Skocz do zawartości

Wymagania dla SKP, stan na 08.11.2005 r.


Bogusław Maćkowski

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 weeks later...

Castorama, i tym podobne, proponuję ramię na 75 cm. Będzie od razu liniał. Kiedyś był 30cm. teraz jest 50 cm. Kto wie może za rok będzie wymagany 75cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Bogusławie w tekście ujednoliconym umieścił Pan punkt :

4) obrzeże umożliwiajace przeciażenie urzadzenia do podnoszenia osi pojazdu o 25 % nominalnego udzwigu, przyczym powinno byc możliwe ustawienie urzadzenia do podnoszenia osi pojazdu również miedzy obrotnicami przyrzadu do pomiaru geometrii ustawienia kół i osi pojazdu.

Mam pytanie ponieważ w projekcie zmian z dn. 10.10.2005 był punkt który nakładał obowiązek przedstawienia wyliczeń w projekcie konstrukcyjno-budowlanym związanych z przeciążeniem obrzeża kanału natomiast w Dz.u.nr 219 poz.1869 z 2005r nie doczytałem się takigo punktu.Chciałbym zapytać czy jest to punkt obowiązujący.Jest to dla mnie bardzo ważne ponieważ za parę dni mamy odbiór nowo wybudowanej skp a szef scedował na mnie obowiązek przygotowania skp do odbioru pod względem niezbędnej dokumentacji.jeszcze jedna prośba pamiętam. że przygotował Pan skróconą wersję dz.227 którą można zawiesić na tablicy informacyjnej przeglądałem Pana posty a trochę tego jest i niestety nie znalazłem tego opracowania .Bardzo proszę o wskazówki chyba że mi się ciś przyśniło a jeśli tak to czy muszę wyklejać ścianę kartka po kartce czy wystarczy zawiesić cały dzinnik w jakiejś kieszeni na tablicy inf.Z góry dziękuję za odpowiedż i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Kaczy akurat jestem w temacie bo właśnie rozwiązywałem ten problem - oczywiście

też sam . Pan z biura projektowego wykonał pełną dokumentacje kanału na którym pracuje

podnośnik kanałowy DKP-10 b . Jest to dokument mający z 20 stron w którym są zawarte

całe obliczenia i rysunki kanały , a na dodatek musieliśmy dokonać pewnych wzmocnień

na kanale bo nie otrzymalibyśmy dopuszcenia . A wszystko wzieło się z tego ,że 5 lat temu

przy dostosowywaniu stacji do nowych wymogów nikt o tym nie pomyślał , a kanał ma

ogólnie około 30 lat . Pan który przyjechał z dozoru technicznego podał , że bez tej

dokumentacji technicznej kanału , nie dopuści dzwignika do pracy .

A jeżeli ty masz nową stacje ,to chyba jakieś projekty i wyliczenia powinny być :shock:

 

[ Dodano: 04-12-2005, 12:40 ]

Podstawowe przepisy

Zródło PISKP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budowę stacji rozpoczęliśmy ponad rok temu.Przyznam, że o wzmocnieniach obrzeży kanału dowiedziałem się z projektu zmian dla skp.Być może wynika to z innych przepisów może budowlanych ale skąd mi czy szefowi o tym wiedzieć.Dlatego chciałbym się upewnić z jakiego przepisu to wynika bo jesli z tego powodu nie odbiorą stacji to ........wolę nawet nie myślec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eszcze jedna prośba pamiętam. że przygotował Pan skróconą wersję dz.227 którą można zawiesić na tablicy informacyjnej przeglądałem Pana posty a trochę tego jest i niestety nie znalazłem tego opracowania .Bardzo proszę o wskazówki chyba że mi się ciś przyśniło

Masz racje Boguś i w tej sparwie nam pomógł masz tu link do tego opracowania

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=365&highlight=tablicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

markes30 właśnie o to mi chodziło. Dzięki serdeczne.

 

[ Dodano: 04-12-2005, 23:06 ]

Z chęcią kliknął bym" pomógł" ale niestety nie mogę. Jeszcze raz wielkie dzięki :)

 

[ Dodano: 04-12-2005, 23:12 ]

Panowie to już połowa sukcesu ale nadal nie wiem co z tym obrzeżem kanału mimo starań kolegi Fiedorowicza(serdeczne dzięki) nadal nie znalazłem podstawy prawnej do wspomnianego obrzeża

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dz.U.05.25.209 ze zm. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 1 lutego 2005 r.

w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów

§ 13. ust.

3. Kanał przeglądowy powinien być wyposażony w:

1) oświetlenie:

a) światło możliwie rozproszone, oświetlające miejsce pracy,

b) światło skupione o bezpiecznym napięciu zasilania, kierowane w razie potrzeby na elementy pojazdu (lampa przenośna lub na elastycznym wysięgniku);

2) półki wewnętrzne na narzędzia i klucze;

3) urządzenie do podnoszenia osi pojazdu o udźwigu co najmniej:

a) 20 kN - w odniesieniu do stacji kontroli pojazdów przeprowadzającej badania techniczne wyłącznie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t,

b) 115 kN - w odniesieniu do stacji kontroli pojazdów przeprowadzającej badania techniczne pozostałych pojazdów;

4) obrzeże umożliwiające przeciążenie urządzenia do podnoszenia osi pojazdu o 25 % nominalnego udźwigu, przy czym powinno być możliwe ustawienie urządzenia do podnoszenia osi pojazdu również między obrotnicami przyrządu do pomiaru geometrii ustawienia kół i osi pojazdu.

