hugol22 Napisano 20 Maj 2014 Share Napisano 20 Maj 2014 Mam pytanie czy ktoś się starał już o wydanie decyzji uprawniającej do badań jednostkowych? Jakie są warunki ? ,wymogi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Maj 2014 Share Napisano 20 Maj 2014 Masz całe szczegółowe rozporządzenie na ten temat. Nawet niejedno. Generalnie okręgówka plus jeszcze parę gadżetów. No i troszkę kasy na samą decyzję. Jakieś kilkadziesiąt tysięcy - zależy co chcesz badać. Jak nie masz już istniejącej bazy lokalowo-technicznej + nie masz w okolicy pewnego klienta na takie usługi (nie jednego najlepiej) to gra nie warta świeczki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hugol22 Napisano 20 Maj 2014 Autor Share Napisano 20 Maj 2014 Ustawę czytałem nawet kilka razy ale jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach 1-waga jaka na ile osi 2,3,4,5? zestaw przyrządów pomiarowych do wyznaczania wymiarów geometrycznych pojazdów i ich elementów Jakich? Waga dla 5 osi to kwota rzędu 95 tyś netto , pozwolenie ok 40 tyś i co jeszcze nie wiem blakop do ciebie jaki jest wew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Maj 2014 Share Napisano 20 Maj 2014 hugol - ale ja się nie zajmuję tym Niewiele Ci pomogę Tak po prostu wiem z doświadczenia i zasłyszanej wiedzy. Ale o szczegółach technicznych nie śmiem się nawet wypowiadać. Jak wiesz z tego co mi wiadomo, to oprócz wiadomych instytutów na razie nikt się nie starał o to... Ja bym nie od wymagań technicznych zaczął, tylko od rozpracowania rynku. Zdobądź grupę producentów, oszacuj skalę, oszacuj swoje faktyczne możliwości (co to będą za pojazdy) i wtedy się zastanów czy warto... Bo dzisiaj t wygląda tak, że... Ja bym próbował do ITS lub TDT szukać kontaktu w tej sprawie. Bo my to gadać sobie jedynie możemy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 20 Maj 2014 Share Napisano 20 Maj 2014 Ja bym nie od wymagań technicznych zaczął, tylko od rozpracowania rynku. Ja uważam, że klienci by się znaleźli jeśli do najbliższej placówki badawczej jest więcej jak 100 a jeszcze lepiej 200 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hugol22 Napisano 20 Maj 2014 Autor Share Napisano 20 Maj 2014 robimy sami zabudowy do pojazdów nowych i płacąc komuś za dopuszczenie jednostkowe sami możemy je wykonywać a i przy okazji na pewno jeszcze z okolicy ściąg będzie ITS może nie pomóc bo mu odpadną klienci choć tam pracują bardzo fachowi i pomocni ludzie [ Dodano: 20-05-2014, 11:44 ] u nas wszędzie daleko Warszawa 300 Kraków 150 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Sierpień 2015 Share Napisano 28 Sierpień 2015 Dopuszczenie Jednostkowe / Dopuszczenie Indywidualne Dopuszczenie jednostkowe pojazdu Art. 70zn. 2. Dopuszczeniu jednostkowemu pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 3–6, podlega nowy pojazd: 1) przed wprowadzeniem do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, na którego typ producent lub importer nie uzyskał świadectwa homologacji typu WE pojazdu albo świadectwa homologacji typu pojazdu; Dopuszczenie indywidualne WE pojazdu Art. 70zt. 2. Dopuszczeniu indywidualnemu WE pojazdu podlega nowy pojazd kategorii M1 i N1, o którym mowa w dodatku 2 do części I do załącznika IV do dyrektywy 2007/46/WE, przed wprowadzeniem do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, na którego typ producent lub importer nie uzyskał świadectwa homologacji typu WE pojazdu. Wkeiłem z prośbą o wyklarowanie czy w przypadku SAMA to "wprowadzenie do obrotu" cokolwiek oznacza? Idzie o to jakim procedurom podlega SAM przed rejestracją i z jakich §§§ one wynikają. 