na które nie masz wpływu. W tym zawodzie do myślenia jest tyle, że głupotami zajmować się nie ma sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pozio Napisano 29 Marzec 2019 Share Napisano 29 Marzec 2019 czyli znowu wracamy do punktu wyjscia,czyli to o czym pisalem wczesniej- wadliwy system. wystarczy, że wlasciciel zniszczy tabliczke znamionowa i może hulać dowoli, bo nasze normy zadymienia to smiech na sali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Marzec 2019 Share Napisano 29 Marzec 2019 Ale przedstaw jakąś alternatywę do tych śmiesznych norm. Nasze czyli jakie? Gdzieś indziej jest lepiej, inaczej? No to podziel się, opisz, opowiedz, zapodaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 29 Marzec 2019 Share Napisano 29 Marzec 2019 3 godziny temu, Pozio napisał: wystarczy, że wlasciciel zniszczy tabliczke znamionowa i może hulać dowoli, bo nasze normy zadymienia to smiech na sali. Śmiech na sali to sposób pomiaru, który sprawdzał się w pojazdach produkowanych 20-30 lat temu. Samo rozpędzenie nieobciążonego silnika do wartości obrotów maksymalnych jest niemożliwe więc co i jak tu sprawdzać??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lato8 Napisano 29 Marzec 2019 Share Napisano 29 Marzec 2019 Nawet dzisiaj ten pomiar pokazuje, w jakim stanie są pojazdy - silniki diesla. Jak da się zakręcić obroty wysoko to czasem monitora brakuje na wykres ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 29 Marzec 2019 Share Napisano 29 Marzec 2019 Już to kiedyś pisałem. Na wyposażeniu każdej SKP w Europie powinien być tester OBD z prawdziwego zdarzenia z co roczną darmową aktualizacją (obowiązek producentów pojazdów). Badane powinny być nie tylko systemy odpowiedzialne za ochronę środowiska ale również systemy bezpieczeństwa czynnego i biernego. ....a dymomierz niech zostanie ten co jest do póki maja prawo poruszać się "stare pojazdy" zasilane ON. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 29 Marzec 2019 Share Napisano 29 Marzec 2019 8 minut temu, markes30 napisał: Na wyposażeniu każdej SKP w Europie powinien być tester OBD z prawdziwego zdarzenia z co roczną darmową aktualizacją (obowiązek producentów pojazdów). Badane powinny być nie tylko systemy odpowiedzialne za ochronę środowiska ale również systemy bezpieczeństwa czynnego i biernego Rozwiązanie dobre ale zbyt proste aby zostało wprowadzone. Ustawodawca dwoi się i troi aby wszystko komplikować dlatego nie spodziewam się wprowadzeni takiej zmiany w przepisach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 2 Kwiecień 2019 Share Napisano 2 Kwiecień 2019 Jeżeli programowo zostaje wycięty DPF EGR i kontrolka MIL nie sygnalizuje błędów to również tester zostanie oszukany - zwyczajnie wartości czujników będą odczytywane przez komputer jako zgodne z normami - pomiar musiałby omijać złącze diagnostyczne, a to już misja zdecydowanie bardziej problematyczna:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 22 Maj 2019 Share Napisano 22 Maj 2019 W dniu 2.04.2019 o 07:58, nesiasps napisał: Jeżeli programowo zostaje wycięty DPF EGR i kontrolka MIL nie sygnalizuje błędów to również tester zostanie oszukany - zwyczajnie wartości czujników będą odczytywane przez komputer jako zgodne z normami - pomiar musiałby omijać złącze diagnostyczne, a to już misja zdecydowanie bardziej problematyczna:( Jeżeli jest modyfikacja oprogramowania na wersję bez DPF to czujniki pokazują niedorzeczne wartości, najczęściej maksymalne jakie w ogóle program przewiduje i nie zmieniają swoich wskazań pomimo wykonywania przegazówek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.