 

Dz.U nr 219 nie zmieniał tej kwestii, tak wiec na 100 % jest to wymagane /już od kilku lat/

 

Natomiast zgodnie ze stroną www.tdt.gov.pl składając wniosek do TDT o wydanie poświadczenia o którym mowa w ustawie PRD

 

3. Do wniosku załącza się:

a/. szkic sytuacyjny stacji, rysunki technologiczne stanowisk kontrolnych;

b/. kopię decyzji nadzoru budowlanego zezwalającą na użytkowanie danego budynku -

dotyczy jedynie nowych ( oddawanych do użytku ) stacji kontroli pojazdów.

c/. Kopie zaświadczenia o wpisie do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli

pojazdów oraz kopię ostatniego certyfikatu ITS - w przypadku stacji już działających.

 

Pozostaje jeszcze ustawa o swobodzie działalności gospodarczej

 

Dz.U.04.173.1807ze zm. USTAWA z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej

 

Art. 69. Przedsiębiorca jest obowiązany przechowywać wszystkie dokumenty niezbędne do wykazania spełniania warunków wymaganych do wykonywania działalności regulowanej.

 

W razie wątpliwości możesz zadzwonic do TDT i zapytać o szczególy dotyczące dokumentacji jakiej wymagaja na kontroli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(Dz. U. z 2005r. Nr 219, poz. 1869) § 1. W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 1 lutego 2005 r. w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów (Dz. U. Nr 25, poz. 209) wprowadza się następujące zmiany:

4) w § 13 w ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

 

W stosunku do ust. 3 pkt nie wprowadzono żadnych zmian i obowiązuje tekst z (Dz. U. z 2005r. Nr 25, poz. 209) przytoczony przez ABC:

4) obrzeże umożliwiające przeciążenie urządzenia do podnoszenia osi pojazdu o 25 % nominalnego udźwigu, przy czym powinno być możliwe ustawienie urządzenia do podnoszenia osi pojazdu również między obrotnicami przyrządu do pomiaru geometrii ustawienia kół i osi pojazdu.

 

Natomiast link ws skróconego wykazu czynności trafnie przytoczył MARKES 30

 

Miałem pewne problemy i nie mogłem być na forum, ale widzę, że forumowicze czuwają i nawzajem sobie pomagają i trafnie odpowiedzieli.

 

Gdybyście w przyszłości uznali, że mój głos jest konieczny, a ja z jakiegoś powodu tematu nie zauważe, uderzajcie proszę do ADMINA lub wyślijcie wiadomość prywatną. Na pewno znajdę czas by pomóc.

 

Nie jestem fachowcem w dziedzinie projektowania i tu znowu brakuje nam wypowiedzi kolegów z TDT.

 

Mogę powiedzieć z doświadczenia. Na wewnętrznej stronie kanału musi być zamontowany dźwignik kanałowy, który można przesówać wzdłuż kanału. Z reguły dźwignik ma nośność 2T a w stacjach okręgowych to i kilkadziesiąt ton. Podnosimy na nim oś pojazdu, który wiadomo waży.

Obrzeże musi być zatem wykonane z kątownika o takiej grubości, by utrzymać pojazd i dźwignik kanałowy i nie powodować odkształceń obrzeża w wyniku jego używania. Musisz dostosować obrzeże do rodzaju stacji do 3,5T lub powyżej.

Wydaje mi się, że o to chodzi, ale głowy nie dam.

 

Swoją drogą z moim doświadczeniem przestałem uczyć się na pamięć projektów, bo jeszcze nie spotkałem takiego który by się ukazał w brzmieniu zakładanym.

 

Swoją drogą pragnę przypomnieć, że obowiązujący przepis to opublikowany akt, który wszedł w życie tj. ustawa, rozporządzenie itp. Natomiast projekt się do nich nie zalicza i trzeba o jego "duchu" jak najszybciej zapomnieć bo może każdego wprowadzić w błąd.

 

Swoją drogą spróbuje zainteresować kogoś z TDT, może włączy się do dyskusji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podam jeszcze przykład z swojej stacji - podnośnik kanałowy DKP - 10 B w swojej DTR

ma podane , że przenosi po obu stronach kanału 6 t i do tego dodaje się jeszcze pewien

próg bezpieczeństwa - taką opinie wydał nadzór budowlany .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki serdeczne za wyczerpujące odpowiedzi.Naprawdę bardzo mi pomogliście.Wiedziałem że na Was zawsze można liczyć.Jeszcze raz wielkie dzięki i trzymajcie kciuki.W czwartek mamy odbiór.Po odbiorze podzielę się z wami wrażeniami. Pozdrawiam

 

[ Dodano: 11-12-2005, 11:42 ]

Witam ponownie.Tak jak obiecałem chciałem podzielić się wrażeniami z odbioru stacji.Na początku powiem że odbiór wypadł pozytywnie i duża w tym zasługa naszego forum dzięki któremu mażna uzyskać wiele niezbędnych informacji.Na potwierdzenie tych słów mogę podać przykład drugiej stacji która w tym samym dniu odbierał dozór.Jako że przeżyliśmy odbiór starej stacji podzieliłem się informacjami z kolegą z tamtej stacji(konkurencyjnej) nawet dałem mu namiary na nasze forum.Najwidoczniej nie skorzystał z tych informacji ponieważ stacji mu nie odabrali za rzeczy o których na pewno dowiedziałby się na tym forum.No ale cóż wolność Tomku w swoim domku.Jeśli ktoś chciałby dowiedzieć czegoś więcej to proszę pytać.Jeszcze raz wielkie dzięki i oby tak dzlej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.