Skocz do zawartości

Honda Civic


Darek :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Wartości nominalna i dopuszczalna dla Hondy Civic

 

 

Głowica, układ rozrządu

 

Silniki D14A3, D14A4, D15Z5, D15Z6, D15Z7, D16Y4, D16Y5, D16Y6, D16Y7, D16Y8, D16Y9, D16B1

Sprężanie: 250 obr/min przy otwartej przepustnicy

Nominalne: 13 kg/cm²

Minimalne: 9,5 kg/cm²

Maksymalna różnica: 2,0 kg/cm²

 

Zawór

Luz zaworowy

ssący: 0,18-0,22 mm

wydechowy: 0,23-0,27mm

 

 

Silniki B16A2, B16A4, B16A5, B16A6

Sprężanie: 250 obr/min przy otwartej przepustnicy

Nominalne: 15,5 kg/cm²

Minimalne: 9,5 kg/cm²

Maksymalna różnica: 2,0 kg/cm²

 

Zawór

Luz zaworowy

ssący: 0,15-0,19 mm

wydechowy: 0,17-0,21mm

 

Układ olejenia

 

Silniki D14A3, D14A4, D15Z5, D15Z6, D15Z7, D16Y4, D16Y5, D16Y6, D16Y7, D16Y8, D16Y9, D16B1

Olej silnikowy

Pojemność:

• D14A3, D14A4, D15Z4 4,0l całkowita pojemność

• D15Z5, D16Y4, D16B1 3,3l wymiana oleju wraz z filtrem

• D16Y7, D16Y9, D16Y6 3,0l wymiana oleju bez filtra

• D15Z6, D15Z7, D16Y5 4,0l całkowita pojemność

• D16Y8 3,6l wymiana oleju wraz z filtrem

3,3l wymiana oleju bez filtra

 

Pompa oleju:

Luz promieniowy między wewnętrznym a zewnętrznym wirnikiem

• 0,02-0,14mm nominalna

• 0,20mm dopuszczalna

Luz promieniowy między zewnętrznym wirnikiem a obudowa

• 0,10-0,18mm nominalna

• 0,20mm dopuszczalna

Luz osiowy między wirnikiem a obudowa pompy

• 0,03-0,08mm nominalna

• 0,15mm dopuszczalna

 

Zawór nadmiarowy

• na biegu jałowym 0,7 kg/cm²

• przy 3000obr/min 3,5 kg/cm²

 

 

Silniki B16A2, B16A4, B16A5, B16A6

Olej silnikowy

Pojemność

• 4,8l całkowita pojemność

• 4,0l wymiana oleju wraz z filtrem

• 3,7l wymiana oleju bez filtra

 

Pompa oleju

Luz promieniowy między wewnętrznym a zewnętrznym wirnikiem

• 0,14-0,16mm nominalna

• 0,20mm dopuszczalna

Luz promieniowy między zewnętrznym wirnikiem a obudowa

• 0,10-0,19mm nominalna

• 0,20mm dopuszczalna

Luz osiowy między wirnikiem a obudowa pompy

• 0,02-0,07mm nominalna

• 0,15mm dopuszczalna

Zawór nadmiarowy

• na biegu jałowym 0,7 kg/cm²

• przy 3000obr/min 3,5 kg/cm²

 

Układ chłodzenia

 

Chłodnica

Ilość płynu chłodzącego w silniku, chłodnicy, nagrzewnicy, przewodach chłodzących i zbiorniczku przelewowym:

M/T: Silniki B16A2, B16A4, B16A6

• 5.0 (5.3, 4.4) Całkowita pojemność

• 4.5 (4.8, 4.0) Wymiana płynu chodzącego

M/T: Z wyjątkiem silnikowa B16A2, B16A4, B16A6

• 4.2 (4.4, 3.7) Całkowita pojemność

• 3.8 (4.0, 3.3) Wymiana płynu chodzącego

A/T: Silnik B16A5

• 4.9 (5.2, 4.3) Całkowita pojemność

• 4.4 (4.6, 3.9) Wymiana płynu chodzącego

A/T: Silniki D16Y4, D16Y8, D16Y9

• 4.3 (4.5, 3.8) Całkowita pojemność

• 3.9 (4.1, 3.4) Wymiana płynu chodzącego

A/T: Silniki D14A4, D15Z4, D15Z5, D15Z6, D16B1, D16Y6, D16Y7

• 4.1 (4.3, 3.6) Całkowita pojemność

• 3.7 (3.9, 3.3) Wymiana płynu chodzącego

CVT

• 4.3 (4.5, 3.8) Całkowita pojemność

• 3.9 (4.1, 3.4) Wymiana płynu chodzącego

 

