danielg539 Napisano 1 Październik 2015 Share Napisano 1 Październik 2015 1. Co o tym myślicie? Być może masy przyczep pochodzą z homo a potem pojazd został doposażony a nowe parametry nie zostały uwzględnione w dokumentach. 2. Czy jest możliwość, że ktoś za granicą pomylił się z wpisami Teoretycznie tak, ale raczej to mało prawdopodobne. 3. Jak z tego wybrnąć? Na razie wymyśliłem by załatwić wyciąg że świadectwa homologacji. Jeśli homo niewiele wyjaśni to pozostaje jeszcze poprosić o zajęcie stanowiska w tej sprawie ASO, być może w dokumentacji serwisowej będzie informacja o dokonanych zmianach w pojeździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thesperado Napisano 1 Październik 2015 Share Napisano 1 Październik 2015 Właśnie dopisałem, że w tym aucie jest też intarder, więc wychodzi, że z fabryki wyjechał ten Man raczej uzbrojony jak do przyczepy, a zawartość TZ jakby to potwierdza. Wygląda to tak jakby Niemiec z jakigoś powodu obniżył masę przyczepy i zapomniał o TZ, Zastanawia mnie to, o czym myślał polski diagnosta jak wypełniał DIP i zaświadczenie. Tam stoi jak byk: dmc - 18000 masa zespołu - 40000 masa p-py bez h-ca - 1500 z h-cem - 3500 To się kupy nie trzyma. Co do ASO to poodbijałem się dzisiaj od osoby do osoby i skończyło się na razie na niczym. Jutro druga runda z centralą w Warszawie lub gdzieś w pobliżu bo kierunkowy to 22. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 1 Październik 2015 Share Napisano 1 Październik 2015 Zastanawia mnie to, o czym myślał polski diagnosta jak wypełniał DIP i zaświadczenie. Tam stoi jak byk: dmc - 18000 masa zespołu - 40000 masa p-py bez h-ca - 1500 z h-cem - 3500 Takie dziwy to i w nowych homo są i do diagnosty tu zbytnio pretensji mieć nie można. Zmniejszenie mas przyczep z przyczyn administracyjnych czy podatkowych może być właściwym tropem, ale trzeba to jakoś potwierdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thesperado Napisano 1 Październik 2015 Share Napisano 1 Październik 2015 Jak dla mnie to raczej niezgodność jednych danych z drugimi i gdyby na mnie to trafiło to bym właściciela wysłał po wyciąg ze świadectwa. Pech chciał że starym właścicielem był importer, znaczy handlarz, a nowym jest mój kolega. Nie mniej dzięki za podjęcie tematu. Dodam jeszcze, że sprawdziłem parametry zaczepu i wyszło, że "D" pozwala mu ciągnąć przyczepę zwaną "teściową" o masie ponad 40 ton, a i przy przyczepie centralno-osiowej takiej jaka jest planowana do tego Mana przy 18 tonach "Dc" także ma dużo zapasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 1 Październik 2015 Share Napisano 1 Październik 2015 Tam podobny temat ciut lżejszego MANA: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=16196 może okaże się pomocny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 1 Październik 2015 Share Napisano 1 Październik 2015 A może żadnej niezgodności nie ma? http://www.mascus.pl/transport/uzywane-ciagniki-siodlowe/man-tga-18-310-kran-ferrari/smshqhmc.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 2 Październik 2015 Share Napisano 2 Październik 2015 Proponuję zajrzeć do adnotacji w niemieckim DR. Na 99,9% będzie tam podana inna wartość O.1 przy spełnieniu pewnych warunków. Diagnosta pewnie nie doczytał lub nie miał tłumaczenia DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 2 Październik 2015 Share Napisano 2 Październik 2015 michal_k, Dobrze wiesz jak WK podchodzi do dolnych przypisów - interesuje ich pozycja O.1 i O.2 z rubryk a nie przypisów - nie raz już miałem zapytanie " a skąd pan to wziął" -tak jest z przyczepami, ilością miejsc..... itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 2 Październik 2015 Share Napisano 2 Październik 2015 Dobrze wiesz jak WK podchodzi do dolnych przypisów Akurat w moim WK nie ma z tym żadnego problemu. Pytanie powinno pojawić się w odwrotnej sytuacji - czemu O.1 takie niskie, skoro F.3 takie wysokie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 2 Październik 2015 Share Napisano 2 Październik 2015 Na razie wiemy że to MAN 18.310 - jaki rodzaj zabudowy - może ciągnik samochodowy - niektóre pojazdy ze względu na zabudowę "tyłu" np rampa są "cięte" do przysłowiowych 3,5t mimo że na TZ jest 40000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thesperado Napisano 2 Październik 2015 Share Napisano 2 Październik 2015 Proponuję zajrzeć do adnotacji w niemieckim DR. Na 99,9% będzie tam podana inna wartość O.1 przy spełnieniu pewnych warunków. Diagnosta pewnie nie doczytał lub nie miał tłumaczenia DR. michał_k trafił w dziesiątkę. Warunków jest tyle i tak enigmatycznie napisane, że nie mam pojęcia jak urzędnicy w WK ujmą to w naszym DR. Tłumaczenie diagnosta miał ale nie doczytał. Dziwi mnie to że nie zainteresowały go te wykluczające się dane, jak również to, że wpisał w DIP i zaświadczenie 1500 kg jako masę przyczepy bez hamulca. Teraz trzeba tylko załatwić nowe (właściwie wypełnione dokumenty) z tamtej SKP i po sprawie. Dobrze że właściciel zrobił sobie ksero wszystkich papierów i znalazł diagnostę, który się wczytał w te papiery. Może trafił do Michała bo cała rzecz dzieje się na jego terenie. Dzięki wszystkim za wypowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 