Skocz do zawartości

Badanie zadymienia spalin


benz13

Rekomendowane odpowiedzi

Nigdzie w opisie pomiaru zadymienia nie ma nawet słowa żeby korzystać z obrotomierza, należy korzystać tylko z sondy od temperatury. Wiadomo każdy kontrolujący może sobie mówić co chce bo i tak mu nikt nie podskoczy. Jak się mu zarzuci że się nie zna to znajdzie co innego żeby pokazać jaki on jest ważny. Dlatego należy się uśmiechać i kiwać głową a robić zgodnie z przepisami. Jeżeli w protokole pokontrolnym będą uwagi trzeba napisać wyjaśnienie, że badanie wykonano zgodnie z rozporządzeniem zacytować stosowne punkty wraz z warunkami pomiaru, wykonaniem i oceną wyników. Każdy wybroni się z tego bez problemu a za rok może ktoś inny przyjedzie na kontrolę. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale mnie i tak kontroluje TDT na mocy porozumienia ze starostwem więc dalej będzie to ta sama firma, nic się nie zmieni. Przynajmniej dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie już od 2008 więc zmiany nie będzie chyba, że konkretnego człowieka, a wiadomo człowiek człowiekowi nierówny albo inaczej, człowiek człowiekowi wilkiem :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak go oszukać

a po co :?::?:

 

wciskasz pedał "w podłogę" i robisz pomiar na "maxie" jaki uzyskał silnik

 

a sposoby oszukiwania pozostaw VW :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie w opisie pomiaru zadymienia nie ma nawet słowa żeby korzystać z obrotomierza...

Trzeba dla pewności sprawdzić w instrukcji obsługi dymomierza - kiedyś dawno w niej przeczytałem , nie powiem którego ponieważ 23 lata temu , już pierwszy raz pracowałem na SKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech każdy sobie sprawdzi w instrukcji urządzenia jakie powinny być obroty silnika.U mnie jest napisane, że obroty do maksymalnej wydajności pompy, a według mnie jest to, max. moc silnika podawana w wielu katalogach.Co to za wciskanie pedału gazu w podłogę :razz: Jak raz wam przekręci silnik, albo turbina zassie, to zobaczycie ile będzie tłumaczenia.Sposób badania jest dokładnie opisany w instrukcji urządzenia i tego najlepiej się trzymać.Blokadę obrotów też można obejść wyłączając ASR, wciskając sprzęgło itp. Są co prawda oporne silniki, ale jest ich niewiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blokadę obrotów też można obejść wyłączając ASR, wciskając sprzęgło itp. Są co prawda oporne silniki, ale jest ich niewiele

Ciekawe czy jakakolwiek instrukcja dymomierza zaleca taki tok postępowania. Co do pomiaru obrotów to każdy znany mi dymomierz posiada zacisk z czujnikiem piezoelektrycznym mocowany do przewodu wtryskowego tylko, że co najwyżej kilkanaście proc. aut ma jeszcze takie silniki. Cała procedura z rozporządzenia zatrzymała sie na latach '90 ubiegłego wieku :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Daniel-Ja mam Capelec-a i możliwość czytania obrotów z zapalniczki lub akumulatora.Jest bardzo dużo urządzeń, które tak właśnie odczytują obroty silnika.Chyba Ty też zatrzymałeś się na latach'90 ;) bez obrazy :)

 

@rurek- start-stop można wyłączyć, więc nie widzę problemu :)

 

@wadi- czy tak jest napisane w Twojej instrukcji urządzenia do pomiaru zadymienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możliwość czytania obrotów z zapalniczki lub akumulatora.

Zgadza się, że prędkość obrotową można określić na podstawie tętnień w instalacji elektryczne czy poprzez pomiar drgań ale często jest to dodatkowe wyposażenie dymomierza czy analizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możliwość czytania obrotów z zapalniczki lub akumulatora.

Zgadza się, że prędkość obrotową można określić na podstawie tętnień w instalacji elektryczne czy poprzez pomiar drgań ale często jest to dodatkowe wyposażenie dymomierza czy analizatora.