Korek chłodnicy

Ciśnienie otwarcia: 93-123kPa

 

Termostat

Początek otwarcia: 76-80°C

Pecne otwarcie: 90°C

Wznios zaworu przy pełnym otwarciu: 8,0

 

Wentylator chłodnicy

Włącza się przy temperaturze: 91-95°C

Wyłącza się przy temperaturze mniejszej o 3-8°C od temperatury włączenia

 

Układ paliwowy

 

Silniki D14A3, D14A4, D15Z4, D15Z5, D16Y4, D16Y9

Regulator ciśnienia:

Ciśnienie przy odłączonym przewodzie podciśnieniowym regulatora kg/cm²

• D14A3, D14A4, D15Z4, D15Z5 2,3-2,8 kg/cm²

• D16Y4, D16Y9 2,7-3,2 kg/cm²

 

 

Zbiornik paliwa

Pojemność: 45l

 

Silnik

Obroty jałowe przy włączonych reflektorach i wentylatorze chodnicy silnik D15Z5:

• M/T: Na luzie 700±50 obr/min

• A/T: W położeniu N lub P 700±50 obr/min

Pozostaje silniki:

• M/T: Na luzie 750±50 obr/min

• A/T: W położeniu N lub P 750±50 obr/min

 

 

 

Zawartość CO % na biegu jałowym

• Z katalizatorem 0,1 max.

• Bez katalizatora 1,0 ± 1,0

 

Silniki D15Z6, D15Z7, D16Y6, D16Y8, B16YA2, B16A4, B16A5, B16A6, B16B1

Regulator ciśnienia:

Ciśnienie przy odłączonym przewodzie podciśnieniowym regulatora kg/cm²:

• D15Z6, D15Z7 2,3-2,8 kg/cm²

• D16Y5, D16Y7, D16Y8, D16B1, D16Y6 2,7-3,2 kg/cm²

• B16A2, B16A4, B16A5, B16A6 2,8-3,3 kg/cm²

 

 

Zbiornik paliwa

Pojemność: 45l

 

Wentylator chłodnicy

Obroty jałowe przy wyłączonych reflektorach i wentylatorze chłodnicy obr/min

Silnik D15Z6:

• M/T: Na luzie 700±50

• A/T: W położeniu N lub P 700±50

 

Silniki D16Y6, D16B1:

• M/T: Na luzie 750±50

• A/T: W położeniu N lub P 750±50

 

Silnik D16Y7: wersja KH

• M/T: Na luzie 670±50

• A/T: W położeniu N lub P 700±50

 

Silnik D16Y7: wersje KK, KM

• M/T: Na luzie 750±50

• A/T: W położeniu N lub P 750±50

 

Silnik D16Y8: wersja KH

• M/T: Na luzie 670±50

 

Silnik D16Y8: wersje KK, KM, KB

• M/T: Na luzie 750±50

 

Silniki B16A2, B16A6

• M/T: Na luzie 750±50

 

Silnik B16A4

• M/T: Na luzie

• A/T: W położeniu N lub P

 

Silnik B16A5

• A/T: W położeniu N lub P 700±50

 

Silnik D15Z7

• M/T: Na luzie 650±50

• A/T: W położeniu N lub P 700±50

 

Silnik D16Y5: wersje KE, KG

• A/T: W położeniu N lub P 700±50

 

Silnik D16Y5: wersja KQ

• M/T: Na luzie 750±50

• A/T: W położeniu N lub P 750±50

 

Zawartość CO % na biegu jałowym

• Z katalizatorem: 0,1max ( z wyjątkiem KN)

• Z katalizatorem: 1,0±1,0 ( KN)

• Bez katalizatora: 1,0 ± 1,0

 

Sprzęgło

 

Pedał sprzęgła

• Wysokość pedału nad podłoga LHD 165mm; RHD 163mm

• Skok pedału sprzęgła 130,0-140,0mm

• Skok jałowy pedału sprzęgła 12-21mm

• Wysokość pedału w momencie rozłączenia sprzęgła LHD 83mm RHD 78mm

 

