Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Sylwester68

Przyszłość badań.

Polecane posty

DARIO64
Ministerstwo Infrastruktury chce zmian w dowodach rejestracyjnych
Informacji o tym, kiedy pojazd został wyprodukowany, nie będzie nawet odnotowywana w CEPiK-u
Proponujemy również, aby w pracach nad projektem założeń i ewentualnie nad projektami przyszłych aktów wykonawczych rozważyć wprowadzenie zmian skutkujących zniesieniem dotychczasowego obowiązku przekazywania do CEP przez organy rejestrujące pojazdy informacji o roku produkcji pojazdu. Wyjaśniamy, że do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju ze strony przedstawicieli branży motoryzacyjnej, kierowane są wnioski dotyczące zniesienia obowiązku zamieszczania w polskim dowodzie rejestracyjnym informacji o „roku produkcji” pojazdu. Wprowadzenie takich zmian jest uwarunkowane zniesieniem gromadzenia takiej informacji w bazie CEP i akceptacją takiego rozwiązania przez inne resorty. Obowiązek zamieszczania w polskim dowodzie rejestracyjnym roku produkcji pojazdu wynika wyłącznie z wymagań przepisów krajowych. Dyrektywa 1999/37/WE w sprawie dokumentów rejestracyjnych pojazdów nie zawiera takiego wymogu. MIiR

Chyba każdy z na jest za zniesieniem,ale :

Rezygnacja z roku produkcji jest wprawdzie do rozważenia na etapie szczegółowych uzgodnień i prac.

Istotne jest jednak wskazanie uzasadnienia dla takiej zmiany, gdyż na dzisiaj interesariusze CEPiK są w znaczącym stopniu zainteresowani uzyskiwaniem tej danej zarówno w ramach zestawień statystycznych również z branży motoryzacyjnej jak ze strony obywateli, uznających tą informację za istotną z punktu widzenia oceny stanu pojazdu. Zostało to praktycznie potwierdzone w ramach konsultacji zapotrzebowania informacyjnego dla pierwszych e-usług, które zostały już uruchomione dla obywateli. Zrozumiałe z punktu widzenia biznesowego producentów, jest brak przechowywania tej danej, ale założeniem CEPiK 2.0 jest szersze otwarcie ewidencji na szerokie potrzeby różnych interesariuszy również w przypadku konieczności obsłużenia sprzecznych interesów. Dodatkowo nawet z branży motoryzacyjnej płyną w tym przypadku niejednoznaczne komunikaty. Z jednej strony utrata na wartości pojazdu po upłynięciu kalendarzowego roku, z drugiej ewidentny wzrost sprzedaży pojazdów spowodowany promocjami wynikającymi z wyprzedaży rocznika.

Chyba nie będziecie mieli pretensji jak wesprzemy MIiR .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz70
Chyba nie będziecie mieli pretensji jak wesprzemy MIiR .

Wspierajcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdog
Chyba nie będziecie mieli pretensji jak wesprzemy MIiR .

wspierajcie i jak najszybciej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38
Chyba nie będziecie mieli pretensji jak wesprzemy MIiR .

Śmiem napisać, że większości jest to obojętne :oops:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz
Śmiem napisać, że większości jest to obojętne :oops:
Przywołuję pana Prezesa do porządku, z jednoczesną prośbą o nie sianie paniki :P:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Na pewno szkodliwe jest to, że stanowisko broniące utrzymania roku produkcji jest pisane w stylu "przecież LUD tego chce"... :?

