Skocz do zawartości

Propozycje zmian w przepisach dot. badań i warunków tech.


aboz

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że MIR chce wprowadzić zmiany zarówno w sposobie przeprowadzania badań jak i warunkach technicznych, prosiłbym wszystkich, którzy chcą mieć swój udział w tworzeniu przepisów o sugestie zmian w "996" i "32". Jednocześnie proszę o poważne potraktowanie tematu i ograniczenie się do kwestii merytorycznych, bez zbędnej dyskusji nie na temat. I czytajcie co umieszczają inni, ponieważ szkoda się powielać bo wytworzy to niepotrzebne zamieszanie. Każdy wpis dotyczący istniejących zapisów powinien zawierać informację jakiego paragrafu i którego rozporządzenia dotyczy. Obiecuję, że wszystkie uwagi zostaną przekazane zarządowi OSDS i po analizie przedstawione również przedstawicielowi MIR.

 

PS. Jeżeli ten temat w jakikolwiek sposób narusza regulamin forum, to proszę o usunięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 101
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • darkdog

    9

  • Grzegorz Łódź

    7

  • adam1501

    6

  • Paprock

    6

dziękujemy Grześ

To ja dziekuję :)

Kolejna propozycja zmian do 996 to według mnie poprawa lub usunięcie zapisu

"6. W przypadku stwierdzenia niezgodności cech identyfikacyjnych umieszczonych w pojeździe z danymi zapisanymi w dowodzie rejestracyjnym lub odpowiadającym mu dokumencie uprawniony diagnosta zatrzymuje dowód rejestracyjny."

 

Według mnie gryzie się z Ustawą a nawet z samym rozporządzeniem,ponieważ w tabeli usterek mamy:

c) Brak zgodności zapisów numeru identyfikacyjnego pojazdu (VIN) lub numeru nadwozia (podwozia/ramy) oraz numeru rejestracyjnego ze stanem faktycznym" UI

 

Przy okazji identyfikacji zauważyłem też, że brak jest (w 996 i samej ustawie) zapisu co zrobić w przypadku stwierdzenia ( uzasadnionego przypuszczenia ) ingerencji w pole numerowe (czyli numer VIN na pojeździe zgodny z DR czytelny ale "nabijany".

 

[ Dodano: 09-06-2014, 20:36 ]

Wy piszecie tylko na forum, my czytamy je czasami

Też czasem czytam ale przepraszam w takim razie. :oops:

I może w tym temacie uszanujmy :)

Jednocześnie proszę o poważne potraktowanie tematu i ograniczenie się do kwestii merytorycznych, bez zbędnej dyskusji nie na temat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-CEP - online dla SKP

-karty do CEP jak w banku (przed ukończeniem certyfikatu przesyłana druga z obowiązkiem zwrotu starej)

-diagnosta do stwierdzania usterek - wystawia dokument przedstawienia pojazdu do BT- odpowiedzialny za całą resztę właściciel :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usunięcie z DIP-u i DR roku produkcji. Wystarczy data I rej.

Dokładnie,

- Rok produkcji - najwyżej jako dodatkowa informacja w Dip-ie,

- Rezygnacja z TR przy sprowadzonych, bądź uporządkowanie tego tematu,

-Wyrejestrowywanie z urzędu szkód całkowitych,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nacisk osi w kg;

Uzupełnianie kpl danych w DR przez WK - obowiązkowo, SKP uzupełnia dane przy końcu DR;

Usunięcie koloru, kraju produkcji, kraju poprzedniej rejestracji, roku produkcji z DIP;

Badanie haka - jasne określenie, że to jest badanie dodatkowe z ustaleniem mas przyczep;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzupełnianie kpl danych w DR przez WK - obowiązkowo, SKP uzupełnia dane przy końcu DR
Przy tej okazji chciałem zwrócić uwagę na zapis w tabeli usterek w dyrektywie, który stoi w opozycji do ostatniego wyroku WSA z Łodzi
0.2 Numer identyfikacyjny pojazdu/numer podwozia/numer seryjny podwozia...c) Nieczytelne dokumenty pojazdu lub nieścisłości formalne.