 

Układ kierowniczy

 

Koło kierownicy

Luz obwodowy koła kierownicy:

Minimalna siła obrotu koła kierownicy kGM: 0-0,4

• M/S 1,5-3,3

• P/S Przy pracującym silniku 3,0-6,0

 

Pompa

Ciśnienie pompy przy zamkniętym zaworze (temp. oleju/obroty: 40°C (105°F) min./bieg jałowy nie uruchamiać na dłużej niż 5 sekund)

• LHD 6,4-7,4kPa

• RHD 5,4-6,4 kPa

 

Płyn wspomagania układu kierowniczego

Zalecany płyn „Płyn do układu wspomagania HONDA PSF-V, II lub S”

Pojemność: 0,85l demontaż

Zbiornik: 0,4l

 

Pasek wspomagania układu kierowniczego

Ugięcie przy sile 98 N (10 kG)

• 8-12 z używanym paskiem

• 6-9,5 z nowym paskiem

 

Naciąg paska mierzony w kG,

• Tylko silnik B16A2 40-55 z używanym paskiem

• Pozostałe modele 35-50 z używanym paskiem

• Tylko silnik B16A2 75-90 z nowym paskiem

• Pozostałe modele 65-80 z nowym paskiem

 

 

Zawieszenie

 

Geometria kół

Kat pochylenia koła

Przód

• Z wyjatkiem modeli KK, KM, KT, KV, KY 0º±1º

• Modele KK, KM, KT, KV, KY 0º15´±1º

Tył

• Z wyjatkiem modeli KK, KM, KT, KV, KY -0º±1º

• Modele KK, KM, KT, KV, KY -0º±15´

Kat wyprzedzenia 1º40´

Zbieżność

• Przód IN1±2(0,04±0,08)

• Tył IN2+2/-1(0,08+0,08/-0,04)

Kąt skrętu

Koła wewnętrznego

• Z wyjątkiem B16A2, B16A4, B16A5, B16A6 39º50´

• B16A2, B16A4, B16A5, B16A6 35º50´

Koła zewnętrznego

• Z wyjątkiem B16A2, B16A4, B16A5, B16A6 33º10´

• B16A2, B16A4, B16A5, B16A6 30º50´

 

Koło

Bicie tarczy koła

Felga aluminiowa

• Osiowe 0-0,7mm

• Promieniowe 0-0,7mm

Felga stalowa

• Osiowe 0-1,0mm

• Promieniowe 0-1,0mm

 

Łożysko koła

Luz osiowy

• Przód 0-0,05mm

• Tył 0-0,05mm

 

Układ hamulcowy

 

Dźwignia hamulca ręcznego

Ciągnąć z siła 196 N (20 kG) blokowanie na 6-9 ząbku

 

Pedał hamulca

Wysokość pedału (z wymontowana wykładzina)

• M/T 156,5mm

• A/T 161mm

Skok jałowy: 1-5mm

 

Pompa hamulcowa

Luz tłok-popychacz: 0-0,4mm

 

Tarcze hamulcowe

Grubość tarczy

• Przód 20,9-21,8mm nominalna; 19mmdopuszczalna

• Tył 8,9-9,1mm nominalna; 8mm dopuszczalna

Bicie tarczy

• Przód 0,1mm dopuszczalna

• Tył 0,1mm dopuszczalna

Dopuszczalna różnica grubości

• Przód/tył 0,015mm

• Przód 1,6mm dopuszczalna

• Tył 1,6mm dopuszczalna

 

Tylne hamulce bębnowe

Średnica wewnętrzna bębna

• 180mm: 179,9-181nominalna

• 200mm:199,9-200,0mm nominalna

Grubość okładzin hamulcowych

• 180mm: 4,5mm nominalna

• 200mm:4,0mm nominalna

 

Klimatyzacja (A/C)

 

Układ klimatyzacji

HADSYS/SANDES

Rodzaj oleju: SP-10 Nr kat. 38899 - P13 - A01 (Dla czynnika: HFC-134a (R-134a)

• Skraplacz: 20ml

• Parownik: 45ml

• Przewody: 10ml

• Osuszacz:10ml

NIPPONDENSO

Rodzaj oleju: ND-OIL8 Nr kat. 38899 - PR7 - A01 (Dla czynnika: HFC-134a (R-134a)

