aboz Napisano 9 Czerwiec 2014 Share Napisano 9 Czerwiec 2014 Jako, że MIR chce wprowadzić zmiany zarówno w sposobie przeprowadzania badań jak i warunkach technicznych, prosiłbym wszystkich, którzy chcą mieć swój udział w tworzeniu przepisów o sugestie zmian w "996" i "32". Jednocześnie proszę o poważne potraktowanie tematu i ograniczenie się do kwestii merytorycznych, bez zbędnej dyskusji nie na temat. I czytajcie co umieszczają inni, ponieważ szkoda się powielać bo wytworzy to niepotrzebne zamieszanie. Każdy wpis dotyczący istniejących zapisów powinien zawierać informację jakiego paragrafu i którego rozporządzenia dotyczy. Obiecuję, że wszystkie uwagi zostaną przekazane zarządowi OSDS i po analizie przedstawione również przedstawicielowi MIR. PS. Jeżeli ten temat w jakikolwiek sposób narusza regulamin forum, to proszę o usunięcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 9 Czerwiec 2014 Share Napisano 9 Czerwiec 2014 sugestie zmian w "996" Pierwsze co mi się nasuwa, to może dokończenie sprawy z "art 66"' Było poruszane tutaj http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=195655#195655 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 9 Czerwiec 2014 Share Napisano 9 Czerwiec 2014 dziękujemy Grześ To ja dziekuję Kolejna propozycja zmian do 996 to według mnie poprawa lub usunięcie zapisu "6. W przypadku stwierdzenia niezgodności cech identyfikacyjnych umieszczonych w pojeździe z danymi zapisanymi w dowodzie rejestracyjnym lub odpowiadającym mu dokumencie uprawniony diagnosta zatrzymuje dowód rejestracyjny." Według mnie gryzie się z Ustawą a nawet z samym rozporządzeniem,ponieważ w tabeli usterek mamy: c) Brak zgodności zapisów numeru identyfikacyjnego pojazdu (VIN) lub numeru nadwozia (podwozia/ramy) oraz numeru rejestracyjnego ze stanem faktycznym" UI Przy okazji identyfikacji zauważyłem też, że brak jest (w 996 i samej ustawie) zapisu co zrobić w przypadku stwierdzenia ( uzasadnionego przypuszczenia ) ingerencji w pole numerowe (czyli numer VIN na pojeździe zgodny z DR czytelny ale "nabijany". [ Dodano: 09-06-2014, 20:36 ] Wy piszecie tylko na forum, my czytamy je czasami Też czasem czytam ale przepraszam w takim razie. I może w tym temacie uszanujmy Jednocześnie proszę o poważne potraktowanie tematu i ograniczenie się do kwestii merytorycznych, bez zbędnej dyskusji nie na temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 9 Czerwiec 2014 Share Napisano 9 Czerwiec 2014 -CEP - online dla SKP -karty do CEP jak w banku (przed ukończeniem certyfikatu przesyłana druga z obowiązkiem zwrotu starej) -diagnosta do stwierdzania usterek - wystawia dokument przedstawienia pojazdu do BT- odpowiedzialny za całą resztę właściciel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zjc Napisano 10 Czerwiec 2014 Share Napisano 10 Czerwiec 2014 Usunięcie z DIP-u i DR roku produkcji. Wystarczy data I rej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 10 Czerwiec 2014 Share Napisano 10 Czerwiec 2014 Dorzućcie link do dyrektywy w tym temacie. Będzie wszystko w jednym miejscu. http://www.forum.osds.org.pl/dload.php?action=file&id=245 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 10 Czerwiec 2014 Share Napisano 10 Czerwiec 2014 Usunięcie z DIP-u i DR roku produkcji. Wystarczy data I rej. Dokładnie, - Rok produkcji - najwyżej jako dodatkowa informacja w Dip-ie, - Rezygnacja z TR przy sprowadzonych, bądź uporządkowanie tego tematu, -Wyrejestrowywanie z urzędu szkód całkowitych,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 10 Czerwiec 2014 Share Napisano 10 Czerwiec 2014 Nacisk osi w kg; Uzupełnianie kpl danych w DR przez WK - obowiązkowo, SKP uzupełnia dane przy końcu DR; Usunięcie koloru, kraju produkcji, kraju poprzedniej rejestracji, roku produkcji z DIP; Badanie haka - jasne określenie, że to jest badanie dodatkowe z ustaleniem mas przyczep; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 10 Czerwiec 2014 Autor Share Napisano 10 Czerwiec 2014 Uzupełnianie kpl danych w DR przez WK - obowiązkowo, SKP uzupełnia dane przy końcu DRPrzy tej okazji chciałem zwrócić uwagę na zapis w tabeli usterek w dyrektywie, który stoi w opozycji do ostatniego wyroku WSA z Łodzi0.2 Numer identyfikacyjny pojazdu/numer podwozia/numer seryjny podwozia...c) Nieczytelne dokumenty pojazdu lub nieścisłości formalne.UD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 10 Czerwiec 2014 Autor Share Napisano 10 Czerwiec 2014 To jest bełkot prawniczy, który daje możliwość dalej niewpisywania danych do DRChciałem zwrócić uwagę na inną kwestię. Chodziło mi o sprawę niezgodności danych technicznych zawartych w DR. W przypadku stwierdzenia ich podczas BT diagnosta wpisywałby właściwe dane do rejestru i zaświadczenia, traktując błąd jako UD. Nie byłoby wtedy posądzenia o klepanie DR z niewłaściwymi danymi i WK nie tworzyłyby "ustnych" interpretacji w takich przypadkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 