Skocz do zawartości

Historia pojazdu, czyli bajki Sienkiewicza


IVVO

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 120
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Paprock

    10

  • IVVO

    9

  • Jacdiag

    8

  • danielg539

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Czyli wygląda na to, że strona historia pojazdu nie jest dostosowana do otwierania we wszystkich przeglądarkach lub wymaga zmian w ustawieniach przeglądarek :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pospieszne naprawianie CEPiK. Znikną samochody VW Polonez Caro?

 

Od przyszłego roku trudniej będzie uzyskać dopuszczenie do ruchu niesprawnego auta, a policja będzie mogła łatwiej wykryć kierowcę bez ważnego prawa jazdy.

W wielkim pośpiechu rząd pracuje nad przygotowanym przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych projektem nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym. Na początku maja MSW zaczęło uzgadniać z innymi resortami nowe przepisy. Mają one wejść w życie od poniedziałku 4 stycznia 2016 r. i umożliwić działanie gruntownie zmienionemu systemowi Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK).

 

O stworzeniu systemu Sejm zdecydował w 1997 r., zakładając, że powstanie w ciągu dwóch lat. Jednak fatum zawisło nad planem stworzenia rejestru danych o zarejestrowanych samochodach oraz osobach posiadających prawo jazdy. Termin tworzenia CEPiK przekładano, a w 2003 r. rząd Leszka Millera (SLD) wybrał w przetargu firmę Softbank (teraz Asseco), która do 2005 r. miała stworzyć ewidencję. Jednak już za rządu Marka Belki termin ukończenia prac przełożono i pojawiły się zastrzeżenia np. do jakości danych w ewidencji.

Przez dekadę rządy SLD-PSL, PiS i PO-PSL ściągnęły od kierowców na budowę i utrzymanie CEPiK ponad 1 mld zł w postaci opłat doliczanych do rachunku np. za rejestrację auta, badania techniczne w stacji diagnostycznej czy zakup polisy OC.

 

Dwa lata temu MSW wydało miażdżący werdykt: CEPiK to system "awaryjny, nienowoczesny i zbyt kosztowny". Wtedy też resort spraw wewnętrznych postanowił, że od 2016 r. zacznie działać CEPiK 2.0 - zmodernizowana dogłębnie przez informatyków nowa wersja systemu.

 

Sprawdzą, czy masz prawko?

 

Od poniedziałku kierowcy, którzy w terenie zabudowanym przekroczą limit prędkości o ponad 50 km/godz., mają tracić prawo jazdy na trzy miesiące. Jeśli w tym okresie zostaną złapani na jeździe bez prawa jazdy, utracą te uprawnienia na sześć miesięcy. Jeśli w tym okresie kolejny raz zostaną złapani, starosta cofnie im uprawnienia do prowadzenia samochodu. To samo dotyczy kierowców, którzy wożą więcej osób, niż jest miejsc w aucie według dowodu rejestracyjnego.

 

Nie jest jasne, czy w obecnym stanie CEPiK pozwala w pełni stosować te restrykcje. W 2011 r. Sejm uchwalił ustawę o kierujących pojazdami, która przewidywała, że kierowcy o krótkim stażu - powodujący wyjątkowo dużo wypadków - będą tracić prawo jazdy po zebraniu 20 punktów karnych, podczas gdy dla kierowców o dłuższym stażu ten limit wyniesie 24 punkty. Przepis ten miał wejść w życie na początku 2013 r., jednak w ostatniej chwili Sejm przełożył ich wprowadzenie do stycznia 2016 r. Według Ministerstwa Transportu CEPiK w obecnej postaci nie poradziłby sobie z tymi przepisami.

 

Zniknie "maluch" polonez?

 

- Zasadą w nowym systemie ma być wprowadzanie na bieżąco wszystkich zmian - powiedział nam Piotr Mierzwiński, rzecznik Centralnego Ośrodka Informatyki MSW. Dzięki temu policjant np. podczas kontroli powinien od razu się dowiedzieć, czy kierowca ma prawo prowadzić samochód lub czy nie zgłoszono kradzieży. Ale Ministerstwo Sprawiedliwości już sygnalizuje, że sądy mogą mieć np. problemy z aktualizowaniem na bieżąco, że komuś upłynął czas zakazu prowadzenia auta.

 

Od przyszłego roku także pracodawca będzie sam mógł sprawdzić, czy przyszły pracownik faktycznie ma ważne prawo jazdy.

 

Przy okazji zmiany systemu zaplanowano weryfikację danych CEPiK.

 

Teraz nie wiadomo, ile faktycznie samochodów jeździ po naszych drogach, bo oficjalne statystyki budzą wątpliwości ekspertów. Liczba obowiązkowych polis OC od pojazdów mechanicznych już na koniec 2013 r. była np. o ponad 6 mln niższa niż oficjalna liczba samochodów zarejestrowanych w Polsce. Natomiast Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny szacuje, że bez OC jeździ u nas "tylko" kilkaset tysięcy pojazdów.

 

W zeszłym roku firma analityczna Samar pokazała też, że w CEPiK figurują nieznane auta, np. VW Polonez Caro czy Audi Polski Fiat 126 650. Od przyszłego roku wpisanie takiego dziwoląga będzie niemożliwe, bo urzędy komunikacyjne mają rejestrować auta na podstawie specjalnych słowników, jak się dowiedzieliśmy w COI MSW. Tego wymogu nie ma jeszcze w projekcie MSW - wskazała kancelaria premiera. Ale resort obiecał doprecyzować projekt.