• Skraplacz: 25ml

• Parownik: 60ml

• Przewody: 10ml

• Osuszacz: 10ml

 

Sprężarka

HADSYS/SANDES

Rodzaj oleju: ND-OIL8 Nr kat. 38899 - PR7 - A01 (Dla czynnika: HFC-134a (R-134a)

Ilość oleju smarującego: 130ml

Oporność cewki stojana przy 20°C Ω: 2,65-2,95

Luz koło pasowe-tarcza sprzęgająca: 0,5±0,15

 

NIPPONDENSO

Rodzaj oleju: ND-OIL8 Nr kat. 38899 - PR7 - A01 (Dla czynnika: HFC-134a (R-134a)

Ilość oleju smarującego: 140ml

Oporność cewki stojana przy 20°C Ω: 3,4-3,8

Luz koło pasowe-tarcza sprzęgająca: 0,5±0,15

 

Pasek sprężarki

Ugięcie między kołami pasowymi przy sile 98 N (10 kG)

• z używanym paskiem 6,5-105mm

• z nowym paskiem 5-7mm

Naciąg paska kG pomiar przyrządem do pomiaru naciągu

• z używanym paskiem 35-50

• z nowym paskiem 60-80

 

Układ elektryczny

 

Cewka zapłonowa

Napięcie znamionowe V: 12

Opór uzwojenia pierwotnego Ω przy 20°C: 0,6-0,8

Opór uzwojenia wtórnego kΩ przy 20°C: 13,2-19,8

 

Świece zapłonowe

Typ wg katalogu

Odstęp elektrod :1,1mm

 

Wyprzedzenie zapłonu

Na biegu jałowym °BTDC

Z wyjątkiem B16A2, B16A4, B16A5, B16A6: 12º±2º

B16A2, B16A4, B16A5, B16A6: 16º±2º

 

Pasek alternatora

Ugięcie paska przy sile 98N (10 kG)

Z wyjątkiem B16A2, B16A4, B16A5, B16A6

• z używanym paskiem: 8-10,5

• z nowym paskiem: 6-8,5

B16A2, B16A4, B16A5, B16A6

• z używanym paskiem: 7-10,5

• z nowym paskiem: 5-7

Zmierzony naciąg paska kG

Pasek używany: 35-50

Pasek nowy:

• Z wyjątkiem B16A2, B16A4, B16A5, B16A6: 55-75

• B16A2, B16A4, B16A5, B16A6 :70-90

 

Alternator

NIPPONDENSO

Napięcie wyjścia 13.5V (rozgrzany) A 70/75/80

Opór cewki (wirnika) Ω: 2,3/2,9/2,9

Średnica zewnętrzna pierścienia ślizgowego

• 14,4mm nominalna

• 14,0mm dopuszczalna

Długość szczotek

• 10,5mm nominalna

• 1,5mm dopuszczalna

Naciąg sprężyny szczotek g (oz): 330

 

MITSUBISHI

Napięcie wyjścia 13.5V (rozgrzany) A 70/75

Opór cewki (wirnika) Ω :2,7-3,0/2,6-2,9

Średnica zewnętrzna pierścienia ślizgowego

• 22,7mm nominalna

• 21,2mm dopuszczalna

Długość szczotek

• 19mm nominalna

• 14mm dopuszczalna

Naciąg sprężyny szczotek g (oz): 340-420

 

Rozrusznik

NIPPONDENSO: 0.8 kW

Typ: Napęd bezpośredni

Głębokość rowków komutatora

• 0,45-0,75mmnominalna

• 0,2mm dopuszczalna

Bicie komutatora

• 0-0,05mm nominalna

• 0,4mm dopuszczalna

Średnica zewnętrzna komutatora

• 28,0mm nominalna

• 27,0mm dopuszczalna

Długość szczotki

• 10,0mm nominalna

• 6,0mm dopuszczalna

 

HITACHI: 0.8 kW

Typ: Napęd bezpośredni

Głębokość rowków komutatora

• 0,5-0,8mm nominalna

• 0,2mm dopuszczalna

Bicie komutatora

• 0,05mm nominalna

• 0,2mm dopuszczalna

Średnica zewnętrzna komutatora

• 33mm nominalna

• 32mm dopuszczalna

Długość szczotki

• 17mm nominalna

• 10mm dopuszczalna

Naciąg sprężyny szczotek kG: 1,3

 