1. Czy z artykułu 70b? 2. Czy z artykułu 70d? Dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 29 Sierpień 2015 Share Napisano 29 Sierpień 2015 10. W przypadku zgłoszenia do pierwszej rejestracji pojazdu, którego markę określa się jako „SAM”, właściciel pojazdu dołącza do wniosku o rejestrację: 1) (uchylony); 2) oświadczenie, że jest właścicielem zespołów i części służących do zbudowania tego pojazdu; 3) (uchylony); 4) dopuszczenie jednostkowe pojazdu, o którym mowa w art. 72 ust. 1 pkt 3 ustawy. A literalnie SAM nie spełnia definicji pojazdu nowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Sierpień 2015 Share Napisano 29 Sierpień 2015 No właśnie, a dopuszczenie jednostkowe dotyczy pojazdu nowego. I dopuszczenie jak dopuszczenie, ale tego zwrotu "wprowadzenie do obrotu" - SAMA, którego zbudowałem własnoręcznie dla siebie i tylko dla siebie bez zamiaru odstępowania go komukolwiek - kompletnie nie pojmuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olga Napisano 29 Sierpień 2015 Share Napisano 29 Sierpień 2015 To jest taka odmiana nieodpłatnego wprowadzenie do obrotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 29 Sierpień 2015 Share Napisano 29 Sierpień 2015 A literalnie ...trzeba walnąć literatkę, a potem dopiero siadać do czytania naszych przepisów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 29 Sierpień 2015 Share Napisano 29 Sierpień 2015 siadać do czytania naszych przepisów. Sugerujesz,że też w taki sposób były tworzone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 29 Sierpień 2015 Share Napisano 29 Sierpień 2015 Grzesiu jestem bardziej niż pewien, że w ten sposób się to odbywa, bo kto na trzeźwo by takie babole wydumał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 31 Sierpień 2015 Share Napisano 31 Sierpień 2015 No OK. Dzięki, bo przy tym "wprowadzaniu do obrotu", to wykładają się nawet Google. A jeszcze jest przecież pojazd nowy, czyli fabrycznie nowy (co już wyżej padło). Jest jeszcze zakaz rejestrowania pojazdów złożonych poza wytwórnią z wyjątkiem "SAMA" no i definicja producenta się kłania. Trudno. Piszą jak piszą, a czytam jak czytam o rozumieniu nie mówiąc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 31 Sierpień 2015 Share Napisano 31 Sierpień 2015 SAM w żadnej mierze jak widać nie łapie się na dopuszczenie - takie czy inne. Ani on fabrycznie nowy nie jest, ani wprowadzenie do obrotu nie bardzo ma tu miejsce... Fajnie byłoby, gdyby ktoś się tu chciał odwołać przy takiej sprawie - mogłoby być ciekawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 28 Wrzesień 2016 Share Napisano 28 Wrzesień 2016 Czy ktoś oglądał wczoraj 27.09.2016 Expres Reporterów? Był reportaż na temat budowy samochodów przez kolekcjonerów, którzy nie mogą ich zarejestrować bez dopuszczenia jednostkowego w Polsce, ale można zarejestrować w Niemczech, Czechach, Litwie bez żadnego problemu. Stał pod płotem w połowie wykonany pojazd, przykryty plandeką, którego koszt budowy wyniósł już ok. 20 tys. zł. Pokazane były też inne jeżdżące perełki, które uzyskały nagrody na pokazach za granicą. I jak stwierdzili wykonawcy, że przez wyroby przyczepek i przyczep rolniczych utracili zarobek i możliwość taniej budowy replik pojazdów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 28 Wrzesień 2016 Share Napisano 28 Wrzesień 2016 Czy ktoś oglądał wczoraj 27.09.2016 Expres Reporterów? Nie wiem czy od początku ,ale oglądałem . I jak stwierdzili wykonawcy, że przez wyroby przyczepek i przyczep rolniczych utracili zarobek i możliwość taniej budowy replik pojazdów. Raczej nie przez przyczepki ,tylko przez właśnie takie pojazdy których konstrukcji nie da się zweryfikować na stacji .Pytanie czy to cudeńko zbudowane na bazie Poloneza łapie się pod definicję SAM-a . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Wrzesień 2016 Share Napisano 28 Wrzesień 2016 Generalnie wszystko bardziej opłaca się za granicą. Nawet firmy zabudowujące uderzają z homologacją do krajów nadbałtyckich generalnie, a nie robią tego w Polsce. No ile widzieliście homologacji (wpisy w DR) "e21*..."? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 29 Wrzesień 2016 Share Napisano 29 Wrzesień 2016 Nawet firmy zabudowujące uderzają z homologacją do krajów nadbałtyckich I te homologacje wykonuje ITS (wypowiedź P. Karpińskiego) na podstawie umowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baesler Napisano 21 Listopad 2016 Share Napisano 21 Listopad 2016 Mam pytanie czy ktoś się starał już o wydanie decyzji uprawniającej do badań jednostkowych?Jakie są warunki ? ,wymogi ? Ponieważ prawdopodobnie będę się przymierzał do budowy nietypowej przyczepy o DMC około 1000kg, może 1200kg to trochę się interesowałem tematem. 