Inna sprawa, że faktycznie w społeczeństwie pokutuje mit "rocznika"... Auto rocznikowo młodsze zawsze jest postrzegane jako lepsze... Szwagier ma 2004. A ja 2005. Co z tego, że jego 2004 jest z grudnia (data I rej.) i ma 200 tys.km więcej niż mój ze stycznia 2005 z większym przebiegiem... Polacy są GŁUPI - po prostu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal
Polacy są GŁUPI - po prostu...
i jak na razie nie chcą się zmienić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crackers
i ma 200 tys.km więcej niż mój ze stycznia 2005 z większym przebiegiem...
to Ci zagadka się udała :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Rozwikłanie tkwi w szaradzie. :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal

we wrześniowym numerze „Przeglądu Oponiarskiego” , wydanie 9/116 ukazał się wywiad z Prezesem Zarządu Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów - dr. inż. Leszkiem Turkiem pod tytułem „Nie tacy zwykli usługodawcy”.

wywiad w PO.pdf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mecher

W lipcu wpadł mi w ręce artykuł .... Jednak zapomniałem póżniej w jakim tytule prasowym go czytałem. Dzisiaj w czasie naprawy samochodu w warsztacie, znów go przejrzałem.

 

http://nowoczesnywarsztat.pl/artykul/5896/niepewnosc-pomiaru-ustandaryzowane-badanie-techniczne

 

Jeśli tak, to mozna i w druga stronę, czyli podważyć każde badanie z wynikiem pozytywnym. :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30

Podsumuję krótko. Nie buduje się nowych stacji więc trzeba nagonić SKP do odpłatnego haraczu na rzecz producentów i serwisantów urządzeń.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal
Nie buduje się nowych stacji
nie a takie co chwila ukazuje sie ogłoszenie -na nową stację zatrudnię.

 

odpłatnego haraczu na rzecz producentów i serwisantów urządzeń.
urządzenie ma być sprawne -a czy po jakimś czasie użytkowania jesteś pewny czy wskazuje i działa poprawnie .....moim zdaniem nie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30
urządzenie ma być sprawne -a czy po jakimś czasie użytkowania jesteś pewny czy wskazuje i działa poprawnie .....moim zdaniem nie :D

Od tego jest diagnosta by stwierdzić i zgłosić niesprawność urządzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Od tego jest diagnosta by stwierdzić i zgłosić niesprawność urządzenia

 

Komu ma zgłosić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30
Komu ma zgłosić?

Przedsiębiorcy prowadzącemu SKP.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Przedsiębiorcy prowadzącemu SKP.

Masz nadzieję, że to wywoła jakąś reakcje z jego strony?

markes30, miało by to sens, gdyby diagnosta nie był pracownikiem SKP, a zgłoszenie powinien wykonywac bezpośrednio do nadzoru.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
a zgłoszenie powinien wykonywac bezpośrednio do nadzoru.

 

Pachnie donosem :x

Niestety nawet w tak sformalizowanych instytucjach jak urzędy droga służbowa obowiązuje... Najpierw bezpośredni przełożony... :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30
Przedsiębiorcy prowadzącemu SKP.

Masz nadzieję, że to wywoła jakąś reakcje z jego strony?

markes30, miało by to sens, gdyby diagnosta nie był pracownikiem SKP, a zgłoszenie powinien wykonywac bezpośrednio do nadzoru.

Ty jak zwykle piszesz o patologiach, które trzeba eliminować ale nie ma sensu grzebać w przepisach tylko po to by z kieszeni właściciela SKP wyciągnąć kasę bo braknie jej na podwyżkę dla ciebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Ty jak zwykle piszesz o patologiach

 

Jak o tym nie mówić jak cały system BT jest delikatnie mówiąc "upośledzony" :(

Kasa kasą, ale przyrządy powinny poprawnie funkcjonować, bo inaczej, to cały system badań staje sie farsą. Uważam, że wszystkie urządzenia i przyrządy wykorzystywane w SKP powinny być przynajmniej corocznie wzorcowane,kalibrowane, kontrolowane czy legalizowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
W lipcu wpadł mi w ręce artykuł .

Nam w lutym wpadły dwa

http://osds.org.pl/?p=579

Znowu OSDS się wtrynił . :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal
powinny być przynajmniej corocznie wzorcowane,kalibrowane, kontrolowane czy legalizowane.
:ok:ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.