Skocz do zawartości

Jumper ciężarowy 9-osobowy.


Paprock

Rekomendowane odpowiedzi

Ale w praktyce prowadzi właśnie do zrównania pojęć "podrodzaj" (zgodnie z klasyfikacją RPP) i rodzaj nadwozia. I nic na to nie poradzisz...
Zgadzam się z tym, tym bardziej, że ta ryba (jak widać w przytoczonym przykładzie) zaczęła się psuć od "góry".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Paprock

    15

  • mr.kajak

    8

  • blakop

    7

  • michal_k

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ale w praktyce prowadzi właśnie do zrównania pojęć "podrodzaj" (zgodnie z klasyfikacją RPP) i rodzaj nadwozia

 

Nie do końca... Na załączniku masz "typ nadwozia - 5-cio drzwiowy sedan." Dodam, że w wersji ciężarowej jest to podrodzaj van, a osobowej hatchback. Wszystko potwierdzone po numerach homologacji. Dzisiaj robiłem zmiany z N1 na M1.

 

Więc jednak abcs ma sporo racji w tym co pisze i nie można zrównać tych pojęć...

ScreenShot022.thumb.jpg.69f95e1170c004f185fbf3e9808381b6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co to jest za źródło?

 

Jakie źródło? To co załączyłem? To z systemu forda. I na tym przykładzie wyraźnie widać, że typ/rodzaj nadwozia to co innego niz podrodzaj w/g przepisów homologacyjnych. Mimo, że nazewnictwo to samo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy takie czy inne nazewnictwo w tej czy innej firmie to jakiś wyznacznik?

 

Właśnie nie. I nie można tego pakować do jednego wora...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 years later...

Mercedes vito, rocznik 2002. Rodzaj pojazdu ciężarowy, liczba miejsc 9. Kratki brak. Co robić?  Jak to ugryźć? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A coś więcej? Daty rejestracji, skąd, jak, co itd? Może jakieś zdjęcia, skany?

Nysa 522 Towos też jest ciężarowa nawet jak 8 osób zabiera :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykły vito, tylko czy on może mieć 9 miejsc? Skoro w dowodzie jest jako ciężarowy, brak jakiejkolwiek kratki i brak przestrzeni ładunkowej.  Co z tym zrobić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawniej, lecz nie aż tak dawno kiedy Nysa Towos wiodła naczelny prym dostawczaka, żeby autko stało się ciężarówką musiał być spełniony tak zwany warunek/wzór Lisaka, który w pierwszej wersji i tak był lipny więc zanim go zastosowano to wcześniej zmodyfikowano! :evil:

A krata raczej obowiązywała - pytanie czy została kiedykolwiek zamontowana. Szczegóły rozpisane w "warunkach" i zależne od daty rejestracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A od kiedy to nazwa handlowa czy też marka pojazdu ma wpływ na stosowanie lub nie warunków technicznych, co nie!

Polskie rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów z 1999 roku wyraźnie dopomina się kraty/przegrody w aucie ciężarowym. A polskie rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów z 2004 roku dopomina się spełnienia zależności z doskonale znanym wszystkim matematycznego wzoru.

 

Złota era PRL-u złotą erą, a dalej nie wiadomo kiedy auto było zarejestrowane, więc o czym tu gadać sensownie dalej?

 

Kiedyś dawno temu przyjechało coś takiego. Nie wiem po co, nie pamiętam. Ilości siedzeń też nie przypomnę, ale przynajmniej miało kratę/przegrodę:

 

5ae1a68714d81_Ciarwka.jpg.d449f4a9b94489c3fa44c88ef281f8f7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę jutro dokładana datę pierwszej rejestracji tego Vito. Ale czy jest możliwość że ma 9 miejsc i jest autem ciężarowym bez kraty?  Jaki wynik badania? Jaka usterka? Jak to wyprostować? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, danielg539 napisał:

Były Vito homologowane po unijnemu i kraty nie miały ale miejsc miały 6 lub 7. 

 

- no ale te VITA były homologowane po tym co niżej, czy po jakiś jeszcze innym przepisie, o którym nie mam zielonego pojęcia. Znam tylko poniższe:

3. Samochody ciężarowe objęte świadectwem homologacji typu pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającą ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (Dz. Urz. UE L 263 z 09.10.2007, str. 1, z późn. zm.) i zarejestrowane po raz pierwszy po dniu 29 kwietnia 2009 r. mogą nie spełniać warunku, o którym mowa w § 8 ust. 4 pkt 7.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiąc krótko - tylko auta w miarę nowe i w miarę stare nie muszą mieć kratki. Auta najpopularniejsze na rynku, czyli w przedziale 1999-2009 (z grubsza) kratkę co do zasady mieć muszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyrażnie ci napisali wyzej

18 godzin temu, Paprock napisał:

 

Polskie rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów z 1999 roku wyraźnie dopomina się kraty/przegrody w aucie ciężarowym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki. To teraz jeszcze jedno. Inne autko w dowodzie 6 miejsc, a faktycznie 5 miejsc w aucie. Lub też w dowodzie 9 a w aucie 7. Co wtedy? Jaka usterka? 

Edytowane przez mr.kajak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co to bicie piany, N1 max 6 miejsc poza miejscem siedzącym kierowcy.

(Dz.U.UE.L.2007.263.1)
DYREKTYWA 2007/46/WE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY

z dnia 5 września 2007 r.
ustanawiająca ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych
zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów

3. Kryteria kwalifikowania pojazdów do kategorii N
3.5. Liczba miejsc siedzących poza miejscem siedzącym kierowcy nie może przekroczyć:
a) 6 w przypadku pojazdów kategorii N
1;
b) 8 w przypadku pojazdów kategorii N
2 lub N3
3.7. Wymogi, o których mowa w pkt 3.2-3.6, muszą być spełnione w przypadku wszystkich wariantów i wersji w
ramach typu pojazdu.
3.8. Kryteria kwalifikowania pojazdów do kategorii N
1.
3.8.1 Pojazd zalicza się do kategorii N
1, gdy spełnione są wszystkie obowiązujące kryteria.
Jeżeli co najmniej jedno z tych kryteriów nie jest spełnione, pojazd kwalifikuje się do kategorii M
1.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie bicie piany? Kto bije pianę?

Już po samej dyrektywie widać doskonale, że nie obejmuje problematycznego auta swym działaniem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyrektywa dyrektywą, tylko jak postępować w praktyce? Jaka usterka? Co przekazać klientowi? Jak ma to wyprostować? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.