1. Budujemy przyczepę. Przyczepa musi być zbudowana zgodnie z obowiązującymi przepisami, czyli: - oś musi być homologowana, musi być na to stosowny dokument od producenta, - jeżeli są hamulce to elementy hamulcowe również muszą być homologowane i do tego stosowny dokument producenta, - światła muszą mieć na kloszach oznaczenia homologacyjne i ewentualnie dokument od producenta, - konstrukcja przyczepy nie może mieć żadnych wystających ostrych elementów wystających poza główny obrys konstrukcji , jakichś sterczących prętów, uchwytów o ostrych krawędziach itp., - opony muszą mieć stosowne oznaczenia zgodne związane nośnością zgodne z przewidzianą DMC przyczepy, - światła i elementy odblaskowe muszą być rozmieszczone zgodnie z przepisami. To tak na szybko. 2. Gdy przyczepa jest zbudowana to trzeba jej zrobić badanie homologacyjne. Albo się ją wiezie na badanie, albo pan badający przyjeżdża do nas. Jest pięć miejsc w Polsce upoważnionych do takiego badania: PIMOT w Warszawie na ul. Jagielońskiej 55, ITS w Warszawie na Jagielońskiej 80, IT-P w Falentach na Al. Hrabskiej 3, IBiRM Bosmal w Bielsku-Białej na ul. Sarni Stok 93 oraz PIMB w Kobyłce na ul. Napoleona 2. W kobyłce jest póki co najtaniej, bo kosztuje to około 2500zł. Najdrożej robi chyba PIMOT, bo za 6000zł. 3. Gdy badanie homologacyjne mamy za sobą i mamy już dokument to potwierdzający to piszemy wniosek o dopuszczenie jednostkowe do Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego i wpłacamy 800zł. Jeszcze dołączamy jakiś dokument informacyjny tylko nie pamiętam jaki. Ma być sporządzony według wzoru nap odstawie art. 70, ust. 1 pkt 1. Może ktoś podpowie co to, bo nie chce mi się teraz szukać. Wówczas chyba nadawany jest nr VIN. 4. Gdy mamy dopuszczenie jednostkowe to z tym dokumentem oraz oświadczeniem, że jesteśmy właścicielami idziemy do wydziału komunikacji i rejestrujemy swojego SAM-a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 21 Listopad 2016 Share Napisano 21 Listopad 2016 Wówczas chyba nadawany jest nr VIN. To nie numer VIN, a jedynie numer ramy - i to od niego trzeba zacząć całą procedurę (czyli najpierw do WK po decyzję, a następnie na SKP celem nabicia). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 21 Listopad 2016 Share Napisano 21 Listopad 2016 Gdy przyczepa jest zbudowana to trzeba jej zrobić badanie homologacyjne. To od razu buduj co najmniej dwie takie same... bo jedną ci zapewne popsują... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baesler Napisano 21 Listopad 2016 Share Napisano 21 Listopad 2016 To od razu buduj co najmniej dwie takie same... bo jedną ci zapewne popsują... Najpierw trzeba być pewnym, a potem pisać, że "zapewne coś tam". Pytałem. Nie popsują. Ważą, mierzą, sprawdzają ogólną konstrukcję, homologacje osi, światła i ich rozmieszczenie, hamulec, obciążają stosownie do przewidywanej ładowności, choć nie zawsze. To tak na szybko co pamiętam. I nie ma to na celu uszkodzenie konstrukcji. Zresztą jest opcja dojazdu do klienta. Więc chyba nie targają ze sobą kilku ciężarówek sprzętu do przeprowadzenia badań. Tym bardziej, że chodzi o niedużą przyczepę do samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 21 Listopad 2016 Share Napisano 21 Listopad 2016 Może ktoś podpowie nie chce mi się teraz szukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baesler Napisano 21 Listopad 2016 Share Napisano 21 Listopad 2016 Czy ktoś oglądał wczoraj 27.09.2016 Expres Reporterów? Widziałem ten reportaż. Moje zdanie jest takie, że owszem badania homologacyjne powinny być, jednak nie za cenę kilku tysięcy złotych. Powinno być np.: przyczepy do 0,75t 500zł, od 0,75t do 3,5t 1000zł. Dopiero badanie większych przyczep kosztowałoby więcej. Co do pojazdów takich jak w tym reportażu to też mogłaby to być opłata rzędu powiedzmy 2000zł. Nie wiem. Tak sobie gdybam. [ Dodano: 21-11-2016, 16:46 ] To nie numer VIN, a jedynie numer ramy - i to od niego trzeba zacząć całą procedurę (czyli najpierw do WK po decyzję, a następnie na SKP celem nabicia). Być może. Napisałem VIN, bo to taka pospolita nazwa. Pytałem o to rok temu i nie pamiętam do końca co i jak. Jeżeli ktoś wie dokładniej to proszę mnie poprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.