10 Czerwiec 2014 Share Napisano 10 Czerwiec 2014 WK nie wydaje DR bez kompletu zapisów, oraz jedno zdanie do sposobu wykonywania BT, że diagnosta uzupełnia obowiązkowo wszystkie dane przy końcu DR. Czyli przy zmianie właściciela skierowanie na ustalenie danych, tez tak można ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 10 Czerwiec 2014 Share Napisano 10 Czerwiec 2014 zniesienie bzdurnego przepisu czyli badanie doraźne zbiorników lpg po kolizji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 10 Czerwiec 2014 Share Napisano 10 Czerwiec 2014 Można by też spróbować zweryfikować całe (tabele) załączniki Nr 1 oraz 2 pod kątem ilości usterek oraz ich kwalifikacji ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 10 Czerwiec 2014 Autor Share Napisano 10 Czerwiec 2014 Można by też spróbować zweryfikować całe (tabele) załączniki Nr 1 oraz 2 pod kątem ilości usterek oraz ich kwalifikacji Właśnie o to mi chodziło tworząc ten temat, żeby wskazać co jest do poprawy w rozporządzeniach 32 i 996, pod kątem dyrektywy i naszych oczekiwań. I chciałbym żebyśmy właśnie na tym się skupili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Góral81 Napisano 10 Czerwiec 2014 Share Napisano 10 Czerwiec 2014 Przewody hamulcowe 1.1.11., 1.1.12. pkt b i c, czyli wycieki płynu i UI,USZ korektor siły hamowania 1.1.17.f również wyciek płynu UD Pasuje to też jakoś pod jedną usterke wrzucić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 10 Czerwiec 2014 Share Napisano 10 Czerwiec 2014 Wyciek płynu z układów hamulcowych USZ Ubytki powietrza z układów hamulcowych UI Przynajmniej my tak przyjęliśmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 10 Czerwiec 2014 Share Napisano 10 Czerwiec 2014 Wyciek płynu z układów hamulcowych USZUbytki powietrza z układów hamulcowych UI Przynajmniej my tak przyjęliśmy. Sorki że się wtrącam a czy jedno i drugie nie stwarza zagrożenia w ruchu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Góral81 Napisano 10 Czerwiec 2014 Share Napisano 10 Czerwiec 2014 5.2.3.pkt "d" oraz"i" odnośnie głębokości bieżnika a różne usterki można wpisać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skowerek Napisano 10 Czerwiec 2014 Share Napisano 10 Czerwiec 2014 Dz Ust 996; 0.1 d) Tabice legalizowane - przez kogo 2.2.2 f) Koło kierownicy bez certyfikatu- certyfikat zawsze jest w srodku- przepis martwy 4.11 brak masy silnik podwozie -w większości aut osobowych nie do spr. 6.2.6 f) i 7.1.2 h) śruby jak je spr w nowoczesnych autach- przepis martwy 7.10 b) brak mozliwości spr ogranicznika na stacji 7.11 b) zbyt mała droga do przebycia żeby spr licznik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 10 Czerwiec 2014 Share Napisano 10 Czerwiec 2014 Dz.U. 32 (w zasadzie 951) usunięcie par. 45 ust. 1 pkt 3 (maksymalna prędkość konstrukcyjna ciągnika 40 km/h) - przepisy homologacyjne dopuszczają kategorię T5, czyli ciągniki o większej prędkości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 10 Czerwiec 2014 Share Napisano 10 Czerwiec 2014 Nie określanie wyniku badania przy badaniach dodatkowych, które w swoim zakresie nie posiadają zakresu okresowego. Czy konieczne jest aby przy każdej kolizji badać zbiornik LPG ? Zakres badania pokolizyjnego rozszerzyć o okresowe, opłata większa i nie będzie wolnej amerykanki, albo wyraźnie zaznaczyć że robimy to co było naprawiane/uszkodzone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olga Napisano 10 Czerwiec 2014 Share Napisano 10 Czerwiec 2014 Usunięcie z DIP-u i DR roku produkcji. Wystarczy data I rej. Dokładnie, - Rok produkcji - najwyżej jako dodatkowa informacja w Dip-ie, - Rezygnacja z TR przy sprowadzonych, bądź uporządkowanie tego tematu, -Wyrejestrowywanie z urzędu szkód całkowitych,,, O tym, że będą w najbliższym czasie zmienione przepisy tak, że rok produkcji zniknie z DR to już wiadomo, nie wiem czy z DIP-u też. Również to, że będzie można wykonywać BT bez tablic ma być uregulowane. Możliwe, że od stycznia 2015 roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 10 Czerwiec 2014 Share Napisano 10 Czerwiec 2014 Zmiana zapisu na jednoznaczny dotyczący czynności przy badaniach dodatkowych. Pamiętacie ile było dyskusji, czy razem z okresowym czy tylko niektóre czynności okresowego - oraz opłaty z tym związane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 10 Czerwiec 2014 Share Napisano 10 Czerwiec 2014 Uwolnienie cen badań Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 10 Czerwiec 2014 Share Napisano 10 Czerwiec 2014 Art.2.Użyte w ustawie określenia oznaczają:46)motorower - pojazd jednośladowy lub dwuśladowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm3, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h; po zastosowaniu jakich urządzeń, będących na obowiązkowym wyposażeniu SKP, można na 100% być pewnym, że badany pojazd nie jest motocyklem "pomysła" mam od dawna ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.