UD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest bełkot prawniczy, który daje możliwość dalej niewpisywania danych do DR
Chciałem zwrócić uwagę na inną kwestię. Chodziło mi o sprawę niezgodności danych technicznych zawartych w DR. W przypadku stwierdzenia ich podczas BT diagnosta wpisywałby właściwe dane do rejestru i zaświadczenia, traktując błąd jako UD. Nie byłoby wtedy posądzenia o klepanie DR z niewłaściwymi danymi i WK nie tworzyłyby "ustnych" interpretacji w takich przypadkach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WK nie wydaje DR bez kompletu zapisów, oraz jedno zdanie do sposobu wykonywania BT, że diagnosta uzupełnia obowiązkowo wszystkie dane przy końcu DR.

Czyli przy zmianie właściciela skierowanie na ustalenie danych, tez tak można ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można by też spróbować zweryfikować całe (tabele) załączniki Nr 1 oraz 2 pod kątem ilości usterek oraz ich kwalifikacji
Właśnie o to mi chodziło tworząc ten temat, żeby wskazać co jest do poprawy w rozporządzeniach 32 i 996, pod kątem dyrektywy i naszych oczekiwań. I chciałbym żebyśmy właśnie na tym się skupili.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody hamulcowe 1.1.11., 1.1.12. pkt b i c, czyli wycieki płynu i UI,USZ

korektor siły hamowania 1.1.17.f również wyciek płynu UD

Pasuje to też jakoś pod jedną usterke wrzucić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciek płynu z układów hamulcowych USZ

Ubytki powietrza z układów hamulcowych UI

Przynajmniej my tak przyjęliśmy.

 

Sorki że się wtrącam a czy jedno i drugie nie stwarza zagrożenia w ruchu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dz Ust 996;

0.1 d) Tabice legalizowane - przez kogo

2.2.2 f) Koło kierownicy bez certyfikatu- certyfikat zawsze jest w srodku- przepis martwy

4.11 brak masy silnik podwozie -w większości aut osobowych nie do spr.

6.2.6 f) i 7.1.2 h) śruby jak je spr w nowoczesnych autach- przepis martwy

7.10 b) brak mozliwości spr ogranicznika na stacji

7.11 b) zbyt mała droga do przebycia żeby spr licznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dz.U. 32 (w zasadzie 951) usunięcie par. 45 ust. 1 pkt 3 (maksymalna prędkość konstrukcyjna ciągnika 40 km/h) - przepisy homologacyjne dopuszczają kategorię T5, czyli ciągniki o większej prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie określanie wyniku badania przy badaniach dodatkowych, które w swoim zakresie nie posiadają zakresu okresowego.

 

Czy konieczne jest aby przy każdej kolizji badać zbiornik LPG ?

 

Zakres badania pokolizyjnego rozszerzyć o okresowe, opłata większa i nie będzie wolnej amerykanki, albo wyraźnie zaznaczyć że robimy to co było naprawiane/uszkodzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usunięcie z DIP-u i DR roku produkcji. Wystarczy data I rej.

Dokładnie,

- Rok produkcji - najwyżej jako dodatkowa informacja w Dip-ie,

- Rezygnacja z TR przy sprowadzonych, bądź uporządkowanie tego tematu,

-Wyrejestrowywanie z urzędu szkód całkowitych,,,

O tym, że będą w najbliższym czasie zmienione przepisy tak, że rok produkcji zniknie z DR to już wiadomo, nie wiem czy z DIP-u też. Również to, że będzie można wykonywać BT bez tablic ma być uregulowane. Możliwe, że od stycznia 2015 roku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana zapisu na jednoznaczny dotyczący czynności przy badaniach dodatkowych. Pamiętacie ile było dyskusji, czy razem z okresowym czy tylko niektóre czynności okresowego - oraz opłaty z tym związane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Art.2.Użyte w ustawie określenia oznaczają:

46)motorower - pojazd jednośladowy lub dwuśladowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm3, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h;

 

po zastosowaniu jakich urządzeń, będących na obowiązkowym wyposażeniu SKP, można na 100% być pewnym, że badany pojazd nie jest motocyklem :?:

 

"pomysła" mam od dawna ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.