Skocz do zawartości

Badanie zadymienia spalin


benz13

Rekomendowane odpowiedzi

Nie tylko nasze przepisy.Chciałbym wiedzieć jak inne kraje UE badają emisje spalin w silniku daisla? ktoś coś może wie?

 

Pomiar zadymienia spalin silnika o zaplonie samoczynnym w Austrii przebiega bardzo prosto.Sa to dwa pomiary z których drugi wynik decyduje o zaliczeniu testu.Nie ma zadnych tendencji malejacych czy wzrostowych czy tez roznicy poziomu zadymienia pomiedzy pomiarami.Jeżeli wynik drugiego przyspieszenia mieści sie w normie to badanie zostanie zaliczone.

Tyle,ze w DR jest wpisany maksymalny stopień zadymienia,oprócz tego wynik jest drukowany i dołączany do zaswiadczenia(do każdego badania drukuje sie dwa zaswiadczenia-jedno dla klienta,drugie na potrzeby archiwizacji)

Dodam tylko,ze samo BT jest duzo prościejsze (dla SKP) aniżeli w Polsce a jednak efekty tych badan są duzo lepsze jak u nas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W całej Europie mierzy się zadymienie spalin w ten sam sposób. Od 2014 roku obowiązuje Euro6 czego pokłosiem jest norma zadymienia 0,7 , a u nas w kraju chyba w przyszłym roku ma być wprowadzona. Rzeczywiście pomiar dymomierzami optycznymi nie nadaje się do pomiaru zadymienia nowoczesnych silników wyposażonych w filtry cząstek stałych gdyż nie sa w stanie wychwycić różnicy przy braku DPF ( różnica to ok 0,05 m-1).Jedynym realnym rozwiązaniem jest badanie zadymienia spalin metodą masową (mg/m³), może juz takowe są na SKP tego nie wiem.

Co do ilości pomiarów to ,rzadko kończy się na 3 pomiarach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,tylko,ze coraz ostrzejsze normy zależa też od daty 1 rejestrcji.Dlatego w DR te normy sa podawane dla poszczególnych pojazdów w zaleznosci od tego kiedy był rejestrowany i takie też sa wymagane przy BT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko to dalej jest tylko pomiar zadymienia, a co z cząstkami stałymi i innymi tak szkodliwymi dla środowiska. Jak ktoś zostawi pustą obudowę filtra cząstek stałych i zamontuje emulatory na czujnikach, to jak mamy to sprawdzić.Pomiar zadymienia wyjdzie OK, ale cała reszta jest do bani.Dlatego VW sobie pozwolił na te oszustwa, bo wiedział, że nikt go nie ma jak sprawdzić :razz: Nie przewidzieli tylko, że Amerykanie załadują laboratorium na pojazd i sprawdzą ich silniki podczas próby drogowej :D Tyle się krzyczy o ochronie środowiska w UE a nie potrafią sobie poradzić ze sprawdzeniem emisji daisla :evil: Dlatego napisałem, że to badanie to jedna wielka ściema.

 

Jak dla mnie, badanie spalin powinno być oddzielnym badaniem, jak w Niemczech.Stanowisko kontrolne wyposażone w hamownie 4x4 do tego wiatraki stymulujące opory powietrza i wyszło by szydło z worka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... i znów wy swoje a dyrektywa swoje.

 

Dyrektywa 2014/45/UE

 

(21) Badania stanu technicznego w cyklu życia pojazdów powinny być stosunkowo proste, szybkie i niedrogie, a jednocześnie skuteczne w zakresie osiągania celów niniejszej dyrektywy.

 

Trzeba iść w stronę testu OBD nie tylko pod kątem ekologi ale również bezpieczeństwa czynnego i biernego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Markes- jestem za, tylko jak wiesz nasz czytnik OBD jest tak ubogi w dane, że nie jest w stanie wychwycić wszystkiego.Do tego niektórzy producenci wolą płacić kary niż dać dostęp do danych serwisowych przez OBD, ale może to się zmieni i dane nam będzie sprawdzenie elektroniczne emisji spalin zamiast codziennej dawki inhalacji ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mamy winnego. UE niech przymusi producentów do darmowego udostępnienia danych ( podstawowych wydzielonych dla SKP). Uniwersalny tester aktualizowany za darmo darmowymi dany. Chcą sprzedawać pojazdu w UE niech dbają o bezpieczeństwo i ekologię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko to dalej jest tylko pomiar zadymienia, a co z cząstkami stałymi

