Skocz do zawartości
jjk1972

PRZERÓBKA Z CIĘŻAROWY NA OSOBOWY O DMC DO 3.5T

Rekomendowane odpowiedzi

jjk1972

Witam forumowiczów.

 

Szukam podstawy prawnej do przerobienia auta dostawczego zareejstrowanego jako ciężarowy o DMC do 3.5t na osobowe do przewozu max 9 osób. Czy takie auta można w ogóle przerabiać - mocowanie rzędów siedzeń do podłogi, podłoga wtórna z oryginalnymi punktami mocowania, szyby boczne, fotele, etc... .

 

Jeżeli ktoś wie jak do tego podejść - to prosze o wskazówki, rady, które będą mi cenne.

 

Dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Jeżeli są fabryczne punkty mocowania foteli i pasów a cała przebudowa wykonana zgodnie z regułami sztuki to ja nie widzę problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kowal

wyciąg ze świadectwa homologacji -czy pojazd był homologowany M1 i N1- od tego trzeba zacząć .....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
wyciąg ze świadectwa homologacji -czy pojazd był homologowany M1 i N1- od tego trzeba zacząć .....

W jakim celu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fredek
wyciąg ze świadectwa homologacji

Czy zawsze tego mamy wymagać czy też bez niego nie mozna dokonać zmiany konstrukcyjnej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO
Jeżeli są fabryczne punkty mocowania foteli i pasów a cała przebudowa wykonana zgodnie z regułami sztuki to ja nie widzę problemu.

To wystarczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fredek
Jeżeli są fabryczne punkty mocowania foteli i

zwracam uwagę na zapis w 996

pkt 6.2.5 e fotel kierowcy mocowanie mamy UI oraz USZ

pkt 6.2.6 c pozostałe fotele i tutaj mamy już UD i UI

Więc z tym doborem w miejscach fabrycznych dla pozostałych foteli można uznać jako UD :razz:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k

wyciąg ze świadectwa homologacji -czy pojazd był homologowany M1 i N1- od tego trzeba zacząć .....

 

To nie ma żadnego znaczenia. Przeróbki mogą spokojnie wykraczać poza ramy homologacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kowal

Tylko czy pojazd homologowany na N1 ma fabryczne punkty mocowania dodatkowych siedzeń ...........................

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Tylko czy pojazd homologowany na N1 ma fabryczne punkty mocowania dodatkowych siedzeń ...........................

Ma, może mieć, ponieważ z definicji "...42) samochód ciężarowy – pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu ładunków; określenie to obejmuje również samochód ciężarowo-osobowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu ładunków i osób w liczbie od 4 do 9 łącznie z kierowcą;..."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kowal
może mieć
i w tym jest właśnie problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.