MITSUBA: 1.0 kW, 1.2 kW

Typ: Napęd z redukcją

Głębokość rowków komutatora

• 0,4-0,5mm nominalny

• 0,15mm dopuszczalny

Bicie komutatora

• 0-0,02mm nominalny

• 0,05mm dopuszczalny

Średnica zewnętrzna komutatora

• 28-28,1mm nominalna

• 27,5mm dopuszczalna

Długość szczotki

• 15,8-16,2mm nominalna

• 11,0mm dopuszczalna

Naciąg sprężyny szczotek kG :1,6-1,8

 

 

:D Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

HONDA Civic 1.3 16V (55kW)

________________________________________

Odczyt:

Kiedy przez ECU wykryte zostaną błędy, to zapala się lampka kontrolna silnika.

-Włączyć zapłon.

-Na wyświetlaczu na urządzeniu ECU pojawiają się kody błędów.

Resetowanie

-Wyłączyć zapłon.

-Wyjąć bezpiecznik "zagrożenia" na co najmniej dziesięć sekund lub odłączyć ujemną końcówkę akumulatora na co najmniej dziesięć sekund.

Sygnał

Ilość błysków diody świecącej odpowiada kodowi błędu.

-Po przekazaniu pierwszego kodu dioda świecąca wyłączy się (zgaśnie), a następnie przekazany zostanie kolejny kod.

-Kiedy przekazane zostaną wszystkie kody powtarzana jest sekwencja kodów błędów.

Kody błędów

Jeśli dioda świecąca na ECU pozostaje zapalona, to urządzenie ECU jest uszkodzone (kod błędu 0).

0 Uszkodzony ECU.

1 Obwód czujnika tlenu.

2 Obwód czujnika prędkości pojazdu.

3 Obwód czujnika MAP.

4 Obwód elektrozaworu próżniowego.

5 Obwód czujnika MAP.

6 Obwód czujnika temperatury chłodziwa.

8 Sygnał wyjściowy zapłonu.

10 Obwód czujnika temperatury powietrza.

14 Zawór regulacyjny biegu jałowego.

 

:D Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kody błędów - HONDA Civic 1,5 (69kW) PGM-FI D15B2

________________________________________

Odczyt

Kiedy przez ECU wykryte zostaną błędy, to zapala się lampka kontrolna silnika.

-Włączyć zapłon.

-Na wyświetlaczu na urządzeniu ECU pojawiają się kody błędów.

Resetowanie

-Wyłączyć zapłon.

-Wyjąć bezpiecznik "zagrożenia" na co najmniej dziesięć sekund lub odłączyć ujemną końcówkę akumulatora na co najmniej dziesięć sekund.

Sygnał

Ilość błysków diody świecącej odpowiada kodowi błędu.

-Po przekazaniu pierwszego kodu dioda świecąca wyłączy się (zgaśnie), a następnie przekazany zostanie kolejny kod.

-Kiedy przekazane zostaną wszystkie kody powtarzana jest sekwencja kodów błędów.

Kody błędów

Jeśli dioda świecąca na ECU pozostaje zapalona, to urządzenie ECU jest uszkodzone (kod błędu 0).

0 Uszkodzony ECU.

1 Obwód czujnika tlenu.

3 Obwód czujnika MAP.

4 Magnetyczne zwiększenie prędkości na wałku rozrządu, sygnał obr/min.

5 Obwód czujnika MAP.

6 Obwód czujnika temperatury chłodziwa.

7 Obwód czujnika położenia przepustnicy.

8 Magnetyczne zwiększenie prędkości na wałku rozrządu, sygnał zwrotnego położenia odkorbowego.

9 Czujnik położenia cylindra 1 (silnik D16A6-8).

10 Obwód czujnika temperatury powietrza.

11 Obwód potencjometru CO (IMA) (bez katalizatora).

13 Obwód czujnika ciśnienia bezwzględnego.

14 Zawór regulacyjny biegu jałowego.

15 Sygnał wyjściowy zapłonu.

16 Obwód wtryskiwacza paliwa.

17 Obwód czujnika prędkości pojazdu.

19 Obwód elektrozaworu blokującego (A/T).

 

:D Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.