 

Znowelizowana ustawa zobowiązuje też starostwa do wyjaśniania i usuwania nieprawidłowości w danych rejestrowych, które będą sygnalizować także ubezpieczyciele i stacje diagnostyczne. A w stacji diagnostycznej opłatę trzeba będzie uiścić jeszcze przed badaniami technicznymi zamiast - jak teraz - po otrzymaniu pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. W MSW nieoficjalnie wskazują, że ma to utrudnić dopuszczenie do ruchu "na piękne oczy" aut z defektami, które zagrażają bezpieczeństwu drogowemu.

 

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,17946935.html#MTstream

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od przyszłego roku wpisanie takiego dziwoląga będzie niemożliwe, bo urzędy komunikacyjne mają rejestrować auta na podstawie specjalnych słowników,

Dopiero zrobi sie bałagan, bo jak znam życie to nie będzie tam wielu marek przyczep, naczep czy motorowerów :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero zrobi sie bałagan, bo jak znam życie to nie będzie tam wielu marek przyczep, naczep czy motorowerów :?

 

Dawniej też tak było - katalog marek był katalogiem zamkniętym. Trzeba było składać zamówienie do ITS na wprowadzenie nowej marki do katalogu. Ale odkąd nie ma już "katalogu ITS" - jest dowolność i można wpisać wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale odkąd nie ma już "katalogu ITS" - jest dowolność i można wpisać wszystko.

I jak zwykle słyszymy się nie da, bo system nie puszcza :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak zwykle słyszymy się nie da, bo system nie puszcza :D

 

Puszcza, ale trzeba zaznaczyć "nowy wpis klasyfikacji" :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Nie żebym tam zaraz chwalił rzetelność obecnego dziennikarstwa, szczególnie po informacjach związanych z "rejestracją anglika", ale wkleję linka bo może się okazać, że takie tematy to tylko na TVP Historia :hah:

http://moto.onet.pl/aktualnosci/325-mln-zl-w-bloto-absurdy-w-bazie-cepik/wx4ebq

Polecam też komantarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

odgrzebię temat bo przeglądam czasem coś takiego jak historiapojazdu.gov.pl

 

Jak szybko pojawia się tam informacja o aktualnym OBT?

 

Czy masa pojazdów będzie się zgadzać z tą w DR a tą w katalogach? Bo znalazłem pojazd i różnica 1tony (wg DR i katalogów jest OK, w historipojazdów jest o tonę mniej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OBT zrobione w piątek, raport wysłany wczoraj - jeszcze go nie ma na stronie

 

ale trafiłem przy okazji inny "błąd"

Ostatni zarejestrowany stan licznika: 2 400 231 km

a aktualnie 241332

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli te 2-3 dni opóźnienia nie jest czymś dziwnym?

 

Z ciekawości sprawdziłem też pojazd bez TNBT (p.pa-lekka SAM brak informacji o ważnym badaniu technicznym).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale trafiłem przy okazji inny "błąd"

Ostatni zarejestrowany stan licznika: 2 400 231 km

a aktualnie 241332

W poniedziałek zrobiłem korektę badania z 2014

i poszło z opisem

 

i teraz jest - zarejestrowany stan licznika: 240 231 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 razy w tym miesiącu przeglądałem dane jednego pojazdu - czy zrobione zostało OBT.

 

Dziś jest komunikat:

Przepraszamy, ale nie możemy wyświetlić historii wybranego pojazdu. W Centralnej Ewidencji Pojazdów nie znaleziono pojazdu o podanych danych. Sprawdź czy dane są wpisane poprawnie.

 

OBT zrobione wczoraj wg DR.

Normalne to jest?

Dane wpisuję poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalne to jest?

Dlaczego Cię to, aż tak dziwi, skoro nie pierwszy to ani ostatni przypadek?

Często przy sprowadzonych WK nie wyśle do CEPa z braku danych, Skp nie wyśle, bo nie powinna a po uzupełnieniu danych w WK nikt się już tym nie przejmuje ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Poważna awaria Systemu Rejestrów Państwowych paraliżuje pracę większości Urzędów Stanu Cywilnego i innych urzędów korzystających z tego systemu. Jak ustalił reporter RMF FM Grzegorz Kwolek, co najmniej do południa mogą być problemy z wystawianiem aktów zgonu, czy składaniem wniosku o nowy dowód osobisty.

Problem pojawiał się w jednej z serwerowni Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. Zepsuło się urządzenie odpowiedzialne za dostęp do serwerów resortu.

Jak usłyszał dziennikarz RMF FM w Centralnym Ośrodku Informatyki, administratorzy dopiero zaczynają prace nad usunięciem usterki.(11:10)

Skutkiem awarii są poważne problemy z dostępem do systemów PESEL czy Bazy Urzędów Stanu Cywilnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądając historię pojazdu trafiłem na 2 ciekawe przypadki.

1. Pojazd, który od kilku lat nie był na OBT (tak wynika z jego historii) a ma ważne OBT. Tak na marginesie OBT wykonane zostało w ubiegłym tygodniu.

2. Nowy pojazd zarejestrowany 2 tygodnie temu, co potwierdza historia pojazdu ale jednocześnie brak w niej informacji o ważności OBT, choć musi być ono ważne z mocy ustawy :(

Cepik2.JPG.369ab226fd553a9a462b95c32ee4dc00.JPG

Cepik1.JPG.535272f472afb8d2f5027ec7b9408bf4.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.