Skocz do zawartości

Przyszłość badań.


Sylwester68

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 month later...
  • Odpowiedzi 177
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • kowal

    25

  • blakop

    15

  • DARIO64

    15

  • markes30

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ministerstwo Infrastruktury chce zmian w dowodach rejestracyjnych
Informacji o tym, kiedy pojazd został wyprodukowany, nie będzie nawet odnotowywana w CEPiK-u
Proponujemy również, aby w pracach nad projektem założeń i ewentualnie nad projektami przyszłych aktów wykonawczych rozważyć wprowadzenie zmian skutkujących zniesieniem dotychczasowego obowiązku przekazywania do CEP przez organy rejestrujące pojazdy informacji o roku produkcji pojazdu. Wyjaśniamy, że do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju ze strony przedstawicieli branży motoryzacyjnej, kierowane są wnioski dotyczące zniesienia obowiązku zamieszczania w polskim dowodzie rejestracyjnym informacji o „roku produkcji” pojazdu. Wprowadzenie takich zmian jest uwarunkowane zniesieniem gromadzenia takiej informacji w bazie CEP i akceptacją takiego rozwiązania przez inne resorty. Obowiązek zamieszczania w polskim dowodzie rejestracyjnym roku produkcji pojazdu wynika wyłącznie z wymagań przepisów krajowych. Dyrektywa 1999/37/WE w sprawie dokumentów rejestracyjnych pojazdów nie zawiera takiego wymogu. MIiR

Chyba każdy z na jest za zniesieniem,ale :

Rezygnacja z roku produkcji jest wprawdzie do rozważenia na etapie szczegółowych uzgodnień i prac.

Istotne jest jednak wskazanie uzasadnienia dla takiej zmiany, gdyż na dzisiaj interesariusze CEPiK są w znaczącym stopniu zainteresowani uzyskiwaniem tej danej zarówno w ramach zestawień statystycznych również z branży motoryzacyjnej jak ze strony obywateli, uznających tą informację za istotną z punktu widzenia oceny stanu pojazdu. Zostało to praktycznie potwierdzone w ramach konsultacji zapotrzebowania informacyjnego dla pierwszych e-usług, które zostały już uruchomione dla obywateli. Zrozumiałe z punktu widzenia biznesowego producentów, jest brak przechowywania tej danej, ale założeniem CEPiK 2.0 jest szersze otwarcie ewidencji na szerokie potrzeby różnych interesariuszy również w przypadku konieczności obsłużenia sprzecznych interesów. Dodatkowo nawet z branży motoryzacyjnej płyną w tym przypadku niejednoznaczne komunikaty. Z jednej strony utrata na wartości pojazdu po upłynięciu kalendarzowego roku, z drugiej ewidentny wzrost sprzedaży pojazdów spowodowany promocjami wynikającymi z wyprzedaży rocznika.

Chyba nie będziecie mieli pretensji jak wesprzemy MIiR .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno szkodliwe jest to, że stanowisko broniące utrzymania roku produkcji jest pisane w stylu "przecież LUD tego chce"... :?

Inna sprawa, że faktycznie w społeczeństwie pokutuje mit "rocznika"... Auto rocznikowo młodsze zawsze jest postrzegane jako lepsze... Szwagier ma 2004. A ja 2005. Co z tego, że jego 2004 jest z grudnia (data I rej.) i ma 200 tys.km więcej niż mój ze stycznia 2005 z większym przebiegiem... Polacy są GŁUPI - po prostu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

we wrześniowym numerze „Przeglądu Oponiarskiego” , wydanie 9/116 ukazał się wywiad z Prezesem Zarządu Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów - dr. inż. Leszkiem Turkiem pod tytułem „Nie tacy zwykli usługodawcy”.

wywiad w PO.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W lipcu wpadł mi w ręce artykuł .... Jednak zapomniałem póżniej w jakim tytule prasowym go czytałem. Dzisiaj w czasie naprawy samochodu w warsztacie, znów go przejrzałem.

 

http://nowoczesnywarsztat.pl/artykul/5896/niepewnosc-pomiaru-ustandaryzowane-badanie-techniczne

 

Jeśli tak, to mozna i w druga stronę, czyli podważyć każde badanie z wynikiem pozytywnym. :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie buduje się nowych stacji
nie a takie co chwila ukazuje sie ogłoszenie -na nową stację zatrudnię.

 

odpłatnego haraczu na rzecz producentów i serwisantów urządzeń.
urządzenie ma być sprawne -a czy po jakimś czasie użytkowania jesteś pewny czy wskazuje i działa poprawnie .....moim zdaniem nie :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

urządzenie ma być sprawne -a czy po jakimś czasie użytkowania jesteś pewny czy wskazuje i działa poprawnie .....moim zdaniem nie :D

Od tego jest diagnosta by stwierdzić i zgłosić niesprawność urządzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedsiębiorcy prowadzącemu SKP.

Masz nadzieję, że to wywoła jakąś reakcje z jego strony?

markes30, miało by to sens, gdyby diagnosta nie był pracownikiem SKP, a zgłoszenie powinien wykonywac bezpośrednio do nadzoru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zgłoszenie powinien wykonywac bezpośrednio do nadzoru.

 

Pachnie donosem :x

Niestety nawet w tak sformalizowanych instytucjach jak urzędy droga służbowa obowiązuje... Najpierw bezpośredni przełożony... :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedsiębiorcy prowadzącemu SKP.

Masz nadzieję, że to wywoła jakąś reakcje z jego strony?

markes30, miało by to sens, gdyby diagnosta nie był pracownikiem SKP, a zgłoszenie powinien wykonywac bezpośrednio do nadzoru.

Ty jak zwykle piszesz o patologiach, które trzeba eliminować ale nie ma sensu grzebać w przepisach tylko po to by z kieszeni właściciela SKP wyciągnąć kasę bo braknie jej na podwyżkę dla ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty jak zwykle piszesz o patologiach

 

Jak o tym nie mówić jak cały system BT jest delikatnie mówiąc "upośledzony" :(

Kasa kasą, ale przyrządy powinny poprawnie funkcjonować, bo inaczej, to cały system badań staje sie farsą. Uważam, że wszystkie urządzenia i przyrządy wykorzystywane w SKP powinny być przynajmniej corocznie wzorcowane,kalibrowane, kontrolowane czy legalizowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.