2 Październik 2015 Share Napisano 2 Październik 2015 Warunków jest tyle i tak enigmatycznie napisane, że nie mam pojęcia jak urzędnicy w WK ujmą to w naszym DR Nie ujmą, bo nasz DR nie przewiduje takich adnotacji ani warunków. wpisał w DIP i zaświadczenie 1500 kg jako masę przyczepy bez hamulca A co w tym złego? Jeśli tak określił producent to tak powinno zostać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 2 Październik 2015 Share Napisano 2 Październik 2015 I weź wytłumacz tu klientowi jednemu i drugiemu, że wartałoby mieć tłumaczenie dowodu do badania 'porazpierwszego'. To wszechwiedzący jeden z drugim zaraz odpyszczy, że tłumaczenie na SKP niepotrzebne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 2 Październik 2015 Share Napisano 2 Październik 2015 Diagnosta pewnie nie doczytał lub nie miał tłumaczenia DR.Tak bo każdy diagnosta to ....................... Tylko pracownicy WK i nadzory nad stacjami wspaniali - miałem okazję pooglądać. Poproszę zdjęcia tego pojazdu - oczywiście jeżeli to nie problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 2 Październik 2015 Share Napisano 2 Październik 2015 Przykład pokazuje, że diagności na siłę starają się zadowolić klienta w trzy minuty. Zamiast z korzystać z rzeczoznawcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 2 Październik 2015 Share Napisano 2 Październik 2015 Tak bo każdy diagnosta to ....................... Tylko pracownicy WK i nadzory nad stacjami wspaniali - miałem okazję pooglądać. Z czym masz problem? Nie każdy jest alfą i omegą, ale jeśli już "na pierwszy rzut oka" dane nie pasują to warto byłoby się chwilę zastanowić - czy na pewno wszystko gra? Szkoda, że w WK również nikt nie zwrócił na to uwagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 2 Październik 2015 Share Napisano 2 Październik 2015 Z czym masz problem? Ano z tym, że nic nie wiemy nic na temat samochodu, a diagnostę powiesili. Zdjęcia pojazdu skan DR Ciekawe co napiszesz jak się okaże, że to ciągnik siodłowy Rozmawiajmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 2 Październik 2015 Share Napisano 2 Październik 2015 Ano z tym, że nic nie wiemy nic na temat samochodu, a diagnostę powiesili. Nikt nikogo nie powiesił. Na pewno jest jakiś błąd i tyle. Obstawiam, że błąd tkwi w O.1, a o wiele mniej prawdopodobne żeby był w F.3. Ciekawe co napiszesz jak się okaże, że to ciągnik siodłowy To samo - widać od razu, że MMC przyczepy 3500 kg ma się zupełnie nijak do DMC zespołu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 2 Październik 2015 Share Napisano 2 Październik 2015 Czy przypadkiem nie zapomniałeś o naczepie? A co do powiesili to kto to napisał: Diagnosta pewnie nie doczytał lub nie miał tłumaczenia DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 2 Październik 2015 Share Napisano 2 Październik 2015 Czy przypadkiem nie zapomniałeś o naczepie? A czy naczepa to nie przyczepa? Śmiechu warte by było to 3500 kg jeśli miało by chodzić o MMC naczepy (gdyby to był ciągnik siodłowy). A co do powiesili to kto to napisał: Bo to jest fakt, że coś nie gra. Popełnił pomyłkę, więc powinien ją sprostować i tak uczyni, o czym poinformował już autor pytania. Nikt diagnosty tutaj nie pali na stosie, nie zabiera mu uprawnień - ot, zwykłe przeoczenie lub brak znajomości zawiłości niemieckiego DR bez tłumaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 3 Październik 2015 Share Napisano 3 Październik 2015 michał_k Tu też chodzi o to, że dyskutujemy, oczerniamy, a nie mamy podstaw. Skąd wiesz czy forumowicz, który to napisał nie jest już z tą sprawą w sądzie? Niech zamieści zdjęcia, skany - ewentualnie tłumaczenie i do tej sprawy konkretnej odnieśmy się. cytując klasyka"żółte seicento" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 3 Październik 2015 Share Napisano 3 Październik 2015 Tu też chodzi o to, że dyskutujemy, oczerniamy, a nie mamy podstaw. Wskazanie komuś błędu nie jest oczernianiem. Nawet podałem możliwą przyczynę tego błędu - mógł to być brak tłumaczenia. Skąd wiesz czy forumowicz, który to napisał nie jest już z tą sprawą w sądzie? Nawet jeśli jest - to sąd sam zdecyduje, bez względu na mój wpis na forum. Niech zamieści zdjęcia, skany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 14 Październik 2015 Share Napisano 14 Październik 2015 Wskazanie komuś błędu nie jest oczernianiem. Nawet podałem możliwą przyczynę tego błędu - mógł to być brak tłumaczenia. Żadnego błędu nie wskazaliście diagnoście!!!! Diagnosta postąpił prawidłowo !!! O1=3500 kg A wszyscy Ci co wskazywali,że ma napisać więcej to nie pracują jako diagności Bo nie raczyli się pochylić nad problemem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 14 Październik 2015 Share Napisano 14 Październik 2015 Diagnosta postąpił prawidłowo !!!O1=3500 kg A zespół ile? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 14 Październik 2015 Share Napisano 14 Październik 2015 na TZ jest 40000 Jeżeli to prawda to F3 - 40 000 kg A jeżeli jesteś ciekawy logicznego wytłumaczenia zajrzyj tu http://forum.osds.org.pl/viewtopic.php?t=888 Niestety będzie to wymagało trochę wysiłku - ale myślę, że warto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.