To własnie cząstki stałe, głównie sadze, powodują zadymienie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko to dalej jest tylko pomiar zadymienia, a co z cząstkami stałymi i innymi tak szkodliwymi dla środowiska. Jak ktoś zostawi pustą obudowę filtra cząstek stałych i zamontuje emulatory na czujnikach, to jak mamy to sprawdzić.Pomiar zadymienia wyjdzie OK, ale cała reszta jest do bani.Dlatego VW sobie pozwolił na te oszustwa, bo wiedział, że nikt go nie ma jak sprawdzić :razz: Nie przewidzieli tylko, że Amerykanie załadują laboratorium na pojazd i sprawdzą ich silniki podczas próby drogowej :D Tyle się krzyczy o ochronie środowiska w UE a nie potrafią sobie poradzić ze sprawdzeniem emisji daisla :evil: Dlatego napisałem, że to badanie to jedna wielka ściema.

 

Jak dla mnie, badanie spalin powinno być oddzielnym badaniem, jak w Niemczech.Stanowisko kontrolne wyposażone w hamownie 4x4 do tego wiatraki stymulujące opory powietrza i wyszło by szydło z worka ;)

 

A do tego trzeba by jeszcze zamówic odpowiednia pogode (warunki atmosferyczne)kilku ekspertów i nie wiadomo co jeszcze. Bez przesady bo wystarczyłoby aby każdy pojazd spełnił tylko te minimalne wymagania dotyczace ochrony środowiska i to już by wystarczyło

po za tym zobacz ten wpis:

 

Skobel napisał/a:

Tylko to dalej jest tylko pomiar zadymienia, a co z cząstkami stałymi

 

To własnie cząstki stałe, głównie sadze, powodują zadymienie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...

- i po co się bierze, za co się bierze, jaki sens pomiarów zadymienia, jaki sens analizy spalin, jaki sens zajmować się volkswagenowską aferą, jak w centralnej bazie co drugi samochód, a nawet częściej, zapisany:

Reduktor kataliczny N

Gdyby ktoś na podstawie cepikowych rejestrów zrobił zestawienie samochodów z katalizatorem, to by się wykopyrtnął po otrzymaniu wyniku. Więc o co w tym burdello bum bum cały ten szum?! :evil:

 

A oni chcą być tacy dobrzy, od wożenia dowodu rejestracyjnego miłośników miłośnika kota uwolnić!  :evil:

A oni chcą ułatwić życie miłośnikom miłośnika kota posiadającym amerykańskie samochody i przepis o mniejszych tablicach wysmarowali, a miłośnicy jak to miłośnicy w szale umiłowania nie doczytali, że pomniejszone tablice na przedni zderzak zadedykowali, a z tyłu zaś bomba, bo tablica powyginana lub z dykty spreparowana!  :evil:

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ładnie katujesz sprzęgło klientowi  , gaz w podłogę i wciśnięte sprzęgło przez kilka minut tylko czekać aż komuś  się skończy przy pomiarze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, smaug napisał:

No to ładnie katujesz sprzęgło klientowi 

W grupie VAG, nie ma innej opcji na pomiar zadymienia pojazdów z ogranicznikiem obrotów. Dodatkowo trzeba wyłączyć kontrolę trakcji. Dotyczy to skrzyni manualnej. Ktoś podpowie jak jest w DSG i automacie?

 

13 minut temu, smaug napisał:

gaz w podłogę i wciśnięte sprzęgło przez kilka minut

A od kiedy pomiar robi się z gazem w podłodze przez kilka minut?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie kilka minut, to po pierwsze. Maks dwie. I sprzęgła nie musisz trzymać wciśniętego pomiędzy pomiarami. Tak przewidział to producent pojazdu, o czym zapomniał poinformować diagnostów. Serwisy też niechętnie udzielają takich informacji. Chyba zacznę walić negatywy za brak możliwości wykonania pomiaru zadymienia. Niech klienci wymuszą na producentach, żeby Ci umożliwili nam pracę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...
Dnia 8.11.2017 o 14:50, aboz napisał:

Jakby był zarejestrowany, to pewnie przed 01.01.1980 r., a tym się nie mierzy :D

Czy rzeczywiście można zgodnie z obowiązującym prawem odstąpić od badania zadymienia w pojeździe zarejestrowanym lub dopuszczonym do ruchu przed tą datą. Zapis taki zawiera dyrektywa 96/96/WE , natomiast nie ma o tym wzmianki w naszej ustawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.