Chyba Ty też zatrzymałeś się na latach'90

Skoro nie dostrzegasz, że procedura pomiaru zadymienia nijak nie przystaje do silników nowej konstrukcji to raczej sam nie jesteś na bieżąco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Skobel napisał:

@wadi- czy tak jest napisane w Twojej instrukcji urządzenia do pomiaru zadymienia?

W instrukcji pisze tylko,że należy postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi w ramce informacyjnej na monitorze, a w ramce " przyspiesz ,pełen gaz!"

W tym roku w jednym silniku turbina sie "przekręciła".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie dostrzegasz, że procedura pomiaru zadymienia nijak nie przystaje do silników nowej konstrukcji to raczej sam nie jesteś na bieżąco.

 

Nie ma co się czepiać pomiaru zadymienia, bo jest jaki jest :D Tobie bardziej chodzi o brak możliwości sprawdzania emisji cząstek stałych i tlenków azotu, ale to inna bajka. Nasi ustawodawcy tego nie rozumieją, że kombinatorzy "wypruwają" filtry cząstek stałych i przerabiają oprogramowanie, a potem śmieją nam się w twarz, jak badamy zadymienie, bo nic ono nie wykaże :razz: Badanie nowoczesnych silników daisla to jedna wielka ściema, nie mająca pokrycia z rzeczywistością ;)

 

Daniel jak sprawdzasz zadymienie w nowej generacji silników, bez możliwości podłączenia obrotów do dymomierza mając tylko czujnik piezoelektryczny?

 

 

@wadi- mogę zapytać jaki masz dymomierz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Twojej instrukcji jest pkt 4 akapit 4 "wprowadź dane do oceny pomiaru" "zakres obrotów jałowych i maksymalnych" W instrukcji Capeleca mam napisane maksymalne obroty wydajności pompy, to może u Ciebie jest podobnie, ale to Bosch powinien się wypowiedzieć na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badanie nowoczesnych silników daisla to jedna wielka ściema, nie mająca pokrycia z rzeczywistością

Dlatego też napisałem, że przepisy dotyczące zadymienia są z ubiegłego wieku.

Daniel jak sprawdzasz zadymienie w nowej generacji silników, bez możliwości podłączenia obrotów do dymomierza mając tylko czujnik piezoelektryczny?

Można się posłużyć obrotomierzem z zestawu wskaźników (prawie wszystkie nowe pojazdy go posiadają) lub zrobić to organoleptycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

często jest to dodatkowe wyposażenie

W tym który mamy innego nie ma . Poprosiłem tylko o wydłużenie przewodów do 5m , sięgną wszędzie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Bosch/Beissbarth BAE030+ED070 przy pomiarze urzędowym bez podłączenia obrotomierza wynik badania drukuje jako nieudany, a dodatkowo przy oddalonych urządzeniach siada łączność bezprzewodowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkąd weszła zmiana rozporządzenia, nakazująca odczyt maksymalnego zadymienia z TZ przeszedłem na tryb "pomiar ciagły", bo mi "urzędowy" po uzyskaniu wyników niższych niż 3 pokazuje "wynik pozytywny". A tu pojazd z 0,5 na TZ, a daje 2,5-2,8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak diagności zaczną się stosować do wartości podanej na tabliczce to obawiam się, że tabliczki zaczną ginąć, zwłaszcza, że zadymienie często podawane jest na osobnej naklejce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote name="Skobel"kombinatorzy "wypruwają" filtry cząstek stałych i przerabiają oprogramowanie, a potem śmieją nam się w twarz, jak badamy zadymienie, bo nic ono nie wykaże :razz: Badanie nowoczesnych silników daisla to jedna wielka ściema, nie mająca pokrycia z rzeczywistością

 

W Wielkiej Brytanii, od 2014 roku ukarano już 1800 kierowców, którzy poruszali się samochodami z wyciętymi filtrami cząstek stałych

 

Policja zbroi się w dymomierze, a Główny Inspektorat Transportu Drogowego zaczął już łapanki na wielkopolskich drogach.
:x::hey

 

 

http://moto.onet.pl/aktualnosci/1800-kierowcow-ukaranych-za-wyciete-filtry-dpf/5mmwll

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.