Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

jjk1972

PRZERÓBKA Z CIĘŻAROWY NA OSOBOWY O DMC DO 3.5T

Polecane posty

jjk1972

Witam forumowiczów.

 

Szukam podstawy prawnej do przerobienia auta dostawczego zareejstrowanego jako ciężarowy o DMC do 3.5t na osobowe do przewozu max 9 osób. Czy takie auta można w ogóle przerabiać - mocowanie rzędów siedzeń do podłogi, podłoga wtórna z oryginalnymi punktami mocowania, szyby boczne, fotele, etc... .

 

Jeżeli ktoś wie jak do tego podejść - to prosze o wskazówki, rady, które będą mi cenne.

 

Dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Jeżeli są fabryczne punkty mocowania foteli i pasów a cała przebudowa wykonana zgodnie z regułami sztuki to ja nie widzę problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal

wyciąg ze świadectwa homologacji -czy pojazd był homologowany M1 i N1- od tego trzeba zacząć .....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
wyciąg ze świadectwa homologacji -czy pojazd był homologowany M1 i N1- od tego trzeba zacząć .....

W jakim celu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fredek
wyciąg ze świadectwa homologacji

Czy zawsze tego mamy wymagać czy też bez niego nie mozna dokonać zmiany konstrukcyjnej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO
Jeżeli są fabryczne punkty mocowania foteli i pasów a cała przebudowa wykonana zgodnie z regułami sztuki to ja nie widzę problemu.

To wystarczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fredek
Jeżeli są fabryczne punkty mocowania foteli i

zwracam uwagę na zapis w 996

pkt 6.2.5 e fotel kierowcy mocowanie mamy UI oraz USZ

pkt 6.2.6 c pozostałe fotele i tutaj mamy już UD i UI

Więc z tym doborem w miejscach fabrycznych dla pozostałych foteli można uznać jako UD :razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

wyciąg ze świadectwa homologacji -czy pojazd był homologowany M1 i N1- od tego trzeba zacząć .....

 

To nie ma żadnego znaczenia. Przeróbki mogą spokojnie wykraczać poza ramy homologacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal

Tylko czy pojazd homologowany na N1 ma fabryczne punkty mocowania dodatkowych siedzeń ...........................

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Tylko czy pojazd homologowany na N1 ma fabryczne punkty mocowania dodatkowych siedzeń ...........................

Ma, może mieć, ponieważ z definicji "...42) samochód ciężarowy – pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu ładunków; określenie to obejmuje również samochód ciężarowo-osobowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu ładunków i osób w liczbie od 4 do 9 łącznie z kierowcą;..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal
może mieć
i w tym jest właśnie problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.